dočítal som:
PROČ NAKUPUJEME
Autor: Paco Underhill
http://www.polica.sk/pro-nakupujeme.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kniha je z tejto trojice, ktorú som o maloobchode čítal, asi najťažšia. Paco Underhill je vedec a podnikateľ, ktorý skúma obchodné domy, supermarkety a podobne. Začal viac vedecky a neskôr si na tom postavil firmu. Maloobchodné reťazce (markety, banky, reštaurácie, fasfoody) si ho volajú na to, aby vyskúmali nový prototyp predajne, vylepšili existujúce prevádzky a podobne.
Robia to tak, že nasadia kamery, pozorovateľov a skúmajú čo sa deje, zapisujú a analyzujú. Výsledok môže byť napr. to, že posunú dobroty pre psov do regálu kam lepšie dosiahnu deti a dôchodcovia a ich predaj za zvýšil.
Zistili totiž, že tento tovar najčastejšie kupovali práve decká a starí ľudia a bol pre nich nevhodne umiestnený celkom hore kde nedočiahli. Pritom na tovare bola vyššia marža a bežní zákazníci nemali až taký problém zobrať si obyčajné granule z vyšších poschodí kam dočiahli.
Takýchto príkladov a všelijakých zistení správania za ľudí v obchodoch je tam kopec. Akurát je to viacej na rozmýšľanie, lebo tam nie sú presné návody typu:
Umyte si výklad a zvýšia sa vám tržby o 20%.