Zelená politika EU

Politika, svetonázory, naša spoločnosť
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
iceberg8
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3910
Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
Has thanked: 478 times
Been thanked: 159 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa iceberg8 »

Ani nejde podla mna o to, co by si musel vybudovat, to by nemal byt problem, ale kam by si tu vodu pustil? :)
Aku to ma ucinnost vobec? 1kWh nacerpa vodu hore, kolko dostaneme pri jej vypusteni?
"Účinnosť prečerpávacieho cyklu je cca 74 %."
Zeby az 74%?

Turbogenerátory umožňujú turbínovú a čerpadlovú prevádzku. Ovládanie turbogenerátov je plne automatické. Čas nábehu do turbínovej prevádzky a zaťaženie na plný výkon trvá cca 70 sekúnd, do čerpadlovej prevádzky cca 120 sekúnd. Účinnosť prečerpávacieho cyklu je cca 74 %. Z objemu vody v hornej nádrži je možné vyrobiť 3 800 MWh elektriny za dobu 5,5 hodiny pri súčasnej prevádzke šiestich TG. Načerpanie vody do nádrže trvá 8 hodín pri prevádzke šiestich akumulačných čerpadiel

Skor by ma zaujimalo, ci by kapitalizmus zniesol energiu zadarmo, napr nejaku "z vákua" a podobne..
Odoslané z počítača
miror
Gold Member **
Príspevky: 496
Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
Has thanked: 30 times
Been thanked: 141 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa miror »

Nezabúdajme, že máme niekoľko veľkých vodných elektrární, ktoré dokážu plynule zvyšovať a znižovať, prípadne zastaviť výkon, takže nie je na dlhšiu niekoľkohodinovú reguláciu ani potrebná batéria ale "justintime" výroba, ktorej máme habadej na pokrytie výkyvov. Čierny Váh je nádherná čerešnička na torte, ale je to batéria. Regulácia pomocou vodných elektrární nestojí v podstate nič, nič sa nepotrebuje prečerpávať atď. Nepíšem o plynových, ktoré sa na toto používajú, lebo tie na rozdiel od vodnej energie nie sú ekologické (aj keď sa balancuje nejako stále, že sú obnoviteľným zdrojom).
iceberg8
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3910
Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
Has thanked: 478 times
Been thanked: 159 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa iceberg8 »

Uz dlhsie hladam sposob ako ulozit energiu "doma"..
https://www.youtube.com/watch?v=CMR9z9Xr8GM
Odoslané z počítača
Používateľov profilový obrázok
JUGGLER
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 15693
Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
Has thanked: 988 times
Been thanked: 1343 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa JUGGLER »

Zdá sa, že nám globálne otepľovanie zachráni ekonomiku EU. Len teplá zima udrží ceny energií dole. Pekne to vidíme teraz, ked máme teplú jeseň. Včera som pozeral besedu, kde tvrdili, že EU nevyriešila nič, preto si ceny energií každý štát rieši na národnej úrovni. Začali Nemci s balíkom 200-300 mld., my sme sa včera pridali ( ked Sulíkovci schvália rozpočet a nepovalia vládu ). Mne sa to globálne oteplovanie začína páčiť. Máme peknú teplú jeseň, len v zime budeme musieť lyžovať vo väčších nadmorských výškach. Extrémy ako suché leto, nedostatok vody, silné búrky - to nepripisujem globálnemu oteplovaniu, ale nedostatočnej starostlivosti o prírodu na lokálnych úrovniach ( vyrúb lesov, nezadržiavanie vody v prírode, obrovské asfaltové plochy z ktorých voda rýchlo odtečie do kanalizácie - riek - morí )
:idea: ,,Amatérski investori investujúci pasívne do indexového fondu budú mať v dlhodobom horizonte lepšie výnosy ako profesionálni manažéri fondov,, Buffett :mesec:
:arrow: Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
iceberg8
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3910
Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
Has thanked: 478 times
Been thanked: 159 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa iceberg8 »

No to bude premnozenie kliestov a inych savych parazitov... pri takto teplych zimach..
Odoslané z počítača
hifron
Silver Member *
Príspevky: 273
Dátum registrácie: Ut 01 03, 2022 1:40 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa hifron »

Podľa jedného dominantného predajcu elektriny na Slovensku existuje možnosť si zakúpiť zelenú elektrinu a je tu aj možnosť výberu... 8)

Čo je na stránke ale zaujímavé je, že sa dá aj pozrieť, že Európa je na tom trocha divoko čo sa týka zelenej politiky(nielen elektrina) a hoci táto stránka ponúka možnosť si vybrať elektrinu zo širokej škály možností(ale vidno že na Slovensku až tak možnosti zrejme až také nie sú :D ), chcelo by to možno trocha aj pohnúť rozumom a napríklad v poľnohospodárstve sa síce tlačia drahšie bio-potraviny a tak, ale prakticky nejakú časť je niekedy nutné riešiť aj inak...

V elektrospotrebičoch máme pekné štítky ktoré sa reformovali(a výrobcovia sa to naučili ešte lepšie ochcávať :evil: ), ale v princípe možno ide o to, že spotrebiče rovnako ako potraviny(plným rôznych éčok(čo môžu byť prospešné látky, neutrálne, a aj toxický odpad, a delia sa také látky tiež všelijako(teda tie éčka)))...

Pretože aj elektroodpad je treba recyklovať a to je dokonca nebezpečné, takže nejaké reformy prebehli, ale ešte veľa máme pred sebou(a aby aj neutrpel spotrebiteľ kazítkami hneď po záruke, ale tuším tu tiež nejaká reforma bola)...

Teda potraviny nie sú len čisto bio(ale keď sa povedzme najem v reštike, jem nejaké výrobky doma a podobne) tak je to zložitejšie a trocha zeleného nadhľadu(a upratania) a možno na začiatok nejaké štítky podielu zelenej energie a upratanie éčok a zadelenie ich, nech je na prvý pohľad jasné o čo ide(a keď má byť obal pekný, tak QR kód to istí) ale rating je rating :mrgreen:
miror
Gold Member **
Príspevky: 496
Dátum registrácie: Ut 06 04, 2021 9:13 pm
Has thanked: 30 times
Been thanked: 141 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa miror »

Ten jeden dominantný predajca elektriny je s týmto len obyčajný marketér a predáva teplú vodu. Nikto nikdy Ti neoddelí elektrinu do domu na zelenú a inú a o podporu zelených zdrojov sa tiež nejedná - je to čisto do vrecka ZSE. Ako mi po zavedení toho ich poplatku povedali v iných firmách dodávateľov energií, sami sa čudovali že aký príplatok, keď zelenú elektrinu kupujú na trhu za lacnejšie ako nezelenú. Takže u ZSE sa pripláca za to, že nakúpia viacej lacnej energie, resp. oni kupujú lacnejšiu zelenú a ľudia im pre dobrý pocit platia 2€ mesačne. Neviem aký poplatok by bol zbytočnejší ako toto.
danno
Active Member
Príspevky: 97
Dátum registrácie: Št 18 02, 2021 3:18 pm
Has thanked: 7 times
Been thanked: 11 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa danno »

ZSE aktualne odobera 22% z obnovitelnych zdrojov. ZSE aktualne hlada 22% zakaznikov ktory su ochotny platit prve 3 mesiace 2€ mesacne a potom 5€ mesacne. Ako bonus ti daju "Zeleny certifikat" (E‑mailom dostanete certifikát, na ktorý si dopíšete svoje meno alebo celú rodinu a môžete si ho vystaviť u vás doma.) K tomu 3 Ekologicke nalepky ktore si nalepis na auto, schranku a tretiu aj na celo nech povzbudis svojich susedov a znamych. Este dostanes 100% garanciu na povod eletriny

Kód: Vybrať všetko

My nakúpime záruky pôvodu elektriny pre vás, ak máte o takúto elektrinu záujem. Pred vašou zásuvkou neoddelíme zelenú elektrinu od čiernej, pretože to fyzicky nie je možné, ale garantujeme, že vaša celková spotreba je 100 % krytá elektrinou z obnoviteľných zdrojov.
a vraj sa naslo uz 125 000 ludi, este by mohli spravit spolupracu na EGS fondy s VUB to by bolo tip top..
Používateľov profilový obrázok
JUGGLER
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 15693
Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
Has thanked: 988 times
Been thanked: 1343 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa JUGGLER »

Eurokomisia nás podrazila. Bežní ľudia nebudú mať na autá, hovorí Alexandr Vondra

Európska komisia nedávno na všeobecné zdesenie predstavila novú reguláciu automobilov, známu ako Euro 7.
Podľa mnohých kritikov by zavedenie tejto normy do praxe znamenalo likvidáciu automobilu ako dopravného prostriedku pre široké vrstvy.
Jedným z nich je aj český europoslanec Alexandr Vondra.

Ste veľkým oponentom pripravovanej normy Euro 7. Čo vám na nej najviac prekáža?

Európska komisia nás podrazila. Jej podpredseda pre Green Deal Frans Timmermans opakovane sľuboval, že ak prejdú nulové limity na CO2 pri osobných autách v roku 2035, tak Euro 7 bude len taká light verzia.
Keď ju potom vlani v novembri zverejnil, bolo to všetko iné, iba nie light verzia. Návrh je veľmi tvrdý, môže mať ďalekosiahle dôsledky, nie niekedy o desať rokov, ale prakticky okamžite.
Je to útok na automobilitu ako takú.

České predsedníctvo, inak vcelku úspešné, urobilo jednu chybu, keď pani ministerka Anna Hubáčková [bývalá ministerka životného prostredia ČR, pozn. red.] sľubu uverila a nechala v októbri tie limity na CO2 schváliť v trialógu. Mala to odsunúť, až uvidíme návrh na Euro 7, a nenechať sa uchlácholiť Timmermansovým cumlíkom. Nemôžeme len dôverovať, musíme preverovať.
Všetko v EÚ je tvrdý výmenný obchod. Deal musíme robiť vo dverách a nenechať ich zatvoriť skôr, než dostaneme protihodnotu.

Na zmenu teda tlačí Európska komisia?

Komisia, Timmermans a potom zelenosocialistická koalícia v EP. Ale na rozdiel od dekarbonizačnej legislatívy, kde sa autopriemysel vopred podvolil, tak tu je jeho odpor silný a tvrdý.
Tie problémy sú trojakého typu. Po prvé, návrh Euro 7 sa vzťahuje na všetko. Na osobné autá, dodávky, nákladiaky aj autobusy. Všetko sa hádže do jedného vreca, čo je nezmysel a spôsobuje to problémy.
Po druhé, pokiaľ ide o autá so spaľovacím motorom, návrh rozširuje požiadavky na znižovanie iných emisií, ako je CO2, a hlavne nariaďuje ich online monitoring, či sa tie normy plnia v akýchkoľvek mysliteľných jazdných situáciách. Dovedené do absurdity, ak niekto pôjde po diaľnici 200-kilometrovou rýchlosťou, čiže prekračuje povolenú rýchlosť a pritom zvyšuje svoje emisie, tak to je predsa práca pre políciu.
Prečo by za to mali pykať automobilky a vodiči, ktorí jazdia disciplinovane?

Ako má robiť tento online monitoring?

Pomocou rôznych softvérových zariadení, ktoré by sa museli inštalovať do áut. Nastane to, že kvôli nákladom na zabudovanie systémov do áut automobilky fakticky prestanú vyrábať lacnejšie autá so spaľovacími motormi, v Česku typicky Škodu Fabia. A to v podstate hneď. Automobilky sa tým otvorene vyhrážajú, pretože vzniknuté náklady nie sú schopné schovať do marží...


Sorry. Zbytok je platený obsah. Už aj za pravdu sa platí... Všetko je o prachoch...
Ale podstata je zverejnená, to je základ. Lacné autá nebudú. Prečo?
Lebo ako som čítal ekonomickú analýzu, bežní ľudia nemajú na elektromobily.
Prirážka za EV sa ekonomicky proste nevráti. Ani ked budete dobíjať za 10e mesačne a ušetríte za servis ( pri EV netreba výmenu oleja, výfuky a pod. )

Tak EU vymyslela diabolský plán. Za pár nebude žiadny benzíňak lacnejší ako EV.
Zamyslite sa, že životné prostredie za tým nemôže byť: prečo? Lebo prísna norma zabráni výrobe lacnejších áut, ale tie by boli stále ekologickejšie ako staré autá.
Europa v chudobnejších krajinách sa premení na Kubu: staré autá tu budú jazdiť ešze dlhé roky.

Podobný tlak sa bude týkať nehnuteľností:

Europoslanci v úterý schválili významné změny týkající se budov. Majitelé domů a bytů budou muset do deseti let výrazně snížit jejich energetickou náročnost, a to podle kategorií, které si určí členské země.
Revize směrnice o energetické náročnosti budov je součástí balíčku „Fit for 55“, který stanoví vizi dosáhnout postupnými kroky do roku 2050 nulových emisí.
To bude pro většinu majitelů domů znamenalo nutnost realizovat poměrně rozsáhlou rekonstrukci. Podle Evropským parlamentem schválené směrnice tak musejí do roku 2030 projít rekonstrukcí všechny budovy, které mají energetickou náročnost F, a G. Do roku 2033 projdou rekonstrukcí také budovy s náročností E. Nově postavené budovy pak musí být od roku 2028 (veřejné) resp. 2030 (všechny) plně bezemisní. Pokud by se tak nestalo, může stát majiteli nemovitosti uložit pokutu. Všechny země EU budou muset zajistit, aby se ustoupilo od používání fosilních paliv v systémech vytápění u nových budov a budov, které procházejí význačnou renovací. Fosilní zdroje by měly být zcela vyřazeny do roku 2035.

Statisícové dodatečné náklady na bytovou jednotku nebudou schopni běžní občané zvládnout.
Tlak Evropské komise přizpůsobit veškerý život klimatické záchraně lidstva je zkrátka příliš velký - ceny energií jsou historicky vysoko, některé materiály mají na trhu výpadek, jiné jsou předražené.
Časové lhůty jsou zcela nereálné.
Přesné parametry směrnice ještě nejsou jasné, nyní musí rozumné vlády zabojovat s Evropskou komisí a europarlamentem o co nejlepší výsledek.
:idea: ,,Amatérski investori investujúci pasívne do indexového fondu budú mať v dlhodobom horizonte lepšie výnosy ako profesionálni manažéri fondov,, Buffett :mesec:
:arrow: Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
iceberg8
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3910
Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
Has thanked: 478 times
Been thanked: 159 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa iceberg8 »

A ak niekto neposluchne, tak mu dom zburaju ? Lebo ma certifikat F alebo G ?
Odoslané z počítača
Používateľov profilový obrázok
iosephus
Silver Member *
Príspevky: 230
Dátum registrácie: Po 06 02, 2023 2:56 pm
Has thanked: 10 times
Been thanked: 29 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa iosephus »

iceberg8 napísal: Po 20 03, 2023 9:01 am A ak niekto neposluchne, tak mu dom zburaju ? Lebo ma certifikat F alebo G ?
EÚ má predsa aj lepšie metódy vydierania, znemožnia ti prístup k dotáciám, vyššia daň z nehnuteľnosti, prípadne nejaká extra ekologická daň, mimoriadna daň pri predaji energeticky nevýhodného domu, tak ako je to teraz pri autách.
rmaly
Guru Member ****
Príspevky: 1421
Dátum registrácie: St 21 04, 2010 12:53 pm
Has thanked: 751 times
Been thanked: 81 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa rmaly »

danno napísal: Pi 03 02, 2023 11:46 pm ZSE aktualne odobera 22% z obnovitelnych zdrojov. ZSE aktualne hlada 22% zakaznikov ktory su ochotny platit prve 3 mesiace 2€ mesacne a potom 5€ mesacne. Ako bonus ti daju "Zeleny certifikat" (E‑mailom dostanete certifikát, na ktorý si dopíšete svoje meno alebo celú rodinu a môžete si ho vystaviť u vás doma.) K tomu 3 Ekologicke nalepky ktore si nalepis na auto, schranku a tretiu aj na celo nech povzbudis svojich susedov a znamych. Este dostanes 100% garanciu na povod eletriny

Kód: Vybrať všetko

My nakúpime záruky pôvodu elektriny pre vás, ak máte o takúto elektrinu záujem. Pred vašou zásuvkou neoddelíme zelenú elektrinu od čiernej, pretože to fyzicky nie je možné, ale garantujeme, že vaša celková spotreba je 100 % krytá elektrinou z obnoviteľných zdrojov.
a vraj sa naslo uz 125 000 ludi, este by mohli spravit spolupracu na EGS fondy s VUB to by bolo tip top..
a pri tomto super ksefte ma napadlo, ze ak by nazbierali viac ludi ako je ten zeleny zdroj, ci by to nebolo neopravnene obohatenie... proste predavaju teplu vodu...
Používateľov profilový obrázok
JUGGLER
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 15693
Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
Has thanked: 988 times
Been thanked: 1343 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa JUGGLER »

Európa sa 100% elektromobilitou rozhodla staviť všetko na jedinú technológiu, ktorú však na rozdiel od klasických áut nemá vôbec pod kontrolou – technologicky ani surovinovo.

Áno, hovoríme o Číne. Číňania nie sú slepí ani hluchí, veľmi pozorne sledovali to, čo sa Európa chystá spraviť so svojím automobilovým priemyslom. A kým sme sa my dohadovali o tom, aké emisie budú v tom či onom roku môcť autá produkovať, a ohlasovali trvalý a definitívny prechod na elektroautá, Číňania usilovne pracovali.

S vidinou zisku zo stále bohatého európskeho trhu sa pustili do zlepšovania technológií elektrického pohonu, ale aj do investícií po celom svete, ktoré mali za cieľ fakticky ovládnuť globálny trh s kľúčovými surovinami na výrobu batérií – lítia a kobaltu.

Ak by sme chceli podporovať konšpirácie, mohli by sme napísať, že hlavný ideológ Green Dealu a boja proti automobilizmu Frans Timmermans, podpredseda Európskej komisie, je čínsky agent. Hoci... ak by ním bol, nesprával by sa inak.

Aj nemecký odpor na poslednú chvíľu bol motivovaný práve správaním tohto eurokomisára. Ten totiž ešte vlani v lete, keď Rada EÚ zákaz spaľovacích motorov schvaľovala prvý raz, sľúbil výnimku pre syntetické palivá. V konečnom návrhu sa však objavila len nezáväzná zmienka o možnosti preskúmania tejto technológie. A to Nemci vnímali ako podvod.

Rovnako pri norme Euro 7 Timmermans sľúbil, že výmenou za zákaz spaľovacích motorov v roku 2035 bude táto norma voľnejšia, aby nezlikvidovala ich výrobu už v polovici tohto desaťročia. Ani tu svoj sľub nedodržal a predložil najdrsnejšiu verziu normy.

Infraštruktúra a dopravná chudoba

Elektrická autá majú svoje nespochybniteľné výhody, primárne v mestskej a prímestskej doprave. Bez fungujúcej infraštruktúry, teda dostatočného množstva nabíjacích staníc, sú však tieto výhody irelevantné. Ak si auto nemáte kde nabiť, nikam ním nezájdete.

Štáty EÚ budovanie infraštruktúry, s ktorou mali začať minimálne od roku 2014, trestuhodne zanedbali. Päťdesiat percent existujúcej pokrývajú dva štáty – Nemecko a Holandsko.
Slovensko je na chvoste.

Pritom to nie je o tom, postaviť niekde nabíjací bod. Za tým sa skrýva prebudovanie celej siete, rozšírenie jej kapacity, rezervovanie výkonu.
Aby v prípadoch, keď sa k nabíjaniu pripoja desaťtisíce áut (trebárs večer), celá sieť nepadla.

Pripomeňme k tomu zdanlivo nesúvisiacu udalosť. Tento týždeň zasiahla východ Slovenska víchrica. Po vyčíňaní živlu zostali bez energie tisícky domácností.
Stačilo pár stromov, ktoré popretŕhali vedenie. Naozaj sa chceme s takouto infraštruktúrou vrhnúť na plošnú elektromobilitu?

Autá, ktoré (pravdepodobne) nebude kde nabíjať, budú navyše také drahé, že si ich väčšina ľudí nebude môcť ani dovoliť.
Hoci sa to donedávna prezentovalo ako nepodložená fáma, dnes Európska únia uvažuje o zriadení fondu na riešenie dopravnej chudoby. Vyčleniť chce na to milióny eur cez tzv. Sociálny klimatický fond.

A s tým súvisí aj stav vozového parku. Zákaz nových spaľovacích motorov (zatiaľ) neznamená zákaz tých existujúcich. Slovenský autopark patrí v priemere medzi najstaršie.
A čím chudobnejšia krajina EÚ, tým je vek áut spravidla vyšší. Hrozí nám teda tzv. havanizácia – ulice plné veteránov, čo bude mať okrem iného aj svoje ekologické následky.

Drancovanie prírody

Predstava čistej a emisne neutrálnej Európy je lákavá a zrejme sa nájde málokto, kto by s takouto myšlienkou v jej podstate nesúhlasil. Má však mnoho „ale“, ktoré jej praktickú realizáciu znemožňujú.

Automobilka Porsche tento týždeň ohlásila rozšírenie svojej investície na Považí, kde chce vybudovať fabriku na batérie. Nepôjde však o baterkáreň v pravom zmysle slova, len o skladanie jednotlivých článkov vyrobených inde do hotovej podoby akumulátora.

Výroba samotných článkov je totiž de facto ťažký chemický priemysel a ten v obraze idylickej zelenej Európy nemá miesto. A toto miesto nemá ani v hlavách tunajších zelených radikálov.

Európa sa nechce dotýkať ani vlastných zásob lítia či iných prvkov nevyhnutných pre technológiu elektrického pohonu. A radšej sa ani nepúšťajme do otázky, kde chcú Európania zobrať všetku tú elektrinu, ktorá má autá poháňať – to, že všetka bude zo slnka a z vetra, je čistá chiméra.

Potrebné suroviny sa teda budú ťažiť v iných častiach sveta. Zničenú krajinu, zdevastované ekosystémy, zlikvidované pralesy, ktoré padnú za obeť ťažbe lítia či kobaltu, zelený Európan neuvidí. Nanajvýš o pár rokov zaplače, že napríklad v Kongu hynú gorily a je povinnosťou Európy poslať tejto krajine miliardy eur ako odškodné. A zisky skončia v Pekingu či Šanghaji.

Je smutnou realitou doby, že dnes treba vysvetľovať samozrejmé veci. Napríklad to, že každú vec musel niekto niekde vyrobiť. Na tú výrobu potreboval suroviny a energiu. Že aj tie smartfóny, z ktorých poniektorí píšu nadšené budovateľské statusy, sú z ropného plastu, že vzácne kovy v nich pochádzajú z afrických baní, kde za pár centov otročia aj deti, a že na výrobu čipov, vďaka ktorým ten smartfón funguje, treba obrovské množstvá vody.
:idea: ,,Amatérski investori investujúci pasívne do indexového fondu budú mať v dlhodobom horizonte lepšie výnosy ako profesionálni manažéri fondov,, Buffett :mesec:
:arrow: Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
jogo
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 7052
Dátum registrácie: Po 04 08, 2008 9:03 pm
Has thanked: 147 times
Been thanked: 276 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa jogo »

Neviem, ako si to urobil, ale format mam 2x väší ako je šírka strany a musím si pri čítaní príspevku rolovať stranu doboku.
Bolo by dobre dať zdroj, lebo to teraz vyzerá, že si to napísal ty...alebo si to napísal ty? :)
-Disclaimer: Všetky informácie, ktoré poskytujem na tomto fóre, sú určené výhradne ku študijným účelom. V žiadnom prípade neslúžia ako investičné doporučenie.
iceberg8
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3910
Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
Has thanked: 478 times
Been thanked: 159 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa iceberg8 »

"po diaľnici 200-kilometrovou rýchlosťou, čiže prekračuje povolenú rýchlosť a pritom zvyšuje svoje emisie, tak to je predsa práca pre políciu. "

V nemecku je 200kmh OK na useku na tom vymedzenom..
Okrem toho, ak pojde o zivot, CO2 musi ist stranou - pacient ma prednost pred obmedzenim rychlosti alebo CO2..

Pevne verim, ze tieto EURO7 budu aj na sukromne lietadielka a lodky..

Skor som zvedavy, ak niekto nalozi rodinu a kufor do auta s objemom 1.2L, kedze downsizing je sexy, a pojde do kopca, ci mu CO2 policia EURO007 nepride zaplombovat vyfuk..
Odoslané z počítača
Používateľov profilový obrázok
JUGGLER
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 15693
Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
Has thanked: 988 times
Been thanked: 1343 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa JUGGLER »

Držiteľ Nobelovej ceny Clauser: Žiadna skutočná klimatická kríza neexistuje. Úloha uhlíka je zanedbateľná

K nezanedbateľnému počtu vedcov, ktorí sa na súčasný klimatický alarmizmus pozerajú kritickým okom, pribudlo zvučné meno – americký vedec, jedna z popredných svetových autorít v oblasti kvantovej mechaniky a zároveň nositeľ Nobelovej ceny za fyziku z roku 2022 John Francis Clauser.

„Populárny naratív o klimatických zmenách odráža nebezpečnú korupciu vedy, ktorá ohrozuje svetové hospodárstvo a blahobyt miliárd ľudí.“ Toto tvrdenie uviedol Clauser vo svojom vyhlásení, keď sa pred niekoľkými týždňami stal členom správnej rady vedeckej organizácie CO₂ Coalition.

Tá nesúhlasí so súčasným spoločenským trendom a vedeckými metódami, ktoré popisujú a predpovedajú klimatické zmeny a vinia z toho človeka a produkciu emisií uhlíka. Definuje sa ako „nezávislá vzdelávacia nadácia“, ktorá chce „vzdelávať vedúcich predstaviteľov, tvorcov politík a verejnosť o dôležitom prínose oxidu uhličitého pre náš život a hospodárstvo“ a viesť „informovanú a nezaujatú diskusiu o zmene klímy, úlohe človeka v klimatickom systéme, obmedzeniach klimatických modelov a dôsledkoch povinného znižovania emisií CO₂“.

Podľa Clausera „žiadna skutočná klimatická kríza neexistuje“.

„Existuje však veľmi reálny problém so zabezpečením dôstojnej životnej úrovne veľkého počtu obyvateľov sveta a s tým spojená energetická kríza. Tú podľa môjho názoru zbytočne zhoršuje nesprávna klimatická veda,“ vyjadril svoje znepokojenie popredný fyzik.

Dodal, že „nesprávna klimatická veda metastázovala do masívnej novinárskej pseudovedy“, ktorú „podporovali a rozširovali podobne pomýlení marketingoví agenti podnikov, politici, novinári, vládne agentúry a environmentalisti“.

Vedci vraj nevenujú pozornosť medzerám vo svojich výskumoch...

P.S. Ostatné je spoplatnené, ale zdôvodnil to a podložil vlastnými prepočtami. V angličtine sa to dá preštudovať na https://co2coalition.org/

len dodám, že :

Clauser nie je jediným kritikom novodobého fanatizmu

Emeritný profesor Guus Berkhout, zakladateľ holandskej nadácie Climate Intelligence Foundation, už v roku 2019 inicioval Svetovú deklaráciu o klíme, čo je petícia proti klimatickému alarmizmu a súvisiacim politikám. Hlavným signatárom je ďalší nositeľ Nobelovej ceny z roku 1973, profesor na Univerzite v Osle a nórsky fyzik Ivar Giaever.

„Vedci by mali najmä zdôrazňovať, že ich modelové výstupy nie sú zázračné: počítačové modely sú vytvorené ľuďmi. To, čo vychádza, plne závisí od toho, čo do nich vložili teoretici a programátori: hypotézy, predpoklady, vzťahy, parametre, obmedzenia stability,“ píše sa v petícii, ktorú dodnes podpísalo približne 1 500 vedcov a akademikov, z toho zhruba 300 zaoberajúcich sa klímou.



Fyzik a držiteľ Nobelovej ceny Clauser skritizoval klimatickú vedu. Medzinárodný menový fond mu zrušil prednášku

Clauser mal tento štvrtok v sídle MMF prednášať na tému Nakoľko môžeme veriť predpovediam Medzivládneho panelu pre klimatické zmeny?
Minulý týždeň však dostal e-mail od riaditeľa Nezávislého hodnotiaceho úradu MMF Pabla Morena, v ktorom mu oznámil, že prednáška bola zrušená.

Správu o celom incidente zverejnila mimovládna organizácia CO2 Coalition, v ktorej je John Clauser členom predstavenstva.

Clauser sa už dlho netají svojou kritikou modelov predpovedania klimatických zmien. Verejne kritizoval udelenie Nobelovej ceny za fyziku v roku 2021 za vývoj týchto modelov.

Zrušenie prednášky môže byť reakciou na vyhlásenie, ktoré Clauser urobil, keď sa stal členom rady CO2 Coalition: „Populárny naratív o klimatických zmenách odráža nebezpečnú korupciu vedy, ktorá ohrozuje svetové hospodárstvo a blahobyt miliárd ľudí.“

Dodal vtedy, že „nesprávna klimatická veda metastázovala do masívnej novinárskej pseudovedy“ a len zhoršuje súčasnú energetickú krízu.

Americký experimentálny a teoretický fyzik je známy hlavne vďaka svojim príspevkom k základom kvantovej mechaniky, najmä vďaka Clauser-Horneovej-Shimonyovej-Holtovej nerovnosti (CHSH).

Bakalársky titul z fyziky získal v roku 1964 na Kalifornskom technologickom inštitúte. O dva roky neskôr získal magisterský titul v odbore fyzika a v roku 1969 aj doktorát na Kolumbijskej univerzite.

V roku 2010 mu udelili Wolfovu cenu za fyziku. Vlani získal spolu s francúzskym fyzikom Alainom Aspectom a rakúskym vedcom Antonom Zeilingerom Nobelovu cenu za experimenty s previazanými fotónmi v kvantovej mechanike.

https://standard.sk/399697/fyzik-a-drzi ... -prednasku
:idea: ,,Amatérski investori investujúci pasívne do indexového fondu budú mať v dlhodobom horizonte lepšie výnosy ako profesionálni manažéri fondov,, Buffett :mesec:
:arrow: Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
iceberg8
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 3910
Dátum registrácie: Pi 29 07, 2016 6:18 am
Has thanked: 478 times
Been thanked: 159 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa iceberg8 »

Tak je dost mozne, ze aj Mayovia provokovali Bohov CO2 svojimi vozidlami a preto mali 150rokov sucha, co bolo pre nich fatalne.. Uvedomili si ze uctievaju nespravnych Bohov a jednoducho sa rozutekali do mensich skupin..
Neviem ako inak si vysvetlit, ze sa prave teraz meni klima, evokuje to vo mne ze klima bola na stupen staticka miliony rokov, ako na prazdnom multiplayer serveri .
Odoslané z počítača
Používateľov profilový obrázok
JUGGLER
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 15693
Dátum registrácie: Št 17 04, 2008 8:39 pm
Has thanked: 988 times
Been thanked: 1343 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa JUGGLER »

Trumpeta1978 napísal: Ut 01 08, 2023 3:03 pm I Turci se vám smějí, ničíte si průmysl, zabíjíte nejlepší auta na světě, vzkazuje Němcům tamní profesor ekonomie | Autoforum.cz
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/i- ... d=22162563
„V Turecku nikdo nevěří, že to Německo zvládne jen s větrnou a solární energii. Je to zdroj, který chvíli k dispozici máte a poté zase ne. Nedá se na něj spolehnout. Proč se Němci k něčemu takovému upnuli?“

Na dodatek redaktora Focusu, podle nějž se tak Německo chce zbavit závislosti na fosilních a jaderných zdrojích energie, reaguje slovy: „Ano, ale ničíte si tím průmysl. To samé se děje s auty, Němci mají skvělý a úspěšný automobilový průmysl. (...) Proč tedy zabíjejí svou vítěznou mašinu? Pokud budou spotřebovávat méně ropy, emise CO2 globálně neklesnou, jen jiné země si jí koupí víc. Jsem fanda německých aut, mé dieselové BMW jezdí za 6 litrů na sto. Proč by tato technologie měla nyní zmizet?” ptá se dále Alkas.

Tyto kroky, stejně jako vypínání uhelných a jaderných elektráren, povedou pouze k další destrukci německého průmyslu. A vlastně i veškerého okolního. „V Turecku se přitom staví nový reaktor. S pomocí Ruska. Nikdo nechápe, proč se v Německu odstavují jaderné elektrárny, když tam mají tolik dobrých techniků. Proč si Německo myslí, že to zvládne bez jaderné energie? Co jednou zmizí, je nenávratně pryč,“ uvádí k energetickým aspektům.

„My Turci chceme silné a úspěšné Německo, protože z toho můžeme profitovat. Jenže vidíme slabé Německo, což nás začíná trápit. Bude to mít své následky. Německo vždy bylo synonymem pro preciznost, spolehlivost a pracovitost - tyto hodnoty ale začínají mizet. A Turci kvůli tomu nevidí svou dlouhodobou budoucnost v Německu zrovna skvěle,“ dodává německý profesor. A naznačuje, že za pádem stojí hlavně politici, kteří jinde než v politice nic nedokázali.

„Němci potřebují reset - staré hodnoty a optimismus se musí vrátit. Měli byste konečně najít svou starou sílu.

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/i- ... d=22162563
:idea: ,,Amatérski investori investujúci pasívne do indexového fondu budú mať v dlhodobom horizonte lepšie výnosy ako profesionálni manažéri fondov,, Buffett :mesec:
:arrow: Vzdelávanie a užitočné info zadarmo: https://smartinvestor.sk
Používateľov profilový obrázok
wladas
Platinum Member ***
Príspevky: 957
Dátum registrácie: St 22 09, 2021 7:42 pm
Has thanked: 43 times
Been thanked: 126 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa wladas »

Oprava: uhelne elektrarne obnovuju :D
Adammd
Guru Member ****
Príspevky: 1825
Dátum registrácie: Ut 11 10, 2016 2:47 pm
Has thanked: 202 times
Been thanked: 114 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa Adammd »

A naznačuje, že za pádem stojí hlavně politici, kteří jinde než v politice nic nedokázali.
Amen.

Tesat do kamena a otlkat o hlavu vsetkym volicom. Ale to by MSM nemohli ist politikom na ruku.
f.i.r.e.
has no top because fiat has no bottom
“There are three classes of people: those who see, those who see when they are shown, and those who do not see.” - Leonardo da Vinci
Glogol
Guru Member ****
Príspevky: 1735
Dátum registrácie: Št 10 05, 2007 12:26 pm
Has thanked: 45 times
Been thanked: 154 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa Glogol »

kosdacky a pod v USA produkujú viac emisií než všetky autá v EÚ
https://fontech.startitup.sk/kosacky-v- ... auta-v-eu/
pravda je ako poezia - a vacsina ludi na poeziu s.rie
jaroslav80
VETERAN MEMBER *****
Príspevky: 4000
Dátum registrácie: Št 24 03, 2011 5:19 pm
Has thanked: 44 times
Been thanked: 62 times

Re: Zelená politika EU

Príspevok od používateľa jaroslav80 »

https://www.reuters.com/world/china/chi ... 023-12-06/
BEIJING, Dec 6 (Reuters) - China has started commercial operations at a new generation nuclear reactor that is the first of its kind in the world, state media said on Wednesday.

Xinhua news agency also said the 200 megawatt (MW) high-temperature, gas-cooled reactor (HTGCR) plant developed jointly by state-run utility Huaneng, Tsinghua University and China National Nuclear Corporation, uses a modular design.
Modular plants refer to those of less than 300MW that can be constructed off site. Proponents say they can operate in remote locations and power traditionally hard-to-abate heavy industry sectors, but critics say they are too expensive.

NuScale Power, previously expected to be the first U.S. company licensed to build a small modular reactor, said this month it was terminating a planned 462MW project in Utah because of rising costs.
Dalsi kliniec do energetickej a ekonomickej konkurencieschopnosti EU, ktorej predstavitelia snivaju o tom, ako vyzijeme s veternymi vrtulami.

A dalsie potvrdenie, ze USA uz nie su cislo 1 v technologiach so sirokym dopadom na zivot obyvatelstva...
Napísať odpoveď

Návrat na "Politika a názory o spoločnosti"