Strana 1 z 1

Potencial medi

Napísané: So 22 07, 2017 2:43 am
od používateľa MartinUS
Zdravim,

med je tento rok doposud mirne v nadbytku. Pribeh s elektromobily muze vse rychle zmenit:http://proinvestory.cz/nabidka-medi-v-p ... jak-dlouho

Enjoy,

Martin, ekonom, Chicago, USA
Twitter: @Martin_ekonom
http://www.quantexpo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Potencial medi

Napísané: So 22 07, 2017 9:50 pm
od používateľa JUGGLER
V klasických batériách by mala byť medená katóda. V nových lítiových je meď nahradená lítiom...čiže logicky obrovský dopyt po lítiu... Technológie však idú dopredu a všetko môžu zmeniť sodíkové batérie:

Vynálezce původní Li-Ion baterie ve svých 94 letech vynalezl takovou baterii, která je na výrobu poměrně levná a oproti Li-Ion akumulátoru má ještě řadu dalších výhod – je například bezpečnější (nemůže se vznítit), ukládá třikrát tolik energie (vydrží déle na jedno nabití), umožňuje rychlejší nabíjení (budete nabíjet v řádu minut místo hodin), či vydrží větší počet nabíjecích a vybíjecích cyklů.

Po technologické stránce nové řešení využívá skleněné elektrolyty místo kapaliny, kterou najdeme u lithium-iontových baterií. Díky tomu nemá nový typ baterie tendence ke zkratu nebo vznícení, a také dokáže normálně fungovat i pod bodem mrazu, dokonce až kolem -20 stupňů Celsia. Nahrazení lithia za sodík pak zlevní výrobu a jde také o „výrobou“ ekologičtější řešení.

Najnovšia správa: Vyvinuli nový typ katódy na hromadnú výrobu sodíkových batérií.

Predstavený vo vedeckom časopise Journal of the American Chemical Society bol spoločným úsilím výskumných pracovníkov Čínskej akadémie vied (CAS) a Brookhaven National Laboratory ministerstva energetiky USA.

Lítiové batérie sa bežne nachádzajú v spotrebnej elektronike, ako sú napríklad smartfóny a prenosné počítače, avšak v posledných rokoch ich začal používať priemysel elektrických vozidiel, čo výrazne zvyšuje dopyt na existujúce zdroje lítia. “Len minulý rok sa cena uhličitanu lítneho strojnásobila, pretože trh s elektrickými vozidlami v Číne začal rásť.

No typická katóda batérie je tvorená kovovými a kyslíkovými iónmi usporiadanými vo vrstvách a takto pri reakcii so vzduchom môžu byť kovy v katóde sodíkových batérií oxidované, čím sa znižuje výkon batérie alebo dokonca môže byť aj neaktívna. Preto bolo treba vymyslieť technológiu, ktorá by túto oxidáciu v sodíkových batériách potlačila. Teraz vymysleli technológiu, ktorá by túto oxidáciu v sodíkových batériách potlačila...