Počúval som to hodinu, ale nič mi to nedalo... to všetko je nám tlačené do hláv denno-denne...áno všetko pekné, slniečkárske, logické, ale moj názor a filozofia je presne uprostred tým a druhou stranou.
Je to liberálny kňaz, zo životopisu čítam, že nič cirkevné do tridsiatky neštudoval ...vyštudoval sociológiu a filozofiu..potom psychologiu...do revolúcie bol psychoterapeutom protialkoholickej kliniky. OK, člen českej podzemnej cirkvi, kvázi disident, ale viac filozof, sociolog a psycholog ako kňaz. Ideálny a politicky korektný týpek pre články v SME, Denník N a pre reláciu Hríba.
Sranda, že tento kňaz vyjadruje svoje názory ako na bežiacom páse, ale ked ich vyjadria iní kňazi, tak sú predmetom útokov.
Charakteristika z Wikipedie:
Tomáš Halík je zastáncem integrace Evropy a odpůrcem brexitu.[36] V rozhovoru pro Český rozhlas po brexitu se vyjádřil, že pro brexit podle jeho zkušeností hlasovali převážně lidé nevzdělaní, „uklízečky a taxikáři“, a že svěřit rozhodování o zásadních otázkách voličům je nebezpečné.[37] Tento výrok kritizoval v rozhovoru Dominik Duka.[38] Tomáš Halík předpověděl, že „jestliže Británie skutečně odejde z unie, odejde z ní velká část intelektuální elity“[39] a míní, že by Evropská unie by se neměla soustřeďovat pouze na materiální otázky, ale více lidem vysvětlovat svůj „hlubší smysl“ ve spirituální sféře. Propagátora brexitu a pozdějšího ministra zahraničí Borise Johnsona označil za „šejdíře“.[40]
Odmítání migračních kvót Českou republikou považuje za sobecké, odpor proti nim za zástupný problém a projev nenávisti a strachu ze ztráty identity.[41] Ve věci migrační krize podle Halíka neselhává Evropská unie, ale národní státy. Odpůrce Evropské unie v zahraničí prohlásil v rozhovoru pro ČRo 2 za „vyloženě fašistické, neofašistické skupiny“ a čeští odpůrci EU jsou dle něho produktem vymývání mozků „zejména ze strany Václava Klause“.[42] O odpůrcích islámu v Evropě se vyjádřil, že „skutečně darebně zneužívají ty předsudky a strachy ke svému politickému kapitálu“ a „schválně provokují ten islám, urážejí ho a tím provokují (…) islámské odezvy“ a že „propadli nihilismu a zaměřují se vlastně na takové nenávistné karikování a provokování islámu“. Jako „jasný příklad“ uvádí zavražděného nizozemského režiséra Theo van Gogha. Řekl, že lidé jako Theo van Gogh jsou „mravně rozvrácení“ a „závidí islámu“.[43] Halík kritizoval vyjádření solidarity s oběťmi islamistického útoku na redakci Charlie Hebdo, protože vnímal otištěné karikatury Mohameda „nejen jako urážku posvátných symbolů tu islámu, tu křesťanství, nýbrž také jako porušení zásadní hodnoty naší kultury“,[44] za „cynické a nechutné“.[45]
Martin: tento Tomáš Halík pekne melie ústami...ale to je tak všetko, pre mňa nič nové , ani zaujímavé. Ked chcem počúvať sociologa, filozofa, politológa...tak radšej míňam čas na takých, ktorí rozprávanie obohatia argumentami a faktami.
Ja sa Kuffom extra nezaoberám , ani cirkvou...ale ked začali liberáli besnieť proti Kuffovi, tak som sa šiel pozrieť na web, čo také zlé robí.
Ja beriem Kuffu ako človeka, pri ktorom nie je dôležité čo rozpráva, ale čo robí a čo má za sebou. Kto chce, môže si vygoogliť a pozrieť dokumenty:
O kňazovi Mariánovi Kuffovi a jeho živote boli natočené nasledovné dokumentárne filmy:
Kde končí nádej, začína peklo (SR, 2003, 27 min) – natočil slovenský režisér Ladislav Kaboš;
Podnikateľ s dušami (SR, 2005, 26 min) – z produkcie LUX communication; z kolekcie „Moja misia I.“;
Marian Kuffa zo Žakoviec (SR, 2010, 16 min) – bakalársky dokumentárny film – Akadémia umení, Fakulta dramatických umení v Banskej Bystrici a Matúš Ondrušek;
Bol som bezdomovcom (Príbehy písané životom 3) – štúdio Nádej;
Všetky moje deti (SR, 2014, 90 min) – režisér Ladislav Kaboš;
Opri rebrík o nebo (ČR, 2014, 100 min) – od českej dokumentaristky Jany Ševčíkovej.
Proste ten človek obetoval svoj život ľuďom na okraji spoločnosti:
Díky faráři Kuffovi je komunita složená z bezdomovců, prostitutek, bývalých vězňů, opuštěných dětí a přestárlých lidí ostrůvkem čistoty a naděje v pošpiněném světě
Takže ja ho vnímam tak, že akýkoľvek názor má, on pochopil, že títo ľudia - akoby jeho deti sú výsledným produktom zhýralej , nemorálnej, špinavej konzumnej spoločnosti. Každý má svoj osud vo svojích rukách, ale veľa závisí od toho v akom prostredí vyrastáš. Videl som v Amerike veľa štvrtí, kde drogy, prostitúcia, chudoba plodili to isté - ako cez kopírak. Ako v naších getách, kde ked rodina žije v chatrči a deti fetujú od veku 2 rokov, tak aký bude osud ďalšej generácie?
Ja to beriem tak, že skôr či neskôr skončí toto nádherné Slovensko ako multi-kulti, super liberálna občianska spoločnosť, sekulárna, plne konzumná, bez hodnôt...ale zatiaľ som šťastný, že tu nemáme to, čo v USA: napr. v USA zastrelia ročne 30 000 ľudí....ked sa to prepočíta na počet obyvateľov, je to 10x viac (len) zastrelených ako celkový počet vrážd v SR.
Nejde mi len o kriminalitu...je veľmi ťažko popísať ten veľký rozdiel medzi kvázi kultúrnym Slovenskom, alebo Českom, alebo inými európskymi krajinami a tým, čo nás čaká ked sa amerikanizujeme. Lenže bohužial všetko speje k tomu, aby sa to stalo čím skôr a mňa mrzí, že stará, dobrá , kultúrna a historická Európa speje do toho odpadu... Je však zbytočne o tom viesť diskusie, lebo to sa dá iba z ľuďmi, ktorí žili pár rokov na každej strane barikády. Ja ked som bol mladý, tak som sníval o Amerike, o slnečných plážach, o najväčšej slobode na svete...takže trápny by bol každý, kto by mi vravel, že to tam nie je tak.A nepochopil som to ani prvé tri roky. Až ked človek prežije niekde pár rokov a zažije všetky pozitíva negatíva na vlastnej koži, až vtedy si začne formovať názor. Takže ani s turistami sa nedá o tom debatovať...hoci väčšina, ked aj prejde celý svet nakoniec aspoň vo svojom vnútri dospeje k starému známemu..,,všade dobre, doma najlepšie,,.
Je zaujímavé, že čím viac sa spoločnosť zaoberá morálnymi hodnotami, slobodou a právami pre všetkých, tým viac sa ponára do budúcnosti nemorálnej, neslobodnej a bez hodnôt.