Caute, riesim nejaky cas jeden problem v logistike a kedze je tu na fore hodne chytrych ludi z roznych oblasti, mozno niekoho nieco napadne:)
Naschval len popisem problem, nie moje riesenia, ktore su v stadiu testovania, nech nie ste ovplyvneni...
Uvod - poskytujeme sluzby outsourcingu logistiky, pre vyrobcov, predajcov, eshopy, importerov...
Zadanie - problem identifikacie tovarov. Pri jasnych, priemyselnych, produktoch je to jasne - tovar XYZ, SKU (Stock-keeping unit) oznacenie je totozne s EAN kodom na finalnom predajnom baleni. Klient (teda firma, ktorej poskytujeme sluzbu) zvoli, ze chce dodat produkt XYZ zakaznikovi ABC, vsetko bez problemov.
Problem zacina pri tovaroch, ktore nemaju jasny identifikator z vyroby alebo nepridu vo finalnom predajnom baleni s identifikatorom. Velakrat ani samotny predajca, majitel tovaru nevie, ako pride oznaceny, ako vyzera... Oznacenie napriklad na dodacom liste, alebo objednavke predajcu / dodavatela sa nemusi zhodovat s oznacenim na vyrobku. Napriklad na vyrobku je etiketa R785MSX, ale klient si to objednaval pod Black Buru 13.... atd.
Teda mame n tovarov, x oznaceni, pricom n a x nemusia byt sparovane. Do hry vstupuju identifkatory ako farba, velkosti, odlisny prvok na tovare (ina farba krytu...).
A ted, babo rad, ako to rozumne zosystemovat, aby naskladnovanie a praca s tovarom pri vyskladnovani/kompletovani trvala tolko, ako pri priemyselnych tovaroch?
Viac hlav viac vie - oznacovanie tovarov
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
Re: Viac hlav viac vie - oznacovanie tovarov
Vlastná etiketa na vstupe?
"Every great story on the planet happened when someone decided not to give up, but kept going no matter what." ~Spryte Loriano
“ All is well in the end, if it is not well, it is not the end” – saying in India
“ All is well in the end, if it is not well, it is not the end” – saying in India
Re: Viac hlav viac vie - oznacovanie tovarov
Hej, a sme pri tom, ako to ma netrvat dlho - lebo samozrejme, ludskou silou, kus po kuse vies na vstupe ci vystupe identifikovat vsetko (vyradovacia metoda), ale trva to namiesto 2 sekund ..... 5 minut = zabijak zisku...Rado napísal:Vlastná etiketa na vstupe?
- filip glasa
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 11207
- Dátum registrácie: Št 30 11, 2006 8:31 pm
- Bydlisko: Bratislava
- Been thanked: 1 time
- Kontaktovať používateľa:
Re: Viac hlav viac vie - oznacovanie tovarov
a nemozes to hodit nejako na toho zakaznika? automaticky len urobis fotku, automaticky poslel zakaznikovy a on to elektronicky nejako oznackuje.
Re: Viac hlav viac vie - oznacovanie tovarov
Neviem, či existuje niečo lepšie ako vlastná etiketa. Nevieš identifikovať tovar podľa odosielateľa? Čo sa týka systému, tak poznám firmu, ktorá dokáže etiketovať žeravé železo v US Steel. Myslel som si, že to nie je možné, ale oni to potrebujú. Ak by si potreboval, tak ti môžem dať kontakt a vymyslia ti systém.
"Every great story on the planet happened when someone decided not to give up, but kept going no matter what." ~Spryte Loriano
“ All is well in the end, if it is not well, it is not the end” – saying in India
“ All is well in the end, if it is not well, it is not the end” – saying in India
Re: Viac hlav viac vie - oznacovanie tovarov
Filip - klient a jeho zamestnanci su bohuzial "uzke miesto" - robia pomaly, neurobia to vtedy, kedy to potrebujeme my mat ready v sklade (lebo pride dalsi tovar, treba robit vystup - expedovanie, doplnkove sluzby mimo hlavnych casov..), a robia chyby - a zasadne vela chyb. A nemame to ako osetrit, a "problem" aj tak spadne na nas - my posleme zly tovar, nam sa vrati, my musime riesit komunikaciu smerom ku klientovi, nahradu atd.... aj ked to zle oznacil zamestnanec klienta.
Samozrejme, aj tym smerom uvazujem, ale skusal som to s jednym a presne tieto problemy vyvstali uz pri objeme 50 kusov tovaru. Neviem si to predstavit pri 500 - 5000 kusoch.
Rado - asi neexistuje. Ak si vies etiketovat tovar, ktory objednavas ty a mas k nemu prakticky vsetky mozne informacie, alebo si ich vies dohladat, potom sa da na vstupe etiketovat kazda jedna polozka a kazda jedna mozna entita (napriklad balenie po 12 kusov) a si v pohode. Problem je prave to prave vtedy, ked to nemas pod kontrolou... Bohuzial:/
Samozrejme, aj tym smerom uvazujem, ale skusal som to s jednym a presne tieto problemy vyvstali uz pri objeme 50 kusov tovaru. Neviem si to predstavit pri 500 - 5000 kusoch.
Rado - asi neexistuje. Ak si vies etiketovat tovar, ktory objednavas ty a mas k nemu prakticky vsetky mozne informacie, alebo si ich vies dohladat, potom sa da na vstupe etiketovat kazda jedna polozka a kazda jedna mozna entita (napriklad balenie po 12 kusov) a si v pohode. Problem je prave to prave vtedy, ked to nemas pod kontrolou... Bohuzial:/