Kúpa bytu alebo prenájom ?

Prvé otázky o investovaní a o tom, ako začať investovať.
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
kemperik
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Ut 22 07, 2014 10:59 am

Kúpa bytu alebo prenájom ?

Príspevok od používateľa kemperik »

Keďže je leto tak mi behá po hlave kopa hlúpostí, ale tak opýtam sa, či má vôbec význam o tom rozmýšľať a niečo si o tom naštudovať. Nie som žiaden ekonóm tak to berte dosť z rezervou.
Tak hneď prvá vec mám vôbec šancu dostať hypotéku a kúpiť byt, keď som študent a nemám ''žiaden'' príjem?

Tak a teraz celý príbeh :D
Idem do Košíc na VS no ide nás tam asi 8, prvý rok chceme byť na internáte alebo len polrok, ale potom nám už asi ani internát nedajú a ani sa nám nechce byť na rozbitom internáte. Preto chceme ísť na byt a tam sa v mojej hlave zrodila bláznivá myšlienka, prečo si nekúpiť byt. Prenájom je drahý, taký drahý, že keby som to dával do hypotéky, mám na mesačné splátky pri nejakej hypotéke na 50 000€ na 15 rokov. Takže môj plán je kúpiť byt, a bývať tam z kamošmi, ktorý budu platiť ''nájom''. Asi bude aj veľká spotreba energií a hlavne vody tak aj z tým budem musieť počítať.

Viem, bude tam treba riešiť kopu ďalších vecí. Nepíšem tu ani žiadne presné čísla zámerne, lebo aj keď ho budem kupovať tak až o 8-16 mesiacov. Toto je len taká otázka, či sa oplatí o tom rozmýšľať a niečo si prečítať alebo je to úplná hlúposť.
Keď to má zmysel tak samozrejme mám prázdniny na ''štúdium'' a môžete dať linky na staršie témy alebo na nejaké stránky, knihy ...
incognito
Gold Member **
Príspevky: 380
Dátum registrácie: Ut 05 07, 2011 10:03 am
Has thanked: 7 times
Been thanked: 36 times

Re: Kúpa bytu alebo prenájom ?

Príspevok od používateľa incognito »