Stellantis si to asi uvedomil. Europa sa bude hrat na zeleneho zachrancu planety ale kupovat cinske auta ktovie ako nezeleno vyrobene.
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/6 ... lkswagenu/
Stellantis si to asi uvedomil. Europa sa bude hrat na zeleneho zachrancu planety ale kupovat cinske auta ktovie ako nezeleno vyrobene.
Netreba to hadzat na slaby dopyt po elektrickych vozidlach, ale na slaby dopyt po elektrickych vozidlach Volkswagen Group. Ine znacky (bohuzial neeuropske) neustale zvysuju pocty vyrobenych a umiestnenych vozidiel na trhu.JUGGLER napísal: ↑So 11 11, 2023 3:52 pm Čo sa deje? Volkswagen vo svojej top fabrike úplne zastavil výrobu elektromobilov.
Pravda 09.11.2023
V tejto súvislosti však môžeme trochu špekulatívne doplniť aj to, že za odstávku môže aj slabý odbyt elektrických Volkswagenov a rastúce skladové zásoby. Koncern sa tým samozrejme príliš nechváli, ale súkromní klienti elektrické volkswageny prakticky ignorujú – a to celé portfólio, od ID.3 cez ID.4, ID.5 až po ID.Buzz. Objednávky na ne sú totiž výrazne pod plánovaným ročným cieľom. Zistil to nemecký denník Handelsblatt na základe informácií získaných priamo od nemeckých predajcov.
Zistenie ekonomického denníka vo Wolfsburgu následne viac-menej potvrdili. Hovorca značky uviedol, že Volkswagen, rovnako ako ostatní výrobcovia automobilov, zažíva medzi spotrebiteľmi „všeobecnú neochotu kupovať elektromobily“. Koniec-koncov, len nedávno sa v podobnom duchu pre lokálne noviny Nordwest-Zeitung vyjadril aj odborový predák Manfred Wulff, ktorý komentoval rozhodnutie značky výrazne znížiť výrobu elektromobilov práve kvôli „nechuti“ spotrebiteľov k elektromobilite. „Veľmi výrazne si všímame neochotu zákazníkov prejsť do sveta elektromobility. Súčasný dopyt je takmer 30 percent pod pôvodne plánovanými cieľmi výroby,“ uviedol Wulff.
Zaujímavé sú aj konkrétne čísla, ktoré Handelsblatt uvádza, odvolávajúc sa na platformu Marklines: od januára do mája Volkswagen v Európe vyrobil 97 000 kusov elektromobilov z rodiny ID, ale predalo sa ich iba 73 000. Rozdiel súvisí nielen s nízkym dopytom, ale aj s cenovou vojnou, ktorú v Európe rozpútala Tesla.
Skupina Volkswagen má navyše aj problémy s vývojom softvéru pre elektrické autá, kvôli ktorému už odložil premiéry niektorých kľúčových modelov. Vývoj novej architektúry pre elektromobily sa oneskorí o 16 až 18 týždňov a nové Audi Q6 e-tron preto nebude predstavené tento rok, ale až v marci 2024. Situácia zašla dokonca tak ďaleko, že spoločnosť prepustí 2 000 zamestnancov softvérovej divízie Cariad.
Ani by si nevyuzil vsetky moznosti noveho auta, kedze mas tlacitkovy mobil
America’s Largest Pension Raised Bets on EV Stocks
———
Najväčšie stávky na zvýšený dôchodok v Amerike na akcie EV
https://www.barrons.com/articles/tesla- ... eid=yhoof2America’s largest public pension by assets has rejiggered its tech investments, bulking up an already large bet on electric vehicles.
California Public Employees’ Retirement System increased investments in EV makers Tesla
TSLA 2.22% and Rivian Automotive RIVN 0.46%
Samozrejme hlavne pre take 55 kilove zeny je problem urobit väcsi nakup.Ja ked chcem väcsi nakup vezmem ruksak a dve väcsie tasky a je vybavene.Pravda nevyhoda je ze nemozem navstivit dva tri obchody za sebou.Hoci by som ich mal takmer po ceste.No velmi zalezi aj to kde clovek v Ba byva.Ja mam v Petrzalke dostupnost doslova vsade.Aj ked dan za to je vyssia krimininalita hlavne vo vernych hodinach.iceberg8 napísal: ↑Ne 12 11, 2023 10:58 am Auto ma svoje opodstatnenie, ak nakupujes vacsi objem na dlhsie obdobie, to s MHD neurobis
Zaroven MHD neodvezie na vylet do velhor, resp znacne casovo narocnejsie je to s MHD.
Aj k moru preferujem ist v aute, za 6-7hodin som tam, s lietadlom by to bolo na dlhsie, kedze treba pripocitat dalsie MHD a odbavovanie cestujuceho..
Luxusom sa ale stava, ale to len preto, pretoze mesta a podnikatelia chcu podojit majitelov aut co to da
Okrem toho, ak cestuje v aute rodina o aspon 2+1 a viac, je ekonomickejsie nez hromadna doprava (vratane lietadla po EU).
Samotnym luxusom sa stava zivot samotny
A prave trepat sa niekde 8 a viac hodin, casto v kolonach, za komfort nepovazujem.
No su ludia tiez co dovolenku nepotrebuju respektive nechcu.Ked sa da radsej si ju nechaju preplatit,.Ja si radsej urobim dve väcsie dovolenky mimo sezony a je vybavene.Je super pocit byt na dovolenke kde je klud od deti a nie je to tam tak naplnene.Chodieval som kedysi aj v plnej sezone.No ked uz clovek nechodi do skoly a nema male deti nacoby chodl vtedy ked je vsetko preplnene a ceny su vysoke. Clovek s autom zacne rozmyslat uplne inak ako clovek bez auta.Lebo najlepsia volba je jednoducho neist tam kde o osklbu na parkovnom.Alebo si nechat auto na hoteli a po okoli sa dopravovat regionalnou dopravou.V Tatrach listok na tyzden 14 eur.....V Ba asi v centre niet lepsej volby pre ludi s autom ako vyuzit MHD.Co sa dediny tyka tam sa inak ako bez auta clovek nepohne. Ja si problem cestovania MHD skor uvedomim ked idem raz za cas z Dolnych Honov do Petrzalky.Sice uz myslim su vo väcsine trolejbusov kamery ale nie je mi vsetko jedno hlavne kym nepridem aspon po Gagarinku.Aj ked to mozno ludia co byvaju na Dolnych Honoch vnimaju inak .Vtedy clovek pochopi preco zeny cestuju v noci taxikmi......A zas ked ma clovek auto chodi skutocne mozno niekedy aj naschval na miesta kdeby bolo problematicke ist MHD.........Tiez je skupina ludi co sice vodicak ma,ale boji sa jednoducho jazdit.Aj ked pre mnohych co byvaju na vidieku nepochopitelne.iceberg8 napísal: ↑Ne 12 11, 2023 7:44 pm "Do Chorvatska sa da za male peniaze ist aj busom na lm ked ide clovek v juni s cestovkou"
Tak to mozem vyhrotit aj do extremu typu "clovek vlastne dovolenku ani nepotrebuje, a technicky ani byt, da sa byvat v jaskyni"
Da? No, da :-)Vsetko je o komforte.
Ale inak, suhlasim s tym parkovanim, a ja osobne to riesim tak, ze tam kde ma chcu zodrat, tam nejazdim a tam nenakupujem, cize centrum BA je pre mna uz tabu. Bohuzial.
Ale clovek na dedine nema bez auta "sancu", vidim ze aj pred-dochodci (vek medzi 55-60) si nakupuju auta, ktori na auto a soferov nadavali ze "nepotrebujeme auto", dnes ho uz maju Auto totiz setri cas, voci MHD, (vacsinou, okrem tych veci ake pises vramci Petrzalky), a cas su peniaze, cize auto ma svojim sposobom aj nejaku navratnost.
Napriklad, k rodine to mam takto: dal som si cp.sk a 2:47hod s 2 prestupmi. naspat je to tiez taky cas +-2minuty a 2 prestupy. Teraz si vezmi, ze mi nabalia nedelny obed, to je u nas zvykom (to jedlo by sa mi v lete pokazilo a do ruksaku by som taky objem ani nenabalil (zelenina zo zahrady)), autom to mam 1 hodinu, ak idem rychlostou kamionu. Tj. 2hodiny vs 5 a pol hodin, cize 3,5hodin mozem byt dlhsie s rodinou, vdaka autu.
A ked potrebujem roxor, auto ma strechu, 6metrov nie je problem zobrat, neviem ako by som to dal do MHD dovoz takeho roxoru by nieco tiez stalo, cize zas mi auto setri peniaze.. Toto plati aj na rozny drobny nakup s m=100kg a viac, ktory stavebniny jednoducho vozit nebudu "zadarmo" lebo je to pre nich nezaujimave..
Ale osobne som relativne dlho zil bez auta, je to ale pomerne dost navykova vec, vec slobody. Zoberies sa, kedykolvek, a razom si na Col de Turini napriklad.. Taky zazitok MHD neprinesie Nemusim sa na nikoho spoliehat, ziadne lietadla, meskajuce spoje, spolujazdcov s nizkou hygienou, atd.. (zazil som, videl som)
Ocakavam ale, ze budu mastne zdanene..
EDIT: co ale nechapem je, preco maju ludia potrebu v meste jazdit s SUV. Nie som zastanca obmedozvania slobody a prikazovania mikro auticok, ale obcas je ten vkus zaujimavy.. Sudit ale nemozem, kedze im do hlavy nevidim..
https://www.reuters.com/business/autos- ... 023-12-12/Globálny predaj elektromobilov a plug-in hybridov v novembri stúpol na rekordných 1,4 milióna kusov, medziročne bol vyšší o 20 %. Silný dopyt v Severnej Amerike a Číne kompenzoval nižší predaj v Európe, uviedla firma Rho Motion.
„Predaj naďalej rástol napriek mnohým negatívnym náladám na trhu a očakávame, že zostane silný aj v decembri,“ povedal dátový manažér Charles Lester.
Predaj batériových elektromobilov tvoril v novembri 70 % a plug-in hybridov 30 % odbytu takzvaných nových energetických vozidiel.
Niektorí výrobcovia áut sa obávajú, že po rokoch zrýchľovania by sa predaj elektrických vozidiel mohol spomaliť, keďže potenciálni kupujúci čakajú na lepšie a lacnejšie modely, ktoré budú dostupné o dva až tri roky.
Slovenská spoločnosť InoBat spustila do prevádzky prvú výrobnú linku na batériové články. Ide o úplne prvú linku na výrobu batérií na Slovensku. Stojí hneď vedľa výskumno-vývojovej časti haly vo Voderadoch.
Jej maximálna inštalovaná kapacita je na úrovni 50 000 batériových článkov ročne,
Ty maš ale dobrú pamäť na takéto veci. Ja už som na to skoro zabudol, len teraz si mi pripomenul tu diskusiu, čo sme tu mali ohľadom toho forexoveho systému.
Všichni skončíme v ELEKTROMOBILECH. Ty taky. A ještě budeme rádi
Dobrá správa pre elektromobily, ale zlá správa pre investorov do akcii TSLA.Najnovším príkladom je prémiový sedan Dongfeng eπ 007. Začína na 159 000 jüanoch, čo je približne 20 300 eur. Je to neuveriteľné, pretože nehovoríme o malom mestskom približovadle, ale sedane či skôr liftbacku, s dĺžkou 4 880 mm a rázvorom náprav 2 915 mm. Takže sme kdesi na hranici segmentu vyššej strednej a vyššej triedy. Rivalmi eπ 007 by tak mohlo byť aj elektrické BMW i5, Mercedes-Benz EQE alebo Tesla S.
Aerodynamický elektromobil s extrémne nízkym koeficientom odporu vzduchu Cd 0,209 môže byť vybavený elektricky otváranými prednými dverami v štýle Lamborghini a výsuvným zadným spojlerom. Základom je nová architektúra Dongfengu, ktorá ráta s čisto elektrickým pohonom, ale aj s predlžovačom dojazdu. Na výber bude hneď niekoľko verzií. Vstupným modelom je zadokolka s výkonom 160 kW a LFP akumulátorom so skromnou kapacitou 56,7 kWh. Už v tejto konfigurácii však zvládne šprint na stovku za 6,8 sekundy a na jedno nabitie prejde 530 km. Model s dojazdom 620 km má výkon 200 kW a väčšiu batériu s kapacitou 70,3 kWh. S touto batériou kombinuje eπ 007 aj dvojmotorový pohon 540Max s výkonom 400 kW (!) a krútiacim momentom 640 Nm, vďaka čomu sa akcelerácia skráti na 3,9 sekundy. Klesne však aj dojazd – na 540 km.
https://burzovnisvet.cz/2023/12/28-pros ... nu-v-cine/Jak se Apple iPhone stal jedním z nejprodávanějších produktů všech dob
https://burzovnisvet.cz/2024/01/spolecn ... -telefony/Apple prodává rekordní množství iPhonů v Číně
Okramzite mi udrel odo oka, cim vyssi dojazd, tym nizsi dojazd, cize vozime prazdnu tazku bateriu.jogo napísal: ↑Ne 28 01, 2024 11:48 am https://auto.pravda.sk/novinky/clanok/6 ... kou-cenou/
Dobrá správa pre elektromobily, ale zlá správa pre investorov do akcii TSLA.Najnovším príkladom je prémiový sedan Dongfeng eπ 007. Začína na 159 000 jüanoch, čo je približne 20 300 eur. Je to neuveriteľné, pretože nehovoríme o malom mestskom približovadle, ale sedane či skôr liftbacku, s dĺžkou 4 880 mm a rázvorom náprav 2 915 mm. Takže sme kdesi na hranici segmentu vyššej strednej a vyššej triedy. Rivalmi eπ 007 by tak mohlo byť aj elektrické BMW i5, Mercedes-Benz EQE alebo Tesla S.
Aerodynamický elektromobil s extrémne nízkym koeficientom odporu vzduchu Cd 0,209 môže byť vybavený elektricky otváranými prednými dverami v štýle Lamborghini a výsuvným zadným spojlerom. Základom je nová architektúra Dongfengu, ktorá ráta s čisto elektrickým pohonom, ale aj s predlžovačom dojazdu. Na výber bude hneď niekoľko verzií. Vstupným modelom je zadokolka s výkonom 160 kW a LFP akumulátorom so skromnou kapacitou 56,7 kWh. Už v tejto konfigurácii však zvládne šprint na stovku za 6,8 sekundy a na jedno nabitie prejde 530 km. Model s dojazdom 620 km má výkon 200 kW a väčšiu batériu s kapacitou 70,3 kWh. S touto batériou kombinuje eπ 007 aj dvojmotorový pohon 540Max s výkonom 400 kW (!) a krútiacim momentom 640 Nm, vďaka čomu sa akcelerácia skráti na 3,9 sekundy. Klesne však aj dojazd – na 540 km.
Myslím si, že európania budú kupovať čínske elektromobily. Ak je produkt spoľahlivý a kvalitne vyzerajúci, pre váčšinu je podstana cena. Znacka je dolezita pre coraz mensiu mensinu pozerov, ktori na to maju.Joki napísal: ↑Ne 28 01, 2024 1:50 pm Akurát to vytvorí tlak na európske automobilky a rýchlejšiu akceleráciu elektromobilov.
Bude skôr otázka, či si budú európania kupovať čínske ev-čka.
Americká značka/ americký výrobok bude stále No1.
Neboj jogo, my Tesláci musíme držať spolu
Tesla mala v Číne q4 rekordné predaje, stále mu tam čísla rastú.
https://burzovnisvet.cz/2023/12/28-pros ... nu-v-cine/Jak se Apple iPhone stal jedním z nejprodávanějších produktů všech dob
https://burzovnisvet.cz/2024/01/spolecn ... -telefony/Apple prodává rekordní množství iPhonů v Číně
https://burzovnisvet.cz/2023/12/28-pros ... nu-v-cine/
Citovat clanky z Pravdy je velmi odvazne, novinari v Pravde su asi najvacsi neodbornici akych Slovensko ma a hlavne demogogovia. Aj tie dojazdy, co uvadzaju, su podla cinskej normy, ktora je na mile vzdialena EPA alebo WLTP a je to skor byvala NEDC v Europe. Kto chce vediet realny dojazd, pozera americku EPA, ktora ako jedina vyzaduje test auta na realnej ceste v realnom prostredi a preto je najpresnejsia.iceberg8 napísal: ↑Ne 28 01, 2024 4:19 pmOkramzite mi udrel odo oka, cim vyssi dojazd, tym nizsi dojazd, cize vozime prazdnu tazku bateriu.jogo napísal: ↑Ne 28 01, 2024 11:48 am https://auto.pravda.sk/novinky/clanok/6 ... kou-cenou/
Dobrá správa pre elektromobily, ale zlá správa pre investorov do akcii TSLA.Najnovším príkladom je prémiový sedan Dongfeng eπ 007. Začína na 159 000 jüanoch, čo je približne 20 300 eur. Je to neuveriteľné, pretože nehovoríme o malom mestskom približovadle, ale sedane či skôr liftbacku, s dĺžkou 4 880 mm a rázvorom náprav 2 915 mm. Takže sme kdesi na hranici segmentu vyššej strednej a vyššej triedy. Rivalmi eπ 007 by tak mohlo byť aj elektrické BMW i5, Mercedes-Benz EQE alebo Tesla S.
Aerodynamický elektromobil s extrémne nízkym koeficientom odporu vzduchu Cd 0,209 môže byť vybavený elektricky otváranými prednými dverami v štýle Lamborghini a výsuvným zadným spojlerom. Základom je nová architektúra Dongfengu, ktorá ráta s čisto elektrickým pohonom, ale aj s predlžovačom dojazdu. Na výber bude hneď niekoľko verzií. Vstupným modelom je zadokolka s výkonom 160 kW a LFP akumulátorom so skromnou kapacitou 56,7 kWh. Už v tejto konfigurácii však zvládne šprint na stovku za 6,8 sekundy a na jedno nabitie prejde 530 km. Model s dojazdom 620 km má výkon 200 kW a väčšiu batériu s kapacitou 70,3 kWh. S touto batériou kombinuje eπ 007 aj dvojmotorový pohon 540Max s výkonom 400 kW (!) a krútiacim momentom 640 Nm, vďaka čomu sa akcelerácia skráti na 3,9 sekundy. Klesne však aj dojazd – na 540 km.
56.7 530 9.34
70.3 620 8.81
V niečom áno, v niečom nie. V autách američania stratili lesk a sami najradšej kupujú japoncov a nemcov.
Čína je záchrana pre Teslu a v tej linke, čo si dal som v inom článku čítal zaujímavé fakty:
Už sú tu tie čínske DongFengy. Na Slovensku už majú 15 predajcov a servisov. To nové auto, čo má dvere ako lamborgini je pekné, ale obávam sa, že je lacné iba v Číne. Na Slovensku ešte nie je...Môj mixér z Číny stojí v Číne 30 €, ale na Slovensku 200 €...a taký istý z USA u nás kúpiš 600 až 1000 €.
To je pravda, ale zijes iba raz