Nákupologie - Martin Lindstrom

Knihy o investovaní, školenia a iné vzdelávacie produkty v oblasti investovania
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Nákupologie - Martin Lindstrom

Príspevok od používateľa filip glasa »

Nákupologie

od tohoto som si veľa sľuboval, lebo v popise je napísané, aké úžasné novinky z hľadiska reklamu výskum neurónov v mozgu priniesol. Až také prevratné to zase nebolo. Hlavne pre malé firmičky a živnostníkov.
Výskum kde sa zistí, že výhražné obrázky a nápisy na cigaretách zvyšujú chuť si zapáliť sú zaujímavé. Rovnako to, že klasické marketingové prieskumy formou pýtania sa a dotazníkov nefungujú. To je tiež zaujímavé. Ľudia totiž nevedia čo si v skutočnosti myslí ich podvedomie a pri prieskumoch odpovedajú racionálne. Pri nákupoch sa však už racionálne nesprávajú.
Lindstrom a robil výskum s vedcami, kde "merali" aktivitu v mozgu a tak zisťovali ako ľudia reagujú na reklamy značky a podobne.

Konkrétne výsledky mali význam skôr pre veľké korporácie (my si reklamu do telky dávať nebudeme a ani nerobíme veľké dotazníkové prieskumy pri uvádzaní výrobkov na trh). Celková myšlienka je však dobrá pre každého - nákup ovplyvňujú emócie a nie rozum. Ale konkrétna aplikácia na malé podnikanie je už ponechaná na čitateľovi.

Celkom zaujímavá historka bola o šampóne, ktorému sa omylom na obal dostala informácia, že obsahuje látku X9. Nič také neobsahoval a bol to len žartík neposlušného zamestnanca, ktorý všetci prehliadli. Keď toto balenie rozpredali a do predajní sa dostal už správny obal, tak začali volať zákazníci a obchodníci, že prečo tam už nedávajú X9. Že už ten šampón nie je taký dobrý a že nemajú také lesklé vlasy :-)

Vtipná je aj historka s obrázkami na cigaretách ( tie upozornenia zvyšovali chuť na cigarety podľa meraní):
predavač v trafike v Sydney sa pýtaval zákazníkov keď si kupovali cigarety niečo v tomto zmysle:
zákazník - marlborky
predavač - s hrtanom, alebo pľúcami?
zákazník - tie s pľúcami



Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "Knihy, literatúra o investovaní"