
Elon musi spravit Europsku verziu s kufrom a to auto si kupim i ja

Kedze som to nesoferoval tak som nehodnotil jazdne vlastnosti, tym ako je EV postaveny a kde je umiestnena bateria je jasne ze to ma lepsie tazisko . 550 koni takisto ani zrychlenie z 0 na 100 pre mna nema hlbsi vyznam ani pre 87.5% populacie.miror napísal: ↑Pi 27 01, 2023 9:40 pm To je vidiet, ze nie si auto mag. To je asi aj dovod Tvojho hodnotenia sedanu od Tesly s nizkym taziskom, zadnym alebo pri AWD prevazne zadnym nahonom, od 330 do 550 koni vykonu a elegantnym cistym interierom, na co sa vacsina automobiliek nechyta (drevo, koza, alcantara).
Sedan - no go zona pre mna ,
To sum up:
I purchased 2.6 mil shares of Tesla this month alone
In total, 25,825,000 shares in cold storage now
More to come, I plan to add 500,000 shares later
I reveal to show my true support of Tesla and strong
commitment for green and safer ecology for us all
Joki napísal: ↑So 28 01, 2023 12:03 am Koguan Leo má asi z čoho prikupovať![]()
(Leo KoGuan je tretím najväčším známym individuálnym akcionárom spoločnosti Tesla)
https://twitter.com/koguanleo/status/16 ... ImlJLyLUJgTo sum up:
I purchased 2.6 mil shares of Tesla this month alone
In total, 25,825,000 shares in cold storage now
More to come, I plan to add 500,000 shares later
I reveal to show my true support of Tesla and strong
commitment for green and safer ecology for us all
V 2008 roku som kupoval akcie Fordu. Mal som limit príkaz na 1,50USD a cena padla tuším až na 1,50, ale mne order nevyplnilo-asi tých ordrov tam bolo veľa. Potom to stúplo na 1,51...1,52,,,1,53...zmenil som order a nakúpil za 1,53. Dobre som urobil, Cena už nikdy neklesla na 1,50 a predal som F o niekoľko rokov na cene 12USD.
Aby si bol v obraze a nešíril tu polopravdu.stary gambler napísal: ↑Pi 27 01, 2023 9:01 pm v jednom vlakne tu na fore som cital prispevok jedneho nicku , ktory menil cele svoje portfoliu, odpredal akcie ktore mal , a kupil teslu ked bola v cene 110-120./ostani nezabudli pisat ,ze treba teslu kupovat az ked klesne k75, na inom fore som si dokocna precital cenu 25 euro/, krasne na
dcasovanie, to je super nacasovanie, dobra prezretelnost. Na takej urobni nie som.Gratulujem.
Sice stacilo urobit tri kliky ale asi je rychlejsie tu vypisovat o zavadzani, takze tu je kompletny rebricek vsetkych testovanych aut:
Veď toto ... "berú popredné miesta" a "je najbezpečnejšie auto" nie je to isté.danno napísal: ↑So 28 01, 2023 2:15 pm asi na tych elektroautach nieco bude ked vyhrali vsetky kategorie. Kludne si to rozklikaj na rozne kategorie ale v 2022 v Safest Fleet Cars videim teslu S a Y. Tiez aj v inych kategoriach beru popredne miesta.
https://www.euroncap.com/en/ratings-rew ... ment=false
Nerozumiem stale Tvojim poznamkam, a ktore je najbezpecnejsie osobne auto ?
TESLA robí aj predaj aut priamo, tak obchodný zisk "predajcov" sa jej započítava do marze na rozdiel od konkurentov, ktorí predávajú cez zmluvných predajcov.
Tesla robi LEN predaj aut priamo a nepotrebuje zivit stealerov, to je jej obchodny model, aj pre ktory je tak uspesna.
But CFO Zach Kirkhorn confirmed during the company’s earnings call that the insurance business was at a $300 million annual premium run rate as of the end of last year, and is growing at a rate of 20% per quarter.
To je presne tá dnes asi jediná podstatná otázka. O to viac je to dnes náročná otázka, keď tie marže padajú (cca 20% y-y) a ďalej padať budú (zníženie cien, rast nákladov).
Stačí si pozrieť históriu Amazonu a takéto otázky vás prestanú zaujímať. Žiadna rastová firma nespĺňala tie vaše value ukazovatele, ktoré si niektorí investori vymysleli.
A nie je to blbost, ved najvacsi Cesky (zlty) autodopravca si neriesi poistenie sam ale zveri to odbornikom - poistovniJoki napísal: ↑Po 06 02, 2023 12:57 pm Ďalší zdroj prijmu je ich vlastné poistenie od Tesla.
But CFO Zach Kirkhorn confirmed during the company’s earnings call that the insurance business was at a $300 million annual premium run rate as of the end of last year, and is growing at a rate of 20% per quarter.
Finančný riaditeľ Zach Kirkhorn však počas hovoru o zisku spoločnosti potvrdil, že poisťovací biznis bol ku koncu minulého roka na úrovni 300 miliónov dolárov ročne a rastie tempom 20 % za štvrťrok.
iceberg8 napísal: ↑Po 06 02, 2023 1:46 pmA nie je to blbost, ved najvacsi Cesky (zlty) autodopravca si neriesi poistenie sam ale zveri to odbornikom - poistovniJoki napísal: ↑Po 06 02, 2023 12:57 pm Ďalší zdroj prijmu je ich vlastné poistenie od Tesla.
But CFO Zach Kirkhorn confirmed during the company’s earnings call that the insurance business was at a $300 million annual premium run rate as of the end of last year, and is growing at a rate of 20% per quarter.
Finančný riaditeľ Zach Kirkhorn však počas hovoru o zisku spoločnosti potvrdil, že poisťovací biznis bol ku koncu minulého roka na úrovni 300 miliónov dolárov ročne a rastie tempom 20 % za štvrťrok.![]()
https://kryptomagazin.sk/elon-musk-prez ... kopirovat/Vertikálna integrácia
Predávať auto ako Model 3 so zrýchlením z 0 na 100 za tri a pol sekundy za 35 000 $ a nebyť v strate, to chce poriadne osekávanie nákladov. Tesla je šialene vertikálne integrovaná. Zatiaľ čo konkurencia iba objednáva diely ktoré “nastrká” pod kapotu, Tesla si všetko vyrába zo surových materiálov.
Ak je pravda, ze rocne prijate poistne tvorilo za rok 2022 sumu 300 mil. USD, tak je to iba 0,4% ich celkovych trzieb (81,46 mld. USD). Hmmm, to nevyzera na dolezity zdroj prijmu napriek rastu...Joki napísal: ↑Po 06 02, 2023 12:57 pm Ďalší zdroj prijmu je ich vlastné poistenie od Tesla.
But CFO Zach Kirkhorn confirmed during the company’s earnings call that the insurance business was at a $300 million annual premium run rate as of the end of last year, and is growing at a rate of 20% per quarter.
Finančný riaditeľ Zach Kirkhorn však počas hovoru o zisku spoločnosti potvrdil, že poisťovací biznis bol ku koncu minulého roka na úrovni 300 miliónov dolárov ročne a rastie tempom 20 % za štvrťrok.
Ja to chapem, ale ked som sem dal nazor, ze tankery prevazajuce napriklad ropu si mozu svoju flotilu poistit a budu niekde na breakeven s poistovnou, tak ma sfuklo zopar ludi, ze to je blbost, lebo ani zlty prepravca, ktory je snad najvacsi v strednej EU to tak nerobi, tak to tak nejde a hla ho Tesla to vie..
Prepáč, jogo, ale nemôžem súhlasiť. Každá firma sa dá ohodnotiť, aj rastová. Úplne bez problémov. Keďže investovať sa dá len do budúcnosti a s tou je spojených nekonečne možností, tak samozrejme že sa nedá na 100% tá budúcnosť triafať. Ale cieľom analýzy ani nie je ju trafiť. Cieľom je znížiť riziko a/alebo zvýšiť výnos.
Si prvý value investor, ktorého poznám, čo tvrdí, že AMZN bol správne ocenený.PredsaJa napísal: ↑Po 06 02, 2023 4:09 pm A aby si mi teda veril, tak príklad Amazonu ti ukážem na grafe od FastGraphs, kde je vidieť krásna korelácia medzi operating cash flow (OCF) a cenou akcie. Čierna čiara je cena akcie a modrá čiara je násobok OCF. Konkrétne je tu vidieť, že historicky si trh cenil Amazon na v priemere 27x OCF per share. A prečo 27x? Lebo taký bol približne aj historický rast OCF. Amazon je krásna ukážka funkcie, kde hodnota firmy sa rovná rýchlosti jej rastu.
Vertikálna integrácia
Predávať auto ako Model 3 so zrýchlením z 0 na 100 za tri a pol sekundy za 35 000 $ a nebyť v strate, to chce poriadne osekávanie nákladov. Tesla je šialene vertikálne integrovaná. Zatiaľ čo konkurencia iba objednáva diely ktoré “nastrká” pod kapotu, Tesla si všetko vyrába zo surových materiálov.
Definuj správne. Neviem, čo tým myslíš.jogo napísal: ↑Po 06 02, 2023 4:23 pmSi prvý value investor, ktorého poznám, čo tvrdí, že AMZN bol správne ocenený.PredsaJa napísal: ↑Po 06 02, 2023 4:09 pm A aby si mi teda veril, tak príklad Amazonu ti ukážem na grafe od FastGraphs, kde je vidieť krásna korelácia medzi operating cash flow (OCF) a cenou akcie. Čierna čiara je cena akcie a modrá čiara je násobok OCF. Konkrétne je tu vidieť, že historicky si trh cenil Amazon na v priemere 27x OCF per share. A prečo 27x? Lebo taký bol približne aj historický rast OCF. Amazon je krásna ukážka funkcie, kde hodnota firmy sa rovná rýchlosti jej rastu.
A to kde tvrdím?
Reagujem napríklad na toto, ale podobne to máš aj v iných vláknach. Len dedukujem z tvojich príspevkov. Ak si to myslel inak, beriem späť.
Nemám iný cieľ, len pomôcť a poradiť. Trošku ťa možno naviesť na dráhu chápania toho, prečo boli Buffett, Munger, Lynch, atď. takí úspešní a v čom to napríklad taká Cathie Wood prepálila.Stačí si pozrieť históriu Amazonu a takéto otázky vás prestanú zaujímať. Žiadna rastová firma nespĺňala tie vaše value ukazovatele, ktoré si niektorí investori vymysleli.
Mňa osobne nejaké percento poklesu nezaujíma. To pre mňa nie je relevantná hodnota. Dám opäť príklad s chlebom. Ak ti ponúknem chlieb, kde pôvodná cena bola 100 EUR a ja ti ho núkam teraz v 90% zľave za 10 EUR. Asi ho nekúpiš, hoci % je priam nádherné.jogo napísal: ↑Po 06 02, 2023 9:12 pm TSLA som nakúpil po 75% prepade tak isto ako META a NFLX. Ak ty si myslíš, že tak kvalitné rastové firmy klesnú o 90%, aby splnili tvoje fundamentálne filtre, tak len snívaj ďalej. Netvrdím, že sa to nemôže ojedinele stať, ako sa to stalo AMZN po roku 2000, ale pri 75% prepade už čosi treba nakúpiť a nečakať na 90+% prepad.
Ak by TSLA padala ďalej, tak by som ju bol dokupoval. Dal som do nej len polovicu cashu, ktorý mam zmenený na USD.
A ja sa ti snažím vysvetliť, prečo boli úspešní Jobs, Gates, Bezos, Page, Musk, Zuckerberg...
Problém nebol len vo valuácii MSFT v roku 2000, to by mal podobné problémy aj AMZN, AAPL ap., ale aj to, že MSFT neprišiel s ničím novým, stále len upgraedoval Windows, Word, Excel..až keď prišiel cloud do jeho biznisu, tak začal rásť...PredsaJa napísal: ↑Po 06 02, 2023 8:55 pm Dám ti další príklad: Microsoft. Ak by si ho kúpil v roku 2000, tak na zisk by si čakal 16 rokov. Pritom Microsoft mal niečo, čomu sa odborne nadáva wide economic moat, mal produkt potrebný pre každého, v pc segmente, čo je niečo ako AI mánia pred 20 rokmi. Tak v čom bol teda problém? Vo valuácii. Microsoft bol proste predražený a to viedlo nie že k podpriemernému výnosu, ale bolo to v červených číslach 16 rokov. Po 16 rokoch to nie je o tom, že mať gule tú firmu držať (po 16 rokoch už aj hlúpemu musí dôjsť, že kúpil síce kvalitnú firmu, ale za zlú cenu). Je to o tom, že príbeh tej spoločnosti a predpoklady, s ktorými sa do investície išlo, sa mohli diametrálne zmeniť za ten čas. Kto tipoval, že príde smartphone alebo Cloud? YouTube alebo Google? Tak ako to mohlo po 20 rokoch vyjsť (Microsoft), tak to aj vyjsť nemuselo (Cisco, at@t, IBM,...).
JUGGLER napísal: ↑Ut 07 02, 2023 12:55 am
Zaujímavosť: V 2022 v Číne spustili obrovskú záložnú batériu ktorá je schopná ukladať energiu zo zelených zdrojov a zásobovať elektrinou 200 tisíc domácnosti. Nie je založená na lítiu ale na vanádiu. Takže sama o sebe je ,,zelená,, nie je výbušná, toxická.
https://fontech.startitup.sk/v-cine-zap ... pku-litia/