Kde odporúčate pokračovať investovať?

Prvé otázky o investovaní a o tom, ako začať investovať.
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
alojz.tarabik
Príspevky: 46
Dátum registrácie: Po 24 10, 2022 12:02 pm
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Kde odporúčate pokračovať investovať?

Príspevok od používateľa alojz.tarabik »

Zdravim, investovaniu som sa začal venovať až v tomto roku. Takže len nasavam informácie a toto fórum som našiel náhodou keď som hľadal info o správcovských spoločnostiach. Inak som úplný laik a rád by som dosiahol investičnú gramotnosť. Ale poďme k veci:

Investujem/e zatiaľ cez správcovské spoločnosti a to cez finportal ( finančného agenta - sprostredkovateľa) v EIC - nastavil nám pán stratégiu, akú má aj on sám ( aj nám to ukazoval výnosy, poklesy) tak nás to oslovilo.
FTTECHF 20% , ISHMWE 40% , ISHSP5EH 40%
Pričom vstupný poplatok bol na cieľovú sumu 3% , a až následne na základe mojich pátraní som zistil že eic ma za správu 0,8% ročne a nejaké transakčné poplatky. Hovoril že sú to centy, a ako zisťujem a čítam sa mi to nepáči lebo v konečnom dôsledku sú to pekné peniaze. Tak to sa mi trochu nepáčilo táto netransparentnost...
Nedávno asi mesiac dozadu som si založil aj FINAX účet so stratégiou 100 % akcií. Čo sa mi páči na finaxe že všetky poplatky som mal hneď dostupné a vedel som o nich aj keď zrovna nie sú naj na trhu.

Mojím cieľom je pravidelne pasívne investovať peniaze na obdobie 20-30 rokov. A ako najlepšia možnosť po čítaní rôznych článkov a diskusii tu na fóre, je investovať priamo cez nejakého brokera. Moje otázky sú teda:
1. Či ETF do ktorých investujem sú fajn?