![]() |
od filip glasa » Str 12 05, 2007 7:17 pm
od filip glasa » Uto 01 01, 2008 12:43 pm
no zacinal som ako uplny amater, bez akychkolvek zanlosti...
Po 6tich rokoch mozem povedat (zamieriaval som sa na obrazy):
Pokial sa da kupuj obraz od znameho, prip. ja som mal stastie na inzerat. Neplatis tam prirazku ktoru by si dal obchod. Osvedcilo sa mi chodit na burzu starozitnosti ktora byva v TN, nasiel som si tam seriozneho obchodnika ktory tam mava spickove veci. (ale uz su aj dost drahe). Aby si nekupil macku vo vreci zabezpec si znalca ktori ti povie ci ten obraz stoji zato. Ja som to sice urobil opacne, kupil som 4ry obrazy a potom som zavolal znalca. Povedal ze cena zodpoveda, ze to nebol zly nakup. V priebehu casu odneho uz bezne kupujem a doverujem mu. Znalca si priebezne volam a robi mi posudky. (1 posudok cca 1000Sk)
Zacinal som lacnejsimy obrazmi. Tie chcem teraz predat, a zamerat sa uz len na "lepsie".
Nevyhoda je ze ti ich mozu ukradnut, alebo v pripade nepredvidatelnych okolnosti sa nedaju rychlo vziat ako peniaze (poziar, povoden...)
Este ktym obrazom, je dobre mat knihy Tomanov slovnik, alebo Benezit, kde su mena znamejsich autorov, niekedy s vyobrazenim signatury, prip. dosiahnuta cena v drazbe. Problem je ten, ze tie knihy strasne tazko zozenies, priprav sa aj ze su dost drahe. Podarilo sa mi zohnat Benezit, su to 3 knihy, vydane v 1923. Stali 25tis. a to som bol vobec rad, ze som to zohnal. (az z Ciech). Potom su knihy kde su vyobrazene obrazy(s autorom), sperky, nabytok, koberce, porcelan... proste vsetko co sa drazilo v roznych aukciach, s kompletnym popisom diela, a dosiahnuta cena v drazbe. Podla toho ca da celkom dobre orientovat. Mam knihu Battenberg z 1992. Potom som videl na burze predavat Dortheum (to stoji okolo 200Sk), format ako casopis, a je tam konkretne zameranie.Sperky, nabytok...
Bol som si raz obzriet spickovy nabytok biedermayer, extremne kvalitny, v podstate by sa mohol pouzivat miesto stareho. Ale cena za sofu, 2 kresielka, 4 stolicky a konf. stolik je 300tis...
pozri si: http://www.soga.sk zorientujes sa v cenach, uvidis co vsetko sa drazi.
od jonatanus » Uto 01 01, 2008 3:14 pm
od Bobikpp » Uto 01 01, 2008 5:04 pm
od Andrej » Uto 01 01, 2008 7:10 pm
od filip glasa » Uto 01 01, 2008 8:44 pm
od Andrej » Uto 01 01, 2008 9:14 pm
od jonatanus » Str 01 02, 2008 12:13 am
od Andrej » Str 01 02, 2008 12:37 am
jonatanus píše:len sa v tom asi treba vyznat..
od filip glasa » Str 01 02, 2008 11:29 am
od Andrej » Str 01 02, 2008 7:51 pm
od filip glasa » Štv 01 03, 2008 6:54 pm
od Andrej » Štv 01 03, 2008 8:31 pm
od Bobikpp » Pon 01 07, 2008 6:36 pm
od filip glasa » Pon 01 07, 2008 7:05 pm
Což mi částečně připomíná situaci na konci 80. let, kdy v souvislosti s ekonomickým růstem japonští investoři výrazně ovlivňovali trh s uměním i v Evropě. Lze toto nějak srovnat?
Ano, toto byl první případ v umění, kdy se v této oblasti vytvořil jakýsi globální trh. Právě Japonci hodně investovali do evropského impresionismu, čímž ceny vyšroubovali do extrémních výšin. V roce 1990 se trh výrazně přehřál a ceny se propadly do minim a až dnes se tato díla obchodují na úrovni cenových indexů 80. let.
od ivannavi1 » Ned 01 13, 2008 1:20 am
od filip glasa » Ned 01 13, 2008 10:49 am
od ivannavi1 » Ned 01 13, 2008 2:27 pm
od filip glasa » Ned 01 13, 2008 4:33 pm
od Bobikpp » Ned 01 13, 2008 6:17 pm
od filip glasa » Ned 01 13, 2008 7:53 pm
- náhodou už si niekto kúpil dve knihy cez takýto link. Keby ste mali záujem, tak urobím tému "zarábanie na internete" a poviem vám formulku k úspechu celkom zadarmopodomovy obchodnik
od jonatanus » Pon 01 28, 2008 4:19 pm
od filip glasa » Uto 02 19, 2008 4:27 pm
trh s uměním má své indexy. Jenže jejich hodnoty se liší podle autora a metodiky výpočtu, takže se při výběru díla na ně příliš spoléhat nelze.
Podle Williama Baumola z Univerzity v Princetonu umění od poloviny 17. století do poloviny 20. století (1652 až 1961) přinášelo zisk jen něco přes půl procenta ročně. Jianping Mei a Michael Moses, profesoři z Newyorské univerzity v několika studiích uvádějí roční zhodnocení 8,5 procenta za posledních deset let, u moderního umění až třináctiprocentní za rok. Index téměř devítiprocentního zhodnocení hlásí za období 25 let (od roku 1980) i Art Market Research z Londýna. Analytici se liší v metodice, shodují se ale zpravidla v názoru, že investice do umění má vyšší rizikovost než investice do akcií.
od filip glasa » Štv 02 21, 2008 12:06 pm
Včeských aukčních síních se loni prodaly padělky uměleckých děl za 150 milionů korun. Podle galeristů a investorů do umění je totiž čtvrtina až třetina obchodovaných děl falzifikáty. „Nikdo ale nedokáže přesně říct, zda tvoří 20, 30 či více procent, říká majitel galerie Mitte Jan Třeštík. Aukční domy měly v roce 2007 rekordní tržby.
od filip glasa » Pon 03 17, 2008 5:36 pm
od filip glasa » Štv 04 03, 2008 10:19 am
od filip glasa » Uto 04 15, 2008 1:31 pm
nie každý umelecký výtvor sa časom zhodnocuje. Na trhu s umením je príliš veľa diel, ktorých hodnota nie je taká, za akú sa predávajú a nikdy nebude väčšia. Sú však autori, do ktorých sa jednoznačne oplatí investovať. Záleží na intuícii a skúsenostiach zberateľa, aby vedel, koho kúpiť.
od filip glasa » Str 05 14, 2008 11:49 am
Je tu ještě jeden problém, se kterým se při investování do umění musí počítat, a sice vysoké nákupní a prodejní náklady. Když budete nakupovat v renomované galerii, kde máte menší pravděpodobnost, že narazíte na padělek, zaplatíte při nákupu i prodeji minimálně 15 až 20 procent z prodejní ceny. Pokud půjdete na aukci, přirazí si aukční síň stejná procenta k přiklepnuté ceně. U obrazu za pár milionů je pětina ceny navíc už hodně bolestná.
od filip glasa » Štv 05 15, 2008 4:35 pm
Trvá tato příznivá doba?
Zatím nejsou signály, že se něco děje. Samozřejmě v globálnějším měřítku už situace tak příznivá není, ale je ještě příliš krátká doba, aby se otřesy projevily i na trhu s uměním. Osobně si myslím, že to nebude mít tak rychlý spád jako třeba u realit. A může se stát, že o co spornější budou výsledky na finančních trzích a méně důvěry bude panovat v ostatních oblastech, o to větší jistotu budou představovat právě investice do umění. Je to přece jenom tradičnější způsob uložení peněz.
od JUGGLER » Sob 07 12, 2008 11:25 pm
od filip glasa » Ned 05 17, 2009 11:10 am
od filip glasa » Pia 11 20, 2009 6:57 pm
od JUGGLER » Sob 11 21, 2009 12:00 am
filip glasa píše:síce vymyslený príbeh Petra Pištánka, ale možno nie tak ďaleko od reality:
http://www.inland.sk/uvodniky/najlepsia ... menia.html
od polovnik » Uto 12 22, 2009 11:50 am
od JUGGLER » Uto 12 22, 2009 10:31 pm
polovnik píše:Juggler
a mozes odporucit nejaku literaturu resp nejake zdroje ako nakupovat od koho atd
dakujem
od jonatanus » Uto 12 22, 2009 10:41 pm
od JUGGLER » Uto 12 22, 2009 10:54 pm
jonatanus píše:ja mam taku sprostu otazku... co robi tomu obrazu cenu? co je tam ekvivalent eps alebo niecoho?
chapem ze ked ma obraz 100 rokov a je od znameho maliara, ale nechapem ked je to relativne novy obraz od relativne neznameho maliara.
na pohlad tam asi nic uzasne videt neni, ci je?
su to len umelo vytvorene kategorie ze toto je dobry maliar a toto je spatny maliar a obrazy tohto maliara sa predavaju za miliony a obrazy tohto maliara za sto korun?
od jonatanus » Uto 12 22, 2009 11:40 pm
JUGGLER píše:Je to tá istá odpoveď ako keď si nevedel pochopiť prečo niekto dá za dobre situovaný pozemok v Bratislave niekoľko miliónov eúr.
od JUGGLER » Str 12 23, 2009 12:40 am
jonatanus píše:ale ked ti ukazem naku omalovanku bez mena autora, budes vedet ci som to namalovat ja po 10 pivach alebo nejaky svetoznamy maliar?
od jonatanus » Str 12 23, 2009 12:46 am
JUGGLER píše:Každá omaľovánka za veľké peniaze má väčšinou autora a kupujúci má objektívne dôvody prečo za to dáva toľké peniaze.
To na čo narážaš je možné.
Je kopa dobrých diel od neznámych autorov, čo nemajú hodnotu.
A kopa slabých, čo majú vyššiu cenu len kvoli autorovi, alebo veku.
Späť na Alternatívne investície, umenie, starožitnosti, mince, fyzické komodity
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť