http://finance.idnes.cz/primy-prodejce- ... nikani_sov" onclick="window.open(this.href);return false;
Dalo se tím tehdy vydělat hodně peněz?
Na prodeji oblečení se moc vydělat nedalo. Vůbec jsem tehdy nevěděl, kolik zboží musím prodat, abych utáhnul sál, večeře, dárky pro pozvané atd. První velké večery pro pozvané jsem dělal až od roku 1994 pod hlavičkou další firmy, kde se prodávaly ovčí lůžkoviny. Když mi řekli cenu, za kterou je mám prodávat, říkal jsem si, že v životě nemám šanci prodat ani jednu. Nakonec jsem ale prodávat 10 až 15 setů za jednu akci. Tenkrát se s tím dalo vydělat hodně.
Kolik za rok?
I jeden milion korun. To bylo ale v 90. letech.
A jak to je? Přímý prodej se automaticky spojuje s předraženým zbožím.
Ano, veřejnost to tak vnímá. Ale co znamená předraženost? Máme cenu v prvovýrobě a pak je zde konečná cena. Od jaké částky je výrobek předražený, nebo je to v tom, že má firma velký zisk? Například v teleshoppingu se nabízejí produkty, o jejichž cenách hodně vím, protože to jsou produkty, které dáváme lidem většinou zdarma za účast na předváděcí akci. Koeficient nákupní a prodejní je ceny je zde 1:10, tedy například koupím za sto, prodám za tisíc. Když naše firma měla prvovýrobu nádobí a prodávali jsme ho do obchodních řetězců, byl tento koeficient jedna ku pěti, jedna ku šesti. To jsou poměry, o kterých se mi však v přímém prodeji ani nezdá. Zde bývá tento koeficient jedna ku třem, koupím za stovku, prodám za tři sta. Jenomže já nekupuji hrnce za stovku, z prvovýroby jeden nakupuji za dva tisíce či za 1 600 korun.