jogo píše:Mne napriklad moja banka poslala ponuku na uver s urokom skoro 14%, hoci velmi dobre vie, ze mam u nich ulozenu dvojnasobnu sumu velkosti nimi ponukaneho uveru, s urokom pod 1%. A oni maju tu drzost mi poslat takuto "dementnu" ponuku.
vidíš konspiraci, tam kde není. Je to jednoduše kampaň. Banka má moc vkladů a málo úvěrů - oddělení marketingu dostane za úkol udělat kampaň. Maník zasedne k počítači a napíše SQL dotaz do datového skladu, který mu vrátí adresy klientů, kterým se má poslat nabídka. Ten SQL dotaz se ladí podle segmentů - chceme oslovit mladé nebo staré, z Blavy nebo z venkova, lidi s průměrným pohybem na účtu odpovídající střední třídě nebo socky, vysokoškoláky nebo zedníky, atd....
Holt tam maník z marketingu zapomněl přidat kritérium klient má termínovaný účet na 2 roky a má tam balík. Nebo to kritérium je moc složité. A nebo to tam dal schválně. Tobě to nepřijde, ale když on dělá data mining, třeba zjistil, že nejvíc si půjčují ti, kteří mají blokované prachy na termíňáku a potřebují si honem koupit nový auťák.