Mám 22, bol som v AT, študujem ďalej a chcem investovať

Prvé otázky o investovaní a o tom, ako začať investovať.
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
misiakc
Príspevky: 2
Dátum registrácie: Po 24 09, 2018 11:39 am

Mám 22, bol som v AT, študujem ďalej a chcem investovať

Príspevok od používateľa misiakc »

Zdravím,

Mám 22 rokov, pokračujem v prerušenom štúdiu, väčšinu času som pracoval v Rakúsku. O osobné financie som sa začal zaujímať, keď som musel začať platiť všetky učty.

Dodržiavam Dave Ramsey plán. Malá finančná rezerva, splatiť všetky dlhy (a žiadne nové úvery), veľká finančná rezerva, investovanie, predčasné splatenie hypotéky, investovať a šťedro dávať. Rozpočet, domáce účtovníctvo, snažím sa plánovať a predvídať, nekupujem zbytočnosti. Mám vytvorenú veľkú finančnú rezervu na 6 mesiacov života v Bratislave. Tak by som chcel začať investovať.

Momentálne by som chcel investovať iba malé čiastky. Dajme tomu 30 eur mesačne. Ostatné peniaze a časť úspor dávam do vybudovania kvalifikácie na pozíciu, na ktorej chcem pracovať. Študium, školenia, certifikáty. Keď sa zamestnám, čiastku zvýšim. Teraz mi ide skôr o to, aby som ma investovanie ako položku v rozpočte a zvykol som si na to. A tiež sa nemôžem dočkať, až začnem.

Môj cieľ je šetrenie na dôchodok.

Mám niekoľko otázok:

1. Akého brookera si mám vybrať? Podľa akých kritérií? Kde sú nejake porovnávače? Alebo koho mi odporúčate?

2. Investovať do podielových fondov alebo ETF? Čítal som, že ETF sa oplatia pri vyšších vkladoch, pretože majú vysoký poplatok za vklad. A že podielové fondy s nižšími poplatkami sú dobré pre takéto drobné investovanie.

3. Robím správnu vec, ak chcem v mojom investovať do akcií? (kontrolná otázka)