Ako-podnikat.sk

magazín o podnikaní

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Neférový obchod

 

Výrobcom zostáva z koncovej ceny produktu len zlomok. Niekedy len 10-25% z ceny v obchode a zvyšok zostáva obchodníkom. Veľkú časť ceny zožerie distribúcia, veľkoobchody, maloobchod a ďalší sprostredkovatelia. Voči výrobcom, remeselníkom, vydavateľom a autorom je to krajne nespravodlivé.

 

Auto na dovolenku zadarmo s plnou nádržou

Zohnať na dovolenku nové auto s plnou nádržou zadarmo nie je až také ťažké. Importéri áut a reklamné agentúry ponúkajú občas blogerom nové autá na testovanie. Ja som dostal ponuku otestovať nový Ford Grand C-MAX na jeden týždeň a plnú nádrž k tomu.

 

Ak získať facebook fanúšíkov

Dlhšie som rozmýšľal či založiť k mojim eshopom s knihami aj facebook fan page, teda fanúšikovskú stránku na facebooku. Nakoniec som sa rozhodol, že to skúsim zatiaľ pre eshop polica.sk. Zo začiatku sa stali fanúšikmi moji známi a niekoľko čitateľov webu ako-investovat.sk. Na posilnenie fanúšikovskej základne som vymyslel súťaž o knihu. Tým by som získal práve takých fanúšikov, ktorí sa zaujímajú o knihy z môjho eshopu.

 

Na cene nezáleží!

Čo najviac ovplyvňuje ľudí pri nákupoch? Ako z pohľadu zákazníka, tak aj z pohľadu obchodníka intuitívne odpovieme, že najdôležitejšia je pri nákupe cena. Ak mám dva rovnaké produkty, tak sa ho samozrejme vždy rozhodnem kúpiť tam, kde je lacnejší. Je toto správna úvaha?

 

Oplatí sa znížiť ceny?

Zákazníci sa často rozčuľujú nad vysokými cenami. Začínajúci obchodníci zase vidia ich jedinú šancu v tom, že začnú ponúkať čo najnižšie ceny. Počas krízy videlo veľa firiem záchranu v masívnom znižovaní cien. Oplatí sa znižovať ceny?

 

Ako sa počíta marža a prirážka?

Obchodná marža, zisková marža, prirážka, rabat a DPH. Čo tie pojmy znamenajú, ako sa vypočítajú a ako ovplyvňujú cenu?

 

Startup camp číslo 6

Dnes po polnoci skončil šiesty a zatiaľ najväčší startupcamp.sk v kaviarni Hopkirk v Bratislave. Účastníkov niekoľko hodinovej diskusie o startupoch a podnikaní bolo odhadom vyše sto. Všimol som si tam aj známe osobnosti ako Miroslav Trnka z Esetu, Tomáš Bella z Bext Big (pred tým sme.sk), ktorí myslím prišli spontánne bez nejakého dohodnutého pozvania.

 

Na čo myslieť pred spustením e-shopu

Vstup do sveta internetového podnikania nemusí byť ani zložitý ani náročný, ak si človek zvolí vhodné riešenie pre e-shop. Tomuto kroku však musí predchádzať omnoho dôležitejšia fáza – všetko si dôkladne premyslieť.

 

Posielanie balíkov z ČR a do ČR

Niekoľko krát som riešil problém, keď mi český dodávateľ nechcel zaslať tovar na Slovensko ani keby som si poštovné v plnej výške aj tovar zaplatil popredu z českého účtu. Rovnako niekto môže hľadať spôsob ako posielať balíky do Česka za nižšie ceny ako Slovenská pošta. Tento problém dokáže riešiť služba postabezhranic.cz.

 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

O webe

Novšie články o podnikaní teraz píšem v sekcii podnikanie a v sekcii podnikateľské nápady na mojom hlavnom webe ako-investovat.sk

Anketa

Oplatí sa dnes otvoriť eshop?
 

Login Form