ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
-
- Active Member
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: Št 18 02, 2021 3:18 pm
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Trumpeta1978
chevrollet sa predava aj na SK, dva modely camaro a corvette. Vyhradny dovoz a servis zabezpecuje Todos Exclusive BA. V portofiliu ma zancky Cadillac, , Dodge a RAM
chevrollet sa predava aj na SK, dva modely camaro a corvette. Vyhradny dovoz a servis zabezpecuje Todos Exclusive BA. V portofiliu ma zancky Cadillac, , Dodge a RAM
- JUGGLER
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 15832
- Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
- Has thanked: 1047 times
- Been thanked: 1406 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Lepšie kúpiť v USA a doviezť. U nás Corvettu 2023 novú predávajú za 136 200 € = 147 600 USD.
V USA od 65 000 do 75 000 USD.
V USA od 65 000 do 75 000 USD.
,,Amatérski investori investujúci pasívne do indexového fondu budú mať v dlhodobom horizonte lepšie výnosy ako profesionálni manažéri fondov,, Buffett
Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
-
- Guru Member ****
- Príspevky: 1746
- Dátum registrácie: Št 10 05, 2007 12:26 pm
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 165 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Zil som s tym ze su tamer bezudrzbove. Aj ked sa zda ze to len klienti divokou jazdou a nie prevadzkova udrzba.
Hertz sa zbavuje elektromobilov. Prekáža im vysoká cena za opravy a údržbu
https://auto.sme.sk/c/23275315/autopozi ... tesla.html
Hertz sa zbavuje elektromobilov. Prekáža im vysoká cena za opravy a údržbu
https://auto.sme.sk/c/23275315/autopozi ... tesla.html
pravda je ako poezia - a vacsina ludi na poeziu s.rie
-
- Silver Member *
- Príspevky: 272
- Dátum registrácie: Ne 12 06, 2022 8:14 am
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 33 times
- Joki
- Platinum Member ***
- Príspevky: 1017
- Dátum registrácie: Po 30 08, 2021 1:24 pm
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 227 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
https://www.bloomberg.com/news/articles ... -cheap-evsVolkswagen, Renault a Stellantis skúmajú možnosti spojenia, aby mohli vyrábať lacnejšie elektromobily a odvrátili existenčnú hrozbu, píše Bloomberg. Podľa agentúry boli takéto úvahy predtým niečím nemysliteľným, no čínski konkurenti a Tesla ukázali slabiny najväčších európskych výrobcov a pocit naliehavosti u nich rastie.
Joki bought a coffee. Ty môžeš tiez
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
- Joki
- Platinum Member ***
- Príspevky: 1017
- Dátum registrácie: Po 30 08, 2021 1:24 pm
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 227 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
https://www.reuters.com/business/autos- ... 024-02-29/The United States is opening an investigation into whether Chinese vehicle imports pose national security risks and could impose restrictions due to concerns about "connected" car technology, the White House said on Thursday.
——-
Spojené štáty americké začínajú vyšetrovanie, či čínsky dovoz vozidiel predstavuje riziko pre národnú bezpečnosť a či by mohol zaviesť obmedzenia kvôli obavám z "prepojenej" automobilovej technológie, uviedol vo štvrtok Biely dom.
Joki bought a coffee. Ty môžeš tiez
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
- Joki
- Platinum Member ***
- Príspevky: 1017
- Dátum registrácie: Po 30 08, 2021 1:24 pm
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 227 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
https://www.ft.com/content/acbba7e2-6aa ... 0d1eece581Šéf Mercedesu Ola Källenius vyzval eurokomisiu, aby znížila clá na elektromobily z Číny. Tvrdí, že väčšia konkurencia pomôže európskym firmám vyrábať lepšie autá. EK skúma čínske dotácie pre elektromobily a zvažuje vyššie dovozné clá.
Källenius hovorí, že je proti protekcionizmu. Čínske firmy, ktoré chcú vyvážať do Európy, sú podľa neho prirodzeným vývojom konkurencie a treba na ne reagovať lepším produktom, technológiou a väčšou agilnosťou.
„To je trhové hospodárstvo. Nechajte konkurenciu, nech sa prejaví.“
Kontext:
Nemecké automobilky na rozdiel od francúzskych rivalov, ako Stellantis alebo Renault, sú viac závislé od predaja na čínskom trhu.
Nemeckí manažéri sa obávajú možných odvetných opatrení zo strany Pekingu a čínskych spotrebiteľov, ak EK sprísni dovoz čínskych elektromobilov.
V Číne sa predáva zhruba každé tretie auto značky Mercedes. V prípade Volkswagenu vlani smerovali na najväčší svetový automobilový trh dve pätiny odbytu.
Joki bought a coffee. Ty môžeš tiez
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
-
- Gold Member **
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: Ut 27 02, 2018 8:51 am
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 54 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
(1) Apple končí s projektem elektrických aut
(2) Volvo prodává podíl v Polestaru
(3) Renault bude vyčkávat
(4) General Motors oprášil hybridy
(5) Mercedes Benz upravuje plány. „Zákazníci a podmínky na trhu budou určovat rychlost přechodu k elektrickým autům. Firma chce nabízet tradiční spalovací motory i v příští dekádě.”
(6) Američtí dealeři značky Buick, která spadá pod General Motors, nechtějí prodávat elektrická auta.
(7) Ford snižuje výrobu
(8) Autopůjčovna Hertz prodává 20 tisíc elektrických aut, zhruba třetinu své elektrické flotily. Budou nahrazeny vozy se spalovacím motorem.
(9) Některé pojišťovací společnosti odmítají elektrická auta pojišťovat.
(10) Americký výrobce elektrických autobusů Proterra skončil minulý rok v konkurzu, byť firma dostala desítky milionů dolarů dotací od Bidenovy vlády.
Zdroje uvedené v článku
https://www.syrzdarma.cz/clanek/prubezn ... ickych-aut
(2) Volvo prodává podíl v Polestaru
(3) Renault bude vyčkávat
(4) General Motors oprášil hybridy
(5) Mercedes Benz upravuje plány. „Zákazníci a podmínky na trhu budou určovat rychlost přechodu k elektrickým autům. Firma chce nabízet tradiční spalovací motory i v příští dekádě.”
(6) Američtí dealeři značky Buick, která spadá pod General Motors, nechtějí prodávat elektrická auta.
(7) Ford snižuje výrobu
(8) Autopůjčovna Hertz prodává 20 tisíc elektrických aut, zhruba třetinu své elektrické flotily. Budou nahrazeny vozy se spalovacím motorem.
(9) Některé pojišťovací společnosti odmítají elektrická auta pojišťovat.
(10) Americký výrobce elektrických autobusů Proterra skončil minulý rok v konkurzu, byť firma dostala desítky milionů dolarů dotací od Bidenovy vlády.
Zdroje uvedené v článku
https://www.syrzdarma.cz/clanek/prubezn ... ickych-aut
-
- Gold Member **
- Príspevky: 537
- Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 171 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
capitalcapital napísal: ↑So 16 03, 2024 8:12 pm (1) Apple končí s projektem elektrických aut
(2) Volvo prodává podíl v Polestaru
(3) Renault bude vyčkávat
(4) General Motors oprášil hybridy
(5) Mercedes Benz upravuje plány. „Zákazníci a podmínky na trhu budou určovat rychlost přechodu k elektrickým autům. Firma chce nabízet tradiční spalovací motory i v příští dekádě.”
(6) Američtí dealeři značky Buick, která spadá pod General Motors, nechtějí prodávat elektrická auta.
(7) Ford snižuje výrobu
(8) Autopůjčovna Hertz prodává 20 tisíc elektrických aut, zhruba třetinu své elektrické flotily. Budou nahrazeny vozy se spalovacím motorem.
(9) Některé pojišťovací společnosti odmítají elektrická auta pojišťovat.
(10) Americký výrobce elektrických autobusů Proterra skončil minulý rok v konkurzu, byť firma dostala desítky milionů dolarů dotací od Bidenovy vlády.
Zdroje uvedené v článku
https://www.syrzdarma.cz/clanek/prubezn ... ickych-aut
Jeden z najznamejsich dezinfo webov je ten najlepsi zdroj informacii
-
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 7074
- Dátum registrácie: Po 04 08, 2008 9:03 pm
- Has thanked: 150 times
- Been thanked: 284 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Vlani sa na celom svete predalo 13,6 milióna batériových elektrických vozidiel (BEV) a plug-in hybridov. V porovnaní s rokom 2022 to predstavuje rast o 31 %. K vývoju v minulom roku prispel aj december, za ktorý predaj elektromobilov dosiahol rekordného 1,5 milióna.
https://zive.aktuality.sk/clanok/NdkhxW ... r-tretinu/
https://zive.aktuality.sk/clanok/NdkhxW ... r-tretinu/
-Disclaimer: Všetky informácie, ktoré poskytujem na tomto fóre, sú určené výhradne ku študijným účelom. V žiadnom prípade neslúžia ako investičné doporučenie.
-
- Silver Member *
- Príspevky: 290
- Dátum registrácie: Ut 01 03, 2022 1:40 pm
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
ešte by mohli koľko dieslov sa predalo, keďže v niektorých západných krajinách majú aj nákladné zákaz vstupu nielen do centra a tieto ojazdené autá sa vyvážajú mimo EÚ. Pritom diesel je primárne na dlhšie vzdialenosti, pretože jazdou po diaľnici sa čistí výfuk a krátke jazdy ho upchávajú. Lenže zase toľko dnešné moderné diesle oproti benzínu nesmrdia, takže ak si majiteľ povie, že raz za čas ho prebehne a obyvateľom to nesmrdí (je to ale rakovinotvorné), tak treba možno nejaké systémy, že v rámci parkovania si ten diesel tie svoje chrastítka podrží a vyfúkne ich na ceste keď pôjde nad 30 km/h ako chcú tiež docieliť v meste niektorí zelenáči
Prakticky ale povedané, ak máš diesel, tak vymontovať ho v servise a nahradiť benzínom a ten diesel predať obchodníkom by zas až tak kapitalisticky znieť nemuselo...
Prakticky ale povedané, ak máš diesel, tak vymontovať ho v servise a nahradiť benzínom a ten diesel predať obchodníkom by zas až tak kapitalisticky znieť nemuselo...
- wladas
- Platinum Member ***
- Príspevky: 1003
- Dátum registrácie: St 22 09, 2021 7:42 pm
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 137 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Trosku ta upravim lebo si tu napisal taku staru dogmu ktora uz v podstate neplati.hifron napísal: ↑Ne 17 03, 2024 8:45 amPritom diesel je primárne na dlhšie vzdialenosti, pretože jazdou po diaľnici sa čistí výfuk a krátke jazdy ho upchávajú. Lenže zase toľko dnešné moderné diesle oproti benzínu nesmrdia, takže ak si majiteľ povie, že raz za čas ho prebehne a obyvateľom to nesmrdí (je to ale rakovinotvorné
DPF sa vypaluje kvoli sadziam ktore sa usadzaju. Su to podobne sadze ako v komine na krb - mastne. Na vypalenie treba zvysit teplotu DPF na cca 650st a to sa v meste neda za normalnych podmienok. Na to ale sluzi aktivna regeneracia, najcastejsie casovanie vsetrekovacov. V robote jazdim na rok starom TDI motore a vypaluje kludne aj ked stojim (co uz povazujem za hovadinu ale OK). Toto vypalovanie vyrazne neovplyvnuje celkove znecistovanie ovzdusia.
Problemom je popol ktory sa usadza v DPF a ktory sa neda pocas prevadzaky vycistit. Pri vacsom zaneseni sa moze aj troska uvolnovat pri vyssom vykone a to je prave ten karcinogen, mikrocastice co sa dostanu do pluc a uz tam ostanu. Tento popol sa da vacsinou vycistit manualne specialnou procedurou v "umyvarke".
- JUGGLER
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 15832
- Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
- Has thanked: 1047 times
- Been thanked: 1406 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
V živote som nepočul o tom webe a ten článok hodnotím ako špičkový.
Odkial berieš presvedčenie, že je tam dezinfo? Každá informácia sa dá preveriť a zvyčajne uvádzajú aj zdroje.
V totalitnom režime bolo zakázané kritizovať systém ktorý sa rútil do záhuby. Až keď sa zrútil, až vtedy sa ukázala pravda.
Hodnotím ten článok ako výborný. Len dáva dokopy info a pekne upozorňuje, prečo je Západ (kapitalizmus) bohatý a efektívny.
Co se událo za posledního půl roku. Kompletní zdroj informací na konci článku.
(1) Apple končí s projektem elektrických aut
Firma Apple oznámila na konci února, že ukončuje dekádu trvající projekt vývoje elektrického auta, který stál miliardy dolarů a pracovalo na něm téměř dva tisíce zaměstnanců. Podle agentury Bloomberg se Apple obával, že nebude dosahovat ziskové marže, na kterou je firma zvyklá.
(2) Volvo prodává podíl v Polestaru
Automobilka Volvo hodlá prodat svůj podíl v automobilce Polestar a zastavuje její finanční podporu. Polestar je výrobce luxusních elektrických automobilů vlastněný Volvem a čínskou firmou Geely. Akcie Polestaru klesly za poslední dva roky na pětinu.
(3) Renault bude vyčkávat
Automobilka Renault odložila plány na vyčlenění divize elektrických aut do samostatně obchodovatelné firmy. Jako důvody uvedla nedostatek zájmu investorů a pokles prodejů.
(4) General Motors oprášil hybridy
Americká automobilka General Motors oznámila, že bude v USA více spoléhat na prodej vozidel s hybridním pohonem. V rozhovoru s analytiky z Wall Street řekla ředitelka firmy, že oddaluje datum přechodu na čistě elektrická auta.
(5) Mercedes Benz upravuje plány
Před třemi lety prohlásil šéf automobilky Mercedes, že je možné transformovat firmu do roku 2030 na výrobu pouze elektrických aut při zachování vysoké profitability. Při lednovém oznámení zněl jinak: „Zákazníci a podmínky na trhu budou určovat rychlost přechodu k elektrickým autům. Firma chce nabízet tradiční spalovací motory i v příští dekádě.”
(6) Dealeři aut váhají
Američtí dealeři značky Buick, která spadá pod General Motors, nechtějí prodávat elektrická auta. Od General Motors dostali nabídku, že mohou prodat licenci na prodej značky Buick, pokud nebudou chtít investovat zhruba 300 tisíc dolarů na dovybavení autosalónů pro prodej čistě elektrických vozů. Polovina ze dvou tisíc oslovených dealerů se rozhodla raději prodat licenci.
(7) Ford snižuje výrobu
Ikonický pick-up Ford-150 byl přestaven v roce 1948 a v současné době se vyrábí jeho 14. generace. V roce 2021 představil Ford čistě elektrickou verzi pick-upu pod obchodním názvem Lightning, blesk. Na konci minulého roku oznámila automobilka dodavatelům, že se výrobní plány modelu Lightning snižují na polovinu. Oznámení předcházela dřívější zpráva, ve které firma Ford zveřejnila plány na propouštění ve svém závodě na výrobu baterií do elektrických aut.
Podle zprávy z minulého týdne zastavuje Ford distribuci elektrického pick-upu dealerům, neboť mají přeplněné sklady.
(8) Autopůjčovna Hertz se částečně vrací ke spalovacím motorům
Jedna z největších půjčoven na světě prodává 20 tisíc elektrických aut, zhruba třetinu své elektrické flotily. Budou nahrazeny vozy se spalovacím motorem. Důvodem jsou malý zájem zákazníků, vysoké náklady na opravy a v neposlední řadě nízká cena ojetého vozu, která negativně ovlivňuje obchodní model půjčoven aut.
(9) Drahé pojištění
Anglický Telegraph napsal, že podle pojišťovacích odborníků je velice obtížné odhadnout náklady na opravu baterií elektrických aut. Odhad nákladů dále komplikuje zvýšená pravděpodobnost požáru, pokud je baterie i mírně poškozena v důsledku kolize. To zvyšuje cenu pojištění auta a některé pojišťovací společnosti dokonce odmítají elektrická auta pojišťovat.
(10) Autobusy
Americký výrobce elektrických autobusů Proterra skončil minulý rok v konkurzu, byť firma dostala desítky milionů dolarů dotací od Bidenovy vlády. Kalifornský dopravce, který autobusy Proterra provozoval, uvedl, že dvě třetiny autobusů byly v některých letech mimo provoz.
(11) Slevy, slevy, slevy
Podle zprávy z minulého měsíce se britští dealeři aut musí čím dál více uchylovat k agresivním slevám, aby prodali elektrická auta na skladě. Za poslední rok stoupla průměrná sleva při prodeji na trojnásobek a v lednu dosáhla 7,5 % z ceníkové ceny.
(12) James Bond na závěr
Aston Martin oznámil, že odkládá plány na první elektrické auto a místo toho se soustředí na hybridy. Podle ředitele firmy chybí poptávka.
Post scriptum
Pozn. autora:
Článek není kritikou elektromobility, ale měl by dokumentovat jeden opomíjený fakt.
Svobodná kapitalistická společnost je jediná v historii lidstva, které disponuje systémem na přiměřeně včasnou eliminaci chybných rozhodnutí.
Systém má dvě klíčové komponenty. Za prvé je to svoboda názoru. Každý může ve veřejné diskuzi předkládat argumenty, které mohou být chytré, hloupé, zavádějící nebo dokonce vyloženě stupidní. Možnost vyslechnout všechny argumenty snižuje pravděpodobnost, že se firma nebo společnost rozhodne špatně.
Druhou komponentou systému na nápravu chybných rozhodnutí je nemilovaný, ale extrémně důležitý institut ztráty. Ztráta přemůže každé ego. Pokud se soukromá firma rozhodne špatně, generuje ztrátu. Bez ohledu na to, jak velké je ego ředitele, který se takto rozhodl, ztráta donutí firmu nebo akcionáře dříve nebo později, aby chybné rozhodnutí napravili. Ztráta je jediný spolehlivý zabiják ega.
Pokud svobodnou diskuzi nahradí ideologické blouznění a potírání jiných názorů, je pravděpodobnost chybného rozhodnutí násobně větší. Šéf Toyoty před rokem skončil, když řekl, že lidé v autoprůmyslu se bojí kritizovat elektromobilitu, a navíc byl přesvědčen, že hybridy jsou lepší variantou.
Bez svobodné diskuze se dramaticky prodlužuje okamžik uvědomění. Žádný lumík si totiž netroufne upozornit na to, že útes je blízko.
Institut ztráty je proti dotacím oslaben. V okamžiku, kdy se stát rozhodne do něčeho sypat peníze, pozbývá ztráta své přesvědčovací schopnosti. Neomezené možnosti zdanění nebo rovnou tištění peněz jsou silnější. Tam, kde by soukromá firma již dávno přemýšlela, jak dál, stát zdvojnásobuje sázky a přidává dotace tu firmám, tu lidem, tu propagandistům.
Na konci stejně platí, že z problému se nejde takzvaně „peněžně vytisknout”, protože dotace fyziku nepřetlačí . Ale jde to výrazně pomaleji a škody jsou násobně větší.
P.S. Tragédia nálepkovania je v tom, že tí čo nálepkujú vytvárajú dojem, že len oni majú patent na pravdu.
,,Amatérski investori investujúci pasívne do indexového fondu budú mať v dlhodobom horizonte lepšie výnosy ako profesionálni manažéri fondov,, Buffett
Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
-
- Gold Member **
- Príspevky: 537
- Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 171 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Autor povyberal uplne nepodstatne fakty, aby hodnotil elektromobilitu ako celok a este aj z toho robi nejake uvahy. To ze sa stare automobilky nevedia prisposobit novym vyrobnym procesom alebo zastarali dealeri napr. toho Buick-u novym trendom (Buick je znacky asi s najstarsim vekovym priemerom kupujucich), zamerne evokuje nieco ine (Geely je majitel Volva a Polestaru a len si presuva vramci holdingu akcie od dcery na domovsku spolocnost, nakolko Polestar uz nepotrebuje kooperaciu s Volvom, je uz dostatocne kapacitne a technologicky zdatne), Apple zastavil vyvoj, lebo v automobilovom priemysle nie je marza 300% ako pri iPhonoch (vyrobna cena aktualneho iPhonu je vzdy stvrtinova ako predajna cena) a ine a ine tak formulovane fakty, aby nieco evokovali, pricom trhove vysledky su uplne opacne, kazdorocne stupa trh s EV, poziare EV su 25x menej pravdepodobne (statistiky hasicov) a poistenie EV sa tyka vacsinou Tesly v USA, nakolko Tesla ponuka vlastne poistenie za tretinove sadzby ako komercne poistovne zvyknute na ine marze.
Vramci segmentu prehravaju neschopni a vyhravaju novacikovia a clanok sa snazi vytiahnut tych neuspesnych aby hanil technologiu a pritom technologia neustale rastie v predajoch, vyskume aj velkosti trhu a je to uplne opacne ako sa snazi clanok povedat.
Vramci segmentu prehravaju neschopni a vyhravaju novacikovia a clanok sa snazi vytiahnut tych neuspesnych aby hanil technologiu a pritom technologia neustale rastie v predajoch, vyskume aj velkosti trhu a je to uplne opacne ako sa snazi clanok povedat.
- JUGGLER
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 15832
- Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
- Has thanked: 1047 times
- Been thanked: 1406 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Teraz správne reaguješ. Svojím názorom a argumentami.miror napísal: ↑Ne 17 03, 2024 12:02 pm Autor povyberal uplne nepodstatne fakty, aby hodnotil elektromobilitu ako celok a este aj z toho robi nejake uvahy. To ze sa stare automobilky nevedia prisposobit novym vyrobnym procesom alebo zastarali dealeri napr. toho Buick-u novym trendom (Buick je znacky asi s najstarsim vekovym priemerom kupujucich), zamerne evokuje nieco ine (Geely je majitel Volva a Polestaru a len si presuva vramci holdingu akcie od dcery na domovsku spolocnost, nakolko Polestar uz nepotrebuje kooperaciu s Volvom, je uz dostatocne kapacitne a technologicky zdatne), Apple zastavil vyvoj, lebo v automobilovom priemysle nie je marza 300% ako pri iPhonoch (vyrobna cena aktualneho iPhonu je vzdy stvrtinova ako predajna cena) a ine a ine tak formulovane fakty, aby nieco evokovali, pricom trhove vysledky su uplne opacne, kazdorocne stupa trh s EV, poziare EV su 25x menej pravdepodobne (statistiky hasicov) a poistenie EV sa tyka vacsinou Tesly v USA, nakolko Tesla ponuka vlastne poistenie za tretinove sadzby ako komercne poistovne zvyknute na ine marze.
Vramci segmentu prehravaju neschopni a vyhravaju novacikovia a clanok sa snazi vytiahnut tych neuspesnych aby hanil technologiu a pritom technologia neustale rastie v predajoch, vyskume aj velkosti trhu a je to uplne opacne ako sa snazi clanok povedat.
Keď však iný názor onálepkuješ ako dezinfo, pričom info je tam pravdivé, to považujem za oveľa zavádzajúcejšie ako to, z čoho ty obviňuješ autora.
Podľa mňa sa EU unáhlila s plánovaním prechodu na EV a to mi pripomína socialistické plánovanie a z neho vyplývajúce chyby bývalého režimu.
Európa desiatky rokov budovala špičkový automobilizmus a teraz s unáhleným prechodom na čisté EV stratí svetové líderstvo.
Môže na tom padnúť celý európsky automobilizmus a desím sa ako to zasiahne SR, krajinu s najväčším počtom vyrobených áut na obyvateľa.
Ja osobne nevidím problém s tým aby ostali spaľováky a postupne aspoň v mestách sa prešlo na hybridy.
Proste v meste môžeme jazdiť na elektrinu, ale nemusíme sa načisto odpíliť od technológie v ktorej sú nemci a japonci svetoví lídri.
Ja osobne mám garáž a nemal by som problém s plug-in hybridom, keby mi ho EU nanútila. Ale neviem si predstaviť tisíce ľudí bývajúcich na sídliskách
a na vidieku ako prejdú na čisté EV. Som zhrozený, ked čítam, že už teraz automobilky vyrábajú niektoré modely EV s ohromnými stratami, len aby naplnili
plán. Štátne dotácie na kúpu EV - to je ďalšia kapitola deformujúca voľný trh.
Osobne by som bol zvedavý aké vysoké náklady prinútili Hertz zbaviť sa 20 tisíc EV? Ved už mám vtlačený do mozgu názor, že EV ani nepotrebuje údržbu...ved ty Miror kde máš najbližší servis - vo Viedni? Hertz ako požičovňa je možno najlepším indikátorom, že existujú nejaké problémy, ktoré sa od individuálnych majiteľov (zvyčajne zanietených fanúšikov ) nedozvieme.
,,Amatérski investori investujúci pasívne do indexového fondu budú mať v dlhodobom horizonte lepšie výnosy ako profesionálni manažéri fondov,, Buffett
Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
- osamely chodec
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 3864
- Dátum registrácie: Ut 13 11, 2007 1:57 pm
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 351 times
- Kontaktovať používateľa:
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
presne s tym mam aj ja problem, kupim si Teslu ale realny autorizovany servis na Slovensku nie je. Co je to za sluzba?
Existujú starí obchodníci a odvážni obchodníci. Je len veľmi málo starých, odvážnych obchodníkov. “ -Ed Seykota-
Porozumiet znamená zvyknúť si.
Láska nad zlato, myšlienka nad majetok.
Chodci a cyklisti vážia menej ako šoféri a šoférky. (prieskum EU)
Porozumiet znamená zvyknúť si.
Láska nad zlato, myšlienka nad majetok.
Chodci a cyklisti vážia menej ako šoféri a šoférky. (prieskum EU)
-
- Gold Member **
- Príspevky: 537
- Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 171 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Juggler, keď ono je to opačne, svet prechádza na elektromobily a Európa sa dlhé roky spoliehala, že to nepríde. Keby boli začali skôr, nemali by zastaralé technológie a výrobné postup a mohli lepšie konkurovať. EV modely vyrábajú s ohromnými stratami (čo väčšinou píšu, samozrejme to tak nie je), lebo ich nevedia vyrábať. Prečo ich iní zvládajú vyrábať bez strát ?
Európske automobilky proste nezvládli trh a mysleli si, že sme v globálnom svete imúnni voči novým produktom. Veľa z Vás tu čitateľov haní elektromobil, ale používa ho ? Na základe nejakých predsudkov ho ani nekúpilo ale vyjadruje sa k použitiu, pričom 99% majiteľov EV naň nedá dopustiť a ďalšie ich auto bude EV. O čom to vypovedá ? Kto sa vyjadruje k technológií ? Tí, čo ju ani nepoužívajú ?
Ja som na elektromobily prešiel pred 7 rokmi (a celkovo, nie napol, spaľovacie autá som popredal) a dokážem tam fungovať. Áno, keď sa zamyslím na začiatky, keď ešte neboli dostupné autá takým dojazdom a takou rýchlosťou nabíjania ako teraz, bola to aj trocha otrava, nebral som to tak, bolo to niečo nové, skvelé ale nechápem ako teraz, po rapídnom vývoji, vybudovanej infraštruktúra dokáže niekto ešte napísať, že je to nepoužiteľné. Úsmevné je na tom, že vlastne len naleteli na reči svojich vykorisťovateľov, áno vykorisťovateľov, ktorí ich cez nútené servisné prehliadky, opravy, nákup pohonných hmôt používajú ako svojich vazalov na svoje tržby a pritom je také jednoduché sa toho zbaviť ako inej závislosti, či už na alkohole alebo drogách, jednoducho to nebrať.
Proste jazdím na EV, nabíjam 90% doma, čo mi neberie žiadny čas, ani ten, čo by som musel stáť na pumpe a som vo veľkej miere sebestačný a šetrím. Je to o komforte jazdy, o čistote života, o bezstarostnosti (žiadne povinné servisy, len jazdím). A niekto tu ide stále vypisovať ako sú elektromobily zlé a neoplatia sa. To je ako keby Buffetovi v 50-tych rokoch vypisovali, nekupuj akcie, je to nanič, kúp si zlato, lebo tu bolo tisíce rokov.
Áno, je pár ľudí, čo majú tlačítkový telefón ale čo priniesli dotykové ? Od malých detí po dôchodcov svojimi aplikáciami uľahčili život a poskytujú výhody, aké si ľudia pred 10 - 15 rokmi nevedeli predstaviť. Tak si bude aj tých pár percent zamrznutých alebo zatrpknutých vodičov jazdiť o 10 rokov na svojich smradľavých spaľovacích tátošoch a cítiť sa akí sú jedineční a väčšina populácie sa im bude čudovať, prečo vyhadzujú peniaze za palivo a servis do koša a ešte jazdia hlučnejšie a s väčšími vibráciami.
Európske automobilky proste nezvládli trh a mysleli si, že sme v globálnom svete imúnni voči novým produktom. Veľa z Vás tu čitateľov haní elektromobil, ale používa ho ? Na základe nejakých predsudkov ho ani nekúpilo ale vyjadruje sa k použitiu, pričom 99% majiteľov EV naň nedá dopustiť a ďalšie ich auto bude EV. O čom to vypovedá ? Kto sa vyjadruje k technológií ? Tí, čo ju ani nepoužívajú ?
Ja som na elektromobily prešiel pred 7 rokmi (a celkovo, nie napol, spaľovacie autá som popredal) a dokážem tam fungovať. Áno, keď sa zamyslím na začiatky, keď ešte neboli dostupné autá takým dojazdom a takou rýchlosťou nabíjania ako teraz, bola to aj trocha otrava, nebral som to tak, bolo to niečo nové, skvelé ale nechápem ako teraz, po rapídnom vývoji, vybudovanej infraštruktúra dokáže niekto ešte napísať, že je to nepoužiteľné. Úsmevné je na tom, že vlastne len naleteli na reči svojich vykorisťovateľov, áno vykorisťovateľov, ktorí ich cez nútené servisné prehliadky, opravy, nákup pohonných hmôt používajú ako svojich vazalov na svoje tržby a pritom je také jednoduché sa toho zbaviť ako inej závislosti, či už na alkohole alebo drogách, jednoducho to nebrať.
Proste jazdím na EV, nabíjam 90% doma, čo mi neberie žiadny čas, ani ten, čo by som musel stáť na pumpe a som vo veľkej miere sebestačný a šetrím. Je to o komforte jazdy, o čistote života, o bezstarostnosti (žiadne povinné servisy, len jazdím). A niekto tu ide stále vypisovať ako sú elektromobily zlé a neoplatia sa. To je ako keby Buffetovi v 50-tych rokoch vypisovali, nekupuj akcie, je to nanič, kúp si zlato, lebo tu bolo tisíce rokov.
Áno, je pár ľudí, čo majú tlačítkový telefón ale čo priniesli dotykové ? Od malých detí po dôchodcov svojimi aplikáciami uľahčili život a poskytujú výhody, aké si ľudia pred 10 - 15 rokmi nevedeli predstaviť. Tak si bude aj tých pár percent zamrznutých alebo zatrpknutých vodičov jazdiť o 10 rokov na svojich smradľavých spaľovacích tátošoch a cítiť sa akí sú jedineční a väčšina populácie sa im bude čudovať, prečo vyhadzujú peniaze za palivo a servis do koša a ešte jazdia hlučnejšie a s väčšími vibráciami.
-
- Silver Member *
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: So 20 11, 2021 8:44 pm
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 48 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
No ja elektromobil nemám, lebo nie som ochotný dať za nové auto viac ako cca 20-25k. A nie som nadšený ak niekto, na európske pomery, chudobnú krajinu tlačí do toho aby jej občania kupovali extrémne drahé autá s diskutabilnými ekologickými benefitmi.miror napísal: ↑Ne 17 03, 2024 2:33 pm Európske automobilky proste nezvládli trh a mysleli si, že sme v globálnom svete imúnni voči novým produktom. Veľa z Vás tu čitateľov haní elektromobil, ale používa ho ? Na základe nejakých predsudkov ho ani nekúpilo ale vyjadruje sa k použitiu, pričom 99% majiteľov EV naň nedá dopustiť a ďalšie ich auto bude EV. O čom to vypovedá ? Kto sa vyjadruje k technológií ? Tí, čo ju ani nepoužívajú ?
Aj by som sa spýtal, kde inde vo svete sa vo veľkom robili elektromobily. Ale asi nik iný, než Čína mi nenapadá.
Ja proti elektromobilov nič nemám, je fajn, zme tu tá možnosť je ale nech si miesto na trhu nájde sama a nie cez dotácie elektromobility a sťažovanie podmienok pre spaľovacie autá.
7 ročné auto je ešte nové. Ja mám 8 ročné auto a ak nerátam podvozok (ten si istotne menil aj ty keďže tvoje auto bude asi ťažšie), tak som ta tiež nerobil žiadne opravy. Sranda začne neskôr.
Ale zaujímalo by ma o koľko ti klesol za 7 rokov dojazd. To je to čo najviac odrádza od kúpy auta mňa.
- JUGGLER
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 15832
- Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
- Has thanked: 1047 times
- Been thanked: 1406 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Miror mení auto každý rok. Preto nepotrebuje servis.
P.S. Ja za seba: servis u spaľovákov mi vôbec nevadí...ved sme konečne dospeli k tomu, že ho skoro vôbec netreba.
Ale ked treba, tak zavolám a je vyriešené. Proste servis je dostupný. Žiadne auto sa nezaobíde bez servisu, ked má už svoje najazdené...
Ja sa teším z EV, ale vadí mi, že to nie je ponechané na trh, nech sa dopyt a ceny vyriešia prirodzenou cestou.
Ked treba riešiť ekológiu...nech sa plánuje v mestách, kde je koncentrácia áut vysoká. Mimo miest je to vyriešené cez prísne normy.
P.S. Ja za seba: servis u spaľovákov mi vôbec nevadí...ved sme konečne dospeli k tomu, že ho skoro vôbec netreba.
Ale ked treba, tak zavolám a je vyriešené. Proste servis je dostupný. Žiadne auto sa nezaobíde bez servisu, ked má už svoje najazdené...
Ja sa teším z EV, ale vadí mi, že to nie je ponechané na trh, nech sa dopyt a ceny vyriešia prirodzenou cestou.
Ked treba riešiť ekológiu...nech sa plánuje v mestách, kde je koncentrácia áut vysoká. Mimo miest je to vyriešené cez prísne normy.
,,Amatérski investori investujúci pasívne do indexového fondu budú mať v dlhodobom horizonte lepšie výnosy ako profesionálni manažéri fondov,, Buffett
Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
-
- Gold Member **
- Príspevky: 537
- Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 171 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Je pravda, že autá mením častejšie, niektoré si nechám aj rok a pol, dva. Ale aj keby som nemenil, povinný platený servis na Teslu netreba, nemá predpísané povinné prehliadky, do servisu sa ide len na záručné opravy, ak by sa vyskytli a tam sa neplatí. Záruka na auto je 4 roky. Aj taký VW má interval na ID modely 2 roky bez obmedzenia počtu km.
Ale to, či je lepšia prevádzka 8 ročného starého auta alebo kupovať každé 4 roky nové a neplatiť zbytočné opravy, tá je rovnaká pri spaľovákoch ako aj pri elektromobiloch. Akurát EV za tých 8 rokov nepotrebujú desiatky litrov oleja a filtrov. Mne to aj pri benzínových alebo naftových autách vychádzalo lepšie predať a neopravovať.
Nikto Vám EV netlačí, máte plné predajne spaľovákov a to, že výrobcovia zdražujú - to je len ich okrádanie smerom k Vám, dôvody na to nemali, veď aktuálna emisná norma Euro 6 je v platnosti myslím že od 2017, takže výrobcovia Vám prečo zdražovali autá v 2021,22 a teraz zasa zlacňujú ? Bola to ich obchodná politika, nie emisné normy, využili "čipovú krízu" - spôsobená používaním 15 rokov starých čipov lebo neinovovali (20 - 25 nm technológia), potom ukrajinskú "káblovú" krízu, keďže na Ukrajine sa vyrábali káblové zväzky pre VW a furt len navyšovali ceny a hľa, zasa sa ceny znižujú, lebo nie je záujem. Nie je to o politike, najvýnosnejšie európske odvetvie samo diktuje politikom normy a vyhlášky (a len sa potom šikovne za ne schováva keď zdražuje), automobilky môžu vyrábať čo chcú a riadia sa len ekonomikou.
Ale to, či je lepšia prevádzka 8 ročného starého auta alebo kupovať každé 4 roky nové a neplatiť zbytočné opravy, tá je rovnaká pri spaľovákoch ako aj pri elektromobiloch. Akurát EV za tých 8 rokov nepotrebujú desiatky litrov oleja a filtrov. Mne to aj pri benzínových alebo naftových autách vychádzalo lepšie predať a neopravovať.
Nikto Vám EV netlačí, máte plné predajne spaľovákov a to, že výrobcovia zdražujú - to je len ich okrádanie smerom k Vám, dôvody na to nemali, veď aktuálna emisná norma Euro 6 je v platnosti myslím že od 2017, takže výrobcovia Vám prečo zdražovali autá v 2021,22 a teraz zasa zlacňujú ? Bola to ich obchodná politika, nie emisné normy, využili "čipovú krízu" - spôsobená používaním 15 rokov starých čipov lebo neinovovali (20 - 25 nm technológia), potom ukrajinskú "káblovú" krízu, keďže na Ukrajine sa vyrábali káblové zväzky pre VW a furt len navyšovali ceny a hľa, zasa sa ceny znižujú, lebo nie je záujem. Nie je to o politike, najvýnosnejšie európske odvetvie samo diktuje politikom normy a vyhlášky (a len sa potom šikovne za ne schováva keď zdražuje), automobilky môžu vyrábať čo chcú a riadia sa len ekonomikou.
- Joki
- Platinum Member ***
- Príspevky: 1017
- Dátum registrácie: Po 30 08, 2021 1:24 pm
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 227 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Myslim si, źe európske automobilky by poškodzovali sami seba, ak by obmedzovali vývoj a výrobu EV.
Čína im vo výrobe a hlavne aj v presadzovaní EV ukazuje chrbát. Takzé konkurenciu majú obrovskú a plus ešte aj v Tesle.
Treba si zobrať príklad, kde to už funguje aj v panelakovom spôsobe bývanie.
U nás majú paneláky rovné strechy, fotovoltaika sa tam už sama pýta alebo parkoviská budú mať svoje konštrukcie, kde budú nainštalované panely. Cez noc krásne nabiješ svoje EV na parkovisku a ráno môžeš isť do práce. Plus bateriové uložiska.
K bytu resp. k novostavbách si už zakupuješ aj svoje parkovacie miesto, budeš tam mať svoju nabíjačku. Nevidim v tom žiaden problém, ak bývam v byte a mám EV.
Okrem toho, neviem si ani predstaviť, koľko má Tesco, Lidl, Kaufland… nabíjacich stanic na svojich parkoviskach.
Tiež nadzemne a podzemné parkoviská.
Ich strechy majú neskutočnú kapacitu na fotovoltaiku a tiež plus úložiská batériové.
Idem si nakúpiť a zároveń si nabujem svoje EV a plus majú z toho príjem. Začne to byť ešte komfortnejšie nabijať na parkoviskách, ako isť na čerpacie stanice.
U naś to je sice utópia, ale zasa sa treba pozrieť, kde to funguje.
Okrem toho, keď bolo šrotovné nik nenamietal, kto mohol, vymenil si auto.
Dotácie na zateplenie, fotovoltaiku a čerpadlá, nik nenamieta, využívajú to naplno.
Zrazu, ak sa jedna o EV dotácie…
Tiež som za konkurenciu a voľný trh, ale sme v štádiu, kde sa dotuje skoro všetko, od energii cez poľnohospodárstvo až po EV.
Áno, čo som vśetko rozpísal, ako by to bolo možné, znie až ako scifi a rozprávka.
Áno, na Slovensku to scifi a rozprávka je a aj bude.
Technológicky vývoj nezastavíme, akurát my stále len dobiehame a už sme z toho dobiehania unaveni.
Čína im vo výrobe a hlavne aj v presadzovaní EV ukazuje chrbát. Takzé konkurenciu majú obrovskú a plus ešte aj v Tesle.
Treba si zobrať príklad, kde to už funguje aj v panelakovom spôsobe bývanie.
U nás majú paneláky rovné strechy, fotovoltaika sa tam už sama pýta alebo parkoviská budú mať svoje konštrukcie, kde budú nainštalované panely. Cez noc krásne nabiješ svoje EV na parkovisku a ráno môžeš isť do práce. Plus bateriové uložiska.
K bytu resp. k novostavbách si už zakupuješ aj svoje parkovacie miesto, budeš tam mať svoju nabíjačku. Nevidim v tom žiaden problém, ak bývam v byte a mám EV.
https://youtu.be/5Q4_9_o8Ds4?si=uO4NXFlK12U5sI1tUtrecht jako evropský vzor rozvoje chytré nabíjecí sítě pro elektromobily
Okrem toho, neviem si ani predstaviť, koľko má Tesco, Lidl, Kaufland… nabíjacich stanic na svojich parkoviskach.
Tiež nadzemne a podzemné parkoviská.
Ich strechy majú neskutočnú kapacitu na fotovoltaiku a tiež plus úložiská batériové.
Idem si nakúpiť a zároveń si nabujem svoje EV a plus majú z toho príjem. Začne to byť ešte komfortnejšie nabijať na parkoviskách, ako isť na čerpacie stanice.
https://www.techbox.sk/francuzske-parko ... rne-panelyFrancúzske parkoviská budú mať povinne solárne panely
U naś to je sice utópia, ale zasa sa treba pozrieť, kde to funguje.
https://youtu.be/R5DbRyeZNRk?si=Yw74CThbaUvyqbX8How Norway Built An EV Utopia While The U.S. Is Struggling To Go Electric | CNBC Documentary
Okrem toho, keď bolo šrotovné nik nenamietal, kto mohol, vymenil si auto.
Dotácie na zateplenie, fotovoltaiku a čerpadlá, nik nenamieta, využívajú to naplno.
Zrazu, ak sa jedna o EV dotácie…
Tiež som za konkurenciu a voľný trh, ale sme v štádiu, kde sa dotuje skoro všetko, od energii cez poľnohospodárstvo až po EV.
Áno, čo som vśetko rozpísal, ako by to bolo možné, znie až ako scifi a rozprávka.
Áno, na Slovensku to scifi a rozprávka je a aj bude.
Technológicky vývoj nezastavíme, akurát my stále len dobiehame a už sme z toho dobiehania unaveni.
Joki bought a coffee. Ty môžeš tiez
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
-
- Silver Member *
- Príspevky: 216
- Dátum registrácie: So 17 04, 2010 6:31 pm
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 104 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Ja som zvedavý, ak bude každé druhé auto elektro, ako budú štáty riešiť výpadok dane z PHM, ktoré je aktuálne na úrovni okolo 550€ / 1000 litrov.
Budú kontrolovať počítadlo km v aute a podľa toho vyrúbu daň? Začne sa to hackovať, ako keď teraz sťahujú km. Iný spôsob ma nenapadá, ako by to kontrolovali...
Budú kontrolovať počítadlo km v aute a podľa toho vyrúbu daň? Začne sa to hackovať, ako keď teraz sťahujú km. Iný spôsob ma nenapadá, ako by to kontrolovali...
- JUGGLER
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 15832
- Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
- Has thanked: 1047 times
- Been thanked: 1406 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Všetky otázky vyriešené, ked som pozrel to video.Joki napísal: ↑Ne 17 03, 2024 5:40 pm U naś to je sice utópia, ale zasa sa treba pozrieť, kde to funguje.https://youtu.be/R5DbRyeZNRk?si=Yw74CThbaUvyqbX8How Norway Built An EV Utopia While The U.S. Is Struggling To Go Electric | CNBC Documentary
Nóri, teda severania - obrovský producent fosilných palív už jazdia prevážne na EV. Normálne Tesla Country.
Chlapík vo videu vraví, že všetka verejná doprava je zero emmission. Dokonca aj elektrické lode...čo mi spadla sánka.
Nóri sú však bohatí. Oni jazdia na EV, ale bohatnú na tom, že EU zásobujú ropou a plynom.
Majú ten obrovský štátny fond, ktorý vlastní takmer 2% svetových akcií.
A štát im pekne všetko zadotoval....Kto tam má dnes spaľovák, ten platí najvyššie dane a pôsobí ako čierna ovca.
Pani z Range Roverom na naftu sa normálne hanbila, že má spaľovák, ale povedala, že len preto, že robí strašne dlhé tripy do hôr
Samozrejme do mesta má ďalšie auto - EV
,,Amatérski investori investujúci pasívne do indexového fondu budú mať v dlhodobom horizonte lepšie výnosy ako profesionálni manažéri fondov,, Buffett
Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
- wladas
- Platinum Member ***
- Príspevky: 1003
- Dátum registrácie: St 22 09, 2021 7:42 pm
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 137 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Plocha vs potrebny vykon nie je dostatocna. Kto by ju zaplatil? Vo fonde vlastnikov tolko penazi ludia nezvyknu mat. A aj tak sa nenajde nadpolovicna vacsina co by to schvalila. Bateriove uloziska su dalsia velka investicia. Majitelia bytov to tazko budu vediet zaplatit.
V panelakovej problematike vidim realne zatial cez poulicne lampy to nabijat.
Teoria je proste na vsetko ale vsetko stoji peniaze. Kto to zaplati? Nemocnice a skoly sa nam rozpadaju.
-
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 4002
- Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
- Has thanked: 489 times
- Been thanked: 176 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
No trochu offtopic, ale nech sa paci..
Nic, a stratu casu, a reklamy a spionaz.
Som hrdy majitel tlacidloveho telefonu a bohate mi to staci, ani neviem o tom, ze mam telefon. Nechapem ako mozu ludia trcat na socialnych sietiach, nonstop kontrolovat nejake appčičky a este s nim aj nakupovat. Citim sa s nim neslobodne, preto nemam smartfon.A este aj mail si tahaju do postele. Ja mam striktne ohraniceny pracovny a osobny priestor. A je to fantasticke.
Ale jeto len moj nazor a pohlad na vec, nic viac
aj toto
"Ale to, či je lepšia prevádzka 8 ročného starého auta alebo kupovať každé 4 roky nové a neplatiť zbytočné opravy"
je zavadzanie.
Spravne by to malo byt nahodene do vypoctu
naklady na kupu EV *2 (kedze sa kupuje po 4 rokoch a potom predava)
vs
naklady na kupu 1 auta a nasledne opravy prvych 8 rokov.
Neviem veru, co je lepsie vramci "EKO", vyrobit 2ks EV za 8rokov, alebo 1ks benzinu a opravovat ho.
Ozaj, a nabijanie cez FV?
Zartujete? 1. april este nie je
Odoslané z počítača
- Joki
- Platinum Member ***
- Príspevky: 1017
- Dátum registrácie: Po 30 08, 2021 1:24 pm
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 227 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Aj tam je dotácia:wladas napísal: ↑Ne 17 03, 2024 7:24 pmPlocha vs potrebny vykon nie je dostatocna. Kto by ju zaplatil? Vo fonde vlastnikov tolko penazi ludia nezvyknu mat. A aj tak sa nenajde nadpolovicna vacsina co by to schvalila. Bateriove uloziska su dalsia velka investicia. Majitelia bytov to tazko budu vediet zaplatit.
V panelakovej problematike vidim realne zatial cez poulicne lampy to nabijat.
Teoria je proste na vsetko ale vsetko stoji peniaze. Kto to zaplati? Nemocnice a skoly sa nam rozpadaju.
https://zelenadomacnostiam.sk/podmienky ... tove-domy/
Postačí to vysvetliť, ako keď sa zateplovalo a vymieňali okná za plastové.
Úspora na energiách a menšie platby za teplo.
Napr. vedľa v paneláku si dali namontovať tepelné čerpadlo. Musel im niekto ozrejmiť tie benefity.
Joki bought a coffee. Ty môžeš tiez
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
-
- Gold Member **
- Príspevky: 537
- Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 171 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Kto pred 20 rokmi začal zatepľovať ? Kto to zaplatil ? Bola to veľká investícia. Ale spoločenstvá si začali brať úvery a z úspory energií to splácali. S FVE na strechách je to podobné a zvádza to k presne rovnakému scenáru, lebo je to bezúdržbová investícia, ktorá sa raz namontuje a dá sa presne vyčísliť návratnosť a úspora - pri FVE je predpokladaná výroba predikovateľná na jednotky % presne.
Beriem to, že sme východ od vyspelého sveta a sme tak preto, lebo sme zaostalí a väčšinovo hlúpi. Väčšina generácií bola učená držať hubu a krok, nie kritické myslenie, hľadanie iných riešení.
Keď na západe už pochopili budúcnosť, čisté prostredie, lacné zdroje energie, u nás je všetko problém, lebo si ľudia nedokážu predstaviť nič iné čo poznajú a bude trvať 20 rokov až to príde k nám, budú sa musieť vracať slovenskí gastarbeiteri zo zahraničia a začať si to tu montovať a v krčme rozprávať o tom, ako je to tam a oplatí sa to finančne. Zatiaľ je to v štádiu nadšencov (aj keď je tých striech už dosť zakrytých panelmi), podobne ako pri EV. Skutočný boom príde o dosť neskôr ako na západe.
A Nórsko je Európa, to keby ste videli ten rozsah elektrobusov, vlakov v a áut v Číne a ich miliónových mestách. Zoberme si, že Nórsko je sever - je tam chladnejšie ako u nás a preto EV majú horšie podmienky (nižšia teplota = hustejší vzduch = vyšší odpor vzduchu = väčšia potreba = dlhšie nabíjanie), tiež panely nevyrábajú kvôli sklonu slnka tak ako južnejšie. Všetko je tam menej efektívne ako u nás a ide to, čo je dobrá vec pre neveriacich, lebo všade južnejšie sú tieto tri technológie (Tepelné čerpadlo, fotovoltaika, elektromobil) len lepšie a lepšie ekonomicky.
Beriem to, že sme východ od vyspelého sveta a sme tak preto, lebo sme zaostalí a väčšinovo hlúpi. Väčšina generácií bola učená držať hubu a krok, nie kritické myslenie, hľadanie iných riešení.
Keď na západe už pochopili budúcnosť, čisté prostredie, lacné zdroje energie, u nás je všetko problém, lebo si ľudia nedokážu predstaviť nič iné čo poznajú a bude trvať 20 rokov až to príde k nám, budú sa musieť vracať slovenskí gastarbeiteri zo zahraničia a začať si to tu montovať a v krčme rozprávať o tom, ako je to tam a oplatí sa to finančne. Zatiaľ je to v štádiu nadšencov (aj keď je tých striech už dosť zakrytých panelmi), podobne ako pri EV. Skutočný boom príde o dosť neskôr ako na západe.
A Nórsko je Európa, to keby ste videli ten rozsah elektrobusov, vlakov v a áut v Číne a ich miliónových mestách. Zoberme si, že Nórsko je sever - je tam chladnejšie ako u nás a preto EV majú horšie podmienky (nižšia teplota = hustejší vzduch = vyšší odpor vzduchu = väčšia potreba = dlhšie nabíjanie), tiež panely nevyrábajú kvôli sklonu slnka tak ako južnejšie. Všetko je tam menej efektívne ako u nás a ide to, čo je dobrá vec pre neveriacich, lebo všade južnejšie sú tieto tri technológie (Tepelné čerpadlo, fotovoltaika, elektromobil) len lepšie a lepšie ekonomicky.
-
- Gold Member **
- Príspevky: 537
- Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 171 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Áno, na Teba som myslel, aj minule si sa tu hrdo hlásil k tlačítkovému telefónu ale myslím, že skoro každý tu si urobí názor, či mu dotykový telefón pomáha a zvyšuje produktivitu ale nie.iceberg8 napísal: ↑Ne 17 03, 2024 7:24 pmNo trochu offtopic, ale nech sa paci..
Nic, a stratu casu, a reklamy a spionaz.
aj toto
"Ale to, či je lepšia prevádzka 8 ročného starého auta alebo kupovať každé 4 roky nové a neplatiť zbytočné opravy"
je zavadzanie.
Spravne by to malo byt nahodene do vypoctu
naklady na kupu EV *2 (kedze sa kupuje po 4 rokoch a potom predava)
vs
naklady na kupu 1 auta a nasledne opravy prvych 8 rokov.
Neviem veru, co je lepsie vramci "EKO", vyrobit 2ks EV za 8rokov, alebo 1ks benzinu a opravovat ho.
Ozaj, a nabijanie cez FV?
Zartujete? 1. april este nie je
Aká náklady na výrobu EV dvakrát ? Veď predsa keď niekto EV predá po 4 rokoch, kúpi si ho za lepšie peniaze ďalší majiteľ (ktorý nemal na nové, lebo nové EV sú nedostupné) a zošrotuje svoje staré 8 ročné spaľovacie a vyriešené dva problémy naraz (auto získa menej solventný kupujúci a zbaví sa starého pokazeného, ktoré už má DPF filter na hovno) a získame všetci, lebo nebudeme dýchať ten nemecký 20 ročný odrb - "čisté diesle", lebo to bol len výmysel Európy, všade vo svete o škodlivosti nafty vedeli a osobné autá mali prevažne benzínové.
- Trumpeta1978
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 4330
- Dátum registrácie: Ut 28 03, 2017 9:05 pm
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 339 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
narodit sa v Nórsku je niečo ako vyhrať v Lotte. Táto krajina je nielen mimoriadne bohatá na ropu a zemny plyn ale ma aj idealne podmienky pre vyrobu elektriny z vodnych tokov /cca 90percent z celej produkcie el. energie/.
Naposledy upravil/-a Trumpeta1978 v Ne 17 03, 2024 8:12 pm, upravené celkom 1 krát.
-
- Platinum Member ***
- Príspevky: 670
- Dátum registrácie: Ut 13 05, 2014 12:12 pm
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 82 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Posudte sami neviem nakolko relevantny je ten zdroj , miror bude mozno vediet viac .
Kazdopadne EV je tazsi cca o 30 % , opotrebovanie pneumatik je teda asi realna , rovnako brzd a samozrejme aj samotnych ciest
https://www.emissionsanalytics.com/news ... ing-tread
Kazdopadne EV je tazsi cca o 30 % , opotrebovanie pneumatik je teda asi realna , rovnako brzd a samozrejme aj samotnych ciest
https://www.emissionsanalytics.com/news ... ing-tread
- Joki
- Platinum Member ***
- Príspevky: 1017
- Dátum registrácie: Po 30 08, 2021 1:24 pm
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 227 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
https://www.michelin.sk/auto/rady/sprie ... ke-vozidla
Sú pneumatiky pre elektrické autá rovnaké ako pre autá so spaľovacím motorom?
Najväčšími výhodami elektrických áut vybavených pneumatikami, ktoré boli pre ne špeciálne navrhnuté, je dlhší dojazd batérie a zachovanie ticha v interiéri vozidla. Okrem toho, keď v elektrickom aute šliapnete na plynový pedál, okamžite dosiahnete 100 % výkonu vozidla. Pri vozidle so spaľovacím motorom stúpa výkon postupne. Znamená to, že prenos zaťaženia je oveľa intenzívnejší ako pri vozidle so spaľovacím motorom.
Joki bought a coffee. Ty môžeš tiez
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
- Joki
- Platinum Member ***
- Príspevky: 1017
- Dátum registrácie: Po 30 08, 2021 1:24 pm
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 227 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Dôležité aj je, kto vedie krajinu, ako ju chce spravovať, ako využívať tie suroviny a potom aj mentalita národa.Joki napísal: ↑Ne 17 03, 2024 8:22 pmTrumpeta1978 napísal: ↑Ne 17 03, 2024 7:56 pm narodit sa v Nórsku je niečo ako vyhrať v Lotte. Táto krajina je nielen mimoriadne bohatá na ropu a zemny plyn ale ma aj idealne podmienky pre vyrobu elektriny z vodnych tokov /cca 90percent z celej produkcie el. energie/
Nemenovaná krajina má obrovské množstvá rôznych druhov surovín, ale zisky sa nepoužívajú v prospech obyvateľstva.
Trumpeta, trocha mi blbol prípsevok a jeho pisanie.
Nemiesto citovania som dal prepísať. Prepáč, ak som ťa zmiatol.
Joki bought a coffee. Ty môžeš tiez
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
https://www.buymeacoffee.com/akoinvestovat
-
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 4002
- Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
- Has thanked: 489 times
- Been thanked: 176 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Nechvalil by som sa uverom za zateplenie.. Tie zakazky museli byt extremne predrazene, cize uspora je otazna..
FV na streche je luxus, ktory sa moze, ale nemusi splatit, vsetko zalezi od cisiel. Stale je to skor o prestizi, nez uspore.
Mozem si kupit bojler za 100eur z hobymarketu, a mam teplu vodu veselo na roky rokuce.. A energie cca 200-250eur rocne.
Alebo bojler na FV za 2 tisicky, ktory tiez vydrzi 20 rokov. K tomu FV tisicku, konstrukcia, kable, istice, rozne boxy, plus praca a nejake to riziko, ak udrie blesk, pridem o toto vsetko. A samozrejme montaz, kedze nie kazdy si trufne na strechu. 5 tisic ? Cize 5000/250=20rokov.
Dojmy a pojmy su jedna vec..
Navratnost je taka, aku chce ten, kto ju pocita..
Este nikdy som nevidel vypocet, ze by EV bolo ekonomickejsie ako priemerny benzin.
FV na streche je luxus, ktory sa moze, ale nemusi splatit, vsetko zalezi od cisiel. Stale je to skor o prestizi, nez uspore.
Mozem si kupit bojler za 100eur z hobymarketu, a mam teplu vodu veselo na roky rokuce.. A energie cca 200-250eur rocne.
Alebo bojler na FV za 2 tisicky, ktory tiez vydrzi 20 rokov. K tomu FV tisicku, konstrukcia, kable, istice, rozne boxy, plus praca a nejake to riziko, ak udrie blesk, pridem o toto vsetko. A samozrejme montaz, kedze nie kazdy si trufne na strechu. 5 tisic ? Cize 5000/250=20rokov.
Dojmy a pojmy su jedna vec..
Navratnost je taka, aku chce ten, kto ju pocita..
Este nikdy som nevidel vypocet, ze by EV bolo ekonomickejsie ako priemerny benzin.
Odoslané z počítača
-
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 4002
- Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
- Has thanked: 489 times
- Been thanked: 176 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
miror napísal: ↑Ne 17 03, 2024 7:41 pm
Aká náklady na výrobu EV dvakrát ? Veď predsa keď niekto EV predá po 4 rokoch, kúpi si ho za lepšie peniaze ďalší majiteľ (ktorý nemal na nové, lebo nové EV sú nedostupné) a zošrotuje svoje staré 8 ročné spaľovacie a vyriešené dva problémy naraz (auto získa menej solventný kupujúci a zbaví sa starého pokazeného, ktoré už má DPF filter na hovno) a získame všetci, lebo nebudeme dýchať ten nemecký 20 ročný odrb - "čisté diesle", lebo to bol len výmysel Európy, všade vo svete o škodlivosti nafty vedeli a osobné autá mali prevažne benzínové.
Bez cisiel nemozno porovnat.
Nechcem tu spamovat forum s linkami, ci su EV "clean" alebo nie, takych linkov tu uz bolo habadej, kazdy si najde to co potrebuje, napr tazba surovin pre baterie, ich recyklacia, atd..
To by musel porovnat niekto nestranny
Inak, bojujej takto aj proti kuričom, ako bojujes proti dizlom? Lebo mna viac ako dizle ohrozuju ludia, ktori palia odpad v pieckach a dymi im to nonstop 8-9mesiacov v roku...
EV = vyssia hmotnost = vyssie opotrebenie pneumatik = viac prachu..
CO2 same o sebe nie je problem pre planetu.
Odoslané z počítača
-
- Gold Member **
- Príspevky: 537
- Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 171 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Nechcem zachádzať do detailov a ani nebudem, nakoľko argumenty začínajú byť už troška nasilu z Tvojej strany bez toho, aby si si nevedel ani pogoogliť ako sa rieši FVE a ohrev vody ....iceberg8 napísal: ↑Ne 17 03, 2024 9:30 pm Nechvalil by som sa uverom za zateplenie.. Tie zakazky museli byt extremne predrazene, cize uspora je otazna..
FV na streche je luxus, ktory sa moze, ale nemusi splatit, vsetko zalezi od cisiel. Stale je to skor o prestizi, nez uspore.
Mozem si kupit bojler za 100eur z hobymarketu, a mam teplu vodu veselo na roky rokuce.. A energie cca 200-250eur rocne.
Alebo bojler na FV za 2 tisicky, ktory tiez vydrzi 20 rokov. K tomu FV tisicku, konstrukcia, kable, istice, rozne boxy, plus praca a nejake to riziko, ak udrie blesk, pridem o toto vsetko. A samozrejme montaz, kedze nie kazdy si trufne na strechu. 5 tisic ? Cize 5000/250=20rokov.
Dojmy a pojmy su jedna vec..
Navratnost je taka, aku chce ten, kto ju pocita..
Este nikdy som nevidel vypocet, ze by EV bolo ekonomickejsie ako priemerny benzin.
Áno, na ohrev z fotovoltaiky stačí ten jeden bojler z OBI za 100€, rovnaký ako bez nej, len ho treba spínať buď časovačom kedy je prevažne slnko (mal som nastavené obyčajnou 5€ zásuvkou s časovačom od 10:00 do 17:00 denne) alebo teraz cez WIFI zásuvku z Aliexpress za 7 € a z domáceho servera dávať pokyny na zopnutie a vypnutie podľa údajov elektromera, čii posiela prebytky alebo nie. A bojler za 100€ Ti 20 rokov nevydrží, ale okolo 8 rokov, 30 rokov mám antikórový bojler ja ale to nie je prípad pozinkovaných alebo osmaltovaných najlacnejších bojlerov z hobymarketov.
Bleskozvody sú asi už nejako vyriešené, nie je FVE zas až taká novinka a tiež je pri väčšine poisťovní súčasťou poistenia domu, nie je vo výlukách.
A práve o cene som písal, že je ľahko vypočítateľná, človek dostane ponuku od firmy za montáž a presne vie podľa predikcií, koľko mu to dá ročne a vypočíta návratnosť. Nie je to o tom, že investuj a potom uvidíš, kedy sa to vráti.
-
- Gold Member **
- Príspevky: 537
- Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 171 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
áno, tiež cítim, že sa málo bojuje proti kuričom a ešte biomasu vyhlásia za obnoviteľný zdroj a človek to na dedine musí dýchať, je to hnus, hlavne keď si tam ľudia zároveň spaľujú odpad, lebo za smeti sa platíiceberg8 napísal: ↑Ne 17 03, 2024 9:45 pm
Inak, bojujej takto aj proti kuričom, ako bojujes proti dizlom? Lebo mna viac ako dizle ohrozuju ludia, ktori palia odpad v pieckach a dymi im to nonstop 8-9mesiacov v roku...
EV = vyssia hmotnost = vyssie opotrebenie pneumatik = viac prachu..
CO2 same o sebe nie je problem pre planetu.
opotrebenie brzdových doštičiek, čo pri EV odpadá vďaka rekuperácií a pri spaľovákoch je rovnakým problémom ako emisie motora alebo pneumatík (mimochodom brzdy tie zaujaté štúdie nespomínajú, len pneu), nie je priťažujúce u spaľovákov ?
elektromobily používajú pneumatiky s vyšším indexom zaťaženia a teda opotrebenie je rovnaké ako u spaľovákov, ktoré používajú pneumatiky stavané na ich hmotnosť
rozdiel hmotnosti EV a spaľováku nie je 30%, ako niekto vyššie naísal, len tak bleskom som prebehol a je to od 10 do 20 % max., aj to v porovnaní s benzínom, s dieslom tých 10%, predsalen plná nádrž a ťažký motor urobia nejakú hmotnosť (spaľovák je vážaný len s minimom paliva, kdežto EV s celou batériou)
-
- VETERAN MEMBER *****
- Príspevky: 4002
- Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
- Has thanked: 489 times
- Been thanked: 176 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Pneumatiky menim daleko castejsie na benzinovom aute, ako brzdove platnicky
Ved si len vezmi aku plochu ma platnicka, a aku pneumatika a kolko milimetrov z nej ubudne..
Plna nadrz na benzine?
Vies, ze benzin nie je voda, ze? (objemova hmotnost)
A vies, ze sa da jazdit s 1/4-1/2 nadrzou, ale EV si elektrony nenechas doma, resp ano ale nie bateriu
Neviem ake riesenie mas na ohrev vody pomocou FV, ale FV ma DC a bojler za 100eur nemoze obsahovat DC spiralu, kedze ta sama o sebe stoji viac, ako spominanych 100eur. Cize si tam musel vynechat nejake zariadenie, ako napriklad menic?
Ved si len vezmi aku plochu ma platnicka, a aku pneumatika a kolko milimetrov z nej ubudne..
Plna nadrz na benzine?
Vies, ze benzin nie je voda, ze? (objemova hmotnost)
A vies, ze sa da jazdit s 1/4-1/2 nadrzou, ale EV si elektrony nenechas doma, resp ano ale nie bateriu
Neviem ake riesenie mas na ohrev vody pomocou FV, ale FV ma DC a bojler za 100eur nemoze obsahovat DC spiralu, kedze ta sama o sebe stoji viac, ako spominanych 100eur. Cize si tam musel vynechat nejake zariadenie, ako napriklad menic?
Odoslané z počítača
-
- Silver Member *
- Príspevky: 290
- Dátum registrácie: Ut 01 03, 2022 1:40 pm
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
Re: ELEKTROMOBILY - dobrá investícia?
Američania majú nedostatok niektorých profesií a študovať sa im ich ani nechce, takže si to poriešia inak ale ani to už moc nechcú. Lenže Ich K-12 a podobné základné a stredné školstvo nerobí o to záujem a ani nemajú kde sa na tie veci pripravovať a o verejné školy je nátresk a privátne stoja tiež dosť, takže len tak nejaké kurzy nevyrobia pre univerzity a potom prípadné firmy polotovary, ktoré môžu ďalej spracovať, pretože univerzity a firmy na ne naviazané majú zase dosť špičkové ale nie tak ako ich chápeme my, to len Orbán trocha je inde. A ak sa narodíš niekde v nejakej prérii(alebo v meste v nejakej priemernejšej štvrti), cestu k prijatiu na lepšiu univerzitu máš v podstate vylúčenú a ani na to nemáš a teraz im zrušili aj pôžičky na štúdium ktoré aj tak nevedeli v zamestnaní splatiť... A potom majú problém, že niečo im nejde... A ak si nejaký normálny človek v takom NY, nejaké 3-4 deti si proste dovoliť nemôžeš(na rozdiel od minulosti) a migranti tak čakajú na hraniciach a Američania zase na dovolenky v Karibiku, ktorý je akosi hospodársky stále trocha mimo