IPO Alibaba je veľkou stávkou na Čínu a svetový elektronický obchod Ako-investovat.sk .


Primárny úpis akcií spoločnosti Alibaba bol minulý piatok konečne oznámený a na burzách to bude vzácna udalosť. Veľkosť, povesť značky medzi inštitucionálnymi investormi, tempo rastu aj ziskovosť sú závratné. Väčšie to už ani byť nemôže. Po niekoľkých mesiacoch úpisového pôstu očakávame, že toto IPO bude obrie, pretože investori si budú chcieť staviť na to, že sa Čína počas troch nasledujúcich desaťročí premení v spotrebiteľskú ekonomiku.

 

Maova stránka pre všetko

 

Ešte v marci, keď bolo oznámené, že Alibaba má v úmysle ponúknuť svoje akcie v primárnom úpise, sme písali o tomto rýchlo rastúcom čínskom gigantickom internetovom obchode, ktorý v rozvinutom svete poznal málokto. To sa medzitým samozrejme zmenilo a známosť značky počas nasledujúcich mesiacov porastie raketovo. Takže čo je Alibaba? Je to dominujúci gigant čínskeho elektronického obchodovania, ktorý založil v roku 1999 Jack Ma. Spoločnosť je niečím medzi Amazonom a eBay - prepája kupujúci a predávajúci tovaru, ale bez modelu aukcie. Dve jej najväčšie stránky, Taobao a Tmall, majú na svedomí viac ako polovicu všetkých balíčkov doručených v Číne a objem transakcií je väčší ako u Amazon a eBay dokopy. V nasledujúcich týždňoch spíšeme ďalšie analýzy na tému podnikanie Alibaba. Nasledujúci graf poskytuje rýchly prehľad.

 

Stroj na prachy

 

Na Alibaba je výnimočné nielen tempo rastu výnosov - 46% medziročný rast naplánovaný na prvý fiškálny štvrťrok budúceho roka (končiaci 30. júna), ale aj jeho schopnosť vymlátiť zo svojho biznisu obrie zisky. EBITDA marža vystrelila z 21% za fiškálny rok 2010 na 58% za posledných 12 mesiacov, čím zdôraznila fakt, že spoločnosť prekročila svoj ​​inflexný bod, v ktorom veľkosť podniku prináša obrovské úspory z rozsahu. Na fiškálny rok 2015 sa obrat odhaduje na 77 miliárd jüanov a ročne zložený rast od roku 2010 bude 63%.

 

 

Súdiac podľa čísel sa tiež zdá, že je spoločnosť schopná udržať vysoké tempo rastu pri nepríliš veľkom oslabení ročného tempa rastu obratu. To bude tiež veľkým ťahákom pri roadshow primárneho úpisu. 

 

 

Veľká stávka na budúcnosť Číny

 

Nákup akcií Alibaba bude veľkou stávkou na Čínu, pretože jej ekonomika sa vo veku konektivity a e-shopov transformuje v hospodárstvo ťahané spotrebiteľmi. Nižšie uvedené grafy ukazujú aktuálny rast spotreby a jej zodpovedajúce percento HDP. Popri zvýšenej spotreby bude mať penetrácia Alibaba v nasledujúcich rokoch obrovský rastový potenciál.

 

 

V roku 2013 mala Čína 618 miliónov užívateľov internetu a očakáva sa, že toto číslo v roku 2016 vzrastie na 790 miliónov. Aktuálna internetová penetrácia je v Číne iba 46% v porovnaní s 88% v USA. To pre Alibaba znamená mnoho príležitostí pri ďalšom rozvoji čínskeho hospodárstva.





 

Obrat online nakupovania v Číne dosiahol v roku 2013 vyššie 1,892 biliónov jüanov a v roku 2016 sa očakáva jeho nárast na 4,772 jüanov. Penetrácia online nakupovania bola v roku 2013 8% a v roku 2016 je očakávaná na 14,5%. Počas nasledujúcich desaťročí bude rast online nakupovania pokračovať, pretože vďaka mobilom a internetu je pohodlnejšie ako chodenie do kamenných predajní. Tento trend bude len akcelerovať a ťažiť z neho budú e-commerce spoločnosti akou je Alibaba.

 

 

V tejto úvodnej analýze nemôžeme rozobrať všetky aspekty podnikania a príležitosti Alibaba, ale počas nasledujúcich dvoch týždňov zverejníme pred primárnym úpisom ďalšie analýzy.



Valuácia 155 miliárd dolárov

 

Alibaba ponúka verejnosti 123 076 931 nových akcií v cenovom rozmedzí 60-66 dolárov za akciu. Pri priemernej cene získa spoločnosť 7,75 miliárd dolárov nového kapitálu. Navyše predajú súčasní akcionári 197 029 169 akcií a upisovatelia budú mať opciu na 48 015 900 akcií. Celkovo bude dané verejnosti k dispozícii 368 122 000 akcií, čím dosiahne free float 15%. Celkový počet akcií bude 2 457 339 231, čím Alibaba dosiahne kapitalizáciu 155 miliárd pri priemernej cene 63 dolárov za akciu. IPO prinesie dohromady v hotovosti a krátkodobých investíciách 14,8 miliárd dolárov. Pri úročenom dlhu zhruba 7,9 miliárd dolárov bude celková hodnota podniku 148 miliárd dolárov. Aktuálne bolo potvrdené, že dátum ocenenia je stanovený na 18. septembra a obchodovanie začne nasledujúci deň.



Bitka medzi hodnotou a rastom

 

IPO Alibaba získa veľkú pozornosť médií nielen vďaka súčasnému IPO​​-pôstu, ale tiež vďaka číslam, s ktorými ide Alibaba na trh. Očakávame, že väčšina inštitucionálnych investorov s globálnymi akciovými produktmi sa bude chcieť primárneho úpisu zúčastniť. Tiež očakávame veľa diskusií o valuácií. Medvede pravdepodobnoví investori sa úpisu zúčastňovať nebudú s poukázaním na vysokú trhovo-valuačnú prémiu spôsobenú veľkými očakávaniami a radšej budú nakupovať deklasované akcie oceliarní a baní.





Takže aké sú pomerové valuačné ukazovatele? V posledných 12. mesiacoch vygeneroval Alibaba 9,4 miliárd dolárov výnosov a 5,4 miliardy prevádzkového zisku EBITDA. Očakávame, že tieto čísla počas nasledujúcich 12 mesiacov vzrastú na 13,1 miliárd, respektíve 7,9 miliárd dolárov. Na základe hodnoty podniku vo výške 148 miliárd dolárov to znamená EV / EBITDA (pomer hodnoty podniku a prevádzkového zisku) 27,3 za posledných 12 mesiacov a 12-mesačný predstihový pomer (forward EV / EBITDA) 18,8. Nasledujúca tabuľka ukazuje EV / EBITDA za posledných a nasledujúcich 12 mesiacov spektra známych internetových spoločností. Alibaba má v Číne dvoch najväčších konkurentov, Tencent a Baidu, a je zaujímavé ich porovnať. Súdiac podľa čísel vyráža Alibaba na roadshow konzervatívne ocenený. 

 

 

Vzhľadom k prudkému poklesu cien akcií Facebooku po jeho úpise v roku 2012, nechce Alibaba opakovať rovnakú chybu v podobe príliš vysokého nacenenia. Táto valuácia ale v skutočnosti vyzerá až príliš konzervatívne. Náš názor je ten, že Alibaba vyráža na roadshow atraktívne nacenený a chce predať najskôr všetky svoje akcie a ako začne narastať smerom k dátumu ocenenia momentum, pustí sa do zvyšovania cenového rozmedzia. To by mu dodalo býčí príbeh, ktorý vzbudí nadšenie a nabudí dopyt po akciách v čase, keď sa začnú obchodovať.





Mnoho investorov aj analytikov zrejme povie, že je akcia nadhodnotená. My vidíme toto IPO jasne. Každý si môže spočítať návratnosť investovaného kapitálu aj náklady kapitálu vrátane aktuálnych pomerových ukazovateľov. Tieto veci sú často hlavným hýbateľom blízkeho oceňovania. Tretia dimenzia, ktorú pochopí správne len málokto, je budúce tempo rastu. Náš odhad rastu tržieb Facebooku po primárnom úpise bol podľa väčšiny komentátorov až príliš optimistický. Ako sme písali už pred mesiacom, realita však prekonala naše najdivokejšie predstavy.





Veríme, že len málokto dokáže pochopiť zložený efekt Alibaba počas nasledujúcich troch dekád, kedy sa Čína premení v plne spotrebiteľskú ekonomiku. Mnoho investorov hovorilo, že Google, Facebook, LinkedIn a ďalšie sú nadhodnotené, ale vecou, ktorá väčšine unikala, bola ona tretia dimenzia: budúce tempo rastu. Podľa nášho názoru by mali pri tejto valuácií dlhodobí investori Alibaba kúpiť a staviť na Čínu a globálny elektronický obchod v nasledujúcich niekoľkých dekádach.



Do Alibaba cez Yahoo

 

Na začiatku júla sme odporúčali investorom, ktorí chceli ísť do úpisu Alibaba, kúpiť akcie Yahoo. To preto, že prevažujúce odhady valuácie Alibaba pri upisovaní naznačovali, že podiel Yahoo v tejto spoločnosti má väčšiu cenu ako jeho trhová hodnota, a to aj po odpočítaní diskontu za veľkosť. Inými slovami, cena podielu Yahoo v spoločnosti by mala pomerne zodpovedať trhovej hodnote Alibaba. Naším argumentom bolo, že záujem o akcie Yahoo sa s približujúcim sa upísaním zvýši. Cena akcií sa odvtedy zvýšila o 12% (pozri graf). Ísť do úpisu Alibaba prostredníctvom Yahoo ale stále dáva zmysel.

 

Cena akcií Yahoo počas posledných 12 mesiacov

 

Autor: Peter Garnry, hlavný akciový stratég Saxo Bank

 


S P/S ratio 21 je akcie Alibaba 7x předražená.
Pokud by se tržba během roku zdvojnásobila, byla by akcie s P/S 10,5 ještě 3,5x předražená. A chybí dividenda. Když bude akcie Alibaba léta v minus, utěšily by hlupáky aspoň dividendy. Ale nejsou. Alibaba je akcie ze socialistícké Číny a riskovat na ni peníze je stejné riziko, jako kdysi koupit ruskou akcii Yukos. Bolševíci mohou akcionářům Alibaby zle ublížit. Také riziko je tam, že tržba a zisk může být hlášen nepravdivý, tak jako všechno z Číny je lež. A holding Alibaba Group je registrován na Cayman Islands, zase riziko. Tedy Saxo Bank zase mluví hlouposti o Alibabě. Pridal: Karásek dňa 18.09.2014 o 13:57
Meno:
E-mail
(nebude zverejnený):
Komentár:
Antispam:
Počet dní v roku:



1 Komentáre Galéria (8)

Súvisiace články

Yahoo: Nezmyselné ocenenie po IPO Alibaba

thursday
25.09.2014
Akcie | Saxo Bank

Najväčšia IPO v histórii: Akcie Alibaba štartovali na 92,70 dolároch a vyšplhali sa tak k nášmu cieľu!

tuesday
23.09.2014
Akcie | Saxo Bank

Posilňujúci dolár spôsobuje ťažkosti komoditám

friday
12.09.2014
Trhy a makro | Saxo Bank

Švajčiarska národná banka má trilemu. EURCHF sa blíži k spodnej hranici

monday
08.09.2014
Trhy a makro | Saxo Bank

Najnovšie články

Prečo čínska peroxidová spoločnosť zaplatila 1 miliardu za hovoriacu mačku?

friday
23.06.2017
Investície | Juraj Kišák

Tipy na mesačné dividendové akcie

wednesday
14.06.2017
Akcie | Juraj Kišák

Michael Kors (KORS) update k ročným fiškálnym výsledkom

thursday
08.06.2017
Investície | Dávid Súkeník

Amazon dosiahol magickú hranicu 1000 dolárov

wednesday
31.05.2017
Akcie | Ing. Marek Šimo

Reálny výnos z predaja bratislavského bytu po 13 rokoch. Ako rátať infláciu.

thursday
25.05.2017
Trhy a makro | Redakčný článok




Prihláste sa na odber
noviniek od ako-investovat.sk

E-mail:

Nájdi si finančného poradcu

Chcem investovať
Chcem sa poistiť
Katalóg poradcov a finančníkov


Ďalšie články tejto kategórie

Finančná kalkulačka

Vklad: €/mes.
Úrok: % p.a./rok
Obdobie: rok(ov)