Nová kniha o maloobchode

Knihy o investovaní, školenia a iné vzdelávacie produkty v oblasti investovania
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Nová kniha o maloobchode

Príspevok od používateľa filip glasa »

Jak zvládnout maloobchod, Miloš Toman ( Intuitivní Marketing)
V době krize jsou velcí obchodníci zdánlivě ve výhodě – mohou snižovat ceny, mohou si dovolit nějaký čas prodělávat. Na první pohled to tedy vypadá tak, že menší maloobchodníci nemají proti globálním řetězcům šanci.
http://www.fin-knihy.sk/jak-zvladnout-maloobchod.html

Knihu som už objednal a sám sa teším na čítanie. Asi potom napíšem aj recenziu.
Bebe
Platinum Member ***
Príspevky: 694
Dátum registrácie: Po 12 02, 2007 1:09 pm
Bydlisko: Slovakia - Trenčín

Re: Nová kniha o maloobchode

Príspevok od používateľa Bebe »

Miloš Toman má svoj web inuitívny marketing na dobrej úrovni, tak aj kniha bude zrejme dobrá. Recenziu na knihu od tohto zaujímavého chlapíka by som osobne privítal.
Vedieť sa pozrieť na vec z viacerých uhlov, je pre mňa dôležitejšie, ako skalopevne zastávať určitý názor.
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Re: Nová kniha o maloobchode

Príspevok od používateľa filip glasa »

inak o maloobchode som našiel u nás iba tri knihy:

Jak zvládnout maloobchod, Miloš Toman - napísal už pred tým 3 úspešné marketingové knihy
POP - instore komunikace (škoda že z názvu nie je vidieť o čo ide)
Chytře vedená prodejna

Na amazone samozrejme desiatky (možno stovky)
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Re: Nová kniha o maloobchode

Príspevok od používateľa filip glasa »

Chytře vedená prodejna

túto som už dočítal a je to teda super kniha. Moc som od nej nečakal, ale našiel som kopec dobrých malých nápadov a tipov. Kto robí v maloobchode (vedúci, majiteľ, prevádzkar), tak má určite význam ju prečítať.

http://www.polica.sk/chytre-vedena-prodejna.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázok

Zároveň som v nej našiel aj ďalší tip na knihu:

Titul: PROČ NAKUPUJEME

Autor: Paco Underhill
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Re: Nová kniha o maloobchode

Príspevok od používateľa filip glasa »

Jak zvládnout maloobchod mám prečítaný. Veľa som od toho nečakal (nízka cena a škaredá obálka) aj keď Miloš Toman je známy autor kníh o marketingu.

Obsah už bol ale o dosť lepší. Oproti chytrej predajni je síce jednoduchšia a sú v nej skôr tie základné veci o marketingu predajne, komunikácii so zákazníkmi a tipov ako na to. Ale na druhú stranu je to česká kniha, čiže sú v nej skôr domáce príklady a nie britské ako v predchádzajúcej knihe. Vrelo doporučujem každému kto robí maloobchod. Niektoré rady môžu pripadať ako samozrejmé, iné boli pre mňa celkom nové.

Našiel som v nej zároveň tip (okrem ostatným Tomanových kníh) aj tip na knihu:
Osobní doporučení, aneb zákazníci mluví za nás
Harris Godfrey
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Re: Nová kniha o maloobchode

Príspevok od používateľa filip glasa »

dočítal som:

PROČ NAKUPUJEME

Autor: Paco Underhill


http://www.polica.sk/pro-nakupujeme.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kniha je z tejto trojice, ktorú som o maloobchode čítal, asi najťažšia. Paco Underhill je vedec a podnikateľ, ktorý skúma obchodné domy, supermarkety a podobne. Začal viac vedecky a neskôr si na tom postavil firmu. Maloobchodné reťazce (markety, banky, reštaurácie, fasfoody) si ho volajú na to, aby vyskúmali nový prototyp predajne, vylepšili existujúce prevádzky a podobne.

Robia to tak, že nasadia kamery, pozorovateľov a skúmajú čo sa deje, zapisujú a analyzujú. Výsledok môže byť napr. to, že posunú dobroty pre psov do regálu kam lepšie dosiahnu deti a dôchodcovia a ich predaj za zvýšil.
Zistili totiž, že tento tovar najčastejšie kupovali práve decká a starí ľudia a bol pre nich nevhodne umiestnený celkom hore kde nedočiahli. Pritom na tovare bola vyššia marža a bežní zákazníci nemali až taký problém zobrať si obyčajné granule z vyšších poschodí kam dočiahli.

Takýchto príkladov a všelijakých zistení správania za ľudí v obchodoch je tam kopec. Akurát je to viacej na rozmýšľanie, lebo tam nie sú presné návody typu:

Umyte si výklad a zvýšia sa vám tržby o 20%.

Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "Knihy, literatúra o investovaní"