Investice do čínských automobilek?

Výber akcií, fundamentálna a technická analýza, obchodovanie vs. investovanie
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
iceberg8
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3985
Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
Has thanked: 489 times
Been thanked: 173 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa iceberg8 »

Rovnaký názor zastáva aj aliancia AAM zastupujúca amerických výrobcov. Tá v najnovšej správe oznámila, že uvedenie lacných čínskych áut
(ktorých cena je výsledkom dotácií čínskej vlády)
na americký trh môže znamenať likvidáciu automobilového sektora v USA.
To je sranda, ak cinska vlada dotuje, zle je, ale ak EU/US vlada dotuje, dobre je... :)
Odoslané z počítača
Ivix
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Po 05 12, 2022 9:00 am
Has thanked: 30 times
Been thanked: 10 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa Ivix »

Klasicky priklad dvojakeho kilometra v podani USA a ich poslusnych medii. My mozeme vsetko a vy len to co vam dovolime.
Jediny trh, z ktoreho vo vypredaji ludia utekaju, je akciovy trh. Warren Buffett.
Diverzifikovane portfolio moze bohatstvo ochranit, ale koncentrovane portfolio ho buduje. Warren Buffett.
MemeTrader
Príspevky: 1
Dátum registrácie: Po 04 03, 2024 11:49 am

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa MemeTrader »

"Nechapem co eu este caka s clami za dovoz. Eu firmy musia plnit prisne zelene normy a dovozy z druheho konca sveta su bez cla ? Ci sa bojime reciprocity ?"

tak oni tu chcú zničiť priemysel, takže jim to vyhovuje
Používateľov profilový obrázok
JUGGLER
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 15822
Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 1403 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa JUGGLER »

Glogol napísal: Po 04 03, 2024 12:24 am Nechapem co eu este caka s clami za dovoz. Eu firmy musia plnit prisne zelene normy a dovozy z druheho konca sveta su bez cla ? Ci sa bojime reciprocity ?
Asi to nie je také jednoduché a číňania splňajú pravidlá svetového obchodu.
Áno, reciprocita je taká, že Európa a hlavne nemeckí výrobcovia áut potrebujú predávať na čínskom trhu ( 1,4 mld.obyvateľov vs. 0,44 mld. EU ).

Ja si myslím, že toto je pravý kapitalizmus - trhový mechanizmus a konkurencia.
Zníženie cien stlačí infláciu a jediný správny mechanizmus, čo to má riešiť nie sú politici, ale TRH.

My spotrebitelia sa môžeme tešiť. Ked nám EU nanútila EV, aspoň tie ceny pôjdu dole rýchlejšie.
Ja súhlasím s tým, že dotácie - čínske aj európske deformujú trh, ale máme ich na oboch stranách.
Plánované hospodárstvo komunistickej Číny = dotácie v Číne funguje aj v EU, len má iné - vznešenejšie názvy.

Ja si dovolím tipnúť, že proti čínskym autám netreba robiť nič - jednoducho sa tu nepresadia, tak ako sa nepresadil kórejský SsangYong.
A iné kórejske ako KIA a Hyundai - tie musia vyrábať v SR a zamestnávať naších ľudí, proste fungovať v prospech našej ekonomiky.
Tie ceny nie sú tak nízke, aby sa ľudia vzdali nemeckej , japonskej a európskej kvality.

Ja si napríklad budem doživotne kupovať čínske profi kvalitné mixéry za 200 €, lebo sú porovnateľné ( dokonca vylepšené ) voči americkým/európskym verziám ktoré stoja 700 až 1200 €... Ale v autách sú cenové rozdiely len 5-10% a v mnohých prípadoch žiadne !
Tak kto si kúpi BYD, ked nemá poruke servis, súčiastky a ušetrí len pár eúr? Tak ako napísal MYK, ich predaje asi budú sklamaním a nakoniec tu nebudú autá dovážať, len ich vyrábať ( Volvo v Košiciach, BYD v Segedíne v Maďarsku ). Dont worry, be happy.
:idea: ,,Amatérski investori investujúci pasívne do indexového fondu budú mať v dlhodobom horizonte lepšie výnosy ako profesionálni manažéri fondov,, Buffett :mesec:
:arrow: Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
miror
Gold Member **
Príspevky: 537
Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
Has thanked: 34 times
Been thanked: 171 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa miror »

JUGGLER napísal: Po 04 03, 2024 12:41 pm Ja si dovolím tipnúť, že proti čínskym autám netreba robiť nič - jednoducho sa tu nepresadia, tak ako sa nepresadil kórejský SsangYong.
A iné kórejske ako KIA a Hyundai - tie musia vyrábať v SR a zamestnávať naších ľudí, proste fungovať v prospech našej ekonomiky.
Tie ceny nie sú tak nízke, aby sa ľudia vzdali nemeckej , japonskej a európskej kvality.

Ja si napríklad budem doživotne kupovať čínske profi kvalitné mixéry za 200 €, lebo sú porovnateľné ( dokonca vylepšené ) voči americkým/európskym verziám ktoré stoja 700 až 1200 €... Ale v autách sú cenové rozdiely len 5-10% a v mnohých prípadoch žiadne !
Tak kto si kúpi BYD, ked nemá poruke servis, súčiastky a ušetrí len pár eúr? Tak ako napísal MYK, ich predaje asi budú sklamaním a nakoniec tu nebudú autá dovážať, len ich vyrábať ( Volvo v Košiciach, BYD v Segedíne v Maďarsku ). Dont worry, be happy.
Čínske autá sú už tu a dobre sa predávajú, číňani dávno prišli sem. Dacia Spring, všetky MG, NIO, BYD, Volvo (áno EV modely sa aj vyrábajú v Číne, v Belgicku robia len spaľováky), Polestar. Číňania neprídu s ich exotickými názvami značiek, dávno sa dopredu dovybavili európskymi značkami a sú tu.Očakávam za pár rokov spájanie tých trápnych eu automobiliek do konzorcií s číňanmi, či už na báze spoločného vývoja niektorých modelov alebo aj cez joint-venture. Lebo naozaj nemajú po technologickej stránkie čo ponúknuť. Vyrábajú s enormnými nákladmi socialistickej EU technológie pre autá, ktoré sme už videli na Tesle a Číne.

Kórejci trh dobili už dávnejšie, v CZ sú dlhodobo druhí za domácou Škodovkou v predajoch a všetky podstatné EV robia doma - že Nošovice začali pred pár rokmi robiť Konu pre Európu, neznamená, že väčšina produkcie nie je dovážaná - Ioniq 5,6, Kia EV 6, EV 9, eNiro - všetko dovoz z Južnej Kórei. Dokonca aj keď robili Konu v CZ, tak na Slovrnsko sa stále vozila kórejská, lebo CZ mohli kvôli vyšším nákladom (aj napriek neplateniu cla ako pri dovoze) umiestňovať len na západné trhy s cenovo menej citlivými zákazníkmi.
Používateľov profilový obrázok
Joki
Platinum Member ***
Príspevky: 1016
Dátum registrácie: Po 30 08, 2021 1:24 pm
Has thanked: 174 times
Been thanked: 227 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa Joki »

Čína vyhlásila, že je hlboko znepokojená rozhodnutím Spojených štátov vyšetrovať dovoz čínskych áut. USA preverujú, či nie sú ohrozením pre národnú bezpečnosť. Čínske ministerstvo obchodu tvrdí, že bude situáciu sledovať a prípadne podnikne dôrazné opatrenia.
https://finance.yahoo.com/news/china-de ... 16781.html
Joki bought a coffee. Ty môžeš tiez :)
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
Cybersoc
Príspevky: 8
Dátum registrácie: Ut 29 03, 2022 11:18 am

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa Cybersoc »

tak ked z Ciny dovazame cesnak co to vie vyrast na kazdom smetisku tak preco nie auta :)
m4rek0
Príspevky: 13
Dátum registrácie: Ne 04 09, 2022 3:07 pm
Been thanked: 2 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa m4rek0 »

či investovať alebo nie do čínskych automobiliek sa neviem vyjadriť. Pracujem v automobilke a voči čínskym automobilkám som bol skeptický a skôr my boli na smiech. Ale čo som videl NIO ET5t https://youtu.be/rzNUz079KaI?si=-JW0WNZ27ZA7Srpw my padla sánka čo dokázali za 9 rokov existencie. Teraz my je na smiech to čo vyrábame my. Váhal by som či si kúpiť napr. Nový Passat alebo NIO
Glogol
Guru Member ****
Príspevky: 1746
Dátum registrácie: Št 10 05, 2007 12:26 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 165 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa Glogol »

Európe hrozí obchodná vojna s Čínou. Pre elektroautá
https://svet.sme.sk/c/23291298/europe-h ... oauta.html
pravda je ako poezia - a vacsina ludi na poeziu s.rie
Myk
Gold Member **
Príspevky: 552
Dátum registrácie: Ne 29 11, 2009 8:05 am
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa Myk »

JUGGLER napísal: Po 04 03, 2024 12:41 pm
Ja si napríklad budem doživotne kupovať čínske profi kvalitné mixéry za 200 €, lebo sú porovnateľné ( dokonca vylepšené ) voči americkým/európskym verziám ktoré stoja 700 až 1200 €... Ale v autách sú cenové rozdiely len 5-10% a v mnohých prípadoch žiadne !
Tak kto si kúpi BYD, ked nemá poruke servis, súčiastky a ušetrí len pár eúr? Tak ako napísal MYK, ich predaje asi budú sklamaním a nakoniec tu nebudú autá dovážať, len ich vyrábať ( Volvo v Košiciach, BYD v Segedíne v Maďarsku ). Dont worry, be happy.
Já jsem v JAN reálně uvažoval, jestli si v Německu nekoupit BYD Seal za cenu podobnou TM3, ale jediná 4x4 s 80 kWh LFP baterií na trhu. Koupit jsem ho chtěl proto, že se mi líbil (parametrově i cenou) a nechtěl jsem Teslu a VW, Škoda byl moc drahý. Servis bych měl v Drážďanech, kam to mám o 30 km blíž než do Prahy.
Nakonec jsem skončil u ojetého Enyaqa protože to byla výhodná koupě. Ale rozhodně bych BYD nepodceňoval.
Ta jejich auta byla o 5% levnější, protože jich tu bylo málo a kdo je chtěl to zaplatil. Pro zajímavost na mobile.de bylo v lednu na celý německý trh 20 nabídek na BYD Atto3. Teď jich je tam 133. Pro srovnání, KIA Niro EV (podobné auto jako ATTO3) je v aktuálně v nabídce 818 jen s rokem výroby 2024. 2400 celkem.

Byd nemusí zlevňovat dokud nebudou v nabídce dealerů čekat na prodej stovky kusů. Prostě to vozí jak jim (zatím) kapacity stačí a až se začnou na trhu hromadit, půjdou s cenou dolů.
Glogol
Guru Member ****
Príspevky: 1746
Dátum registrácie: Št 10 05, 2007 12:26 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 165 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa Glogol »

Myk napísal: Št 07 03, 2024 10:36 pm
JUGGLER napísal: Po 04 03, 2024 12:41 pm
Ja si napríklad budem doživotne kupovať čínske profi kvalitné mixéry za 200 €, lebo sú porovnateľné ( dokonca vylepšené ) voči americkým/európskym verziám ktoré stoja 700 až 1200 €... Ale v autách sú cenové rozdiely len 5-10% a v mnohých prípadoch žiadne !
Tak kto si kúpi BYD, ked nemá poruke servis, súčiastky a ušetrí len pár eúr? Tak ako napísal MYK, ich predaje asi budú sklamaním a nakoniec tu nebudú autá dovážať, len ich vyrábať ( Volvo v Košiciach, BYD v Segedíne v Maďarsku ). Dont worry, be happy.
Já jsem v JAN reálně uvažoval, jestli si v Německu nekoupit BYD Seal za cenu podobnou TM3, ale jediná 4x4 s 80 kWh LFP baterií na trhu. Koupit jsem ho chtěl proto, že se mi líbil (parametrově i cenou) a nechtěl jsem Teslu a VW, Škoda byl moc drahý. Servis bych měl v Drážďanech, kam to mám o 30 km blíž než do Prahy.
Nakonec jsem skončil u ojetého Enyaqa protože to byla výhodná koupě. Ale rozhodně bych BYD nepodceňoval.
Ta jejich auta byla o 5% levnější, protože jich tu bylo málo a kdo je chtěl to zaplatil. Pro zajímavost na mobile.de bylo v lednu na celý německý trh 20 nabídek na BYD Atto3. Teď jich je tam 133. Pro srovnání, KIA Niro EV (podobné auto jako ATTO3) je v aktuálně v nabídce 818 jen s rokem výroby 2024. 2400 celkem.

Byd nemusí zlevňovat dokud nebudou v nabídce dealerů čekat na prodej stovky kusů. Prostě to vozí jak jim (zatím) kapacity stačí a až se začnou na trhu hromadit, půjdou s cenou dolů.
Netreba sa klamat. Kupil si Enyaq lebo si sa bal dlhodobej drzby cinskeho auta. Auto nie je sveter - ktory ked sa nevydari tak sa v pohode vyhodi. Vo svojom okoli denodenne pocuvam ake paradne a nadupanie a vyhodne su tie cinske auta ale ked pride na lamanie chleba tak kazdy radsej kupi overenu znacku. Povie sa ze bola zlava a ze sa oplatilo.
pravda je ako poezia - a vacsina ludi na poeziu s.rie
Používateľov profilový obrázok
JUGGLER
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 15822
Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
Has thanked: 1043 times
Been thanked: 1403 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa JUGGLER »

Áno, zatiaľ by som nekúpil. Ale z toho videa čo dal ma4ek na Nio ide riadny rešpekt. Páčia sa mi aj bezpečné polotuhé batérie, ktoré nevybuchujú a nehoria.
Dojazd je/bude desivý: ...,,NIO model ET7 totiž len nedávno zvládol prekonať až vyše 1 000 km pri teplote pod bodom mrazu a so stabilným vykurovaním kabíny na 20 °C.,, Počíta sa, že batéria vydrží s autom až 1 mil. km... takže sa oplatí mať aj vlastnú.

Ešte vyriešiť ten servis a už sa nebojím prechodu na EV. :)

P.S. Tesla bola doteraz u mňa ako Apple, ale začína mať takú konkurenciu, že ako top akcia prestáva byť zaujímavá.
Mám obavy, že fundamenty Tesly nebudú v takej konkurencii rásť tak, aby potlačili cenu vyššie...
:idea: ,,Amatérski investori investujúci pasívne do indexového fondu budú mať v dlhodobom horizonte lepšie výnosy ako profesionálni manažéri fondov,, Buffett :mesec:
:arrow: Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
Myk
Gold Member **
Príspevky: 552
Dátum registrácie: Ne 29 11, 2009 8:05 am
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa Myk »

Glogol napísal: Št 07 03, 2024 11:37 pm Netreba sa klamat. Kupil si Enyaq lebo si sa bal dlhodobej drzby cinskeho auta. Auto nie je sveter - ktory ked sa nevydari tak sa v pohode vyhodi. Vo svojom okoli denodenne pocuvam ake paradne a nadupanie a vyhodne su tie cinske auta ale ked pride na lamanie chleba tak kazdy radsej kupi overenu znacku. Povie sa ze bola zlava a ze sa oplatilo.
Nemyslím. Nekoupil jsem to ze tří důvodů -
1. je to relativně nové auto a na forech jsou informace, že to není úplně odladěné. Uvědomil jsem si, že nejsem early adopter a nechci být testovací jezdec.
2. těch aut je zatím v nabídce málo a na českém trhu bych byl první, kdo by to auto dovezl. Znamená to komplikace pojistkou, protože to pojišťovny ještě nemají naceněné.
3. servis v Drážďanech je sice dostupný z hlediska dálky, ale v případě poruchy a nehody je to odtah přes hranice. Počkám, až bude servis v ČR

Mimochodem, k bodu 1 - ověřený Enyaq má naprosto tragický přístup k updatům. Jsem si jistý, že BYD nekašle na zákazníky s updaty tak jako Škoda. Mám 1,5 roku staré auto s verzí software 3.0 a update podle všeho už nikdy nedostanu. Už je verze 3.1, 3.5 a 4.0. Dostávají je jen novější auta. 4.0 podle Škodovky nedostanou auta z roku 2022 nikdy, 3.5 možná a neslíbili to a neví kdy. Jasně, jde o to, že mám pomalý software, dlouho mu trvá přepočítat mapu, tak si nahodím mapu v google maps a pustím si jí přes android auto a jezdím. Prostě jsou to blbosti, se kterýma se dá žít. Ale proč nepošlou vylepšenou verzi, když už jí mají i na starší auta? Klidně za poplatek v servisu, ale ani za poplatek nemám možnost. To auto stálo v roce 2022 62K Eur! V čem je tedy ta značka ověřená? První majitel z toho byl tak rozladěný, že se toho auta zbavil za 33 K eur. Mohl to prodat za víc, asi ne o moc, protože se provalilo, že auta z roku 2022 nedostanou předehřev baterie. Tak všichni kdo kupují ojeté enyaqy chtějí verzi 4.0 s předehřevem. Já předehřev nepotřebuju a sleva 10K Eur oproti verzi s předehřevem baterky mi přišla zajímavá. A oproti novému BYD SEAL za 41 K Eur, na který bych musel 2 měsíce čekat, mám o něco větší, 1,5 roku staré auto za 33K eur. Prostě mi to přišlo výhodnější.
miror
Gold Member **
Príspevky: 537
Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
Has thanked: 34 times
Been thanked: 171 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa miror »

Ak necestujes na dlhsie trasy a predohrev nechyba, tak to je dobra kupa. Odkedy sa toto koncernove zlyhanie prejavilo (netyka sa len Enyaq ale aj vsetkych skorej vyrobenychID.), ceny idu rapidne dole. Ale su to v dnesnej dobe zasadne veci na pouzitelnost auta. A to nehovorim o velmi slabej efektifite pohonu, kedy Enyaq ma spotrebu o desiatky percent vacsiu ako napr. porovnatelna Tesla Y. Hajteri elektromobility videli v zlacnovani, ze ludia nechcu EV, ale od novembra je to sposobene presiaknutim informacie, ako sa v koncerne vykaslali na vsetkych doterajsich zakaznikov a nic neurobili, aby dostali svojho slubu a updatovali finkcie, ktore pred predajom auta slubovali.

Aj na Slovensku mame BYD Atto 3, doviezol si ho jeden youtuber:

https://www.youtube.com/watch?v=x9w6LAYosqw
iceberg8
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3985
Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
Has thanked: 489 times
Been thanked: 173 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa iceberg8 »

"Hajteri elektromobility videli v zlacnovani, ze ludia nechcu EV, ale od novembra je to sposobene presiaknutim informacie, ako sa v koncerne vykaslali na vsetkych doterajsich zakaznikov a nic neurobili, aby dostali svojho slubu a updatovali finkcie, ktore pred predajom auta slubovali."

Tato veta je oxymoron :)

Hejteri EV.. a prevalenie ze na EV zakaznika vyrobcovia kaslu..
Ved to dava logiku, ze hejteri mali pravdu o EV..

Preto radsej zostanem so svojim benzinom, nepotrebujem ziadne aktualizacie, funguje, hreje ako omega, a jednoducho servisak je blizko, ak nieco - zatial som menil len bezne opotrebenie vdaka rozbitym cestam a vysokemu najazdu. Preco mam menit nieco, co funguje? :)

BTW, cinske EV by som kupil uz len z trucu.
Odoslané z počítača
miror
Gold Member **
Príspevky: 537
Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
Has thanked: 34 times
Been thanked: 171 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa miror »

iceberg8 napísal: Pi 08 03, 2024 9:48 am "Hajteri elektromobility videli v zlacnovani, ze ludia nechcu EV, ale od novembra je to sposobene presiaknutim informacie, ako sa v koncerne vykaslali na vsetkych doterajsich zakaznikov a nic neurobili, aby dostali svojho slubu a updatovali finkcie, ktore pred predajom auta slubovali."

Tato veta je oxymoron :)

Hejteri EV.. a prevalenie ze na EV zakaznika vyrobcovia kaslu..
Ved to dava logiku, ze hejteri mali pravdu o EV..

Preto radsej zostanem so svojim benzinom, nepotrebujem ziadne aktualizacie, funguje, hreje ako omega, a jednoducho servisak je blizko, ak nieco - zatial som menil len bezne opotrebenie vdaka rozbitym cestam a vysokemu najazdu. Preco mam menit nieco, co funguje? :)

BTW, cinske EV by som kupil uz len z trucu.
Vôbec to nie je exymoron, kto sa zaujíma, vie o čom píšem.

Majitelia spľovákov ako ty, sú zvyknutí na to, že auto kúpia a nič nové tam nebude. To je aj Tvoj prípad a si spokojný. Preto by pre Teba bol vhodný aj elektromobil od koncernov ako VW Group alebo Stellantis, lebo ten zatiaľ bol v podobe - ako sa kúpi, tak bude aj napriek veľkohubým sľubom.

Preto určité EV rapídne klesali na cene a niektoré nie a cenu si držia.

Majitelia elektromobilov určitých značiek (väčšinou nových "nespaľovacích") si zvykli, že aká taká aktualizácia príde a toho využil koncern, aby sľuboval, že tie chýbajúce funkcie oproti ostatným autám prídu aktualizáciou software. Bol to odrb zo strany VW, lebo už od začiatku vedeli, že predohrev sa nedá pridať cez aktualizáciu. Tiež prvá aktualizácia zabugovaného software nakoniec prebiehala nie OTA "vzduchom" ako sa myslelo, ale pozývali autá do servisov a dokonca museli meniť 12V batériu za väčšiu, lebo nevydržala niekoľkohodinový proces updatu. A to si spomínam, ako prvé ID.3 (prvý model z novej MEB platformy pre EV) stáli mesiace na parkovisku, čo "inžinieri" z VW nemali hotový softvér pre ne. Od začiatku to bolo fiasko a aj to tak skončilo. Ale marketing urobí svoje, väčšinový kupec toto čo píšem, nevie a zasa budú predaje pre "neznalých" stúpať.
iceberg8
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3985
Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
Has thanked: 489 times
Been thanked: 173 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa iceberg8 »

Tak ja mam tlacidlovy mobil z nejakeho dovodu - potrebujem blbuvzdornu kvalitu, nieco ako NASA pouziva "smiesne maly" 1GB disk na ich moduloch, a nie 15TB ako filmovy fanusik, pretoze NASA potrebuje kvalitu, ktoru filmovy fanusik nepotrebuje, lebo jeho HDD je lahko nahraditelny, ale ak sa to NASA-e pokasle vo vesmire, to by bol drahy spas vymenit to.
Mna auto este nikdy nenechalo nikde, a to som rad. Urcite ani Teba, kedze aj Tesla je asi kvalita, aj ked je to skor o nahode a stasti, ako o znacke/modeloch (vidiet na krajnici stat ako Skodu, tak aj Mercedes, atd..)
Presne ako Myk pisal, nerad by bol betatester.. Ten nazor zdielam aj ja..

Btw, podla mna, aj spalovak ma updaty, ved "tuning" a rozne vylepsenia.. Mozes si premapovat motor (mozno znizis spotrebu), mozes si dokupit rozne interaktivne veci, atd.. Ja taketo veci nerobim, ale ludia bezne ano. Elasticita auta je zaujimava, zrejme je to naozaj len o tom, co zakaznik chce, niekto chce beton a niekto plastelinu.. A ja proti EV nemam nic - ved je to slobodna volba kupujuceho, ale aby mi ju vlady nanucovali, a potom vidim ako stupa pocet letov a sukromnych tryskacov, tak to veru nie.
Odoslané z počítača
hifron
Silver Member *
Príspevky: 289
Dátum registrácie: Ut 01 03, 2022 1:40 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa hifron »

kedysi bolo akosi pravidelne v istých podjazdoch pri trocha väčšom daždíku záplava podjazdu a kanalizácia to neodčerpávala ak tam teda nejaká niekedy vôbec bola a namontovať čerpadlo s hadicou na diesel s nejakým brigádnikom(ale v plynovej maske ako hasiči ak to zdiaľky nebude maturovať _), to by asi neprešlo... Ale keďže výkup starých zaplavených áut ešte stále podlieha recyklačnému poplatku, prípadne vývozu na miesta, kde nie sú výmole, dostáva snaha o elektroautá nový zmysel ako prejsť cez riečku Morava popod most Apollo a nevykonožiť nejaké kúpajúce sa vydry(ale keďže pláž na kúpanie mimo trávnika otvorená nie je keďže Dunaj je divý a zákerný), takže ani výkup autičiek s trochou benzínu v motore nepodlieha technickej kontrole a teda ani zákazu v premávke mimo toho, že ide o šrotovné dotácie...
Používateľov profilový obrázok
Joki
Platinum Member ***
Príspevky: 1016
Dátum registrácie: Po 30 08, 2021 1:24 pm
Has thanked: 174 times
Been thanked: 227 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa Joki »

Čo dodať :) … možno ho telekom a orange budú dávať aj na paušál.
Xiaomi’s first electric car starts at 27,600 euros
https://www.electrive.com/2024/03/28/xi ... 600-euros/


https://youtu.be/ueEtzLhdePg?si=Mx6FBbRFonBnl_lx
Joki bought a coffee. Ty môžeš tiez :)
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
Používateľov profilový obrázok
Joki
Platinum Member ***
Príspevky: 1016
Dátum registrácie: Po 30 08, 2021 1:24 pm
Has thanked: 174 times
Been thanked: 227 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa Joki »

Ešte ku Xiaomi SU7, vo videu som zazrel, že používajú Giga Press, ako Tesla.
Xiaomi Automobile Super Factory, Producing One SU7 Every 76 Seconds
https://youtu.be/kYkgXkoEBzg?si=CIg-nSyOTSL27jj1

Z článku vyberám ku Giga Pressu
Xiaomi SU7. Z nuly rovnou do rekordu
https://fdrive.cz/clanky/xiaomi-su7-z-n ... ordu-11762
Xiaomi uplatnilo fakt, že má vlastní vývojové kapacity jak v oblasti metalurgie, tak skrz slévarénství. Díky tomu v rámci jediného koncernu se všemi synergiemi vznikla nejen vlastní technologie tlakového lití včetně příslušné špičkové slitiny Titans Metal, ale rovnou i gigantický lis pro formování za tepla Xiaomi Die-Cast T9100.

Ten se principiálně podobá teslovským lisům Giga Press, avšak výrazně je překonává ve všech hlavních parametrech. Váží totiž 1 050 tun, zabírá plochu 840 m² a vyvíjí tlak 9 100 tun. Pro úplnost dodejme, že Tesla už ohlásila technologii Giga Press 2.0, která je opět o výrazný kus dál, nicméně zatím nebyla realizována. Technologie Xiaomi je tak v tuto chvíli nejen jediná svého druhu v Číně, avšak také nejvýkonnější na světě. Díky ní se výrazně zjednodušila a zlevnila výroba karoserie, protože celou zadní polovinu podlahy včetně podběhů tvoří jediný odlitek/výlisek z výše zmíněného materiálu. Ten je podle výrobce o 17 % lehčí, ušetří 840 svárů, snížil hlučnost vozu o 2 dB a zároveň garantuje udržení svých vlastností pro minimálně 2 miliony kilometrů
Keď kopírovanie vo výrobe a dizajne, začína byť lepšie ako orginál :)
Keď nepoznáš skoro rozdiel, ktoré je Xiaomi alebo Porsche
Prílohy
IMG_0022.jpeg
IMG_0021.jpeg
Joki bought a coffee. Ty môžeš tiez :)
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
Wolf
Príspevky: 46
Dátum registrácie: Po 19 04, 2021 10:29 am
Has thanked: 11 times
Been thanked: 11 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa Wolf »

Vyhrocená debata o elektromobilitě! | Turek | Vaculík | Teslička | Nejlepší Podcast 19

Do Nejlepšího Podcastu tentokrát přišli diskutovat vzácní hosté nejen na téma motorismu, elektromobility a EU a spoustu dalších: Martin Vaculík, Filip Turek, Ondřej Hunčovský a Mr. Kubelík!

https://www.youtube.com/watch?v=x971uVr ... WXd4AaABAg
Myk
Gold Member **
Príspevky: 552
Dátum registrácie: Ne 29 11, 2009 8:05 am
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Investice do čínských automobilek?

Príspevok od používateľa Myk »

Wolf napísal: Ne 14 04, 2024 6:51 am Vyhrocená debata o elektromobilitě! | Turek | Vaculík | Teslička | Nejlepší Podcast 19
Informačně mnohem zajímavější mi přišlo tohle:
https://youtu.be/H_lJ_a_lJoI?si=-73bjjCh-_OaTrpd

Ale bacha, je to hodina a půl suché argumentace a bez emocí a hádek.

Např. Jsou elektro čisté?
CO2 jsme neohodnotili, protože je to složité a kontroverzní, ale elektro mají obrovský přínos u lokálních emisí prachových částic. A co argument, že moderní diesely nic nevypouští a čistí vzduch? DPF filtry jsou nastaveny tak, aby nevypouštěly prachové částice větší než 25 mikronů. Ale částice menší než 25 mikronů se neměří na STK, protože to pořádně neumíme. A když se to změřilo v laboratoři, zjistilo se, že diesely s DPF vypouští víc malých částic,které se neměří než auta bez DPF. A přitom pro zdraví jsou nejškodlivější ty nejmenší částice, protože pronikají hluboko do plic.

Budeme mít dost elektřiny pro elektroauto?
Až budou všechna auta na elektro, budeme potřebovat jeden jaderný blok Temelína navíc. Ale všechna auta na elektro budou v roce 2060. Do té doby musíme ten blok postavit

Bude dost nabíječek? Průměrný nájezd auta v ČR je 14km/den. To znamená, že nemusíme každé auto nabíjet každý den, většina aut stačí nabíjet 1x za 4 dny a méně


Tak podobně je celá debata.
Napísať odpoveď

Návrat na "Akcie - investovanie do akcií"