Drobné dividendy - Je skutočne nutné daňové priznanie?

Zdaňovanie investícií a dividend
Pravidlá fóra
Nezabudnite, prosím, že svojou prítomnosťou a diskutovaním na tomto fóre vyjadrujete svoj súhlas s vždy aktuálnymi Podmienkami používania tohto fóra. Predovšetkým prosím dbajte na slušnosť komunikácie a rešpektovanie sa navzájom. Celé Podmienky používania tohto fóra si môžte prečítať tu.
aladar
Príspevky: 18
Dátum registrácie: Ut 03 01, 2012 1:37 pm
Has thanked: 2 times

Drobné dividendy - Je skutočne nutné daňové priznanie?

Príspevok od používateľa aladar »

Zdravím,

som investor začiatočník. Vo svojom malom portóliu mám aj zopár US dividendových akcií a ETF. Broker mi automaticky stiahol daň z dividend vo výške 15% (dokonca aj pri ETF).
Celkové ročné dividendy boli ca. 30€.
Na stránke blue numbers som sa dočítal, že dividendy sa musia uvádzať v daňovom priznaní hoci daň bola stiahnutá v inej krajine. Okrem toho pri ETF je vraj nutné doplatiť rozdiel medzi americkou a slovenskou sadzbou (4%) a dokonca vraj aj zaplatiť 14% zdravotné odvody.
Dividendy z ETF činia ročne ca. 10€.
Nemal som žiadne zisky z predaja akcií.
To fakt kvôli takým drobným sumám musím vypĺňat daňové priznanie resp. registrovať sa v zdravotnej poisťovni?
Najradšej by som si nechal spraviť daňové priznanie ako stále predtým zamestnávateľom. Tých pár centov, ktoré by som mal zaplatiť štátu snád nikomu nebude chýbať.
Používateľov profilový obrázok
Baba Jaga
Silver Member *
Príspevky: 239
Dátum registrácie: St 25 08, 2021 6:56 pm
Has thanked: 27 times
Been thanked: 75 times

Re: Drobné dividendy - Je skutočne nutné daňové priznanie?

Príspevok od používateľa Baba Jaga »

aladar napísal: Ut 10 01, 2023 2:44 pm Zdravím,

som investor začiatočník. Vo svojom malom portóliu mám aj zopár US dividendových akcií a ETF. Broker mi automaticky stiahol daň z dividend vo výške 15% (dokonca aj pri ETF).
Celkové ročné dividendy boli ca. 30€.