Glogol napísal: ↑Po 04 03, 2024 12:24 am
Nechapem co eu este caka s clami za dovoz. Eu firmy musia plnit prisne zelene normy a dovozy z druheho konca sveta su bez cla ? Ci sa bojime reciprocity ?
Asi to nie je také jednoduché a číňania splňajú pravidlá svetového obchodu.
Áno, reciprocita je taká, že Európa a hlavne nemeckí výrobcovia áut potrebujú predávať na čínskom trhu ( 1,4 mld.obyvateľov vs. 0,44 mld. EU ).
Ja si myslím, že toto je pravý kapitalizmus - trhový mechanizmus a konkurencia.
Zníženie cien stlačí infláciu a jediný správny mechanizmus, čo to má riešiť nie sú politici, ale TRH.
My spotrebitelia sa môžeme tešiť. Ked nám EU nanútila EV, aspoň tie ceny pôjdu dole rýchlejšie.
Ja súhlasím s tým, že dotácie - čínske aj európske deformujú trh, ale máme ich na oboch stranách.
Plánované hospodárstvo komunistickej Číny = dotácie v Číne funguje aj v EU, len má iné - vznešenejšie názvy.
Ja si dovolím tipnúť, že proti čínskym autám netreba robiť nič - jednoducho sa tu nepresadia, tak ako sa nepresadil kórejský SsangYong.
A iné kórejske ako KIA a Hyundai - tie musia vyrábať v SR a zamestnávať naších ľudí, proste fungovať v prospech našej ekonomiky.
Tie ceny nie sú tak nízke, aby sa ľudia vzdali nemeckej , japonskej a európskej kvality.
Ja si napríklad budem doživotne kupovať čínske profi kvalitné mixéry za 200 €, lebo sú porovnateľné ( dokonca vylepšené ) voči americkým/európskym verziám ktoré stoja 700 až 1200 €... Ale v autách sú cenové rozdiely len 5-10% a v mnohých prípadoch žiadne !
Tak kto si kúpi BYD, ked nemá poruke servis, súčiastky a ušetrí len pár eúr? Tak ako napísal MYK, ich predaje asi budú sklamaním a nakoniec tu nebudú autá dovážať, len ich vyrábať ( Volvo v Košiciach, BYD v Segedíne v Maďarsku ). Dont worry, be happy.