Wells Fargo sa pridáva do boja kreditných kariet
Spoločnosť Wells Fargo & Co. predstavila v pondelok nový program odmeňovania používania kreditných kariet, ktorého cieľom je prekonať konkurenciu v tomto segmente a získať tak významnejšie postavenie na trhu na úkor svojich rivalov. Iní veľkí poskytovatelia úverov ako JPMorgan Chase & Co. úspešne vybudovali svoj segment kreditných kariet tým, že v posledných rokoch lákali zákazníkov predovšetkým na cestovanie a zábavu.
Spoločnosť Wells Fargo so sídlom San Franciscu uviedla, že od budúceho mesiaca poskytne odmenu za jednu z jej prémiových kariet a ponúkne tri body za každý dolár utratený na stravovanie, cestovanie a streamingové služby ako napríklad Netflix, a to celé bez ročného poplatku za používanie kreditnej karty. Nová stratégia Wells Fargo bola oznámená po tom, ako FED na začiatku tohto roka stanovil hranicu rastu aktív, kým nebude preukázané zlepšenie riadenia a kontroly rizík spoločnosti po sérii predchádzajúcich škandálov.
Pre ilustráciu, banka Citigroup Inc. zaznamenala výnosy z aktív v podnikaní s kreditnými kartami vo výške 2 %, čo je v súčasnej dobe nízkych úrokových sadzieb jeden z najvýnosnejších spotrebiteľských úverových produktov.
Spoločnosť Wells Fargo, ktorá je štvrtým najväčším americkým veriteľom v oblasti aktív, uviedla ešte v roku 2015, že chce v nasledujúcich rokoch zdvojnásobiť svoju činnosť v oblasti kreditných kariet, avšak segment kreditných kariet predstavoval stabilne menej ako 4 % z celkového úverového portfólia. Pre porovnanie, na konci prvého štvrťroka 2018 tvoril segment kreditných kariet približne 30 % všetkých úverov v spoločnosti JPMorgan a 10 % z celkovej hodnoty poskytnutých úverov v Bank of America.