Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Zdaňovanie investícií a dividend
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
jogo
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 7057
Dátum registrácie: Po 04 08, 2008 9:03 pm
Has thanked: 147 times
Been thanked: 277 times

Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa jogo »

filip glasa napísal: A zistíš že deficit sociálnej poisťovne vyriešiš len tak, že dodaníš takú skupinu, od ktorej sa ti tie dane (odvody) najlahšie vyberú. PO zamestnancoch sú najlahším sústom samozrejme živnostníci.
To je sice pravda, ale tak isto maju zamestnanci a zivnostnici najviac hlasov vo volbach. A samozrejme dochodcovia. Takze sa mozme tesit na absolutnu a mozno aj ustavnu vecsinu Fica po najblizsich volbach.
Zastavili dialnice, lebo boli predrazene a teraz to vyzera tak, ze nepostavia nic. Nuz myslim, ze aj predrazena dialnica je lepsia ako ziadna dialnica.
Keby aspon znizili vydaje statu o nejaku rozumnu sumu...
-Disclaimer: Všetky informácie, ktoré poskytujem na tomto fóre, sú určené výhradne ku študijným účelom. V žiadnom prípade neslúžia ako investičné doporučenie.
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Re: Dane a odvody od roku 2011

Príspevok od používateľa filip glasa »

Nuz myslim, ze aj predrazena dialnica je lepsia ako ziadna dialnica.
Keby aspon znizili vydaje statu o nejaku rozumnu sumu...
Čo by znížili? Šak by sa tie výdavky skôr zvýšili.
Tie dialnice sa stavajú na úver. Ak máš dialnicu dva krát drahšiu, tak to znamená, že na úrokoch za 20 rokov zaplatíš oveľa viacej ako ti tie dialnice prinesú (cez investorov a podobne).
jonatanus
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3224
Dátum registrácie: Št 12 04, 2007 4:02 am

Re: Dane a odvody od roku 2011

Príspevok od používateľa jonatanus »

jak vies povedat kolko tie dialnice prinesu, resp. ze to bude menej jak naklady (za jaku dobu?)

tak bud sa te dialnice oplati stavat (z dlhodobeho hladiska) alebo ne. predpokladam ze to neni vypocitane tak ze ked sa uver predrazi o 3 promile tak uz budu dialnice stratove....
jogo
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 7057
Dátum registrácie: Po 04 08, 2008 9:03 pm
Has thanked: 147 times
Been thanked: 277 times

Re: Dane a odvody od roku 2011

Príspevok od používateľa jogo »

Filip, zapis si niekde sumu, za ktoru mali byt postavene dialnice cez PPP-projekty.
Niekedy v buducnosti si ju porovnaj so sumou, za ktoru tu dialnicu naozaj postavia.Myslim, ze tam ziadna vyrazna uspora nebude, nakolko neverim, ze teraz tam su uz len ludia, ktori den a noc myslia na to ako usetrit peniaze statu. Oni den a noc myslia na to , ako z tych penazi statu dostat co najviac do vlastneho vrecka.Ked to Figel zastavil, predpokladal som, ze ma v zalohe lacnejsiu alternativu . Vyzera to tak, ze on si len myslel, ze ma lacnejsiu alternativu.

Cely vychod stoji a pada na dialnicnom prepojeni. Ziaden velky investor ku nam bez dialnice nepride. Kosice uz mali davno prepojit s madarskou dialnicnou sietou, ale z politickych dovodov to doteraz neurobili. A vlastnu dialnicu uz 20 rokov nevieme postavit.
Dam recnicku otazku:"Dokedy este budu vychodniarsky otcovia rodin musiet cestovat na pracou na zapad? Dokedy este bude ich deti vychovavat ulica a osamela matka?"
Naposledy upravil/-a jogo v Št 10 03, 2011 10:06 am, upravené celkom 3 krát.
-Disclaimer: Všetky informácie, ktoré poskytujem na tomto fóre, sú určené výhradne ku študijným účelom. V žiadnom prípade neslúžia ako investičné doporučenie.
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Re: Dane a odvody od roku 2011

Príspevok od používateľa filip glasa »

predpokladam ze to neni vypocitane tak ze ked sa uver predrazi o 3 promile tak uz budu dialnice stratove.
keď su 2x,3x drahšie ako je normálna cena? Vždy sa to oplatí bez ohľadu na to koľko tie dialnice stoja?

Tam predsa nešlo o predraženie 10-20% ale o násobky ceny dialnic v EU. Ak máš dialnicu za 10 miliárd v EU, alebo tú istú za 20 miliárd na SK, tak mi nepovedz, že sa to vždy oplatí bez ohľadu na to kolko tá cesta stojí.
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Re: Dane a odvody od roku 2011

Príspevok od používateľa filip glasa »

Dam recnicku otazku:"Dokedy este budu vychodniarsky otcovia rodin musiet cestovat za pracou na zapad? Dokedy este bude ich deti vychovavat ulica a osamela matka?"
tak to nenadávaj na Figela, ale na toho kto ti tam tú dilanicu nepopstavil za 15 rokov čo sa tu tie nové dialnice stavajú. Ak by sa stavalo normálnejším spôsobom, tak ju tam už dávno máš. Čiže na cene ako vždy záleží.
Nemáš ju tam preto, lebo na také drahé dialnice ako stavia váhostav a hydrostav prote Slovensko nemá. A ani na také drahé úvery ako vybavoval Mečiar a potom aj Fico v PPP nemáme.

Mimochodom tie úvery cez PPP tiež boli skoro 2x drahšie ako si požičiava štát. Veď už to je choré, aby si súkromná firma požičiavala peniaze za 7% od banky na to aby štátu financovala dialnicu, keď stát si požičiava za 4%.
Potom sa nečuduj, že žiadna dilanica do Košíc ešte nestojí.
jogo
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 7057
Dátum registrácie: Po 04 08, 2008 9:03 pm
Has thanked: 147 times
Been thanked: 277 times

Re: Dane a odvody od roku 2011

Príspevok od používateľa jogo »

A co postavil Dzurinda za 8 rokov a v akej cene?
Povedz konkretne cisla, kolko stal 1km dialnice za Meciara, Dzurindu, Fica a potom mozme posudzovat.
Ak sa v Europe stavaju dialnice tak lacno, tak ocakavam, ze prepojenia do Kosic vybavi Figel za 1 mld Eur. (PPP projekty stali tusim 2.7 Mld Eur)
-Disclaimer: Všetky informácie, ktoré poskytujem na tomto fóre, sú určené výhradne ku študijným účelom. V žiadnom prípade neslúžia ako investičné doporučenie.
jogo
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 7057
Dátum registrácie: Po 04 08, 2008 9:03 pm
Has thanked: 147 times
Been thanked: 277 times

Re: Dane a odvody od roku 2011

Príspevok od používateľa jogo »

filip glasa napísal:Mimochodom tie úvery cez PPP tiež boli skoro 2x drahšie ako si požičiava štát. Veď už to je choré, aby si súkromná firma požičiavala peniaze za 7% od banky na to aby štátu financovala dialnicu, keď stát si požičiava za 4%.
Potom sa nečuduj, že žiadna dilanica do Košíc ešte nestojí.
Problem je, ze ak by si na dialnice pozical priamo stat, zapocitalo by sa to priamo do jeho deficitu. A potom by sme mohli zacat mat problemy ala PIGS.
-Disclaimer: Všetky informácie, ktoré poskytujem na tomto fóre, sú určené výhradne ku študijným účelom. V žiadnom prípade neslúžia ako investičné doporučenie.
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Re: Dane a odvody od roku 2011

Príspevok od používateľa filip glasa »

máš o tom popísaných stovky strán na internete, možeš si to vygoogliť. Nehovorím, že Figel vybaví niečo lacnejšie. Len ti hovorím, že na cene záleží. A sakra na nej záleží. Lebo ak by sa tu za celú dobu stavalo rozumne, tak tú dialnicu do Košíc máš už dávno hotovú. To že sa tu stavia oveľa drhašie ako v Európe nie je žiadna novinka. O tom sa píše už roky:
http://dennik.sme.sk/c/1830680/slovensk ... -v-eu.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A ešte ti to nakoniec zdvihne aj ten drahý úver cez PPP projekty. Nie len štát si požičiava lacnejšie, ale aj občania majú lacnejšie hypotéky ako sú úvery na PPP.
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Re: Dane a odvody od roku 2011

Príspevok od používateľa filip glasa »

Problem je, ze ak by si na dialnice pozical priamo stat, zapocitalo by sa to priamo do jeho deficitu. A potom by sme mohli zacat mat problemy ala PIGS.
jaj takže keď ten úver presuniem na NDS, tak akože neexistuje a je všetko OK? Veď ho musíš tak či tak platiť. A je skoro 2x tak drahší. A platíš ho, ako inak, z rozpočtu.
jonatanus
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3224
Dátum registrácie: Št 12 04, 2007 4:02 am

Re: Dane a odvody od roku 2011

Príspevok od používateľa jonatanus »

filip glasa napísal:keď su 2x,3x drahšie ako je normálna cena? Vždy sa to oplatí bez ohľadu na to koľko tie dialnice stoja?
sak ja sa pytam. predpokladam ze existuje nejaka studia ze so vsetkymi multiplikacnymi efektami bla bla bla bude zisk z dialnic XYZ vela vela penazi. a naklady budu radovo nizsie. lebo ak naklady radovo nizsie nebudu tak sa mozme na cele dialnice vyprdnut... 2 nasobok by tam nemal hrat rolu, cim nehovorim ze sa to nema stavat co najlacnejsie.
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Re: Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa filip glasa »

predpokladam ze existuje nejaka studia ze so vsetkymi multiplikacnymi efektami bla bla bla bude zisk z dialnic XYZ vela vela penazi
nič také neexistuje. Je len domnienka, že ak postavíš dialnicu do Košíc, tak tam príde nejaký nový investor, ktorý by tam inak neprišiel. Ale aká veľká tá investícia bude a čo prinesie to nevie nikto.
2 nasobok by tam nemal hrat rolu
ak to staviaš za cash tak nie, ale ak máš úver na 20 rokov a ten úver je o 80% drahší ako si požičiava štát, tak je to už pomerne veľký rozdiel. Ten úver totiž musíš splácať normálne z rozpočtu a každý rok. A tým pádom musíš zvýšiť aj výber daní aby si na to mal. Na tých 20-30 rokov. A zrovna ty tie dane platiť nechceš.

Tí investori čo prídu do Košíc do cez dane nezaplatia. Lebo veľkí investori zvyčajne dostanú dotácie, alebo daňové úľavy. Prípadne oboje. Efekt z tej ďialnice je ln taký, že sa v tých nových podnikoch zamestnajú ľudia. Ale ako som písal, nikto nepočíta či sa to "vyplatí" alebo nie. Toto vôbec nikto nepočíta.
V podstate sa stavia len kvôli voľbám a tým zakázkam samotných (že ich môžeš niekomu dohodiť).

len tak pre zaujímavosť, raz niekto spočítal, že ak by KIA v Žiline nedostala dotácie, ale túto výšku dotácii by platili ľuďom, tak to tým zamestnancom vystačí na priemerný plat niekoľko rokov v kuse. To len pre ilustráciu ako dobre sú spočítané tieto všetky investičné akcie štátu.
jonatanus
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3224
Dátum registrácie: Št 12 04, 2007 4:02 am

Re: Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa jonatanus »

ak k tomu neexistuju realne podklady a stava sa to len tak zbrucha, tak nech idu s celym tymto posranym statom....
http://www.youtube.com/watch?v=sv3tadz5Q3o" onclick="window.open(this.href);return false;
jogo
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 7057
Dátum registrácie: Po 04 08, 2008 9:03 pm
Has thanked: 147 times
Been thanked: 277 times

Re: Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa jogo »

Citacia z clanku: http://dennik.sme.sk/c/1830680/slovensk ... -v-eu.html
V Grécku, Španielsku, Taliansku a Portugalsku je možné postaviť diaľnicu za 2,7 milióna eur na kilometer a na Cypre, Malte, v Bulharsku a Rumunsku dokonca za 1,9 milióna.
Neni divne,ze tieto staty stavaju dialnice tak lacno a pritom su to najzadlzenejsie staty EU zname uctovnymi manipulaciami?
Najlepsie bude dat to postavit Grekom za financnu pomoc, ktoru od nas pytaju.
12,5 milióna eur, zatiaľ čo napríklad v prípade Českej republiky 8,4 milióna
To by sme mohli dosiahnut, ale musime pocitat, ze mame clenitejsiu krajinu.
Neverim, ze vlada urobi nejake vyrazne uspory a ak kvoli 20% zlave budeme cakat 4 roky kym zacnu znova stavat, tak dakujem velmi pekne.

P.S: Vsimni si, ze je to clanok z roku 2004. Ved to sa hovori o Dzurindovych cenach... :D
-Disclaimer: Všetky informácie, ktoré poskytujem na tomto fóre, sú určené výhradne ku študijným účelom. V žiadnom prípade neslúžia ako investičné doporučenie.
jan
Gold Member **
Príspevky: 417
Dátum registrácie: So 15 09, 2007 7:54 pm

Re: Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa jan »

Dialnica je dolezita hlavne pre vyrobne podniky.
Firmam ako financne centra, IT centra, vyskumne centra vobec nezalezi na dialnici. Tym skor staci fungujuce letisko niekde blizko pobocky a to u nas na vychodnom Slovensku existuje.

Kolko takychto firiem sa podarilo doteraz dotiahnut na vychod?
Nie je v tomto pripade chybajuca dialnica iba vyhovorka?
Pette
Guru Member ****
Príspevky: 1254
Dátum registrácie: Ut 27 02, 2007 4:59 pm

Re: Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa Pette »

Dialnica nepopieratelne zrychluje cestovanie autom, menej nici auto atd...

Ina otazka samozrejme je, pri takych neskutocnych sumach za ktore sa u nas stavaju, ci sa neoplati dat zadarmo alebo za symbolicke ceny autovlak z BA do Kosic s par zastavkami kazdy den 2x - napr. Je vela roznych rieseni, napriklad dohodnut s Madarskom uplne dobudovanie dialnice spodnou trasou (BA-Kosice) atd...

dnes sme v EU a nemozee sa hrat na vlastnom piesocku, navyse za taku kradez tisicrocia ako nejake PPP
slimak
Platinum Member ***
Príspevky: 798
Dátum registrácie: Po 08 12, 2008 9:11 pm

Re: Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa slimak »

Neviem co je pre nas dvôlizete. Ci dialnica. Asi ani nie. Stavme sa kedy u nas bude zahranicny investor. Nikdy.
Kam to speje? S ciganmi sa da zit,zatial nieje velky problem. otazka casu. problem je ze tu zostane maximalne kazdy 6 vzdelany clovek. Co by tu inak robil zahynul. Tie laboratoria z EU by mali dat sem, ja by som im nosil vodu(mineralku).

Maju na vedu 180 milionov eur , nech spravia tri spickove centra na bioppotraviny trebars do Rimavskej Soboty. Budem ako rockefeler a budem to spolufinancovat.
jogo
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 7057
Dátum registrácie: Po 04 08, 2008 9:03 pm
Has thanked: 147 times
Been thanked: 277 times

Re: Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa jogo »

Vzdialenost Bratislava- Kosice je 450km. Pri cene 12.5 mil Eur za km dialnice by tato stala 450x12,5=5,625 mld eur = 170 mld Skk.

Za predaj polovice SPP sme dostali 150 mld Skk. Myslim si, ze ak by sme za nich dokoncili dialnicu, boli by to najlepsie investovane peniaze.
Takto sa nenapadne "rozplynuli".
-Disclaimer: Všetky informácie, ktoré poskytujem na tomto fóre, sú určené výhradne ku študijným účelom. V žiadnom prípade neslúžia ako investičné doporučenie.
jogo
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 7057
Dátum registrácie: Po 04 08, 2008 9:03 pm
Has thanked: 147 times
Been thanked: 277 times

Re: Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa jogo »

slimak napísal:Maju na vedu 180 milionov eur , nech spravia tri spickove centra na bioppotraviny trebars do Rimavskej Soboty. Budem ako rockefeler a budem to spolufinancovat.
Slimak, keby to bolo na mne, tak bratislavsky Volkswagen stoji medzi Komarnom a Dunajskou Stredou. A bol by pokoj, lebo by tam za pracou prislo vela Slovakov a uz by sa tam nikto necitil asimilovany a diskriminovany.
Ako priklad davam kosicku VSZ, terajsi US-Steel. Kedysi boli Kosice prevazne madarsky hovoriace. Potom sa do nich zacali stahovat za pracou Slovaci hlavne do VSZ-ky, "premiesalo" sa to a teraz uz Kosice nemaju vypukly narodnostny problem.
-Disclaimer: Všetky informácie, ktoré poskytujem na tomto fóre, sú určené výhradne ku študijným účelom. V žiadnom prípade neslúžia ako investičné doporučenie.
Používateľov profilový obrázok
osamely chodec
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3825
Dátum registrácie: Ut 13 11, 2007 1:57 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 338 times
Kontaktovať používateľa:

Re: Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa osamely chodec »

Niekedy upne zasnem, niekto polemizuje o tom ze ci dialnice prinasaju regionom prosperitu.No sak nepouzivajte PC ale staci rusky scot ,alebo logaritmicke pravitko v biznise.Riesime tu to co uz pred 2000 rokmi vyriesili rimania. Dobyli svet cestami. Filip fabrika KIA je vyrobny prostriedok, ktory bude produkovat zisk desiatky rokov a cez mzdy zamestnancov bude rozvijat cely region.Mozes namietat ze KIA zbali kufre a zmizne, no zial to je riziko podnikania, alebo zacnime vyrabat slovenske auta,co je nerealne.DIALNICE UPREDNOSTNIT PRED VSETKYMI INFRASTRUKTURNYMI PROJEKTMI. To sa za cez 20 rokov nepodarilo.
Existujú starí obchodníci a odvážni obchodníci. Je len veľmi málo starých, odvážnych obchodníkov. “ -Ed Seykota-
Porozumiet znamená zvyknúť si.
Láska nad zlato, myšlienka nad majetok.
Chodci a cyklisti vážia menej ako šoféri a šoférky. (prieskum EU)
Používateľov profilový obrázok
filip glasa
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 11207
Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
Bydlisko: Bratislava
Been thanked: 1 time
Kontaktovať používateľa:

Re: Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa filip glasa »

Ja som nikde nepísal že sú dialnice zlé. Ani som nepísal, že nemali do Žiliny postaviť dialnicu. O KIAi som písal v súvislosti s priamou dotáciou vo výške cca 20% tej ich investície. Štát im prispel cca 20% na ich podnikanie. A že sa to štátu moc neoplatí asi nie je treba vôbec diskutovať.

Čo som písal, že je rozdiel či stojí dialnica 1 miliardu, či stojí 1,5, alebo dve miliardy. Lebo logicky ak ju postavíš za normálnu cenu, tak si môžeš dovoliť postaviť 1,5x, 2x 3x tolko tých dialnic. A ak by sa u nás stavalo za normálne ceny, tak tú dialnicu do Kosic uz davno mate.

Jogobela tu stále obhajuje, že je úplne jedno koľko to bude stáť, hlavne aby tá dialnica už bola. Čo je totálny nezmysel.
jogo
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 7057
Dátum registrácie: Po 04 08, 2008 9:03 pm
Has thanked: 147 times
Been thanked: 277 times

Re: Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa jogo »

filip glasa napísal:Jogobela tu stále obhajuje, že je úplne jedno koľko to bude stáť, hlavne aby tá dialnica už bola. Čo je totálny nezmysel.
Takto neprekruca fakty ani Fico.
Toto som nikde nenapisal.
Napisal som, ze tato vlada zastavila dialnice, lebo tvrdi, ze su predrazene, ale nema lacnejsiu alternativu.
Ma len tu najlacnejsiu alternativu- nestavat nic.
Pokracujme v tejto debate o rok-dva, ked budeme moct vidiet, co postavili a za kolko postavili.
Mna nezaujimaju reci, mna zaujimaju skutky. A tato vlada zatial len keca a zvysuje dane.
-Disclaimer: Všetky informácie, ktoré poskytujem na tomto fóre, sú určené výhradne ku študijným účelom. V žiadnom prípade neslúžia ako investičné doporučenie.
Používateľov profilový obrázok
osamely chodec
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3825
Dátum registrácie: Ut 13 11, 2007 1:57 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 338 times
Kontaktovať používateľa:

Re: Diaľnice na Slovensku sú výhodne pri akejkoľvek cene

Príspevok od používateľa osamely chodec »

Filip, zivot je otazka priorit. Ak je pre niekoho priorita starat sa o svoje zdravie, tak sa ma zdravotne /statisticky/ lepsie nez ten co sa stara len o biznis.Tak isto, ak chcu mat slovaci kvalitnu infrastrukturu tak ju postavia vid Chorvatsko a nebudu stavat NTC,narodne futbalove stadiony, pchat peniaze 20 rokov do STV... tu zjavne nie je priorita postavit infrastrukturu.Nehovorim ja hovori vysledok. To ci to zaplatime v daniach o tom sa ani nebavme.Jasne.No kto sa nas pytal pri oddlzovani slovenskych rozkradnutych bank, kto sa nas teraz pyta ci chceme platit peniaze Grecku. Inflacia je uz 3,3% takze veselo zaciname splacat.
KIA tych 20% porovnajme o 20- 30 rokov .
Existujú starí obchodníci a odvážni obchodníci. Je len veľmi málo starých, odvážnych obchodníkov. “ -Ed Seykota-
Porozumiet znamená zvyknúť si.
Láska nad zlato, myšlienka nad majetok.
Chodci a cyklisti vážia menej ako šoféri a šoférky. (prieskum EU)
Napísať odpoveď

Návrat na "Dane a naše investície"