Investovanie do akcii - začiatočník Martin7 ( +AMD )

Trading, tipy na obchody a investície, zverejňvanie pozícií, denníky traderov a investorov
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
Martin7
Guru Member ****
Príspevky: 1358
Dátum registrácie: So 19 03, 2016 11:49 am
Been thanked: 179 times

Investovanie do akcii - začiatočník Martin7 ( +AMD )

Príspevok od používateľa Martin7 »

Rád by som investoval do akcií. Som úplný začiatočník. Nie som podnikateľ, plánujem najbližšie obdobie prejsť na živnosť.
Mám voľných 15.000 eur. Chcel by som investovať do akcií (ako súkromná osoba, nie na živnosť).

1. Broker.
Uvažujem nad českým LYNX (majú dobré poplatky, pre mňa však vysoké americké burzy 0,01 na akciu) + relatívne nový DEGIRO (americké burzy 0,004 na akciu). Môžem zo Slovenska využívať/mať amerického brokera? Ak áno akého?
Obchodoval by som rád americkú burzu najmä NASDAQ prevažne technologické firmy. Prípadne nejakého doporučte + argument prečo.

2. Dane.
Chcem obchodovať klasické akcie. V ČR je daň 15% ak by som bol v nejakom spolku akcionárov tak 5%.
Keď budem mať českého brokera je nejaká možnosť platiť daň v ČR? Nerád by som platil daň u nás 25% + 14% zdravotné poistenie (takýto nezmysel je asi len u nás) a vlastne 15% si priamo strhne USA. Čiže prakticky cca 55% odvody. Ako toto optimalizovať? Prípadne aké je riziko daň nepriznať, je na tie akcie nejaký register? Ako to funguje? Ak by som žil pol roka v zahraničí je možnosť neplatiť tu z toho daň?

3. Stratégia.