Zlato v Partner Bank vyjde draho Ako-investovat.sk .

Zlato v Partner Bank vyjde draho

wednesday
20.02.2013
Investície | Filip Glasa Komentáre: 52


Pre rakúsku Partner Bank AG predáva zlato na Slovensku veľké množstvo sprostredkovateľov. Ja osobne sa o zlato veľmi nezaujímam, tak má táto téma aj spôsoby predaja zlata obchádzali. Ale meno Partner Bank som zaregistroval. Ide o takzvaný Gold Depot - zlatý depozit. Postupné sporenie zlata s malými sumami.

Fyzické zlato si môžete veľmi výhodne kúpiť bežným spôsobom (hlavne nemecké a rakúske e-shopy a banky). Takže som nerozumel, prečo by sa niekto nechal zlákať zlatým sporením v Partner Bank. Dôvodom je zrejme šikovnosť sprostredkovateľa, ktorý neskúsených investorov naláka na báchorky o tom, že zlato je uchovateľ hodnoty, že nikdy neklesá a stále rastie.

Sprostredkovateľa motivuje tučná privízia. Tá je o dosť vyššia ako vstupné poplatky v podielových fondoch. Pri sporení do zlata v Partner Bank platíte sprostredkovateľovi 6 % investície. To je skoro dvojnásobok ako u akciových alebo komoditných podielových fondov. Mohli by ste si povedať, že fyzické zlato v malom množstve (mesačné sporenie 50 EUR) s takou nízkou prirážkou nekúpim, tak si budem sporiť v zlate u rakúskej Partner Bank. Lenže 6 % províziou za sprostredkovanie Gold depozitu sa poplatky nekončia.

Ďalším poplatkom je 7,5 % poplatok banke Partner Bank, ktorý sa strhne z investovanej sumy pri kúpe zlata. Spolu 13,5 % poplatok pri nákupe zlata a ešte 15 eur jednorázovo za online prístup. K zlatému kontu však patria aj priebežné kvartálne poplatky ako v každej banke. 6 eur za vedenie účtu, 0,2 % z hodnoty depozitu. Rekapitulácia:

  • 6 % provízia sprostredkovateľskej firme
  • 7,5 % poplatok pri nákupe zlata
  • 15 eur za online prístup jednorázovo
  • 6 eur za vedenie účtu kvartálne 
  • 0,2 % z hodnoty depozitu kvartálne 

Ako vyzerá skutočná investíca jedného zo zákazníkov:

  1. 6 % stiahnutých pri zrIadení účtu naraz z cieľovej sumy 30 000 eur. Teda 1800 eur na provízie.
  2. do 7,5 % (v realite okolo 6,9 %) z investície pri každom konkrétnom nákupe zlata
  3. 113,14 eur na priebežných poplatkoch (a bizarný 15 eur poplatok za online prístup)
  4. poplatky spolu robia 3925,14 eur

 

VKLAD v €

LONDON FIXING  €/%

Cieľová suma €/gram

16. 8. 2012

       50

       3,48 – 6,960 %

       46,40/1,1 g

22. 8. 2012

  8 776,30

   612,30 – 6,976 %

  8 164,00/192,82 g

14. 9. 2012

     914,83

     63,83 – 6,977 %

     851,00/19,67 g

25. 10. 2012

17 896,63

1 248,60 – 6,976 %

16 648,03/390,85 g

29. 10. 2012

     340,01

     23,72 – 6,976 %

     316,29/7,38 g

  5. 11. 2012

     159,81

     11,15 – 6,977 %

     148,66/3,51 g

12. 11. 2012

     100,03

       6,98 – 6,982 %

       93,05/2,11 g

  7. 12. 2012

     601,73

     41,98 – 6,976 %

     559,75/13,38 g

Provízia a poplatky

1 913,14

 

 

 

  Celková investícia:

Poplatky pri nákupe zlata:

Cena zlata/hmotnosť

SPOLU

30 752,48

2 012,03

26 827,15/630,82 g

Niečo málo si banka ešte zarobí na konverzii USD na EUR podľa devízového kurzu Erste Bank, keďže uvádza cenu zlata v eurách po prepočte z dolárovej ceny devízovým kurzom (napriek tomu, že v Londýne sa cena zlata kótuje v dolároch aj v eurách). Ak už naozaj chcete kupovať zlato, tak si ho lacnejšie kupujte priamo na burze pomocou ETF fondov, alebo fyzicky napríklad cez proaurum.de, ako píšu ľudia na tomto odkaze v diskusii. Cez Partner Bank sa to naozaj neoplatí.

Ak máte nejaké upresnenia ohľadom popatkov, napíšte do komentárov. Zaujímajú ma najmä sankčné alebo výstupné poplatky pri výbere skôr ako o jeden rok od zriadenia zlatého konta.


Ucet u banky partner bank , poskytuje bezpecnost a istotu, ktoru bezny klient neziska , inou formou investovania. Investicia nielenze je kryta zlatom, ale je ochranena pred moznou exekuciou atd... Ucet je chraneny rakuskou ustavou a podlieha utajenie. Vyhod ktore partner bank poskytuje je viacej. Samozrejme ze existuju vyhodnejsie formy investovania ETF a pod. ale pre bezneho cloveka je tento ucet rozumne vlastnit. Ludia maju vela uctov ktore niesu kryte zlatom. Nikto nechce od klientov aby investovali do partner bank vsetky svoje peniaze, filozofia spolocnosti je cast penazi beznych ludi ochranit v pripade krachu eura, alebo inej financnej katastrofy ...

http://www.investicnezlato.info/blog/vyhody-uctu-v-rakusku-v-partner-bank-ag/ Pridal: Trader dňa 20.02.2013 o 21:30

V pripade krachu eura, alebo katastrofy mozete mat v porftoliu trochu zlata. Ale preco by som si mal kupovat zlato prave v Partner Bank, ked ho viem kupit ovela lacnejsie? Pridal: filip glasa dňa 21.02.2013 o 07:54

Ako hovorim, ucet u partner bank poskytuje dalsie vyhody... Okrem toho ma clovek istotu ze ide o prave zlato s rydzostou 999,9, maju istotu spatneho odkupu v akejkolvek mene a zlato je ulozena na bezpecnom mieste. Filip ja viem ze ste skuseny investor resp. obchodnik a viete co je pre vas najlepsie, ale bezny clovek nama vedomosti ako nakupovat zlato cez ETF a pri fyzickom zlate potrebuje nakupovat vacsi objem. Pri partner bank je mozne posielat akukolvek sumu na ucet, aj mensiu ako 50 eur! A okrem toho pri ETF v pripade krachu , aku ma clovek istotu ze mu jeho peniaze budu vyplatene? V tomto pripade nasadne do auta, prejde do viedne a banka ho vyplati bud zlatom alebo menou. Banka ma 100% z objemu zlata ulozeneho na ucet a okamzitu likviditu 49% v hotovosti Pridal: Trader dňa 21.02.2013 o 09:34

Pri fyzickom zlate netreba ziadny vacsi objem. Staci ist do pobocky nejakej rakuske banky do Hainburgu a tam si kupit podla potreby. Bezpecnost aj istota minimalne rovnaka ako u Partner bank. Nakladovost ovela nizsia.
Komu sa nechce chodit do Rakuska, tak si zlato objedna cez proaurum.at. Opat nehrozi ziadny podvod ani nizsia rydzost atd.
To co pisu predavaci zlatych uctov su len take hlupe frazy na oblbnutie.
Partner bank nie je v nicom vynimocna ani bezpecnejsia ako ine banky a ako ine formy investovania do zlata. Je jednoducho iba draha. Nic viac a nic menej. Pridal: filip glasa dňa 21.02.2013 o 10:08

Súhlasím z článkom, predavači zlata nedokážete byť objektívny, inak by ste išli proti sebe. To je to isté ako keď niekto robí poisťovaka pre jednu poisťovňu, tak všetko ostatné, čo je na trhu je automaticky nekvalitné a brak. Predavači zlata vstúpte si do svedomia ak ešte nejaké máte, inak Vám klienti o pár rokov obúchajú o hlavu tie Vaše zmluvy. A to s tou ochranou proti exekúcií je hlúpe klamstvo. Dnes nie je problém vymôcť peniaze exekútorom aj zo životnej poistky, nie to ešte z účtu v Partner bank! Pridal: Peter dňa 21.02.2013 o 12:00

Suhlasim s Traderom. Tiez netvrdim,ze su najlcnejsi, ale nie vsetko najlacnejsie je aj najlepsie. Partner bank okrem vyssie spominanych vyhod ponuka aj formu internetbankingu,kde si investor moze kontrolovat aktualnu hodnotu zlata. To je dalsi vyhoda. Ale aj napriklad to, ze sa obchod realizuje priamo s bankou,ktora ma zlato priamo vo svojich trezoroch. Ak by som chcel,spolocnost zaoberajucu sa investicnym zlatom si zriadim kedykolvek,ale to by som musel mat taktiez dohodu s nejakou bankou,od ktorej by som zlato kupoval a to by sa poplatky niekolkonasobne zvysili. Je preto ovela rozumnejsie investovat priamo do banky,ktora uz zlato ma.
Ako sa spominalo vyssie,je to moznost pre klienta rozsirit si svoje investicne portfolio. Zlato si drzi hodnotu od cias,od kedy sa obchoduje (dlhodobe hladisko), cize si tam ludia neodkladaju peniaze na rok,ci dva. Niektori klienti musia mat pocit,ze nevlastnia len nejake cisla na papiery,ale fyzicku komoditu,ktoraje tu uz stovky rokov.
Partner bank ma svoju tradiciu,klientov a sprostredkovatelia,ktori za klienta vsetko vybavia, vysvetlia a zariadia tiez nie su charita a tiez pracuju za odmenu. Avsak klient sa nemusi o nic starat,cize tato sluzba je velmi vyhodna. Ak by som si chcel online kupit zlato,da sa to,ale nebol by som si sto percentne isty,ci ho vobec mam,aj ked za nizsie poplatky. Svoje zlto si vsak v Partner bank,alebo hociktorej inej banke, mozte kedykolvek navstivit. A nie je to az tak daleko. Aj slovenske banky ponukaju zlato, ale to ani nebudem pisat za akych podmienok a za ake poplatky. Pridal: Broker dňa 25.02.2013 o 11:18

Broker - mas pravdu ze by si clovek mohol drzat trochu zlata pre kazdy pripad. Ale ked uz, tak doma v trezore.
Zlato si nedrzi svoju hodnotu - zacalo rast cca okolo roku 2000. Predtym skoro 20 rokov klesalo. Vo finale by clovek na zlate za 30 rokov zarobil prepociaten na eura +-3%. Cize tolko co na terminaku, alebo tolko co v banke.
Slovenske banky predavaju zlato cca s 10-15% prirazkou. To je rovnako draho ako u Partner bank. Za uskladenie chcu 1% rocne. To je zase +- ako u partner bank. Takze ked si naznacil ze su drahe, tak si nepriamo naznacil, ze je drahy aj Partner bank.
Najlacnejsie zlato clovek kupi v rakuskych normalnych bankach (v hainburgu na pobocke) fyzicky a odnesie si ho domov do trezoru. Hlavne pri tych malych sumach co si luia maju sporit (600 eur rocne) sa ta domaca uschova najviac oplati. Pridal: filip glasa dňa 25.02.2013 o 11:58

keby som mal ist do hainburgu pre zlato kolko by som prebenzinoval? btw urcite aj tam maju prirazku k cene zlata, dalej v mnohych krajinach sa pri kupe zlata plati dph
jednoducho ak ide o par stovak eur investovanych do zlata neexistuje lacne riesenie
ak by som zas investoval vyssiu ciastku tak by som volil ETF GLD
inac na investiciu do zlata mozes pouzit aj sperky aj ked klenotnici maju prirazky asi najvyssie, no v pripade hyperinflacie sa za tovar prave najlahsie menia zlate obrucky Pridal: kiikino dňa 25.02.2013 o 16:58

kikiino - v tych rakuskych bankach mas prirazku 4% co je velmi dobre. Ja osobne to mam do hainburgu rovnako daleko ako k hocijakemu inemu predajcovi zlata.
Ak chces objednat cez internet, tak dajme tomu prouarum.at a proaurum.de.
Co sa tyka GLD, tak nedrzi 100% penazi v zlate. Pridal: filip glasa dňa 25.02.2013 o 17:39

Trader a Broker, toto všetko sú kokotiny, čo tu píšete o výhodach???? aké výhody??? ja jebem aj na tu ich bezpečnosť a ich dozor, keď napriek investície do zlata sa človeku pred očami strácajú tisíce eur. Aká ochrana a aká istota? ked banka ojebuje ešte aj na prepočte devízového kurzu, a robí to aj napriek tomu že cena zlaza na London Fixing je kotovaná aj v eur aj v USD. Trader bude asi nejaký finanč. sprostredkovateľ partner banky. Celé zlato je fantasmagóooria. Pridal: Boris dňa 11.03.2013 o 14:43

Boris,ani si nevieš predstaviť akú hlúposť si vypotil.London Fixing je cena surového zlata na burze,k tejto cene sa musí pripočítať certifikovanie,puncovanie,jasne v dnešnej dobe nikto nepracuje zadarmo,ani ty nechodíš do práce robiť charitu.Navyše ak by si vlastnil zlato a mal by si ho doma nie v depozite banky ,tak pri jeho odredaji by si musel zaplatiť náklady na jeho overenie,čo v pripade depozitu nehrozí a máš ušetrené značné sumy.Myslím ale,že tebe je zbytočné s tvojimi názormi niečo vysvetlovať.O problematike nemáš ani zdania a že zlato nie je fantasmagória,tak to by si si musel preštudovať históriu. Pridal: Jozef dňa 23.03.2013 o 21:54

Uplne suhlasim Jozef. Clovek, ktory napise nieco podobne prispevku od borisa ukaze len svoju neznalost . A navyse vulgarizmus nieje spravna volba ohovarania partner banky. Ale aby som sa drzal temy , je dolezite vediet jednu dolezitu skutocnost ze klient partner banky je chraneny bankovym tajomstvom ktore je zakotvene v ustave rakuska . Cize nijaky exekutor nesiahne na tento majetok . A to z jedneho logickeho dovodu... Ze o tom nevie a nevie o tom ziadna institucia. Vie o tom iba klient a sprostredkovatel ktory o tom musi mlcat. A keby som mal zlato doma , nie len ze by ma to vyslo draho ale navyse by som si to musel poistit a trezorovat a to uz su dve neziaduce institucie. A tak isto mi na to nemoze siahnut ani rakusko pretoze som devizovy cudzinec . A ze partner banka ruci az do vysky 100% je fakt a nie iluzia preroze v tych trezoroch to zlato fyzicky je . Mozem potvrdit zvlastnych skusenosti . Pridal: Martin dňa 24.03.2013 o 21:38

Jozef a Martin - vy ste zrejme podstúpili poriadny brainwashing na školení Partner Bank :-)
Trepete hlúposti a ani neviete aké.
K týmto vašim výplodom dodám len toľko, že každý si vie kúpiť fyzické zlato za trhovú cenu (spot na burze) + prirážka 4%.
Vy ho predávate s prirážkou 14% + priebežné ročné náklady. Ak by som si aj mal kúpiť trezor a zlato poistiť, tak ma to vyjde lacnejšie ako to konto z Partner Bank.
Mimochodom páni odborníci: koľko peňazí v Partner Bank máte vy? Pridal: filip glasa dňa 25.03.2013 o 07:18

len pre vasu informaciu filip prirazka nieje 14 % ale LF+7,5 % to mate milnu informaciu a to kolko penazi mam v partner banke vykladat nebudem . A dalsia vec: no naco mi je zlato doma ? na co ? povedzte , ked ho mam v banke v trezore a nemusim sa starat o nic a navyse v pripade nudze ho mozem kedykolvek pouzit na nastartovanie ekonomiky ci uz v podniku alebo doma .a ake naklady ? rocne ? no len pre vasu informaciu rocne naklady takehoto uctu su pri 10 000 eur v zlate nejakych 124 eur . je to tak vela ?? myslite ?? vsak aj ty ludia ktory to chodia kontrolovat musia z niecoho zit a ked mam na to aby som si sporil v zlate tak urcite ma nejakych 124 eur nezruinuje kolko ludi platia stovky eur mesacne uplne zbytocne a 27 eur mesacne ? to je smiesna suma tak by som to povedal :)
navyse ja netvrdim ze je to najlacnejsie ja len tvrdim ze je to dobre aj pre obycajnych ludi ktory nevedia ako obchodovat na ETF a roznych brokerov neoplati sa to pre ludi co sa do toho rozumeju a je ich sikovnost ako si zozenu zlato Pridal: martin dňa 25.03.2013 o 19:33

7,5% prirazka k cene na burze + 6% tvoja provizia z investicie. Spolu 13,5% + rozne drobne poplatky.
Konecne sa naucte pocitat. Pridal: filip glasa dňa 25.03.2013 o 20:29

Vy si to nejak mylite provizia je z azia uvodnej jednorazovej investicie tych 6% nie z kazdeho nakupu zlata Pridal: martin dňa 26.03.2013 o 08:19

Vstupny poplatok 6% z investovanej sumy. Plus 7,5% pri nakupe zlata. Spolu 13,5%.
Kde sa akoze mylim?
Zopakuj si matematiku zo ZS kym zacnes nieco predavat.
Je uplne jedno kedy to zaplatim. Tie poplatky sa jednoducho scitaju.
Zrejme nemas v Partner Bank ani korunu (ani gram zlata), lebo inak by ti uz davno prisiel vypis a videl by si aka je to hovadina a kolko si dal za poplatky. Pridal: filip glasa dňa 26.03.2013 o 08:38

Klient nakupuje zlato LF+7,5% nie 13,5 neviem z akeho dovodu spocitavate proviziu s nakupom zlata vsak tych 6% z cielovej sumy je len jednorazovo verte ci neverte to co tu vsetci pisu je len bulvar na ukor partner banky nie skutocnost Pridal: Martin dňa 26.03.2013 o 12:22

Martin - nauc sa pocitat. Je uplne jedno kedy a ci jednorazovo, alebo postupne zaplatis poplatok. 6+7,5 bude vzdy spolu 13,5%.
Cielova suma je dajme tomu 10 000 eur. Najprv provizia 6% to je 600 eur.
POtom kazdy mesiac 7,5% zo sporenia 100 eur. To je 7,5 eur x 100 mesiacov. Spolu 750 eur. Na poplatkoch som zaplatil spolu 13500 eur co je 13,5% z cielovej sumy. Dalej mam kvartalne poplatky za ucet u Partner Bank.
Pekne drahe sporenie. Pridal: filip glasa dňa 26.03.2013 o 19:36

Vyborny postreh :

Pozrite filip vdaka za podrobne vysvetlenie lenze klient si aziom kupi garanciu a istotu nastudujte si podmiemky podrobnejsie a navyse je to percento z cielovej sumy este v eurach co si chce nasporit to znamena na zaciatku zaplati z 10000 .. 600 eur ale zaplati to z cielovej sumy zo sumy v eurach a dalsie vklady co na ucet posiela sa mu zaznamenavaju do systemu , priklad : otvorim si ucet a mam na ucte nulu. Postupne posielam po 50 eur a bez ohladu na to kolko zlata mi kupia tieto vklady sa zaznamenavaju a spocitavaju sa az kym nenazbieram cielovu sumu to znamena ze to azio sa plati z cielovej sumy v eurach nie v zlate azio rozlisujte od vkladov z ktorych nakupuje banka zlato Pridal: Martin dňa 27.03.2013 o 14:07

No a dokopy to je kolko azio+poplatok pri nakupe zlata? 1350 eur. Teda 13,5%. A to neratam kvartalne poplatky za ucet. Pridal: filip glasa dňa 27.03.2013 o 20:29

Hm na uvod len tolko ze nikomu neberiem jeho nazor. Ale tie nezmysli co tu od niektorych citam to je katastrofa. Za prve: tento clanok co je hore pise clovek ktory pracuje s fondami a akciami takze asi tazko napise nieco pekne o sporeni a vlastneni investicneho zlata!
za druhe: likvidita zlata ktore mate doma. no ved ho majte doma a v pripade potreby si z neho spravte peniaze ! som zvedavy kolko zan dostanete.
za tretie: Azio : nechapem preco ho tu niektory pripocitavate k nakupu zlata? je to hlupost. nakup zlata je za cenu LF+7,5% nic viac.
A ze je to provizia pre obchodnikov ? to co je za blbost? Azio zaplati kazdy aj priamo v banke ! tak aka provizia pre obchodnikov ? azio sa plati viac rokov ako existuju obchodnici.
A posledne k comu sa vyjadrim je zisk banky. Ved ani kura nehrabe zadarmo ! Spocitali ste si niektory co ste tu popisali negativa kolko vas stoji vedenie bezneho uctu na slovensku ? asi nie, inak by ste tu nepisali hluposti. No a ja som stastnejsi ked mi za moj majetok ruci Rakusky stat ktory ma stabilnu ekonomiku a samotna PB ma 48% .
Naozaj nikomu neberiem jeho nazor na zlato a jeho uskladnenie ale je lepsie pisat o faktoch ktore poznate a nie dristat somariny! Pridal: Miro dňa 30.03.2013 o 08:59

Zlato viem kupit aj lacnejsie nez s poplatkami okolo 13-14%.
Preco by som ho teda mal kupovat cez teba?
Aj v Londyne ho viem kupit lacnejsie, aj fyzicky ho viem kupit lacnejsie. Preco by som mal tebe platit 6% a este banke 7,5%?
Spolu je to jednoducho 13,5% + priebezne poplatky. Ze je to rozdelene na proviziu teba a poplatok banke, tak to je uplne jedno. Mna to jednoducho stoji 13,5%.
Uz aj v slovenskej tatra banke kupit to zlato lacnejsie (s uschovou v trezore v banke). Takze je to cele poriadny nezmysel.
Co sa tky garancii rakuskeho statu - on ti neruci za tvoj majetok. Tvoja investicia sa odvija od ceny zlata. Ak cena zlata klesne, tak sa mozes ist stazovat rakuskemu prezidentovi :-)
Predavaci zlata vsetkycch krajin spojte sa!
Opakujem, ze v hocijakej rakuskej banke si kupim fyzicke zlato s prirazkou 4% k trhovej cene. U teba platim 7,5% a este k tomu 6% tvoju proviziu.
Je velky roziel 400 eur alebo 1350 eur pri investicii 10 000? Ja myslim ze ano.
Uskladnit si ho mozem nasledne kde chcem - v bankovom trezore napriklad a rozhodne ma to nebude stat tolko ako v Partner bank. Pridal: filip glasa dňa 30.03.2013 o 11:47

Boris, preco chces to zlato predat ked je prepad ceny? :-D, ako nic vzlom ale ked je prepad ceny tak si toho zlata nakupis viac (ak myslime mesacne sporenie ) a ak si to tam dal jednorazovo tak jednoducho pockaj nejaky cas a ak cena stupne tak ho predas, a cena stupne ved zlato tu nieje 15rokov a este napis ze nic v zlate nemas, tak radsej to ani neries a chod sa prevetrat von a pouvazuj nad svojou logikou. . Pridal: Tomas dňa 24.06.2013 o 01:17

Samozrejme že v zlate mám a prečítaj si čo som písal v predchádzajúcich komentároch, dal som do zlata jednorázovo pri vysokých poplatkoch, a poplatky a následný pokles ma pripravili o viac ako 10 000 eur. A prachy budem potrebovať o dva roky. takže asi tak nie je šanca nikdy vrátiť spať to čo som do toho dal. Tak rpeto je zlato chujovina
Pridal: Boris dňa 06.08.2013 o 12:05

Zaujímavá debata. Plne súhlasím s Filipom. Ako by som nemohol - matematika nepustí.
Boris - investovať do zlata na horizont 2-3 rokov by som neriešil cez poplatkovo predražené varianty, ani cez nelikvidné varianty... a v podstate je chyba aj to, že si zvolil stratégiu investovania bez plánovania a manažovania vstupov (a potenciálne, ak by si zvolil vhodný investičný inštrument aj výstupov)...
Je to oblasť komplexná, treba sa na ňu pripraviť a nie len to, že sa ti zdalo, že zlato je lukratívne. Jednoducho teraz nadávaš, ale chybu si urobil ty a hneď niekoľko - naletel si predajcovi, nemáš plán ako sa starať o investíciu... pretože ak by si mal plán, tak dnes nie si rozčúlený a nahnevaný...

Ako z toho von? Nemyslím tým ako sa toho bezhlavo zbaviť a vopchať hlavu do piesku. O investíciu sa treba starať. Neviem, kedy si zlato kupoval, ale ak zlato padá pod dôležité úrovne, mal by si konať a teda zbaviť sa toho. To však musíš poznať ako sa trh chová...
Ak by ti pomohlo tak čítaj toto: http://www.pevoni.sk/clanky/219/aky-vyvoj-ocakavame-na-zlate-

Ale pamätaj, nič v živote nefunguje stále a na 100%, preto treba konať a vedieť ako konať. Pridal: Peter Voštinár dňa 06.09.2013 o 13:46

Newch sa páči môžte si kúpiť zlato cez internet, u podomových obcodníkov. Zlato nakúpené cez PB BANK LINZ má klient poistené, uskladnené, môže ho mať aj doma má garantovaný spätný odkup. KUPUJTE ZLATO KDE CHCETE na trhu, v zlatníctve atď.... každý servis niečo stojí a ani MERCEDEZ BENZ nemá každý a aj tak sa predáva. S pozdravom Boris Harkabus ADVISOR Zepter Finance. Pridal: Boris Harkabus dňa 26.01.2014 o 17:00

Eštećítam, že niekto chce zlato kupovať na dva roky a potom si možno kúpiť praćku alebo televízor. Investícia do zlata je vždy na 5 a viac rokov kto toto NECHCE AKCEPTOVAŤ nech ZLATO NEKUPUJE. Nech si zoberie príves a donesie dva staré BMW z Nemecka každý po 5000 euro a potom nech ich tu predá každý za 10000 euro. Bude mať rýchlu návratnosť. Boris Harkabus ADVISOR ZEPTER FINANCE. Pridal: Boris Harkabus dňa 26.01.2014 o 17:07

Kto sa chce seriózne porozprávať o zlate a prečo investovať cez rakúske komoditné banky nech ma kontaktuje Boris Harkabus 0910181851 Advisor Zepter Finance nezávislý kooperačný partner PB LINZ.
Pridal: Boris Harkabus dňa 26.01.2014 o 17:11

Aby som to zhrnul. 1. Za kvalitu si MUSÍŠ zaplatiť
2. Zlato nie je pre každého
3. Do zlata sa investuje VŽDY LEN na 5 viac rokov.
4. Kto si nechce kúpiť zlato v rakúskych komoditných bankách nech si ho kúpi INDE.
5. Som rád, že sa o nás začína rozprávať.ĎAKUJE
6.ĎAKUJEM pánovi GLASOVI, že nám robí reklamu aj keď NEGATÍVNU:)) S pozdravom Boris Harkabus Advisor ZEPTER FINANCE nezávislý kooperačný partner PB LINZ a WPB(Wiener Privat Bank) Pridal: Boris Harkabus dňa 26.01.2014 o 17:24

No Milý pán Harbakus zo zepter Finance, teraz ste múdry, tak si láskavo vyškoľte Vašich poradcov aby neojebovali neskúsených ľudí a nahovárali ich že návratnosť je do roka. Ale aby reálne a skutočne opísali investovanie. Neskúsený investor a obyčajný človek o tom nemôže vedieť veľa. Poradcovia len navodia všetky katastrofické scenáre nahovoria ako môže človek zbohatnúť. Ale niet čudo keď ich k tomu tak školíte. Pridal: Boris Krigov dňa 11.03.2014 o 21:12

Nepoznám mojich kolegov zo Zepter Finance, ktorí hovoria źe do zlata investujeme na 1 rok sorry pán Kriglov. Dokonca nepoznám žiaden investičný produkt s výnosom do jedného roka. S pozdravom Boris Harkabus 0910181851 mobil borisharkabus@zoznam.sk Pridal: Boris Harkabus dňa 23.04.2014 o 21:39

Prečítal som si debatu veľmi pozorne. Nemám záujem investovať do zlata cez Rakúšanov. Ani cez Borisa. Proste im neverím. Sú pre mňa nedôveryhodní. Asi iba v prostredí bez možnosti dialógu sú frajeri... Tu nezabodovali. Pridal: Jaroslav Marko dňa 12.06.2014 o 12:05

Pán Glasa,prečítala som si pozorne Váš článok aj všetky komentáre. Mala som životnú poistku, bolo tam iba poistenie na smrť, po 10 rokoch som od poisťovne dostala o 30% menej ako som vložila a o 50% menej ako mi vypočítal poradca. Chcela by som si šetriť a rozhodla som sa, že si budem nakupovať zlato. Oslovil ma sprostredkovateľ,vyzerá seriózne, pracuje práve pre Partnerbank. Ponúkol mi možnosť otvoriť si v tejto banke účet, kde mi budú nakupovať zlato.Nie som bohatá, ale 40-60 EUR si môžem mesačne dovoliť.Záleží mi na tom:
1.aby ma nikto nepodviedol a nepredal mi nejaké falošné zlato
2.bývam v Poprade a neviem si predstaviť, že si každý mesiac budem chodiť niekde do Rakúska alebo Nemecka do banky nakupovať za 50,- EUR zlato
3.doma ho mať nechcem, čo keby ma vykradli
4.keby som potrebovala na niečo peniaze, chcem ho bez problémov a rýchlo odpredať, povedzme nie všetko, aj menšie množstvo
Ten sprostredkovateľ mi povedal, že toto všetko tá Partnerbank spĺňa.Už som opatrná, nenechám sa len tak ľahko presvedčiť, tak som si na internete pozrela,medzi iným, aj tento Váš článok.
Keď tvrdíte, že účet a nakupovanie zlata v tejto banke je príliš drahé. poraďte mi, v ktorej banke si môžem založiť takýto účet a zlato ma vyjde lacnejšie.
Prepáčte, že nenapíšem svoje meno, ale neželám si, aby moje okolie vedelo, že si chcem kupovať zlato.
Investorka Pridal: Investorka dňa 27.09.2014 o 10:01

Zlato nekupujte - dopadnete ako v tej zivnostnej poistke. Za prve cena zlata kolise - o tok moze byt o 30% nizsia ako dnes.
Za druhe su s tym vzdy spojene vysoke skryte poplatky ako pri poistke. Pridal: filip glasa dňa 27.09.2014 o 10:19

Pán Glasa, ja som už rozhodnutá, že zlato chcem.Pozerala som cenu zlata na stránke www.kitco .com, /to mi poradil ten sprostredkovateľ/, zlato už roky ide stále hore,o peniaze neprídem. ja si aj tak chcem šetriť a to zlato budem využívať tak o 20 rokov, keď budem na dôchodku, ktorý asi nejaký super nebude. Preto mi aj záleží na tom, aby som ho mohla postupne odpredávať a bez problémov.
Samozrejme chcem nakupovať čo najlacnejšie.
Neodpovedali ste mi na otázku, v ktorej banke si
môžem založiť takýto účet a kupovať zlato lacnejšie ako v Partnerbank. Ďakujem.
Investorka Pridal: Investorka dňa 27.09.2014 o 16:10

Ak cena zlata rástla v minulosti (čo bolo dávnejšie), tak to neznamená, že bude rásť aj nasledujúcich 20 rokov.

Ako to zlato budete využívať ? Jesť sa nedá a ani dom si z neho nepostavíte. Komu to zlato potom predáte a ako viete, že po ňom o 20 rokov bude dopyt? Jedine ho predáte naspäť banke, ale dovtedy to zlato nikdy z tej banky vybrať nemôžete (aspoň tak zvyknú byť stanovené podmienky).

Kdežto z takých akcií, alebo dlhopisov, Vám aspoň plynú dividendy/úrokové výnosy. Pravidelné investovanie do akcií (priamo, alebo cez fondy) je určite lepšia voľba. Aspoň to je môj názor. Pridal: martin gulka dňa 27.09.2014 o 19:18

Pán Gulka, zlato banke odpredám kedykoľvek a tiež si ho budem môcť kedykoľvek vybrať. Viete, ja som už rozhodnutá, mňa na akcie, či fondy/ mala som ich v poisťovni/ už nikto nenahovorí.Ďakujem, za Vašu radu, ale ja som očakávala radu od autora článku p.Glasu, v ktorej banke si môžem založiť účet, na ktorom si budem kupovať zlato lacnejšie ako v Partnerbanke.
Investorka Pridal: Investorka dňa 28.09.2014 o 16:27

Dobrý den. Skúsim takú paralelu. Keď nebudete spokojná s dovolenkou cez nejakú CK, tak uz nepôjdete nikdy na dovolenku ? Zrejme nie, ale oblúkom sa vyhnete CK, ktorá vás okradla a to tým, že Vám buď produkt predražila alebo Vám sľúbila niečo nesplniteľné.
Tým, ze Vás poisťovňa cez vysoké vstupné poplatky a nesprávnu alokaciu obrala o vaše úspory, tak zanevriete na investovanie do akcii alebo dlhopisov ?
To by bola chyba.
Rovnako tak môžete byt nespokojná s investíciou do zlata alebo inej komodity , keď bude ta investícia predražená.
Môže to skončiť tak, ze zlato bude mat po určitom čase hodnotu X a vaša investícia bude mat hodnotu 0,9x.
Som presvedčený, ze nikto Vám nechcel spochybniť investíciu do zlata , ale len chcel poukázať na to, ze sa dá obstarat lacnejšie.
Keď si budete chcieť kúpiť zájazd na Mallorcu na rovnaký počet dni , rovnaký typ izby a stravy a budete mat cenu 500 EUR od CK Alfa a 600 EUR od CK Beta, tak si vyberiete ktorú CK ? Asi tu Alfa.
A k tomu zlatu - len taká osobná skúsenosť.
1) väčšina ľudí si ho kupuje ako uchovavatel hodnôt, ale 3 sekundy po kúpe sa na to pozerá ako na špekuláciu s cieľom zarobiť.
2) zlato nemá prsné určenú hodnotu. Môže stať 100, 1000 alebo 10000 USD. Nemáte sa o co oprieť. Ani o minimálne náklady na vyťaženie. Tie sa tiež menia podľa toho koľko sú ťažobné firmy ochotne a schopne investovať do prieskumu a ťažby.
3) ako povedal najznámejší a úspešný investor W.Buffett - keď si kúpite zlato, tak po 20 rokoch budete mat stále rovnaku tehlu zlata. Akcie, pôda, dlhopisy Vám prinesú výnos v podobe - dividendy, kupónu alebo výnosu z prenájmu.
Veľa štastia želám. Pridal: Mojmír Hojer dňa 29.09.2014 o 06:19

Pán Hojer, položila som autorovi článku p. Glasovi jasnú otázku, opakujem:"Keď tvrdíte,že učet v zlate v Partnerbanke je drahý, v ktorej banke ja lacnejší?"
Ja si chcem takýto účet založiť.
P.Glasa, p. Gulka ani Vy ste mi moju otázku neodpovedali.Máte radi prirovnania- tak ináč.
Chcem ísť do reštaurácie Bača na dobré a lacné halušky.Pán Glasa o reštaurácii Bača napíše, že halušky sú tam veľmi drahé. Opýtam som sa: V ktorej reštaurácii si môžem dať dobré a lacné halušky?
Pán Glasa odpovie:
Halušky si nedávajte, lebo :1. môžete z nich pribrať,2.
bryndza môže byť pokazená.
P.Gulka aj Vy mi odpoviete: dajte si hovädzimu, bravčovinu, kuracinu, dolky, palacinky atď., len nie halušky.
Skrátka,všetci sa ma snažíte presvedčiť, že halušky nie sú dobré.Prečo asi?

Nedostala som odpoveď od p. Glasu. Som presvedčená, že toto všetko si prečítal/ na môj prvý dotaz odpovedal obratom/. Prečo asi?
Vychádzajú mi z toho len 2 možnosti:
1. Odpovedať nechce
2. Odpovedať nevie
Z prvej možnosti vyplýva, že lacnejšiu banku nepozná, veď keby poznal, prečo by to nenapísal?
Z druhej možnosti vyplýva,že z účtoch v zlate, bankách, ktoré ich poskytujú a o zlate samotnom veľa nevie.
Ale aj tak o tom píše.Prečo asi?
Pán Glasa, keď nie ste odborník na problematiku, nepíšte o nej, pripojte sa skôr k diskutujúcim pod článok skutočného odborníka.
Investorka.

Pridal: Adnai dňa 01.10.2014 o 11:41

Ja by som si v tychto 2 odpovediach pana GLASU nasiel odpoved. Vy nie ?
1)
Pri fyzickom zlate netreba ziadny vacsi objem. Staci ist do pobocky nejakej rakuske banky do Hainburgu a tam si kupit podla potreby. Bezpecnost aj istota minimalne rovnaka ako u Partner bank. Nakladovost ovela nizsia.
Komu sa nechce chodit do Rakuska, tak si zlato objedna cez proaurum.at. Opat nehrozi ziadny podvod ani nizsia rydzost atd.
To co pisu predavaci zlatych uctov su len take hlupe frazy na oblbnutie.
Partner bank nie je v nicom vynimocna ani bezpecnejsia ako ine banky a ako ine formy investovania do zlata. Je jednoducho iba draha. Nic viac a nic menej. Pridal: filip glasa dňa 21.02.2013 o 10:08
2)
Broker - mas pravdu ze by si clovek mohol drzat trochu zlata pre kazdy pripad. Ale ked uz, tak doma v trezore.
Zlato si nedrzi svoju hodnotu - zacalo rast cca okolo roku 2000. Predtym skoro 20 rokov klesalo. Vo finale by clovek na zlate za 30 rokov zarobil prepociaten na eura +-3%. Cize tolko co na terminaku, alebo tolko co v banke.
Slovenske banky predavaju zlato cca s 10-15% prirazkou. To je rovnako draho ako u Partner bank. Za uskladenie chcu 1% rocne. To je zase +- ako u partner bank. Takze ked si naznacil ze su drahe, tak si nepriamo naznacil, ze je drahy aj Partner bank.
Najlacnejsie zlato clovek kupi v rakuskych normalnych bankach (v hainburgu na pobocke) fyzicky a odnesie si ho domov do trezoru. Hlavne pri tych malych sumach co si luia maju sporit (600 eur rocne) sa ta domaca uschova najviac oplati. Pridal: filip glasa dňa 25.02.2013 o 11:58

3)
Osobne mam skusenost s proaurum.at a vsetko prebehlo v pohode. A ked ho nechcete ma doma, tak si zaplatte trezor v banke, urcite nebude drahsi ako v PartnerBanke. Pridal: Mojmir Hojer dňa 01.10.2014 o 17:13

Pán Hojer, nemuseli ste opisovať texty uvedené pred rokom.Nemuseli ste citovať p. Glasu,ktorý zaryte mlčí. Alebo ste jeho advokát? Ja viem čítať.Ale Vy ste asi nečítali môj prvý dotaz, konkr. bod 1,2,3,4.Vami citované rady to, na čom mi záleží nespĺňajú. Informovala som sa v slovenských bankách. Účty vedené v zlate nevedú.Pre zaujímavosť, pri krádeži z trezoru alebo aj celého trezoru z domu, poisťovňa poskytne klientovi plnenie približne 30% z poistenej hodnoty v trezore.

Investorka Pridal: Ivestorka dňa 01.10.2014 o 20:16

Nie som advokat nikoho. Mne sa zdalo, ze som nasiel v jeho odpovedi radu. Vam nie. Ok
Vy ste rozhodnuta si kupit zlato cez PARTNERBANK, tak Vam zelam vela stastia.
A dakujem za informaciu. Nevedel som, ze kradez zo slovenskej banky poistovna odskodni 30% a kradez v rakuskej banke 100%. To opat navrava v prospech PARTNERBANK. Pridal: Mojmir Hojer dňa 01.10.2014 o 20:35

http://www.investicniweb.cz/2014/9/30/proc-warren-buffett-nenavidi-zlato/ Pridal: prečo nie zlato dňa 01.10.2014 o 20:42

Pán Hujer, urazene ste prekrútili moju informáciu.
Tak ešte raz. Ak máte nehnuteľnosť-napr. dom a domácnosť- to je veci hnuteľné, poistené, poisťovňa Vám pri krádeži zo zabudovaného trezoru uhradí max. 30% z hodnoty cenných vecí/ zlata, diamantov, atď/, ktoré v tom trezore máte.Ak máte trezor nezabudovaný, tak ešte menej. Viem to, lebo mám svoj majetok poistený a čítam všeobecné poistné podmienky.
A vôbec ste si nevšimli, že ja nechcem jednorázovo
kúpiť zlato, ale otvoriť si v banke účet, kde by som ho bezproblémovo mohla pravidelne nakupovať.
Investorka
Pridal: Investorka dňa 02.10.2014 o 13:20

Vidim, ze ste uz nervozna. Nevadi.
Napisal som v jednom zo svojich prispevkov
3)
Osobne mam skusenost s proaurum.at a vsetko prebehlo v pohode. A ked ho nechcete ma doma, tak si zaplatte trezor v banke, urcite nebude drahsi ako v PartnerBanke.
Nehovoril som o trezore doma. Pridal: Mojmir Hojer dňa 02.10.2014 o 13:43

Pán Hujer aj p. Glasa / možno 2 v 1 / je mi jasné ,že odpovede sa nedočkám, už ju vlastne ani nečakám.Boli by ste úspešní v politike, politici prevažne zodpovedajú na všetko ostatné, len nie na položenú otázku.Viete, keď som bola malá, moja mama vždy, keď som jej neodpovedala, na čo sa opýtala, hovorievala: " Dieťa moje, ja o voze a Ty o koze."O koze sa mi už nechce počúvať, dokážem svoj čas využiť aj zmysluplnejšie.
Investorka Pridal: Investorka dňa 02.10.2014 o 19:07

Neuchylujem sa k invektivam. Zverejnite svoje meno.
Len Maďar si nenašiel odpovede v mojom príspevku.
Ale chápem, ze to propagátor PartnerBank určite nechcel nájsť. Za pani INVESTORKA. Pridal: Mojmír Hojer dňa 02.10.2014 o 20:58

Zaujimava debata, z ktorej som pochopil toto:
1. Investorka hlada danu konkretnu formu nakupu zlata, t.j. mesacne v malych sumach, cez sprostredkovatela, bez fyzickeho uchovavania doma
2. Nema zaujem modifikovat svoje rozhodnutia uvedene v bode 1., aj keby pripadnou modifikaciou mohla znizit naklady spojene s investiciou
3. zaujima sa, ci pri jej nastaveni investicie vie autor clanku odporucit lacnejsiu alternativu k Partnerbank

Problem v takto polozenej otazke ale je ten, ze Filip Glasa vo svojom clanku posudzoval vyhodnost Partnerbank prave v porovnani s modifikovanym pristupom k investicii, zaverom coho bolo, ze pomerne nevyznamnou modifikaciou formy nakupu zlata (resp. ekvivalentu) mozno dosiahnut usporu.
Takze otazka investorky ide vlastne nad ramec zaberu clanku, z coho mozno prameni nedorozumenie, ktore tak pekne vyeskalovalo v diskusii. Ale kazdopadne ma udivilo, ako sa niekto moze citit "ukrivdeny", ak mu druha strana neodpovie - ci existuje tu nieco take ako pravo ziskat odpoved na svoju otazku? Pridal: Peter dňa 03.10.2014 o 12:27

Pán Peter/aj keď som už nemala v úmysle sa zapojiť/,
právo na odpoveď, pochopiteľne, neexistuje.Ale keď konkrétnu otázku položím a niekto mi odpovedá, očakávam, že mi odpovie, na čo som sa opýtala.Viete," ukrivdená" nie je ten správny výraz. Som znechutená.
Vy ste aspoň pochopili môj dotaz ihneď a nestaviate sa do pozície poradcu.Tým skôr to mohol a mal pochopiť autor článku p. Glasa, ktorý už tým, že článok napísal, sa do tejto pozície stavia. Na jednej strane " odhovára" drobnejších investorov od nakupovania v Partnerbanke, ale nevie im poskytnúť alternatívne, výhodnejšie riešenie.
Investorka Pridal: Investorka dňa 03.10.2014 o 19:07

Zdravím p. Investorka. To že píšete do diskusie a dožadujete sa odpovede, je pekné a to by som robil aj ja. Ale neexistuje žiadne právo, na základe ktorého by ste si moholi nárokovať na odpoveď. z článku je všetko jasné. Ja som do zlata investoval a som ochotný Vám k tomu a aj o najlacnejších možnostiach všetky informácie. napíšte mi na mail: maranatha@pobox.sk a všetko Vám podrobne vysvetlím o čo najlacnejšom investovaní. A upozorňujem. Poplatky a to že Partner Banka je drahá, t. j. chcem povedať že poplatky nie sú individuálne, ale všeobecné. Napíšte mi mail a som ochotný vám všetko vysvetliť. a podotýkam nadšený a rozhodnutý pre zlato som bol aj ja podobne ako Vy. Dnes plačem. Pridal: Boris Krigovský dňa 22.10.2014 o 13:10

Ak by ste pracovali tam kde ja tak by ste to mali lacnejsie Pridal: Marko dňa 26.10.2016 o 10:10
Meno:
E-mail
(nebude zverejnený):
Komentár:
Antispam:
Počet dní v roku:



52 Komentáre Galéria (1)

Súvisiace články

WSM forexoví roboti - seriózna investícia alebo finanční šmejdi?

sunday
27.04.2014
Investície | Filip Glasa

Je investícia do zlata ešte stále atraktívna?

saturday
29.03.2014
Investície | Peter Matay

Zlato je na ústupe, skončil sa býčí trh?

thursday
13.06.2013
Investície | Saxo Bank

Zlato aj striebro spadlo o 9% za deň

monday
15.04.2013
Investície | Filip Glasa

Zlato ako istota a ochrana proti inflácii?

thursday
07.03.2013
Investície | Silvester Dulák

Najnovšie články

Prečo čínska peroxidová spoločnosť zaplatila 1 miliardu za hovoriacu mačku?

friday
23.06.2017
Investície | Juraj Kišák

Tipy na mesačné dividendové akcie

wednesday
14.06.2017
Akcie | Juraj Kišák

Michael Kors (KORS) update k ročným fiškálnym výsledkom

thursday
08.06.2017
Investície | Dávid Súkeník

Amazon dosiahol magickú hranicu 1000 dolárov

wednesday
31.05.2017
Akcie | Ing. Marek Šimo

Reálny výnos z predaja bratislavského bytu po 13 rokoch. Ako rátať infláciu.

thursday
25.05.2017
Trhy a makro | Redakčný článok




Prihláste sa na odber
noviniek od ako-investovat.sk

E-mail:

Nájdi si finančného poradcu

Chcem investovať
Chcem sa poistiť
Katalóg poradcov a finančníkov


Ďalšie články tejto kategórie

Finančná kalkulačka

Vklad: €/mes.
Úrok: % p.a./rok
Obdobie: rok(ov)