Ertrag und Sicherheit - prepracovaná manipulácia a predražené fondy Ako-investovat.sk .


Ertrag und Sicherheit a jej poskokovia v sakách už nejaký ten rok odrbávajú ľudí na Slovensku. Predávajú obyčajné podielové fondy, ktoré si môžete kúpiť v banke alebo od inej sprostredkovateľskej firmy. Avšak u Ertrag und Sicherheit si tieto fondy kúpite neuveriteľne výhodne: s dvojnásobným poplatkom!

 

 Podrobne sa tejto téme venuje už niekoľko rokov Peter Cmorej vo svojom blogu. A nie je sám ako by sa mohlo zdať. U susedov v Česku sa sprostredkovateľom z Ertrag und Sicherheit venoval Aleš Tůma v týchto článkoch. A rozhodne to nie je jediná kritika tejto spoločnosti a ľudí okolo nej. Stačí si pogoogliť a nájdete ďalšie články.

 

Prečo má význam znova zopakovať, že kupovať fondy cez Ertrag und Sicherheit je nezmysel? Lebo stále sa objavujú noví a noví pešiaci v radách E&S, ktorým vymijú mozgy na školeniach a následne ich pustia do sveta šíriť nezmysly a predávať fondy s dvojnásobnými poplatkami.

 

Ako fungujú dvojnásobné poplatky?

 

To popisuje celkom dobre Aleš Tůma na Peníze.cz:

 

V kostce: klient dostane nabídku investovat za fixní poplatek, v případě pravidelné investice je to čtrnáctinásobek ročního vkladu, nejvýše 55 tisíc Kč. Za tento poplatek prý investuje celá rodina a žádné další poplatky účtovány nejsou – tak to často tvrdí poradce. Potíž je v tom, že účtovány jsou. Fond, do kterého chce člověk přes E & S investovat klientovi z jeho investice strhne běžný vstupní poplatek (z akciových fondů zhruba pět procent). Fakticky tedy klient za stejnou službu zaplatí dvakrát! Vstupní poplatek fondu ovšem poradci Ertrag & Sicherheit z nějakého důvodu označují slovem „ážio“. I když jej poradce během schůzky letmo zmíní a v „papírech“ od Jung DMS by klient informaci při pečlivém přečtení také našel, jako laik si sotva uvědomí, o co jde. Odnáší si dojem, že ušetřil, přestože pravda je pravý opak.

 

Exkluzívne len pre klientov E&S - za rovnaký fond zaplatíte u E&S nie len vstupný poplatok, ale ešte ďalších 2200 eur navyše!

 

Ako je možné že im na to ľudia naletia?

 

V E&S vedia celkom dobre manipulovať sprostredkovateľov aj verejnosť. Vedia, že ľudia nemajú radi životné poistky kvôli vysokým počiatočným poplatkom. A vedia že sa na nich ľudia spálili. Stačí teda donemoty opakovať aké zlé sú tie investičné životné poistky, ako je nevýhodné, že v nich platíte provízie na dva roky dopredu a potom ešte aj vstupné poplatky vo fonde. Verejnosť, sprostredkovatelia E&S aj potenciálny klienti pritakávajú. A ani im pri tom oprávnenom nadávaní na poisťovne nedôjde, že E&S robí presne to isté.

 

Najprv si od vás dopredu vyberie províziu vo výške 2200 eur (podobne ako pri životnej poistke) a potom ešte platíte klasické vstupné poplatky do fondov (podobne ako v poistke). Provízie teda zaplatíte v dva krát. 

 

Pri bežnom kupovaní fondov cez sprostredkovateľské siete alebo v bankách platíte len a len vstupné poplatky. A to aj u firiem s najhorším renomé medzi poradenskými firmami. Jediný E&S si k vstupným poplatkom priráta okrem vstupných poplatkov aj províziu naviac vo výške 2200 eur. Pričom predavači z E&S dokážu túto skutočnosť tak dobre zakryť, že si to ani neuvedomíte.

 

Zaujímavé je, že bežné sprostredkovateľské firmy aj banky dokážu vyžiť iba zo vstupných poplatkov. Práve vstupné poplatky vo fonde idú na provízie sprostredkovateľom a na odmeny pobočky banky. Prečo E&S nestačia vstupné poplatky a jej sprostredkovatelia vyberajú ešte ďalšiu províziu navyše? 

 

Prepracovaná manipulácia pôsobí na poradcov aj na klientov:

 

Možno si E&S necháva celú výšku vstupných poplatkov pre seba a nedelí sa o ňu s pešiakmi v poli. A aby pešiaci mali dôvod prečo túto prácu robiť, tak im na školení natĺkli do hlavy, že je normálne vypýtať si ešte jednu províziu vo výške 2200 eur navyše. Prípadne je dosť možné, že pešiaci E&S ani nevedia, že v normálne firme sú práve vstupné poplatky určené na provízie sprostredkovateľom. A vôbec netušia, že materská firma ich vlastne zneužíva a okráda.

 

Na školení im vypli mozog, ale teraz si ho už môžu zapnúť:


Ahoj, zaujimavy clanok ale:
za 1. rovnake fondy nekupis
za 2. vidiet, ze si sa s nikym kvalifikovanym od nich nestretol

p.s. priznam sa, Filip od teba som taku kopu nepresnych informacii necakal...

*Dalej to nekomentujem,kazdy nech si spravi svoj nazor sam v praxi. Ja som klientom a velmi dobre viem preco.
Pridal: Jozef dňa 18.04.2014 o 13:03

Zdravím,

len toľko, že ak už chcete rozprávať o niečom, tak si treba zistiť skutočné fakty a nie že kamarát mi povedal a určite to tak bude..

Za prvé, možnosť ísť do fondov od 700 eur do 2100 (nie 2200 eur), do fondov (ale aby si človek uvedomil, fondy nie sú jediné čo E&S dokáže sprostredkovať), do ktorých sa nedostane nikdy (napr. Evolution Dynamic, Classic atd..), vie tam ísť od 50 eur. Ak si niekto myslí že sa do rovnakých fondov dostane cez banku, kľudne nech si spraví vlastný prieskum. Je zbytočné to tu dalej rozoberať.

Je jednoduché sa ohánať niečím, čo ani nie je pravda. Takže ak nabudúce chcete písať o niečom čo nepoznáte, radšej to nerobte, robíte si len zlé meno, a ľudia sa Vám budú zbytočne smiať. Pridal: Tomáš dňa 19.04.2014 o 10:23

700-2100 eur podľa výšky investovanej sumy. Ale je to provízia navyše - keďže investor tak či tak v tom fonde platí bežný vstupný poplatok.
Zopakujem znova - každý kto si kupuje fondy cez E&S platí províziu dva krát. Klasický vstupný poplatok + províziu navyše pre E&S.
Preto je veľmi trápne keď sa predavači fondov z E&S vysmievajú životným poistkám, lebo u nich platí presne ten istý princíp.
E&S zobralo systém provízií zo životných poistiek a ten aplikuje na holé fondy. A to je už riadna prasačina, lebo toto nerobia ani len ovébáci :-) Pridal: filip glasa dňa 19.04.2014 o 11:38

p.Krcik 2100,-eur nieje poplatok pre sprostredkovatela ale otvorenie si dozivotneho depozitu v J.P.Morgen banke ( viac ako 100rocna tadicia banky) ktora je klientova depozitna banka a klient ma dozivotny servis a online pristup bez dalsich poplatkov( 2100,-eur je pre 4-clennu rodinu = 525 na 1-clena )Vypisi a zasielanie penazi na svoj depozitny ucet a odkup cennych papierov su zdarma. Dalej aby som to dal na pravu mieru klient plati vstupny poplatok fondovej spolocnosti podla typu fondu od 0-5,25%( ma to aj vo vypise ktory prichadza postou pri kazdom nakupe klientovy na adresu ) a nie E&S - NESPRAVUJE INVESTOVANE PENIAZE KLIENTA na svojich uctoch ,ale ktora fondova spolocnost dnes robi spravu mld eur ktore ma od klientov zadarmo, predpokladam ze vy viete o nejakej. Tak mi ju prosim vas ukazte. Klient ma svoj majetok (cenne papiere na meno klienta) kedykolvek k dispozicii . Skuste mi najst banku ktora vam bude spravovat nepravidelne investicie na baze dobrovolnosti od 50 eur ,-mesacne a budu investovane do fondov ktore su len pre korporatne spolocnosti cca min vklad 1Mil eur a to za 50eur,-mesacne.Alebo do fondu ktory si vy veberiete a neurci vam ho banka a jej Asset managment bez vasho rozhodnutia ( nebavme sa o slovenskych a ceskych fondoch ale o fondoch ktore maju ISIN a su na internete k dispozicii na renomovanych strankach )predpokladam ze s bankovym zamestnancom len podpisete zmluvu a budete mu verit ze sa zhodnotia vase peniaze . Ja osobne som prisiel o 30% vkladu v Tatrabanke v roku 2008 ked prisla kriza ale keby za prepazkov sedel niekto kto by mi vedel vysvetlit ako funguju fondy peniaze by som tam nechal ale nebol nik kto by povedal " Nechajte ich tam " banka ma osklbala o dalsie poplatky za predcasny vyber a ani mi nevedeli povedat kde sa investovalo Povedali investovali sme v Tatra asset a tomu som vtedy nerozumel. Asi vam vadi ze ludia si mozu kontrolovat svoje peniaze online bez dalsich sprostredkovatelov a poplatkov pre nich. Ludia musia vediet ze "Cim menej prostrednikov tym vyssie zisky pre klienta " a E&S je len sprostredkovatel len doporucuje investiciu klientovy Nespravuje ziadne ucty a peniaze klientov A to je poriadny rozdiel medzi E&S -bankymi a Obch.s cennymi papiermi ktory maju kopec skrytych poplatkov.
Posielam vam link na jeden z mojich fondov na priamo za 50,-eur

http://www.fondsprofessionell.at/fonds/fiap/singleview/periode/1Y/fondsID/FU_785333/

Predpokladam ze budete tvrdit ze som za minuly rok poriadne v minuse ale opak je pravdou Tym ze padli trhy ja som nakupil " VIAC " svojho majetku a za dalsie investovanie do fondou nieje kratkodoba investicia cca 3-7 rokov podla typu fondu. Mojim cielom je minimalne zdvojnasobit svoj vklad za 10 rokov (dalsie fondy mi vytvorili viac ako 30% cisteho majetku za rok)

http://www.fondsprofessionell.at/fonds/fiap/singleview/fondsID/FU_100023045/fondsName/Franklin%2BMENA%2BFd.A%2Bacc%2BUSD/

Prajem vam krasny den Pridal: števo dňa 19.04.2014 o 15:34

Pan Filip Glasa ten komentar nad tymto patril Vam nie p.Krcikovy. Ospravedlnujem sa mu za to :) Pridal: števo dňa 19.04.2014 o 15:43

Bohuziaľ ta musím Števo veľmi sklamať. E&S je najdrahší sprostredkovateľ fondov v ČR a SR. Práve klienti E&S zarobia oveľa menej ako ktorýkoľvek iní, pretože platia tie ich nezmyslené poplatky za otvorenie si doživotného depozitu, ktoré nikde inde než u E&S neexistujú.

Neexistujú ani v banke, ani u OVB ani u iných parchantov. Len v E&S :-)

Reči o tom ako sú všetci ostatní drahí a majú skryté a vysoké poplatky slúžia len na zakrytie toho nehorázneho poplatky za otvorenie doživotného depozitu.

K vstupným poplatkom - tie slúžia vždy na pokrytie provízií. Vstupný poplatok je vždy provízia sprostredkovateľovi. Tvári sa to, že ju berie správca fondu, ale ten ju celú vyplatí sprostredkovateľskej firme. U E&S je to rovnako - vstupný poplatok je provízia pre E&S za sprostredkovanie fondu. Len aby bolo E&S dostatočne exkluzívne, tak si k tomu prihodí ešte ďalších 2100 eur za otvorenie doživotného depozitu. Kto je blbý nech si ho otvorí.

Ostatné kraviny ani nemá zmysel komentovať. Pridal: filip glasa dňa 19.04.2014 o 16:06

Ty vole, Filip!
S kym si to prosim ta sedel? Odkial mas informacie? Ty, co pouzivas velmi rad vselijake grafy a ine fakty na podlozenie svojich tvrdeni teraz vypustis taketo plytke tvrdenia?
2100€ nie je poplatok spravcovi, je to distribucny poplatok, servisny poplatok pre sprostredkovatela (to mimochodom je dost transparentne, na rozdiel od vsetkych "pracujem zadarmo"). Za to si mozes vybrat depozitny ucet u Franklin Templeton investments, CAIAC alebo BNP Paribas. Alebo u vsetkych dokopy. Co za to? Nakupujes podielove listy na meno, nie na rad- bez o.c.p. alebo ineho prostrednika. Tymto sposobom mas u niektorych fondov znizene agio (tiez zvany emisny alebo upisovaci priplatok), pristup k niektorym fondom, ktore inde nemozes kupit (CAIAC a ich rodina fondov EVOLUTION). Navyse je tam pristup do medzibankovych trhov od ICM (tzv. akciove kose alebo strukturovane dlhopisy) a zlato od Partner bank, dokoncuje sa zaujimava hypoteka zatial od mne neznamej banky. V kazdom produkte je poplatok, akurat tu je maximalne garantovany do vysky 2100€, dokonca vztahujuci sa na rodinu v ramci jednej adresy. Nechapem, ako teda "odrbavaju", ked ti dopredu povedia kolko stoja ich sluzby a co za to mas. Nechapem, ako moze taka firma fungovat uz 30 rokov, ak by to malo byt to odrbavanie a nechapem, preco vsetci, co vedia spravit "to iste" uz to davno nerobia "zadarmo" a preco ludia nezarabaju na svojich peniazoch. Skus si napr. overit, ci sa da investovat na SR cez nejakeho distributora do Franklin Biotechnology discovery fund v €. Je tam tych "detailov" strasne vela a keby si o nich vedel, urcite by si nepisal taketo bludy... Pridal: Martin dňa 19.04.2014 o 20:12

Nikto netvrdí, že iní sprostredkovatelia robia zadarmo. To je len rozprávka E&S.

Normálne sprostredkovateľské firmy aj banky predávajú fondy za províziu.

Provízia je vstupný poplatok. Ten poplatok stanovuje správca fondov a je to distribučný poplatok. Kompletne celý vstupný poplatok ide na provízie v rámci štruktúry sprostredkovateľskej firmy, alebo banky.

To že normálni poradcovia a banky robia zadarmo si vymysleli v E&S. V skutočnosti robia normálni poradcovia aj banky za províziu zo vstupného poplatku.

E&S je výnimočné tým, že jej nestačí provízia zo vstupného poplatku (ktorú samozrejme dostáva, lebo práve na to je ten vstupný poplatok určený), ale že si naviac vymysleo ďalší distribučný poplatok za otvorenie depozitného účtu (ktorý mimochom nikto na svete nepotrebuje, len klienti E&S :-).

E&S sa veľmi oháňa aké sú v životných poistkách drahé poplatky. Bohužiaľ si jej sprostredkovatelia po tom nadávaní na poisťovne neuvedomia, že E&S sa inšpirovala práve u poisťovní a vymyslela si takú poplatkovú štruktúru aká sa používa práve v životných poistkách. V normálnych fondoch nie.

A čo sa týka tej exkluzivity predaja niektorých fondov (áno naozaj len niektorých), tak je to tiež veľmi podobné ako v toľko kritizovaných poistkách. Poistovne si tiež radi do životiek zaradili fondy, ktoré nikto v SR nepredával preto, aby sa mohli tváriť exkluzívne. Pridal: filip glasa dňa 20.04.2014 o 07:13

Páni, pár veci ma celkom zaujíma. Som taký finančný samouk, snažím sa získavať informácie, kde to ide, ale z tejto diskusie naozaj niektorým veciam nerozumiem.

1. Načo mi bude depozitný účet niekde u Franklin Templeton? O čo je to lepšie ako majetkový účet u o.c.p.?

2. Čo je na tých fondoch také výjnimočné? Pozrel som niektoré z tých, čo sa tu spomínajú a nezdajú sa mi extra. Každý má nejaky benchmark, keď som dal do googlu nazov benchmarku a za to ETF, tak som našiel ETF, ktoré má ešte lepšie zhodnotenie ako ten fond (predpokladám, že kvôli poplatkom).
Pridal: Peter K dňa 20.04.2014 o 13:41

Napisem svoj nazor na E&S ako nestrannik :)

2100 Eur je neuveritelne vysoky vstupny poplatok. Tvrdenie ze je to pre celu rodinu je nezmysel, lebo kolko je takych rodin, kde vsetci clenovia obchoduju na burze? Naco by rodic zakladal ucet povedzme 5-rocnemu dietatu? Zalozi si ucet ked bude dospele a bude obchodovat samostatne, ak bude chciet.

Ja mam ucet u jedneho ceskeho o.c.p. a platim poplatok za vedenie uctu necelych 200 KC, cize asi 8 EUR / rok. Mozem u nich obchodovat 262 rokov, kym zaplatim tolko, co musim dat E&S hned pri zalozeni :) Ak by som aj otvoril 4 ucty (pre celu rodinu), tak obchodujeme vyse 65 rokov vsetci, cize v podstate dozivotne. Ale na rozdiel od E&S si moze ktokolvek z rodiny a kedykolvek ucet zrusit a tym padom sa celkova suma o hodne znizi. Navyse ak v danej chvili neobchodujem, neplatim ziadny poplatok, co je tiez dost dolezity fakt.

Dalsia vec je exkluzivita fondov. To je tiez len take odrbavanie. U mojho ceskeho o.c.p. mam na vyber neuveritelne mnozstvo fondov, mozno aj viac nez 1000, od najvacsich svetovych spolocnosti ako FT, BNP Paribas, ING, Pioneer, Credit Suisse atd. To uz je samo o sebe exkluzivny vyber. Takisto rozne ETF + dalsie produkty ako akcie, certifikaty a podobne. Toto by ma zaujimalo, ci tiez je u E&S za ten obludny poplatok aspon moznost obchodovania ostatnych produktov ako su trebars akcie, alebo su to len fondy a hotovo. Tak ci onak, radsej uprednostnim 8 EUR rocne ako 2100 EUR vopred a dozivotne :)
Formulka je uplne jednoducha - 2100 EUR si radsej ponecham na terminovam vklade u J&T (resp. inej banky, podla toho kde bude najvyssi urok), rocne mi to vynesie v cistom okolo 30 EUR, mozno aj viac. Z toho mozem zaplatit 8 EUR mojmu o.c.p., a za zvysok si moze obchodovat zvysok rodiny, alebo sa pouziju na ine ucely, ale stale plati, ze z vlastnych penazi nedam ani cent, vsetko pojde iba z uroku. Kdezto ak by som 2100 EUR odovzdal hned na zaciatku, tak o ne pridem a uz nikdy neuvidim. Takze je mam v tom jasno, u mna by E&S nepochodili. Pridal: Investor123 dňa 21.04.2014 o 07:42

Pán Investor123, viete mi prosím nechať link na ocp k ktorom ste písali? ďakujem Pridal: Slavo dňa 21.04.2014 o 12:29

Slavo: Je to Brokerjet (www.brokerjet.cz). Po registracii som si vytlacil zmluvu a zasiel na pobocku Slovenskej sporitelne.

Ale myslim si, ze podobne moznosti investovania ponukaju takmer vsetci brokeri na nasom trhu (Atlantik, FIO atd.), je to uz vec vyberu, komu co vyhovuje. Nemam detailny prehlad o tom, kto kolko fondov ponuka, to by tu mohol niekto iny napisat, ako to je u dalsich o.c.p.
Ja som u Brokerjet spokojny, kedze obchodujem prevazne fondy a tych tam je dostatok na vyber, takze nemam dovod skusat niekoho ineho. Vstupne poplatky do fondov u brokerjet su 0% - 2,5%. Pridal: Investor123 dňa 21.04.2014 o 14:55

len som to prebehol ..
Evolution fondy su jedine, ktore ma ES naozaj exkluzivne. Ale ked som si ich preklepol, tak su to iba obycajne a vysoko predrazene fondy fondov. Do Franklin Biotechnology sa preto neda investovat v EUR, lebo ten fond je denominovany iba v USD. Martin asi myslel, ze poslat Eur aby sa zainvestovali do Franklin Biotechnology. To sa vsak da. Cez Conseq. Cez Conseq sa daju aj vsetky tie fondy co tu pisal investor. Pridal: Peter Cmorej dňa 23.04.2014 o 19:05

Filip,prečo si taký podráždený ?
O čo ide?
Vadí ti, že
- klient presne vie, koľko a za čo zaplatí ?
- že má nadštandardnú osobnú starostlivosť ?
- že presne vie, kde dáva svoje peniaze?
- že má k dispozícii doživotné poradenstvo ?
- že má celosvetovo exkluzívne produkty špičkových svetových firiem?
- že si platí svojho osobného poradcu a ten je zainteresovaný na tom, aby klient bol v zisku ?
- že neexistuje alternatíva pri rovnakom pomere nákladov a výnosov?
- že spoločnosti ako Aberdeen, Amundi, JPMorgan, BNP Paribas, FTI, MFS, Schroders, HSBC, ICM vytvorili pre E&S exkluzívne produkty ?
- že všetko je transparentné?
- že klient má dokázateľné nadinflačné výnosy?
- že existujú tisíce spokojných E&S klientov, ktorí žijú z doživotnej renty ?

Alebo ti vadí, že ty tie možnosti nemáš?
Pridal: yva dňa 25.04.2014 o 12:27

Myslím, že se zapomnělo na pár věcí:
1. Klient by měl vždy přesně vědět, kolik a za co platí. Pokud si není jistý, má se ptát a poradce mu to má vysvětlit. Pokud mu to nadále není jasné, neměl by investovat. Ne nadarmo Warren Buffett říká, že bychom neměli dávat peníze do toho, čemu nerozumíme. Ať už se jedná o cokoli.

2. K čemu je nadstandardní osobní péče? Klient investuje, protože chce zhodnotit své prostředky (nebo zachovat jejich hodnotu). Raději méně osbní péče (bůhví, co to vlastně je) a nižší poplatky.

3. Investor by měl vždycky přesně vědět, kam dává peníze. Ať už investuje přes E&S nebo jakkoli jinak. Pokud neví, raději se svými penězi naloží jinak.

4. Doživotní poradenství ohledně čeho? Když jsem byl na prezentaci u E&S v jejich brněnské kanceláři, pánové ani nevěděli, co je to Total Expense Ratio (kromě jiného) a ani nebyli schopni vysvětlit, jak jimi nabízené exkluzivní produkty investují.

5. Exkluzivita špičkových světových firem je pouze iluzorní. Jméno J.P.Morgan, BNP Paribas, Schroders nedělá z nabízených produktů exkluzivní produkty.

6. Poradce je placený z nějakých performance fee? Pokud ne, je zainteresovaný jen na tom, aby za přemrštěný poplatek klienta zlákal k investicím.

7. Alternativou budiž tuny ETF obchodovaných na burzách, které si účtují mnohem nižší poplatky za to samé, za co si strhávají poplatky "špičkové světové firmy".

8. Exkluzivní produkty jen pro E&S? O tom docela pochybuji.

9. Vždy by mělo být vše transparentní. Pokud není, investor by raději neměl investovat, případně se poohlédnout jinde.

10. Prokázatelné nadinflační výnosy jdou dosáhnout mnohem levněji. Už jen proto, že 2100€ by klient nemusel jen tak vyhodit oknem za nic, ale rovnou je investovat a mít tak mnohem větší základ, který by mohl zhodnocovat.

11. No comment.

Poznámka na konec:
E&S a mnozí další zprostředkovatelé nabízejí jen fondy, které v drtivé většině replikují jen nějaký index, případně koš akcií z nějakého sektoru. Za tuto pasivní správu si účtují vcelku značné management fees (a často i vstupní a výstupní poplatky). Jsou zainteresovaní na tom, aby investoři, kteří do jejich fondů vložili peníze, vydělávali? Nejsou. Pridal: Josef Pohorský dňa 25.04.2014 o 14:52

yva - neexistuje alternatíva? Práveže existuje - a je oveľa lacnejšia. Zájdem k obyčajnému poradcovi a do bežnej banky a kúpim si tam stovky až tisíce fondov a to za cenu, pozor: len za cenu vstupného poplatku.

Vstupný poplatok je určený na provízie sprostredkovateľom. To je ich odmena - bez problému tak banky aj poradenské firmy fungujú desiatky rokov.

Nechápem prečo by som mal sprostredkovateľovi z E&S platiť okrem vstupného poplatku ešte ďalšiu províziu. Prečo vám jedna provízia nestačí? Prečo stačí banke, OVB, partnersu, nezávislím poradcom? A nikto iný len E&S sa za sprostredkovanie fondov pýta províziu dva krát.

Ja fondy nekupujem a mne osobne je to jedno. Ale keď niekto chce kúpiť podielové fondy, tak by sa mal poobzerať po čo najlacnejšom sprostredkovateľovi. E&S je pritom jednoznačne najdrahší v celej ČR a SR.
Pridal: filip glasa dňa 26.04.2014 o 09:14

Vážený,všetci sa tu robíte múdrymi a rozoberáte poplatky.To jasne nasvedčuje to mu že nemáte peniaze a snažíte sa ušetriť kde sa dá.Náklady nie sú najdôležitejšie,ďaleko dôležitejší je zisk ktorý dnes mám.A aký máte zisk vy. Teraz napíšte ako ste dokázali zhodnotiť peniaze za posledných 10 rokov až potom sa tu vyjadrujte. Filip Glasa, Josef Pohorský a ďalší máte priestor, teraz ukážte čo viete. Pridal: allio dňa 04.05.2014 o 17:23

Pred desiatimi rokmi spoločne kúpime ten istý fond. Ty cez E&S a ja cez nejakú inú firmu. Ty budeš mať poplatky 2100 eur + 3% vstupný poplatok.
Ja budem mať len 3% vstupný poplatok.

Máme rovnaký fond, takže hrubý výnos bude rovnaký. Netreba vysokú matematiku na to, aby sme zistili, že cez E&S bude čistý výnos po poplatkoch nižší. Pridal: filip glasa dňa 04.05.2014 o 18:48

Filip tieto nezmysli píš deckám čo nevedia investovať a nie mne.Napíš ako si zhodnotil svoje peniaze za posledných 10 rokov a potom tu machruj.
Pridal: allio dňa 04.05.2014 o 21:01

allio, ja bohuzial nemam za sebou 10 rokov, tak nemozem napisat aky vynos som dosiahol. No myslim, ze by si nam mozno mohol Ty napisat ako si zhodnotil svoje investicie pocas desatrocia, ak to teda nie je tajomstvo.

Lebo ja napriklad nevidim ziadny zmysel kupuvania cohokolvek cez E&S, ked inde mozem mat to iste bez poplatku. Tomu vazne nerozumiem, asi by som si dal dohodnut stretnutie s niekym od nich, nech mi to vysvetlia... Pridal: Peter dňa 05.05.2014 o 11:57

Presne takúto odpoveď som očakával.Ani ty Filip a ani nikto z tých čo tu machrujú a robia sa najmúdrejší nemajú za sebou 10 rokov investovania a keď aj áno tak len s negatívnym výsledkom, ale hlavne že všetko vedia. Pridal: allio dňa 05.05.2014 o 12:13

allio, tak ja som urcite nepisal za Filipa ani za nikoho ineho, iba za seba. Preto nemam este za sebou 10 rokov investovania, lebo pred desiatimi rokmi som akurat zacinal strednu skolu.

Ja sa urcite necham poucit o lepsich moznostiach ako vyuzivam teraz, len ty si tiez vela veci nenapisal, co by ma presvedcili... Kdezto veci co pisal Filip a spol. sa mi zdali celkom rozumne a logicky zdovodnitelne. Pridal: Peter dňa 05.05.2014 o 12:32

Ked som pochopil spravne, tak Conseq si pyta azio s cielovej sumy. Teda ak chce klient ziskat kapital 100 000 € pravidelnym investovanim, tak plati vopred 5000 € (debata u blogu p. Cmoreja). Ked sa plati agio z pravidelnej mesacnej investovanej ciastky, tak na 10 rocnej periode potrebuje klient investovat cca. 50000 € (vysoka pravdepodobnost, ze sa mu jeho investovany kapital zdvojnasobi). Takze na aziu zaplatil 2500 €. Samozrejme, je to len modelovy priklad, ale prax ukazuje, ze akciove fondy takuto realnu vykonnost maju. Takze klient zaplatil 2100€ E&S a 2500 € na aziu co je dokopy 4600 €. Samozrejme, nikto nevie predpovedat vyvoj fondov. Pridal: Michal dňa 05.05.2014 o 13:19

Azio je termin vymysleny v E&S. Normalne sa to vola vstupny poplatok. Vstupny poplatok dostanem taky, aky si u sprostredkovatela vyhadam (je to jeho provizia). Typicky 2-4%.

Tento isty vstupny poplatok platim aj pri sprostredkovani E&S. Ale okrem toho este 2100 eur navyse.

Z toho si kazdy clovek vie lahko zratat co je lacnejsie a kde vyjde cisty zisk po odratani poplatkov vyssi. Pridal: Filip Glasa dňa 05.05.2014 o 13:50

Peter, pokiaľ sa chceš poučiť o lepších možnostiach, dohodni si stretnutie s Filipom, alebo inými frajermi čo sa tu predstavili.Oni majú vysoké výnosy a všetko vadia. Najviac však koľko kde ušetriť :-) Pridal: allio dňa 05.05.2014 o 14:32

Typické zmýšľanie všetkých Slovákov vrátane týchto blogerov je kde na čom a koľko ušetrím.
Pritom si neuvedomujú, že šetria na nesprávnom mieste a to na sebe.
Výsledok takéhoto konania je zlá skúsenosť, strata kapitálu atď. Pridal: allio dňa 05.05.2014 o 14:46

allio, a ty ked mas vedla seba 2 totozne rozky, a jeden stoji 3 centy, a druhy 3 eura (ale vola sa rozok exclusive), tak si kupis ten drahsi, lebo potrebujes vsetkym ukazat, aky si netypicky slovak a ako na sebe nesetris? Myslim, ze nie je na tom nic nenormalne ked si rovnaku vec kupim za cenu nizsiu. A setrim tym pre seba, nie na sebe. Setrit na sebe znamena ked si kupim lacnejsiu vec na ukor niecoho ineho, napr. kvality. Ale tu sa jedna o totozny fond.
A este sa pochval, kolko rokov investovania a s akym vynosom si dosiahol ty, ked tu zhadzujes ludi, o ktorych nic nevies? Pridal: Peter dňa 05.05.2014 o 15:29

Uvažujme následující situaci. Chci investovat 10000 EUR na 5 let.

Vybral jsem si E&S a produkt Franklin U.S. Small-Mid Cap Growth Fund. Poplatky jsou následující:

Max. vstupní poplatek 5,75% (předpokládejme, že jsem si vyhádal 3%)
Udržovací poplatek 0,5% p.a.
Správcovský poplatek 1% p.a.

Pro jednoduchost předpokládejme, že fond v následujících 5 letech bude mít identickou performance jako v předchozích 5 letech = 10,55% p.a.

E&S si pravděpodobně naúčtuje 2 200 EUR, takže na investování zbude 7 800 EUR. Po odečtení vstupního poplatku 3% zůstane 7 566 EUR. Při výnosnosti 10,55% p.a. a výše zmíněných poplatcích po 5 letech máme 11 669,55 EUR.

Alternativou k výše zmíněnému fondu budiž ETF IWT (iShares Russel Mid-Cap Growth ETF). Jedná se o ETF na Russel Midcap Growth Index, který slouží jako bechmark fondu od Franklin Templeton. ETF si účtuje následující poplatky:

Správcovský poplatek 0,25% p.a.

ETF mělo za posledních 5 let performance 14,72% p.a., ale budeme počítat se stejnou výkonností jako fond od Fraklinu, tedy 10,55%. Počítejme např. 10 EUR poplatek za nákup ETF u brokera (Fio a BrokerJet si účtují méně, ale není na škodu být konzervativní).

Po odečtení 10 EUR zbude na investování 9 990 EUR. Při výnosnosti 10,55% p.a. a poplatku 0,25% p.a. po 5 letech máme 16 311,79 EUR.

Pokud bychom předpokládali, že ETF bude mít výkonnost 14,72% p.a. (skutečný výnos ETF za posledních 5 let), pak na konci 5letého období budeme mít 19 638,74 EUR.

Ať počítám, jak počítám, tak mi vychází, že i kdyby dané ETF mělo výkonnost jako fond od Franklinu, tak budu po 5 letech bohatší o 4 642,25 EUR.

I kdyby si E&S těch 2 220 EUR nestrhli, tak po 5 letech budu mít 14 960,96 EUR, což je o 1 350,84 EUR méně než kdybych investoval do ETF.

Odkazy:
http://www.franklintempleton.cz/cs-cz/advisor/fondy/fund-detail/4966/Franklin-U.S.-Small-Mid-Cap-Growth-Fund
http://www.ishares.com/us/products/239717/ishares-russell-midcap-growth-etf Pridal: Josef Pohorský dňa 05.05.2014 o 16:25

Skvelí príklad Josef.
Má to len jeden ale zásadný háčik a to že neustále píšeš o imaginárnom predpoklade ako aj všetci ostatný.
Po boji je každý generál.
Otázka ktorú by si mal každý z vás položiť znie, mám tie výnosy o ktorých tu rozprávam?
Josef máš ten výnos o ktorom tu píšeš? Pridal: allio dňa 05.05.2014 o 16:54

Milí Jozef, pozrel som si ten fond od Franklinu o ktorom tu píšeš a pekne si to posral.
Ten fond má totiž performance za posledných 5 rokov 18,04% p.a.
A presne takto vznikajú potom rôzne bludy, kedže tu vypisujú ľudia čo sa tvária že majú prehľad. Pridal: allio dňa 05.05.2014 o 17:24

Vážený nevypisujte tu žiadne nezmysly pokiaľ nemáte overené informácie z dôveryhodných zdrojov. Pridal: allio dňa 05.05.2014 o 17:27

Já jsem dal příklad podložený fakty, co ty? I kdyby tady nikdo nevydělal na burze ani setinu procenta, všem je jasné, že je naprostý nesmysl a finanční bláznovství platit více za horší produkt, když můžu zaplatit méně za lepší produkt.

Pokud jsi klientem E&S a nevadí ti, že jsi místo zahození mohl těch 2 200 EUR investovat, tak fajn. V případě, že jejich klient nejsi, zvaž alternativy, které se ti nabízejí.

Jestli nebereš naše argumenty vážně, přečti si aspoň 9. kapitolu z knihy Inteligentní investor. Tam ti Benjamin Graham (výnosy 20% p.a. za 20 let) řekne to samé, co my. Že je nesmysl kupovat předražené fondy.

Ostatně je to každého věc. Můj příklad (a vlastně celý článek a diskuse) se snaží říct to, že existují varianty, kde bys těch 2 200 EUR oknem vyhodit nemusel a nemusel rovněž investovat do produktu, který po tobě chce 1,5% ročně namísto jiného, který si účtuje 6x méně (viz můj příklad). Pridal: Josef Pohorský dňa 05.05.2014 o 17:34

Whatever, u ETF jsem se taky sekl, takže pointa se nezměnila :-) Pridal: Josef Pohorský dňa 05.05.2014 o 17:45

Josef, ešte raz a naposledy, nepiš tu také hlúposti o 2 200€ lebo je to nezmysel.
Over si fakty a potom tu napíš niečo rozumné. Pridal: allio dňa 05.05.2014 o 18:00

Tak napiš, co tu bylo napsáno špatně a uveď, jak je to ve skutečnosti. Jaké jsou poplatky doopravdy (když 2200 EUR je nesmysl), za co a proč klienti platí, jaké mají k dispozici produkty a proč se za ně platí tolik, kolik se za ně platí. Zatím jsme nic takového z tvé strany neviděli. Pridal: Josef Pohorský dňa 05.05.2014 o 18:34

Nie je mojou úlohou tu vysvetľovať poplatkovú štruktúru, ale poradím ti.
Choď si kúpiť Franklin Templeton fondy u nejakého iného sprostredkovateľa a potom do E&S.
Až potom zistíš rozdiel a budú ti zodpovedané tvoje otázky.
Pridal: allio dňa 05.05.2014 o 19:01

Josef, príklad ktorý si uviedol vôbec nič neznamená.
Rovnako by som mohol uviesť iný príklad kde OPF majú lepšiu výkonnosť ako porovnatelné ETF. Pridal: allio dňa 05.05.2014 o 19:06

Jestli něco kritizuji, měl bych se snažit o konstruktivní kritiku. Tedy nejen říct, že něco je blud a že někdo něco posral (jak jsi komentoval můj příspěvek), ale taky říct, proč je to špatně a jak to má být správně.
Pojďme diskutovat rozumně. Já jsem svoje argumenty napsal. Stále čekáme na tvoje. Bez argumentů jsou tvé komentáře jen výkřiky do tmy :-) Pridal: Josef Pohorský dňa 05.05.2014 o 19:17

Ad komentář k OPF a ETF.
Jestliže mám dva velmi podobné produkty a jeden bez vstupního poplatku a s minimálním manažerským poplatkem a druhý se vstupním poplatkem a 6x vyšším "manažerským" poplatkem, pak to má význam. Pridal: Josef Pohorský dňa 05.05.2014 o 19:22

Josef, ešte raz poplatky nie sú najdôležitejšie, ale zisk.
Príklad aby si bol spokojný ty a aj ostatný ktorý úpenlivo čakajú na moju odpoveď.
Vklad 100.000€ do Templeton Asian Smaller Companies Fund
Výsledok za posledných 5 rokov suma: 260.000€
Vklad 100.000€ do MSCI Asia ex-japan Small Cap Index
Výsledok za posledných 5 rokov suma 197.000€
Rozdieľ je 63.000€
Ktoré ty nikdy mať nebudeš.
Pridal: allio dňa 05.05.2014 o 19:44

Poplatky důležité jsou, ale je jen otázka času, než si to člověk uvědomí.
V případě, že tebou vybraný fond dokáže dlouhodobě zhodnocovat lépe než srovnatelná alternativa, pak jsou vyšší poplatky ospravedlnitelné. Proti tomu by nikdo nic nenamítal. Avšak najde se mnoho fondů účtujících si vysoké poplatky za to, co za mnohonásobně nižší poplatky udělá i ETF. A to je, oč tu celou dobu běží. Pridal: Josef Pohorský dňa 05.05.2014 o 20:22

Súhlasím že poplatky sú dôležité, ale nie smerodatné, najdôležitejšie.
Kvalita má svoju cenu a keď chceš mať nadštandardný výnos tak si jednoducho musíš priplatiť. Pridal: allio dňa 05.05.2014 o 20:51

Vážený autore, věřte tomu nebo ne, ale pomluva je velmi krátkozraká a nrfunkční zbraň proti nepohodlné konkurenci. Nakonec se stejně obrátí proti Vám. Výše zmiňovanými články pánové z Partners kazí renomé jen sami sobě. Žádný soudný člověk těm lžím nevěří a akorát si řekne, co to je za firmu, jejíž "analytici" a "poradci" pomlouvají ostatní firmy.

Kdo v džungli plné životních pojistek, stavebek a programů životního cyklu ukáže lidem něco pořádného, z čeho se už nikdo do šedi výše zmíněných produktů nevrací, ten je pochopitelně prodejci těchto produktů pomlouván. Pridal: Jan dňa 17.05.2014 o 12:06

"ukáže lidem něco pořádného" - ukážete im podielové fondy s dvojnásobnými poplatkami, keď tie isté fondy konkurencie predáva s poplatkami cca o polovicu nižšími :-)))))))) Pridal: filip glasa dňa 17.05.2014 o 13:48

Vcera aj dnes mal E&S seminar v Nitre v hoteli MIKADO, mali tam nejakych Cechov, z ktorych vsetci mali korene vo Viedni a podobne, teda ich mena boli Polo ceske, Polo Rakuske, to masirovanie mozgov, tam bolo znacne, boli ste tam niekto??? Masirovaniu mozgov drviva vacsina uverila, aj ked musia platit 2100eur :))) Pridal: Milos Kovacik dňa 18.05.2014 o 20:04

Milos Kovacik- bol som tam, mam 30r, zamyslam sa kam investovat, a siel som tam pocuvnut o com to je..
Ako objektivne zmyslajuci musim povedat ze ako produkt je to super, nepaci sa mi vsak ten MLM system na sposob vsetkeho toho ako ZFP, OVB..ale budis..ale tie uvodne poplatky su velmi vysoke pre obycajnych ludi, resp.pre ludi ktori ozaj nemaju nic..ale ked mienim investovat mesacne a dlhodobejsie (aspon nad 6-8r, ci viac, a viac ako 50e mesacne ale pravidelne, pride mi to fajn...kazdopadne, som zmeteny trosku z toho, lebo nie som v tomto dovercivy, absolvoval som aj ZFP skolenie pred cca 10r ale nikdy som nebol na take veci robit s tym..
Inak samotna akcia v Mikade bola fajn, aj celkom vzdelavacia ajmotivacna a skoliaca pripadnych zaujemcov... Pridal: Widerko dňa 20.05.2014 o 22:55

Josef Pohorský: Trošku jsi uprav kalkulaci, pokud v E&S investuješ jednorázově, tak zaplatíš pouze 3% z investované částky jednorázově, což máš 300Euro a pak už E&S nic neplatíš, takže když tam zahrneš i poplatek 2.100 Euro, tak klameš. Pridal: marek dňa 09.10.2014 o 22:52

Perfektny clanok, mal som s nimi sedenie a tento clanok to opisuje.
Pridal: Mirko dňa 11.10.2014 o 15:33

Ja som spokojným klientom E&S. Ďalšia vec, ked ideš do banky Banka ti neponúkne ani z daleka toľko percent ako máš cez E&S Pridal: pato dňa 13.10.2014 o 11:27

Pato, prosim ta, percent coho ti Banka neponukne tolko ako E&S? Slivovice ? Ludia, ja Vam nerozumiem.
Vela z Vas tu pise o vsemoznych a nemoznych subjektoch, ktori vraj ponukaju zazracny servis, jedinecne sluzby, obrovsku pridanu hodnotu a podobne kecy.
A ti co takto pisu a chvalia uvedene produkty si neuvedomia, ze kupuju rovnaky produkt ako v standardnej institucii, avsak je zabaleny do masle so stuzkou a dostanu k tomu pohar vody a otvoria im dvere - a toto vsetko za 5-15% navyse.
Zlato, investicne poistenie, exkluzivne podielove fondy, automatizovane FX roboty a dalsie blablabla.
Vsetko su to len SLUBY.
E&S ti ponukne viac ako Banka ? Na tom istom ? A vysledok bude fakt iny alebo ti to len ponukne, ci slubi ?
Je to neuveritelne co tu citam na tomto blogu.
Na burze si mozem kupit ETF na DAX za poplatok 0,15% a nakladovost ETF bude dalsich 0,15% rocne.
Likvidita ako prasa, spread 1 cent.
Pride vsak zazracny obchodnik FEKAL o.c.p. a ten mi za poplatok 5% kupi fantasticky, exkluzivny podielovy fond na DAX, pricom mi zabezpeci, ze to mozem kedykolvek predat a hned dostanem peniaze (co je samozrejmostou) a nakladovost tohto fondu je 2% rocne a za 7% rocne mi budu poskytovat jedinecne exkluzivne sluzby.
A vsetci z Vas si vyberu moznost B.
Katastrofa.
Jedine co ma drzi v nadeji, ze ludia sa nedaju oklamat je to, ze tieto vsetky sproste riesenia obhajuju anonymne ludia co ich ponukaju a nie ti co ich kupuju.
Pridal: mojson dňa 15.10.2014 o 09:23

mojson: Tiez mi to pride tak, ze ludia ako pato su zastupcovia tychto drahych produktov. Alebo este je tu druha moznost, ze su to totalni analfabeti, co sa tyka ekonomickeho vzdelania, a pisu o niecom, comu nerozumeju. Lebo napisat nieco v tom zmysle ze "banka nikdy neponukne tolko percent, kolko E&S" je na zaplakanie. Pridal: Investor123 dňa 16.10.2014 o 07:11

Investor123 - napíš mi jediný produkt bánk :), ktorý sa kvalitou a výnosmi vyrovnáva produktom zahraničných spoločností, ktoré predávajú obchodníci E&S. Sporiace účty, stavebko alebo termiňák, že?

Spoločnosti Aberdeen, Amundi, JPMorgan, BNP Paribas, FTI, MFS, Schroders, HSBC, ICM vytvorili pre E&S exkluzívne produkty a ich "produkty su totálne pičo...y, že"? Na zaplakanie si jedine ty... . Pridal: Dušan dňa 26.10.2014 o 21:34

Dusan, uz prestan pisat sprostosti o "exkluzivnych" produktoch. Ja investujem do fondov tychto istych spravcovskych spolocnosti prostrednictvom svojho brokera a maximalny vstupny poplatok je 2,5% pre akciove fondy. Zarabam teda rovnake peniaze ako vy v tych vasich "exkluzivnych" fondoch, ale pri ovela mensich vstupnych nakladoch.

A dalsia vec - ked spominas banky a ich produkty, tak to svedci o tom, ze miesas jablka s hruskami a do financii sa nevyznas. Alebo, v pravdepodobnejsom pripade, to iba pouzivas na nalakanie ludi do E&S. Lebo to tak pekne znie - "ziadna banka vam neponukne tolko percent ako E&S" :)
Ked uz sme pri banke - fondy maju aj nase banky a ich vynosy sa celkom daju porovnat s tymi od zahranicnych spravcov. Takze napr. ked investujem do fondu TAM (Tatra Banka), tak tiez mozem hovorit, ze mam exkluzivny fond :) A ich americky fond mi uz vyniesol peknych par tisic E zisku, len za posledny rok vyse 20%. A navyse tam maju vstupne + vystupne poplatky 0 (slovom: NULA) - to je nieco, co v E&S nepoznate, lebo potrebujete kadejake provizie. Pridal: Investor123 dňa 27.10.2014 o 07:07

Jedine, kto tu píše sprostosti si ty.

- ukáž mi cenník poplatkov Tatrabanky, veľmi rýchlo Ti spočítam koľko preplatíš...pripadne si ho vyhľadám.

hmmm hmmm hmmmm :) "pár tisíc EUR Ti ich fond vyniesol"no rád by som si pozrel Tvoj výpis.

Ak si pozerám výsledky TAM fondov vidím od 2.1.2014 do dnešného dňa výnosy 3.84%, 0.22% tretí TAM fond ani výsledy neukazuje..., tak neviem čo tu trepeš o ziskoch v tisícoch EUR, neviem aké perfomance si si pozeral... .

TAM fondy

http://www.tam.sk/sk/vysledky-fondov.html#individualne-vykonnosti-fondov


Jediný americký akciový fond v EUR je v pluse 12,26%..., takže by som rád videl cenník Tatrabanky management fee, depozitné poplatky, NAV, TER atď...po očistení koľko Ti zostane čistá hodnota nakúpených podielov.

Investor123 Ti si kľudne investuj cez banky aj súdneho dńa to Tvoja vec, ja v nej mám otvorené len konto EUR, USD účet platobné karty, internet a telefonny banking a tým to hasne. Pridal: Dušan dňa 27.10.2014 o 09:01

Banky majú od kedy vstupné a výstupné poplatky 0 :)?? To mi je obrovská novinka.

Kľudne si ohovárajte ES, slováci sú bohužiaľ vo financiách jebnuté plemeno...za EURO si dajú aj koleno vŕtať, ale nevedia, že tým škodia len sami sebe.

Exluzívne produkty sú tie, ktoré nikde inde nenájdeš v ponuke - sprav si prieskum trhu a napíš mi či cez iného sprostredkovateľa vyhľadáš produkty ako napr. Evolution fond cez Franklin Templeton, ktorý ponúka ES http://www.evolution-funds.com/

Ak sa stretneš z ich spoločnosti s niekým kvalifikovaným potom hovor. Majú v ČR a SR klientov - rodiny, o ktorých sa starajú 5 - 7 rokov a sú úplne spokojný poznám obchodníkov od nich dosť dobre.

Pridal: Dušan dňa 27.10.2014 o 09:38

Dusan, zbytocne sa znervoznujes. Cez Tatra banku mam zainvestovane do americkeho akcioveho fondu a zacal som po financnej krize niekedy koncom 2010. Od tej doby je tam celkovy vynos nad 80%, za posledny rok (od 24.10 2013 do 24.10. 2014) je to presne 20,44 %. Investujem priebezne, kazdy mesiac, takze partisicovy zisk nie je vobec nic neobvykleho a neviem, preco sa tomu tak cudujes. Ja ako software developer dokazem zarobit par tisic mesacne, takze pre mna zisk z toho fondu vobec nepredstavuje nieco ako vyhru v sportke. Aby si bol trochu kludnejsi - podobny obnos penazi som stratil na Forexe, ktory mi az tak velmi nejde ako investovanie, ale snazim sa ucit na svojich chybach a najst spravnu strategiu, ktora bude vynasat.

Mimochodom, uplne rovnake zisky ako mam v tatre, by som dosiahol, nech by som uz investoval do americkeho akcioveho fondu od ktorehokolvek ineho spravcu - a som si isty, ze aj cez tvoje E&S :)
Lenze ja vzdy uprednostnujem investiciu s minimalnymi poplatkami. V tatra banke je vstupny poplatok 0 EUR, a vystupny je tiez 0 (jedinou podmienkou je vyber penazi po uplynuti 5 rokov). Ked investujem do dalsich fondov ako Franklin Templeton, BNP Paribas a inych, da sa to velmi jednoducho cez Brokerjet a to s poplatkom 2,5% pre akciove fondy, 0,9% dlhopisove. Nikde nezaplatim ziadnych obludnych 2200 EUR na zaciatok, ako sa uvadza v tomto clanku pre E&S. A to, ze nebudem mat exkluzivny fond Evolution od FT, uz dokazem nejako ozeliet :) Na mojom priklade vidis, ze aj pri obycajnej Tatra Banke sa da ist do peknych ziskov. Aj tak je to vsetko v prvom rade o spravnom vybere typu fondu a nacasovani investicie, spravcovska spolocnost je az niekde na konci rebricka (nehovorim vsak, ze je nepodstatna). Ked zainvestujes do akcii tesne pred korekciouu (v horsom pripade tesne pre krizou), tak ti bude hodnota investicie rovnako padat ci uz ju mas v Tatra Banke, alebo Evolution E&S, akurat v E&S si mozem k strate pripocitat este dalsich 2200 EUR. Pridal: Investor123 dňa 27.10.2014 o 20:32

Ja bankám proste neverím a NIKDY veriť nebudem. A ich predstavenstvo sú, v ktorejkoľvek banke pre mňa vagabundi najväčšieho rangu s tými bielymi golierikmi tam niekde na centrále sediacich vo veľkých kožených kreslách, ktorí si rozdeľujú státisíce EUR a na ročných odmenách, banky majú stámiliónové EUR zisky a ich budovy sídlia na najlepších adresách v SR.

Z čoho si myslíš, že to majú? HA - HA - HA 60% poplatky ľudí, 40% vlastné zdroje

Pridal: Dušan dňa 28.10.2014 o 11:31

Mimochodom nepracujem pre E&S, ale som ich klientom pre Tvoje info. Rád som si zaplatil inak 2100,- EUR handling, viem, že sa o moju 4 člennú rodinu postarajú po celý život

Investor123 kľudne si gambli na Forexe, trhy a online trading poznám veľmi dobre a venujem sa tomu v mojom jobe pre zábavu, stráca na nich 95% ľudí v celom svete financie. TRADING JE HRA (Ruleta, Black Jack, Poker...) - JEDEN VÍŤAZÍ, DRUHÝ PREHRÁVA... .

Ty nie si jediný kto sa investovaniu a trhom rozumie :)

Investovať si viem, taktiež veľmi dobre, ale určite nie cez banky, ale vyhľadám si vynikajúce zahraničné spoločnosti bez sprostredkovateľov (banky...atď)

25% držať cash na konte na bežné výdavky (nájom, strava, hypotéka, leasing, poistky...atď) niečo si držím v EUR, v USD príp. inej tvrdej mene ako CHF.

25% vybrané akciové, komoditné, Private Equity a iné fondy formou šporení či jednorázových úložok... .

25% drahé kovy - napr. striebro, zlato - tvrdá poistka a rezerva... .

25% pozemok, nehnuteľnosť na prenájom (mimo vlastného bývania), príp. dlhopisy Pridal: Dušan dňa 28.10.2014 o 11:41

No, mas to celkom dobre zainvestovane, gratulujem :)
Ono ked clovek ma dostatok kapitalu, tak je velmi tazke on prist, ked investuje rozumne. Ked sa to pekne diverzifikuje a spravne nacasuje vstup, tak skor ci neskor sa kazda jedna zlozka portfolia dostane do plusu, chce to len cas.

Ja som trochu konzervativnejsi co sa tyka investovania, takze to mam podelene nejako takto:
- 50% terminaky a sporiace ucty
- 10% cash
- 40% invesicie do hocicoho mozneho - fondy, akcie, forex, pozickove portaly, dlhopisy

O vsetko sa staram sam, nechcem mat ziadneho financneho poradcu ani spravcu majetku. Viac ma to bavi a pride mi to aj zaujimavejsie, ked clovek robi vsetko podla seba.

A este k tym bankam - ano mas pravdu, zisky maju z poplatkov od ludi. Ale ti si za to mozu sami, lebo maju kopu alternativ (Zuno, mBank, Fio, trochu majetnejsi aj v J&T) kde mozu mat ucty zadarmo, a napriek tomu zostavaju v kamennych bankach.
Pridal: Investor123 dňa 28.10.2014 o 20:51

Nemám do toho všetkého zainvestované, ale 50% z toho...vymenoval som aktíva a pasíva, ktoré preferujem...nie len čísla s výnosmi na výpisoch.

K tým 50% na sporiacich účtoch a termíňákoch Ti "srdečne gratulujem" :) v živote. To si "výborný investor" :)

Nemajú kopu alternatív, ale výberu z bánk...na čo riešim banky som sa už vyjadril - konto - plat.karta - intert.banking a tel.banking bodka/hrubá čiara.

Skôr ľudom na Slovensku a starým štuktúram, ktoré prežívajú z čias totality nemá kto túto diverzifikáciu vysvetliť a možnosť takto investovať okrem výnimiek samozrejme... .

To je aj jeden z dôvodov (nenarážam na HDP, a že si tieto krajiny neprešli 40.ročnou totalitou ako my...) prečo E&S leží ľudom a poisťovacím poradcom v zuboch a aj ako tŕň v oku... . Nemci, Rakúšania, Švajčiari, Amíci iné západné štáty už pred 30 rokmi tieto investície pochopili, preto si žijú tak na dôchodkoch a cestujú si všade po svete...oproti našim slovenským a českým dôchodcom, ktorí si, tak idú cez víkend na zahrádku alebo pečenú klobásu, či 1 - 2 pivá, tak do mesta. Pridal: Dušan dňa 28.10.2014 o 21:58

Vies ono to ma svoje opodstatnenie tych 50% na terminakoch a sporiacich uctoch - priblizne do 2-3 rokov planujem postavit dom za vlastne (bez hypoteky), takze nema zmysel pre mna teraz investovat uplne cely kapital. Samozrejme terminaky mam v J&T (3,4% p.a.) a sporiace ucty mBank 3% p.a. a momentalne do konca roka aj stavebko Lisiak (2,5%) - myslim, ze v sucasnosti celkom slusna kombinacia pre peniaze, ktore budem v najblizsej dobe potrebovat. So zvyskom sa "hram" a investujem. Po postaveni domu pravdepodobne nezostanem pri podobnom percentualnom rozlozeni kapitalu :) Pridal: Investor123 dňa 28.10.2014 o 22:50

Nezmyselný a detinský článok. Zostáva sa zamyslieť, prečo ste ho napísali :D.
Pridal: Patrik Baran dňa 29.10.2014 o 17:31

Nezmyselný a detinský článok. Zostáva sa zamyslieť, prečo ste ho napísali :D.
Pridal: Patrik Baran dňa 29.10.2014 o 17:31

Patrik, pretože ľudia nechcú počuť pravdu...hlavne na Slovensku a v ČR. Banky, poisťováci ich stále veľmi silné lobby na trhu im v tom bude zubami- nechtami brániť... . Tieto články zakladá len konkurencia, nikto len konkurencia... .

Možu im streliť stavebko, termiňák, IŽP k tomu poistiť auto, byt, nejaké poistki streliť deťom, aby ľudom povedali o kvalitných zahraničných investíciách, do ktorých ľudia v Západných krajinách investujú cca už od r.1980... .

Pridal: Dušan dňa 30.10.2014 o 09:08

pre Investor123 - "planujem postavit dom za vlastne (bez hypoteky)"

K tomu postaveniu domu za vlastne peniaze bez hypoteky - to bude jedna z najvacsich chyb Vasho zivota, takuto chybu bohaty ludia nikdy neurobia (nemyslim zbohatlikov) . Totiz aj to najkonzervativnejsie kvalitne portfolio Vam da vyssi vynos, nez urok na hypoteke. Bohaty ludia zoberu uver na postavenie domu a vlastne peniaze zainvestuju a z vynosu tych penazi nechaju splacat hypoteku. Vysledok je nasledovny: Maju dom, splacaju hypoteku ale nic ich to nestoji, stale maju zainvestovane peniaze kedykolvek k dispozicii.

Chudobny ludia hladaju moznosti ako usetrit, bohaty ludia hladaju moznosti ako zarobit. Preto su tam kde su.

Ja som to nevedel, ale ucim sa :-)
Pridal: zhavic dňa 30.10.2014 o 16:52

Investor123: Nezvyknem písať do diskusií na nete, ale teraz mi to nedalo. Jeden moj známy z Prievidze mi dávnejšie rozprával a ukázal prezentáciu na káve v Bratislave o jednom veľmi profesionálnom ťažko diverzifikovanom rozlożenom portfóliu, ktoré vymysleli a zostavili jeden čech a slovák s balkanskym menom v roku 2013 v ČR.

Ak by si si medzi tieto produkty rozložil financie si za vodou na 98% aj Tvoje deti a rodina sú zabezpečené... .

NIKDY NIKTO tuto alokáciu nepublikoval na žiadnom českém ani slovenskou serveri akokolvek som prehladaval google... !!!! Ato je velmi zvláštně Prečo asi??? Opýtaj sa Glasu a inych jeho adminov na tieto produkty :)... .

Pamataj si navždy, že systém, banky, poisťováci nechcú, aby ľudia VEDELI, POZNALI PRAVDU :)

www.thomas-lloyd.com - Obnoviteľné zdroje v Ázii 25%

www.venture-plus.de - Patenty 25%

www.fideagold.com - Vzácne kovy 25%

www.evolution-funds.com - Aktívne manažované fondy fondov 25% Pridal: Tibor dňa 17.11.2014 o 22:17

Velmi vtipný komentár Tibor :-) Dúfam že už si medzičasom za vodou :-) Pridal: Filip Glasa dňa 18.11.2014 o 13:56

To rozhodne Filip som a dost dobre za vodou radsej v zahranici :), len to by si musel niektorym zahranicnym produktom rozumiet pochopit s tym suvisiacu diverzifikaciu, pochopit ich...pripadne naschval robis zo seba debila co u slovakov je pochopitelne :D :D a zbytocne je sa s nimi na tuto temu bavit.

Obcas sa schuti zasmejem nad tymi Vasimi komentarmi a clankami zo zahranicia.

Prajem Ti "vybornu karieru" v ohovarani inych spolocnosti, produktov...atď

kľudne si tu prezentujte tie zivotne poistenia, blbosti, ten Vas trading a rizikove akcie. Ak si chcu klienti gamblit nech si gamblia ja si necham poradit od profesionalov, ktorym Ti NIKDY u mna nebudes :-) Pridal: Tibor dňa 18.11.2014 o 14:14

A poznate tento vtip. kamarati sa stretnu po dlhej dobe a jeden sa pyta druheho. ako sa mas? dobre! ty hajzel! tak asi takto to funguje na slovensku!!! nikto nikomu nic nedopraje svetci zavidia ked niekto nieco ma lepsie kazdy riesi toho druheho a na seba sa nepozera! a sme radi ked druhemu sa nedari! v praci sa vsetci tvarime aky sme kamarati a zachrbtom ohovarame toho kto tu prave nieje.90% obyvatelstva su negativisti tak sa necudujme ze si zijeme tak ako zijeme...mimochodom ja sa mam dobre Pridal: LM dňa 15.12.2014 o 11:34

LM - je to presne na 100% ako to hovoríš, ale dotyčný admin a jeho klauni vedia len trepať hlúposti ako staré baby na trhu... .

Rád by som vedel ako investorom pán Glasa dokázal zhodnotiť financie :)... . Pridal: Tibor dňa 31.01.2015 o 21:07

Tiez som klientom ES a som maximalne spokojny. V clanku sa pisu somariny, tie riadene fondy co su vo firme Caiac namiesane (evolution), mi neponukne ziadna banka , ani sprostredkovatel, toboz nie za tu cenu. Investujem na priamo, ziadne rozdelenie vynosov banke ani sprostredkovatelom. Tak isto co ponukaju fondy pre VIP cez ICM su kvalitka, osobne poznam ludi co maju vyplacany vynos 2-5% mesacne! pred odpocitani poplatkov (v cistom je to asi cez 1% menej)...A ta sprostredkovatelska provizia 700-max.2100 € je fakt len zlomok toho co sa mi nazbiera na majetku. Ved len pri jednorazovom vklade 70 tis. a nastaveni vyplaty 8% zapipa kazdy mesiac renta 466 € a 70 litrov je stale na ucte. Niet teda o com diskutovat, na slovensku som lepsie nenasiel, ak ano, nech sem mi sem niekto napise kde maju lepsie a pojdem si to preverit. Pridal: miki dňa 10.06.2015 o 09:35

Ja a cela moja rodina plus niekolko znamych som klientom E&S niekolko rokov. Plna spokojnost i ked spociatku boli pochybnosti. Cital som rozne clanky, pozitivne i negativne na tuto spolocnost. Mal vela roznych stretnuti s roznymi sprostredkovtelmi ktory ponukali zlato, diamanty, Forex, Forex robotov atd atd. Napokon po dokladnom prestudovani poplatkovych struktur u roznych spolocnosti vybral prave E&S kvoli transparentnemu prehladu poplatkov a rozlozeni portfolia. Navstivil som aj ich seminar uz dvakrat aj s mojim bratom. Seminar je fakt na slusnej urovni. Nikto sa tam na nic nehra. Ludia boli prijemny a velmi dobre sme si pokecali vecer na bare aj s manazermi spolocnosti. Za rok a pol som mohol porovnat ako sa firma posunula rapidne dalej rapidne vpred a nespi na vavrinoch. Zaujalo ma hlavne zabezpecenie a nastroje ktore vyuzivaju proti prepadu na trhoch. E&S patri medzi spicku v Europe pretoze sa specializuju na investicie a je to poznat. Rozhodne ma zaujala ich ceresnicka na torte. ICM. Sice E&S sa drzi vzdy vysledkami skromne dole a neslubuju hory doly avsak v ich privatnom bankovnictve ktore nema v Europe obdoby su priemerne vynosy "len" 2-4% mesacne. Vo vysledkoch som uz videl aj okolo 5,2% mesacne na 12 mesiacov co je skor vynimocne spickovy vysledok vzhladom na rizika.

Nie nadarmo sa vravi ze "Ferko Mrkvicka" automechanik v zivote neinvestoval a o investovani vie uplne vsetko. Preto nikdy nenadobudol ziadny majetok a od takehoto cloveka si necha radit vecsina ludi. Nedivme sa ze sme financne gramotne zaostali. Vytvorit si slusny trvaly prijem bez prace ani nie za 30 rokov je lepsie ako pracovat cez 50 rokov na stat a zivorit. Nieco to ale stoji. Prajem Ferkovi Mrkvickovi nech si maka 50 a viac rokov a zivori. Ja a kopa znamych sme sa vydali inou cestou bezpecia a pohody.

Samozrejme existuju aj ine moznosti ako ovela lepsie zarabat a kde moze byt o dost vecsie riziko straty. Do toho nejdem a rovnako nemam cas sediet pol zivota u obrazovky pocitaca a sledovat vyvoj na trhu aby som ziskal nejake % naviac. Zivot sa ma zit a ja si rad zaplatim ludi ktory mi prinesu zisk a staraju sa o mna. Pridal: Peter dňa 01.07.2015 o 20:42

Na Slovensku žijem 5 rokov. Pochádzam zo švajčiarska, ženu odtialto mám 15 Rokov.
Vy ludia tu na slovensku absolútne nechápete čo znamená investovanie. Takýto článok vie napísať každý. Je to chudoba vášho národa. U nás sa nič takéto nedeje. Aby niekto zhadzoval firmu bezdovodne. JA som si otvaral účet v privátnej banke u nás pre fondy a akcie a stálo ma to 15 000Eur v prepočte.
Táto krajna sa mi fakt nepáči a to som tu len 5 rokov a hlavne kvôli takímto intrigánskym luďom a tiež koli slovenčine ktorá je fakt problematická, ae o to nejde. Obchodujem už 25Rokov a to EUS čo pozeram robia dobrú prácu pre obyčajných ľudí. U naś neexistuje: OTVOR SI ÚčET ZADARMO :D to je pre deti. U nás je navyše trestné šíriť o konkurencí takéto články. Byť na miestu eus tak vás ńahlásim a supersillných autorom pozývam do švajčiarska nech im blikne v hlave. Chudáci tipu. ja mám učet na fondy zadarmo sú ´praví sedláci. Pardon za slovenčinu pomáhal mi translator na chyby. Pridal: Max Outwall dňa 12.07.2015 o 12:10

Jeden celkom zaujimavy aktualny clanok o hokejistovi, ktory investoval cez E&S:

http://ekonomika.idnes.cz/rozhovor-s-hokejistou-vaclavem-nedorostem-o-investici-ertrag-sicherheit-1re-/ekonomika.aspx?c=A150824_171507_ekonomika_nio

Pridal: nbusr123 dňa 26.08.2015 o 06:49

Veľmi zaujímavý článok:
http://ekonomika.idnes.cz/rozhovor-s-hokejistou-vaclavem-nedorostem-o-investici-ertrag-sicherheit-1re-/ekonomika.aspx?c=A150824_171507_ekonomika_nio Pridal: Filip Glasa dňa 26.08.2015 o 08:14

Hokejista Nedorost..a nielen on..

Investovanie cez E&S ? E&S je sprostredkovatel tak ako aj mnoho inych firiem. Rozdiely su najme v poplatkoch. Ponuka momentalne to najlepsie na trhu na zaklade hospodarskych vysledkov firiem. E&S nedava ziadne garancie vynosov a pri podpisovani zmluv je uvedene ze klient investuje svoje "volne" prostriedky a nema zaruku garancie vynosov. To ze EVVE a TMS a Shedlin svoje hospodarske vysledky nezverejnili ci mozno inak s nimi manipulovali je teraz predmetom vysetrovania a isty cas to potrva. Ukazovat prstom na jedneho z niekolkych sporostredkovatelov do EVVE a TMS a Shedlinu povazujem za osobitny utok nejakej tiez sprostredkovatelskej firme. Preco si nikto neda tu namahu a nezverejni aj ostatnych sprostredkovavatelov ktori sa riadili tiez hospodarskymi vysledkami dannych firiem ? Mnoho spolocnosti sa riadi najme hospodarskymi vysledkami firiem a podla toho sa do nich investuje. Treba vyckat ako dopadne vysetrovanie. Mnoho tisic klientov ktory tam zainvestovali cez rozne sprostredkovatelske spolocnosti pride pravdepodobne o cast svojich uspor. Na zaklade takychto udalosti prechadza vecsina spolocnosti do co najvecsieho mozneho rozlozenia rizika kde sa straty minimalizuju a kde sa tvori vynos.

Svetovy trh sa neustale vyvija a meni. Krizy boli a budu a rozne spolocnosti sa tiez podla toho vyvijaju a menia a snazia sa vyvarovat stratam. Ziadna firma nevznikla za den perfektne dokonala a bez chyb. Kazda si presla ci prechadza svojim negativnym i pozitivnym vyvojom a zdokonaluje sa. Prave kvoli neustale meniacemu trhu sa neda vzdy reagovat na zmeny. Nikto nema kristalovu gulu aby vedel presne na chlp ako sa co bude vyvijat. Toto sa tyka vsetkych firiem na svete. Preto ak niekto obhajuje nejaku firmu ze je vzdy bola dokonala a lepsej niet, tomu doporucim navstivit prislusny liecebny urad.

Mimochodom nad tim ze existuje poradenstvo aj v instituciach ktorym clovek doveruje lebo su tu stovky rokov a kde mu tiez vytvoria stratu a este doporucia predat namiesto toho aby pockal, tak to je uplne v poriadku a v novinach sa to nepise. Pretoze tiez je tam v zmluvach ze k tomu moze dojst a clovek s tim nic nenarobi. Bude rad ak nieco dostane a ci vobec niekdy dostane.

Posudzovat firmy ze su zle na zaklade investicii ktore nevysli a na ktore nemali ziadny vplyv je na uvazenie kazdeho jedinca. Rovnako ako napr Apple sa nevydari produkt a uspesnost firmy je len napr 85% tak je tato firma zla i ked je medzi najlepsimi svetovymi firmami ?

Clovek by sa nemal rozhodovat na zaklade domnienok a odsudenia od druhych bez posudenia. Pridal: Hokejista dňa 27.08.2015 o 17:07

Pán Glasa ešte sa poinformujte, že pán Nedorost bol kedysi člen Ertrag pod pánom Čuňátom. Spolu napr. doporučovali klientom ES hypotéky s investovaním do drahých kovov :)

O tom sa v článku idnes.cz zabudol zmieniť... . S EVVE je problém, v Shedline a v Emirátoch stále neviem o oficiálnej strate kapitálu... . Pridal: Dušan dňa 07.09.2015 o 15:31

http://ekonomika.idnes.cz/ertrag-sicherheit-je-v-konkurzu-dnx-/eko-zahranicni.aspx?c=A160902_092127_eko-zahranicni_nio

Rakouští finanční poradci kvůli žalobám bankrotují. Prodávali i v Česku

Rakouská poradenská firma Ertrag & Sicherheit je od konce srpna v konkurzu, není schopná dostát svým závazkům. U nás je známá například zprostředkováváním nákupu falešného zlata, do kterého desítky Čechů investovaly přes 20 milionů.
Podle rakouského Sdružení obrany spotřebitelů požádala společnost E&S Vermögensberatung se sídlem v Grazu v úterý u Krajského soudu o zahájení konkurzního řízení. Zadluženost společnosti činí osm milionů eur. Bankrot bude mít negativní dopad nejspíše také na 19 zaměstnanců. Společnost má 955 věřitelů, včetně investorů, píše server Poradci-sobě. Do skupiny E&S patří i česká dcera E&S Investments.
Finančněporadenská firma čelí třem stovkám žalob investorů, kteří byli poškozeni podvodnými investicemi do falešného investičního zlata německé firmy EVVE a do uzavřených fondů Shedlin. Poškození lidé u soudu požadují náhradu škody dosahující několik milionů eur.
Spálili se i Češi, například známý hokejista Václav Nedorost. „Do zlata a stříbra jsem investoval tři sta tisíc, čtyři miliony jsem investoval do stavby nemocnice v Dubaji přes fondy Shedlin. To nepočítám, že jsem si na to bral neúčelovou hypotéku a úroky z ní přesáhly milion,“ řekl loni v rozhovoru pro iDNES.cz.
V případě podvodů s investičním zlatem byla společnost E&S zřejmě obětí. Byli zatčeni čtyři prodejci zlata z Berlína a Kolína a při domovních prohlídkách u EVVE byly nalezeny čtyři tuny zlata, ale zřejmě je jen pět procent z nich pravých.
Podle deníku FAZ tak třeba údajně pětikilové zlaté pruty vážily jen něco málo přes dvě kila. Mezi „zlatem“ se údajně nacházely i laciné suvenýry, otvíráky zlatavé barvy.
Společnost Shedlin upadla do konkurzu již koncem roku 2014. Tisíce investorů z Rakouska a Německa investovaly do osmi uzavřených fondů této společnosti kolem 140 milionů eur vlastního kapitálu, připomíná server Poradci-sobě.
Pridal: Mojmir Hojer dňa 02.09.2016 o 11:35

2 Max Outwall
Švajčiarsko - nedobytná skrýša svetového kriminálneho kapitálu. Skutočná riša zla. Aj keď krajina je to krásna, mala by byť postavená pred medzinárodný tribunál, usvedčená a za svoje zločiny potrestaná. Lebo v skutočnosti spôsobila viacej zla, než Hitler s Napoleonom dohromady. Lenže bežný človek je sprostý ako zviera a kúše palicu namiesto toho kto ho s ňou mláti :((( Pridal: Omen dňa 08.09.2016 o 14:03

Omen postav pred súd pár našich Privátnych bankárov, ktorí spolupracovali s mafiou, narkobarónmi, diktátormi ty SUPER DEBI... a nie celú naše Švajčiarsko !!! Si normálny?

Švajčiarsko dávno spolupracuje s Interpolom a dávno to už nie je nedobytné bankovníctvo ako 60 - 70 - 80. roky, kde sa prianie a špinavé obchody už tvrdo vyšetruje našou Prokurátorou a Políciou, ktorá je na 99% neúplatná ako Vaše slovenské súdy a policajti... .

Pozri sa radšej na Vášho Mečiara, Lexu, Dzurindu a ďalších čo z Vašej krajiny spravili - zo slovákov žobrákov...moj syn nastupuje do zamestnania v Zurichu s platom 5000 CHF / netto...naši ľudia si dochodky naplno užívajú a cestujú po celom svete.

Preto tieo diskusie nenávidím STRAŠNE ak spoločnosti zhodnocujú bežných slovákom či čechom kapitál, aby sa mali dobre v starobe a ohovárete ich.

Dúfam, že je to už bez chyby...písala komentár za mňa manželka (slovenka).

Pridal: Max Outwall dňa 17.09.2016 o 20:52
Meno:
E-mail
(nebude zverejnený):
Komentár:
Antispam:
Počet dní v roku:



80 Komentáre Galéria (2)

Súvisiace články

Investícia prostredníctvom Ertrag & Sicherheit môže hokejistu stáť milióny

wednesday
26.08.2015
Investície | Martin Gulka

WSM forexoví roboti - seriózna investícia alebo finanční šmejdi?

sunday
27.04.2014
Investície | Filip Glasa

7 najčastejších omylov ohľadom životnej poistky

wednesday
08.05.2013
Blogy | Ing. Jaroslav Čačko

Motivačné knihy sú brak

sunday
09.12.2012
Vzdelanie | Filip Glasa

Životné poistky - najčastejšie omyly

sunday
09.12.2012
Financie a poistenie | Filip Glasa

Najnovšie články

Reálny výnos z predaja bratislavského bytu po 13 rokoch. Ako rátať infláciu.

thursday
25.05.2017
Trhy a makro | Redakčný článok

Opatrne s nákupmi na dne

tuesday
23.05.2017
Akcie | Juraj Kišák

Forex účet s bonusom €350 od Brokera Roku LYNX

saturday
20.05.2017
Trading a brokeri | Redakčný článok

American Outdoor Brands Corporation (AOBC) analýza firmy - II. časť

sunday
14.05.2017
Akcie | Dávid Súkeník

Dividendové ETF

thursday
11.05.2017
Fondy a ETF | Juraj Kišák