Automobilky
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
-
miror
- Platinum Member ***
- Príspevky: 846
- Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 263 times
Re: Automobilky
Tesla ma inu servisnu politiku - ziadne povinne prehliadky, preto je tak lacny servis. Vacsina poloziek servisu su pocas zaruky len pneumatiky a filtre vzduchu (kabinove).
Vsetky ostatne automobilky kvoli dealerstvam robia zo zakaznikov vazalov, ktori ak nechcu stratit zaruku, platia a platia za razitka do servisnej knizky. Zabehnute automobilky dokonca spajaju zaruku na bateriu s povinnymi prehliadkami, kde nasli novy biznis, kedze zaruka na spalovacie auto bola vacsinou 2 roky a teda potom zakaznik nemusel platit dealerom-stealerom vypalne.
Vsetky ostatne automobilky kvoli dealerstvam robia zo zakaznikov vazalov, ktori ak nechcu stratit zaruku, platia a platia za razitka do servisnej knizky. Zabehnute automobilky dokonca spajaju zaruku na bateriu s povinnymi prehliadkami, kde nasli novy biznis, kedze zaruka na spalovacie auto bola vacsinou 2 roky a teda potom zakaznik nemusel platit dealerom-stealerom vypalne.
- osamely chodec
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 4565
- Dátum registrácie: Ut 13 11, 2007 1:57 pm
- Has thanked: 212 times
- Been thanked: 511 times
- Kontaktovať používateľa:
Re: Automobilky
a kdeze je ten autorizovany servis? Tak ako sa moze pokazit novy spalovak, tak sa moze pokazit aj nova Tesla a o poistnych udalostiach ani nepisem.miror napísal: ↑Po 31 03, 2025 7:39 pm Tesla ma inu servisnu politiku - ziadne povinne prehliadky, preto je tak lacny servis. Vacsina poloziek servisu su pocas zaruky len pneumatiky a filtre vzduchu (kabinove).
Vsetky ostatne automobilky kvoli dealerstvam robia zo zakaznikov vazalov, ktori ak nechcu stratit zaruku, platia a platia za razitka do servisnej knizky. Zabehnute automobilky dokonca spajaju zaruku na bateriu s povinnymi prehliadkami, kde nasli novy biznis, kedze zaruka na spalovacie auto bola vacsinou 2 roky a teda potom zakaznik nemusel platit dealerom-stealerom vypalne.
Existujú starí obchodníci a odvážni obchodníci. Je len veľmi málo starých, odvážnych obchodníkov. “ -Ed Seykota-
Láska nad zlato, myšlienka nad majetok.
Chodci a cyklisti vážia menej ako šoféri a šoférky. (prieskum EU)
Na obchodovani s NG nie som ziskovy.
Láska nad zlato, myšlienka nad majetok.
Chodci a cyklisti vážia menej ako šoféri a šoférky. (prieskum EU)
Na obchodovani s NG nie som ziskovy.
- JUGGLER
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 19215
- Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
- Has thanked: 2011 times
- Been thanked: 2478 times
Re: Automobilky
To je úžasné, že Tesla nemá žiadne povinné prehliadky a servis. Úžasné pre Teslu.
Smutné pre majiteľa. Naposledy som takého videl, ked nabúral Teslu...a dodnes rozmýšľam ako asi skončil a kolko ho to stálo...
Z nijakým autom sa nemusíme babrať a chodiť na povinné prehliadky. Stačí tie prvé kým sa auto zabehá.
A potom stačí mať odborníka - servismana, ktorý sa postará. Ono fakt sa teraz už takmer netreba starať... len jazdiť a chodiť na STK.
Ale aj tak..sem-tam sa stane, že príde porucha, príde nehoda...a mať auto bez servisu v SR je podľa mňa nočná mora.
Včera ma na našej ulici zaujalo neznáme autíčko...
Išiel som pozrieť, čo to je zač a bol to sedemmiestny číňan...večer som pozrel, že sa u nás predáva za 32 000 €:
. .
Takisto som pozrel video, kde chlapík opisuje skúsenosti po najazdení 46 000 km.
https://www.youtube.com/watch?v=QG0v4bpG3rk
Rovnako včera bola v TV reklama, že BYD začne u nás predávať autá v apríli.
Tak som si uvedomil, že ked je chlapík taký spokojný a celá jeho rodina je spokojná a vybavenie + kvalita je na úrovni kde
za európske auto by musel dať okolo 40 000...tak asi ten európsky automobilizmus pôjde dolu vodou...
Smutné pre majiteľa. Naposledy som takého videl, ked nabúral Teslu...a dodnes rozmýšľam ako asi skončil a kolko ho to stálo...
Z nijakým autom sa nemusíme babrať a chodiť na povinné prehliadky. Stačí tie prvé kým sa auto zabehá.
A potom stačí mať odborníka - servismana, ktorý sa postará. Ono fakt sa teraz už takmer netreba starať... len jazdiť a chodiť na STK.
Ale aj tak..sem-tam sa stane, že príde porucha, príde nehoda...a mať auto bez servisu v SR je podľa mňa nočná mora.
Včera ma na našej ulici zaujalo neznáme autíčko...
Išiel som pozrieť, čo to je zač a bol to sedemmiestny číňan...večer som pozrel, že sa u nás predáva za 32 000 €:
. .
Takisto som pozrel video, kde chlapík opisuje skúsenosti po najazdení 46 000 km.
https://www.youtube.com/watch?v=QG0v4bpG3rk
Rovnako včera bola v TV reklama, že BYD začne u nás predávať autá v apríli.
Tak som si uvedomil, že ked je chlapík taký spokojný a celá jeho rodina je spokojná a vybavenie + kvalita je na úrovni kde
za európske auto by musel dať okolo 40 000...tak asi ten európsky automobilizmus pôjde dolu vodou...
-
miror
- Platinum Member ***
- Príspevky: 846
- Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 263 times
Re: Automobilky
Ak ešte aj toto má byť použité ako negatívny argument, že Tesla nerobí úžeru na zákazníkoch, tak už neviem o čom táto diskusia je ale o objektívnosti určite nie, asi len o výlevoch na niečo nepoznané a nezvyklé.
Nehovoril som o servise (ten tu samozrejme máme) ale o povinných prehliadkach, ktoré treba na skoro každom aute absolvovať, inak kupujúci stráca záruku a priehliadky sú mimochodom poriadne mastné, nezodpovedajúce vykonanej práci.
Ak potrebuje JUGGLER servis len pri zábehu a potom navštevuje lokálneho servisáka, asi má to šťastie, že sa mu auto vôbec ale vôbec v záruke nekazí alebno proste nové auto nekupuje, inak tento pohľad nechápem.
Tesla má servisnú politiku odlišnú, je to popísané napríklad tu: https://www.teslaslovakia.sk/servis/
- JUGGLER
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 19215
- Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
- Has thanked: 2011 times
- Been thanked: 2478 times
Re: Automobilky
No to už vyzerá lepšie s tým servisom Tesly v Badíne pri banskej Bystrici. Tá zľava 500 € dáva tušiť koľko asi stoja opravy…. Ja si však kúpim auto iba vtedy keď má servis v mojom meste … toto je pre mňa kľúčové… Ale keď vidím že Tesla má už zmluvne Servisy, iste sa (časom)nájde v kazdom väčšom meste aspoň jeden servis.
- osamely chodec
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 4565
- Dátum registrácie: Ut 13 11, 2007 1:57 pm
- Has thanked: 212 times
- Been thanked: 511 times
- Kontaktovať používateľa:
Re: Automobilky
si robis srandu, toto ma byt autorizovany servis svetovej automobilkymiror napísal: ↑Ut 01 04, 2025 11:41 amAk ešte aj toto má byť použité ako negatívny argument, že Tesla nerobí úžeru na zákazníkoch, tak už neviem o čom táto diskusia je ale o objektívnosti určite nie, asi len o výlevoch na niečo nepoznané a nezvyklé.
Nehovoril som o servise (ten tu samozrejme máme) ale o povinných prehliadkach, ktoré treba na skoro každom aute absolvovať, inak kupujúci stráca záruku a priehliadky sú mimochodom poriadne mastné, nezodpovedajúce vykonanej práci.
Ak potrebuje JUGGLER servis len pri zábehu a potom navštevuje lokálneho servisáka, asi má to šťastie, že sa mu auto vôbec ale vôbec v záruke nekazí alebno proste nové auto nekupuje, inak tento pohľad nechápem.
Tesla má servisnú politiku odlišnú, je to popísané napríklad tu: https://www.teslaslovakia.sk/servis/
Existujú starí obchodníci a odvážni obchodníci. Je len veľmi málo starých, odvážnych obchodníkov. “ -Ed Seykota-
Láska nad zlato, myšlienka nad majetok.
Chodci a cyklisti vážia menej ako šoféri a šoférky. (prieskum EU)
Na obchodovani s NG nie som ziskovy.
Láska nad zlato, myšlienka nad majetok.
Chodci a cyklisti vážia menej ako šoféri a šoférky. (prieskum EU)
Na obchodovani s NG nie som ziskovy.
-
miror
- Platinum Member ***
- Príspevky: 846
- Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 263 times
Re: Automobilky
na mimozáručné opravy sa nechodí do autorizáku, som tu čítal, takže kde je problém ? a škodové udalosti robia tiež, Tesla necháva takéto opravy aj v záruke na "bodyshop"-yosamely chodec napísal: ↑Ut 01 04, 2025 12:52 pmsi robis srandu, toto ma byt autorizovany servis svetovej automobilkymiror napísal: ↑Ut 01 04, 2025 11:41 amAk ešte aj toto má byť použité ako negatívny argument, že Tesla nerobí úžeru na zákazníkoch, tak už neviem o čom táto diskusia je ale o objektívnosti určite nie, asi len o výlevoch na niečo nepoznané a nezvyklé.
Nehovoril som o servise (ten tu samozrejme máme) ale o povinných prehliadkach, ktoré treba na skoro každom aute absolvovať, inak kupujúci stráca záruku a priehliadky sú mimochodom poriadne mastné, nezodpovedajúce vykonanej práci.
Ak potrebuje JUGGLER servis len pri zábehu a potom navštevuje lokálneho servisáka, asi má to šťastie, že sa mu auto vôbec ale vôbec v záruke nekazí alebno proste nové auto nekupuje, inak tento pohľad nechápem.
Tesla má servisnú politiku odlišnú, je to popísané napríklad tu: https://www.teslaslovakia.sk/servis/, skoc sa pozriet do Mercedesu, alebo BMW v hociktorom krajskom meste. Tesla nie ze nerobi uzeru na zakaznikoch, Tesla hlavne zakaznikom neprinasa servis, ktory by svetova automobilka mala mat. Inak skus definovat tie mastne prehliadky najlepsie k cene zakupeneho noveho vozidla
.
a na záručné opravy tu máme Viedeň, Budapešť, Brno, Katowice - z väčšiny Slovenska sú bližšie ako keby bol jeden v Bratislave
Ja som do servisov Mercedes, BMW chodil. Som zvedavý, čo by si tam za tie hodinové sadzby dával opravovať mimo záruky
- osamely chodec
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 4565
- Dátum registrácie: Ut 13 11, 2007 1:57 pm
- Has thanked: 212 times
- Been thanked: 511 times
- Kontaktovať používateľa:
Re: Automobilky
mame ine kriteria na servis premiovych znaciekmiror napísal: ↑Ut 01 04, 2025 1:51 pmna mimozáručné opravy sa nechodí do autorizáku, som tu čítal, takže kde je problém ? a škodové udalosti robia tiež, Tesla necháva takéto opravy aj v záruke na "bodyshop"-yosamely chodec napísal: ↑Ut 01 04, 2025 12:52 pmsi robis srandu, toto ma byt autorizovany servis svetovej automobilkymiror napísal: ↑Ut 01 04, 2025 11:41 amAk ešte aj toto má byť použité ako negatívny argument, že Tesla nerobí úžeru na zákazníkoch, tak už neviem o čom táto diskusia je ale o objektívnosti určite nie, asi len o výlevoch na niečo nepoznané a nezvyklé.
Nehovoril som o servise (ten tu samozrejme máme) ale o povinných prehliadkach, ktoré treba na skoro každom aute absolvovať, inak kupujúci stráca záruku a priehliadky sú mimochodom poriadne mastné, nezodpovedajúce vykonanej práci.
Ak potrebuje JUGGLER servis len pri zábehu a potom navštevuje lokálneho servisáka, asi má to šťastie, že sa mu auto vôbec ale vôbec v záruke nekazí alebno proste nové auto nekupuje, inak tento pohľad nechápem.
Tesla má servisnú politiku odlišnú, je to popísané napríklad tu: https://www.teslaslovakia.sk/servis/, skoc sa pozriet do Mercedesu, alebo BMW v hociktorom krajskom meste. Tesla nie ze nerobi uzeru na zakaznikoch, Tesla hlavne zakaznikom neprinasa servis, ktory by svetova automobilka mala mat. Inak skus definovat tie mastne prehliadky najlepsie k cene zakupeneho noveho vozidla
.
a na záručné opravy tu máme Viedeň, Budapešť, Brno, Katowice - z väčšiny Slovenska sú bližšie ako keby bol jeden v Bratislave
Ja som do servisov Mercedes, BMW chodil. Som zvedavý, čo by si tam za tie hodinové sadzby dával opravovať mimo záruky![]()
Existujú starí obchodníci a odvážni obchodníci. Je len veľmi málo starých, odvážnych obchodníkov. “ -Ed Seykota-
Láska nad zlato, myšlienka nad majetok.
Chodci a cyklisti vážia menej ako šoféri a šoférky. (prieskum EU)
Na obchodovani s NG nie som ziskovy.
Láska nad zlato, myšlienka nad majetok.
Chodci a cyklisti vážia menej ako šoféri a šoférky. (prieskum EU)
Na obchodovani s NG nie som ziskovy.
-
danno
- Active Member
- Príspevky: 136
- Dátum registrácie: Št 18 02, 2021 3:18 pm
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 25 times
Re: Automobilky
Bol taky vtip s koncom: Ked slonika predavas, musis pekne o nom hovorit. Trocha som preklikal video a osobne by som nebol spokojny ak vyrobca neposkytne za rok ziaden sw uptade ...maju sa co od Tesly ucit. Nastavovat klimu na 28c aby kurilo na 23. A tiez system garanciek kazdych 10000...a pri najblizsej garancke pri 50000 ho stal servis cca 2400€. Realita je ze v Nemecku kupujes za tu cenu skoro nove kusy s nizsim najazdom.
- JUGGLER
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 19215
- Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
- Has thanked: 2011 times
- Been thanked: 2478 times
Re: Automobilky
Akurát , že sa nakoniec rozhodol , že nepredá. Že si kúpi ešte jedno silnejšie ku karavánu.
Softvér update som k spalováku ešte nezažil. Tie nedostatky čo spomínal by mi vôbec nevadili.
Mne sa páči tá výbava a pohodlnosť. Jediná vec čo mi vadí, že max. rýchlosť je udávaná 180 km.
Softvér update som k spalováku ešte nezažil. Tie nedostatky čo spomínal by mi vôbec nevadili.
Mne sa páči tá výbava a pohodlnosť. Jediná vec čo mi vadí, že max. rýchlosť je udávaná 180 km.
-
dusantt
- Platinum Member ***
- Príspevky: 666
- Dátum registrácie: Št 16 06, 2016 12:14 pm
- Been thanked: 64 times
Re: Automobilky
Kolko berie teraz autorizak za povinnu prehliadku akoze vramci zaruky?
300? 500 ? myslim beznu nizsiu strednu triedu, ako je bezny golf, focus, octavia atd
Pretoze ten olej ma hodnotu maximalne 20-30eur (4-5L), filter max 5 eur, cas za ktory sa olej vymeni pozrie mechanik vyzualne karoseriu, dokopy 20 minut, aj zdvihnut a polozit auto. Prve roky sa nemeni nic ine, ziadna chladiaca kvapalina, ani olej do posilnovaca, ani brzdova kvapalina, ani kimatizacia, nic. Ak by sa to aj menilo, bola by hlupost to fakturovat, kedze je to v zaruke.
Za olej si ale uctuje tak 100-150eur, co je absolutny nezmysel a pocul som neraz pripad, kde olej ani nevymenili, ale zauctovali si, podobne kabinovym filtrom. A este to auto tam drzia 2-3hodiny, aby si mohli nauctovat ten nezmyselny cas akoze "normohodina".
Na tomto mastne ryzuju predajcovia aut.
300? 500 ? myslim beznu nizsiu strednu triedu, ako je bezny golf, focus, octavia atd
Pretoze ten olej ma hodnotu maximalne 20-30eur (4-5L), filter max 5 eur, cas za ktory sa olej vymeni pozrie mechanik vyzualne karoseriu, dokopy 20 minut, aj zdvihnut a polozit auto. Prve roky sa nemeni nic ine, ziadna chladiaca kvapalina, ani olej do posilnovaca, ani brzdova kvapalina, ani kimatizacia, nic. Ak by sa to aj menilo, bola by hlupost to fakturovat, kedze je to v zaruke.
Za olej si ale uctuje tak 100-150eur, co je absolutny nezmysel a pocul som neraz pripad, kde olej ani nevymenili, ale zauctovali si, podobne kabinovym filtrom. A este to auto tam drzia 2-3hodiny, aby si mohli nauctovat ten nezmyselny cas akoze "normohodina".
Na tomto mastne ryzuju predajcovia aut.
Inflacia je predsa nula.
2025: Lekár už nemá voľné termíny
2025: Táto elektronická služba momentálne nie je dostupná
Posledný nech zhasne.
2025: Lekár už nemá voľné termíny
2025: Táto elektronická služba momentálne nie je dostupná
Posledný nech zhasne.
- JUGGLER
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 19215
- Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
- Has thanked: 2011 times
- Been thanked: 2478 times
Re: Automobilky
Však to. Platil som poctivo autorizovaným servisom, až kým som nezistil, že sa to neoplatí.dusantt napísal: ↑Št 03 04, 2025 10:00 am Za olej si ale uctuje tak 100-150eur, co je absolutny nezmysel a pocul som neraz pripad, kde olej ani nevymenili, ale zauctovali si, podobne kabinovym filtrom. A este to auto tam drzia 2-3hodiny, aby si mohli nauctovat ten nezmyselny cas akoze "normohodina".
Olej miesto vypúšťania vysávali hadičkou pod tlakom, čím všetka špina ostávala na spodku vaničky...
Iní boli nachytaní ako miesto originálnych dielov dávali neoriginálne. Ale účtovali originálne.
A tak som si našiel poctivého živnostníka, ktorý sa o všetko postará. Vrátane toho, že vybaví aj STK.
Tak to budem praktizovať navždy. Autorizovaný servis len na prvé - maximálne 2-3 prehliadky, kým sa auto nezabehá...
Kašlem im aj na garancie. Ak sa vada neobjaví v zábehu, už ju ťažko uznajú pozdejšie. Medzitým vyžmýkajú z ľudí tisíce...
- JUGGLER
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 19215
- Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
- Has thanked: 2011 times
- Been thanked: 2478 times
Re: Automobilky
Čínska automobilka BYD odkladá masovú výrobu elektromobilov v Maďarsku
Čínska automobilka BYD odkladá masovú výrobu vo svojom novom závode v Maďarsku na rok 2026 a prvé dva roky bude fungovať s výrazne nižšou kapacitou.
Pôvodne plánovaná výrobná kapacita 150 000 až 300 000 vozidiel ročne sa tak výrazne zníži.
Namiesto toho BYD začne vyrábať elektromobily skôr v tureckom závode, kde sú nižšie náklady na pracovnú silu a výrobná kapacita výrazne presiahne plánovaných 150 000 vozidiel už v roku 2027.
Presun výroby do Turecka je krok späť pre Európsku úniu, ktorá dúfala, že investície do Maďarska prinesú pracovné miesta a obídu clá na elektromobily z Číny vo výške 27 percent.
V Turecku však clá na vývoz do EÚ nie sú, čím BYD ušetrí na nákladoch a prekoná konkurentov.
BYD očakáva, že predaje v EÚ sa do roku 2029 zdvojnásobia na takmer 400 000 áut.
Čínska automobilka BYD odkladá masovú výrobu vo svojom novom závode v Maďarsku na rok 2026 a prvé dva roky bude fungovať s výrazne nižšou kapacitou.
Pôvodne plánovaná výrobná kapacita 150 000 až 300 000 vozidiel ročne sa tak výrazne zníži.
Namiesto toho BYD začne vyrábať elektromobily skôr v tureckom závode, kde sú nižšie náklady na pracovnú silu a výrobná kapacita výrazne presiahne plánovaných 150 000 vozidiel už v roku 2027.
Presun výroby do Turecka je krok späť pre Európsku úniu, ktorá dúfala, že investície do Maďarska prinesú pracovné miesta a obídu clá na elektromobily z Číny vo výške 27 percent.
V Turecku však clá na vývoz do EÚ nie sú, čím BYD ušetrí na nákladoch a prekoná konkurentov.
BYD očakáva, že predaje v EÚ sa do roku 2029 zdvojnásobia na takmer 400 000 áut.
-
miror
- Platinum Member ***
- Príspevky: 846
- Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 263 times
Re: Automobilky
Tesla úpadok príjmov v niektorých EÚ štátoch kompenzuje otváraním nových trhov. Najviac predaných Tesiel v Európe za jún je v Turecku.
Kto čakal nejaké výpredaje alebo znižovanie cien a iné podpory predaja, Tesla išla inou cestou - otvára nové trhy.
https://fortune.com/2025/07/08/elon-mus ... ey-russia/
Dokonca po otvorení Indie musí voziť autá tam nielen z čínskej ale aj z berlínskej fabriky.
Kanadské clá na EU automobily zasa obišla dovozom v Číne vyrobených áut namiesto US.
Vidíme, aký skvelý bol nápad mať výrobný závod na rôznych miestach.
Kto čakal nejaké výpredaje alebo znižovanie cien a iné podpory predaja, Tesla išla inou cestou - otvára nové trhy.
https://fortune.com/2025/07/08/elon-mus ... ey-russia/
Dokonca po otvorení Indie musí voziť autá tam nielen z čínskej ale aj z berlínskej fabriky.
Kanadské clá na EU automobily zasa obišla dovozom v Číne vyrobených áut namiesto US.
Vidíme, aký skvelý bol nápad mať výrobný závod na rôznych miestach.
-
MiBi
- Guru Member ****
- Príspevky: 2389
- Dátum registrácie: St 07 07, 2021 11:52 am
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 1179 times
- JUGGLER
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 19215
- Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
- Has thanked: 2011 times
- Been thanked: 2478 times
Re: Automobilky
Super prehľad, Mibi
Som to trochu zväčšil, aby som videl ako na tom stojí EU.
My sme rekordéri len v produkcii na počet obyvateľov.
Ináč, celá EU stojí len na Nemcoch a Španielsku.
EU si nemôže dovoliť šialený plán prechodu na čistú elektromobilitu,
ani šialené emisné a bezpečnostné normy, ktoré predražujú výrobu.
Strašne mi tá EK pripomína komančov, ktorí plánovali len na základe ideológie.
Som to trochu zväčšil, aby som videl ako na tom stojí EU.
My sme rekordéri len v produkcii na počet obyvateľov.
Ináč, celá EU stojí len na Nemcoch a Španielsku.
EU si nemôže dovoliť šialený plán prechodu na čistú elektromobilitu,
ani šialené emisné a bezpečnostné normy, ktoré predražujú výrobu.
Strašne mi tá EK pripomína komančov, ktorí plánovali len na základe ideológie.
-
MiBi
- Guru Member ****
- Príspevky: 2389
- Dátum registrácie: St 07 07, 2021 11:52 am
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 1179 times
Hackerský útok na Jaguar Land Rover
Land Rover 2. septembra oznámil prerušenie výroby v dôsledku kybernetického incidentu - ide o veľký problém, keďže koncern predĺžil odstávku až do 24. septembra, no vôbec nie je isté, že sa vtedy závody naozaj spustia. Fabriky Jaguaru nefungujú po celom svete – od Indie cez Britániu až po Brazíliu. Nevyrába ani tá slovenská.
K útoku sa priznali hekeri, ktorí už predtým útočili na iné britské podniky, napríklad začiatkom roka na Marks & Spencer, píše sa v https://www.bbc.com/news/articles/cpd9n88j10wo . Koncern neprezradil, čo presne hekeri napadli, podľa zverejnenych informácií ide o hlavný účtovný systém SAP, ktorý firmy po celom svete používajú na evidenciu všetkých finančných transakcií, faktúr a objednávok.
https://www.bleepingcomputer.com/news/s ... ther-week/
K útoku sa priznali hekeri, ktorí už predtým útočili na iné britské podniky, napríklad začiatkom roka na Marks & Spencer, píše sa v https://www.bbc.com/news/articles/cpd9n88j10wo . Koncern neprezradil, čo presne hekeri napadli, podľa zverejnenych informácií ide o hlavný účtovný systém SAP, ktorý firmy po celom svete používajú na evidenciu všetkých finančných transakcií, faktúr a objednávok.
https://www.bleepingcomputer.com/news/s ... ther-week/
XTB pozvanka ziskaj 45 eur - cez sukr. spravu
-
MiBi
- Guru Member ****
- Príspevky: 2389
- Dátum registrácie: St 07 07, 2021 11:52 am
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 1179 times
Mercedes-Benz
Nemecká automobilka Mercedes-Benz oznámila za tretí štvrťrok pokles globálnych dodávok o 12 %, pričom klesajúci trend ťahali najmä čínsky a americký trh. Medzi júlom a septembrom dodala automobilka 441 500 vozidiel, čo je výrazne menej ako v rovnakom období minulého roka.
Predaje v Číne klesli o 27 % a v USA o 17 %, čo firma pripisuje kombinácii zvýšených ciel na dovoz do USA zavedených administratívou prezidenta Donalda Trumpa a rastúcej konkurencii domácich značiek v Číne. Tieto dva kľúčové trhy pritom tvoria významnú časť globálneho odbytu značky.
„Zatiaľ čo v Európe, Južnej Amerike a krajinách Perzského zálivu sme zaznamenali solídne výsledky, situácia v Číne zásadne ovplyvnila celkové predaje,“ uviedol člen predstavenstva Mathias Geisen.
Okrem konvenčných vozidiel stagnoval aj predaj elektromobilov (BEV), ktorý zostal na úrovni 42 600 kusov, teda približne rovnaký ako pred rokom. To naznačuje slabnúci rast v segmente, ktorý je považovaný za kľúčový pre budúcnosť značky.
Predaje v Číne klesli o 27 % a v USA o 17 %, čo firma pripisuje kombinácii zvýšených ciel na dovoz do USA zavedených administratívou prezidenta Donalda Trumpa a rastúcej konkurencii domácich značiek v Číne. Tieto dva kľúčové trhy pritom tvoria významnú časť globálneho odbytu značky.
„Zatiaľ čo v Európe, Južnej Amerike a krajinách Perzského zálivu sme zaznamenali solídne výsledky, situácia v Číne zásadne ovplyvnila celkové predaje,“ uviedol člen predstavenstva Mathias Geisen.
Okrem konvenčných vozidiel stagnoval aj predaj elektromobilov (BEV), ktorý zostal na úrovni 42 600 kusov, teda približne rovnaký ako pred rokom. To naznačuje slabnúci rast v segmente, ktorý je považovaný za kľúčový pre budúcnosť značky.
XTB pozvanka ziskaj 45 eur - cez sukr. spravu
-
MiBi
- Guru Member ****
- Príspevky: 2389
- Dátum registrácie: St 07 07, 2021 11:52 am
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 1179 times
Aston Martin
Akcie automobilky Aston Martin Lagonda oslabili o 7 percent, pričom počas ranného obchodovania v pondelok v Londýne klesli až o 11 percent po tom, čo firma už druhýkrát v tomto roku znížila svoj výhľad. Dôvodom sú americké clá a slabší globálny dopyt, najmä v USA a Ázii. Spoločnosť teraz očakáva pokles predajov o stredné až vyššie jednotky percent a zníženie dodávok v treťom štvrťroku o 13 percent na 1 641 vozidiel. Za posledných 12 mesiacov klesla hodnota akcií o 27 percent, čo odráža ťažkosti pri napĺňaní hospodárskeho plánu. Aston Martin už nepočíta s kladným peňažným tokom v druhej polovici roka, hoci predpokladá zlepšenie s príchodom nových modelov. Firma prehodnocuje svoje náklady, kapitálové výdavky a produktové plány, pričom očakáva, že zisk pred úrokmi a zdanením bude pod spodnou hranicou odhadov na rok 2025. Oživenie značky, ktorú v roku 2020 zachránil miliardár Lawrence Stroll, brzdia vysoké dlhy aj nové americké obchodné opatrenia.
XTB pozvanka ziskaj 45 eur - cez sukr. spravu
-
MiBi
- Guru Member ****
- Príspevky: 2389
- Dátum registrácie: St 07 07, 2021 11:52 am
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 1179 times
Aston Martin
Na Financial Times bol pekný článok o Aston Martin. Tie autá asi pozná veľa z nás, väčšina ľudí ale asi nevie, aký obrovský fail je táto firma finančne. Od svojho IPO v roku 2018 akcie klesli o viac ako 98 %. Priemerná predajná cena každého auta za posledných 10 rokov vzrástla asi dvojnásobne zo 100 000 libier na dnešných takmer 200 000, avšak každý rok generujú obrovské straty (druhý obrázok). Za posledných 10 rokov vygenerovali na každé predané auto záporný cashflow v priemere 45 000 libier, každoročne strácajú cca 200-300 miliónov libier. Za rovnaké obdobie dodali asi 62 000 áut, teda dokopy sa bavíme o strate takmer 3 miliardách libier. Au.
Tieto peniaze dotovali samozrejme primárne investori. Aston Martin vybral od IPO v roku 2018 ďalšie viac ako 2 miliardy a financovali to všetko aj ďalším dlhom v hodnote 400 miliónov libier. Celkový dlh firmy by mal byť okolo 9 násobku EBITDA, teda nejakej 1,5 miliardy. Od IPO Aston tiež výrazne nariedil akcionárov. Z pôvodných 100 miliónov akcií je dnes približne 930 miliónov (tretí obrázok), každá akcia teda stratila už len kvôli tomuto asi 90 % hodnoty. Lepšie to nebude ani tento rok, firma očakáva ďalšiu stratu v hodnote asi 250 miliónov, trápenie firmy bude asi teda pokračovať.
Zdroj: https://www.linkedin.com/posts/tom%C3%A ... 25888-pr1q
Tieto peniaze dotovali samozrejme primárne investori. Aston Martin vybral od IPO v roku 2018 ďalšie viac ako 2 miliardy a financovali to všetko aj ďalším dlhom v hodnote 400 miliónov libier. Celkový dlh firmy by mal byť okolo 9 násobku EBITDA, teda nejakej 1,5 miliardy. Od IPO Aston tiež výrazne nariedil akcionárov. Z pôvodných 100 miliónov akcií je dnes približne 930 miliónov (tretí obrázok), každá akcia teda stratila už len kvôli tomuto asi 90 % hodnoty. Lepšie to nebude ani tento rok, firma očakáva ďalšiu stratu v hodnote asi 250 miliónov, trápenie firmy bude asi teda pokračovať.
Zdroj: https://www.linkedin.com/posts/tom%C3%A ... 25888-pr1q
XTB pozvanka ziskaj 45 eur - cez sukr. spravu
