Ako spraviť malý biznis výnosnejším?

16.08.2017  /  Redakcia

Máte pocit, že so svojou malou firmou len šliapete vodu a nepokročili ste smerom k vašom cieľom? Aj malé podnikanie môže a malo by byť výhodné. Vypracovali sme pre vás zopár návrhov, od ktorých sa môžete odpichnúť. A nezabudnite, že budovanie firmy je maratón a nie šprint.

Zamerajte sa na zákaznícky servis

To, že viacero pozitívnych skúseností môže vymazať jeden negatívny, potvrdzuje aj výskum spoločnosti American Express. Ten preukázal, že viac ako 75% zákazníkov zrušilo alebo neuskutočnilo zamýšľaný nákup z dôvodu zákazníckeho servisu.

Spravte kroky smerom k tomu, aby sa z vašich občasných zákazníkov stali verní zákazníci: ponúknite viac ako má konkurencia, reagujte rýchlejšie na telefonáty a emaily, preformulujte politiku vrátenia tovaru, investujte do školenia zamestnancov.

Budujte si dobrú reputáciu

Bez ohľadu na to, či prevádzkujete firmu a predávate originálne tonery HP v malej komunite alebo veľkomeste, je dobrá reputácia pri dnešnej miere konkurencie dôležitejšia ako kedykoľvek pred tým. Väčšina spotrebiteľov sa obráti na recenzie na webe skôr, než uskutoční nákup, takže budovanie dobrej online aj off-line (ústne podanie) povesti je aj pre vaše podnikanie nevyhnutnosťou. Ako na to? Okrem kvalitných produktov a služieb aj prostredníctvom profi zákazníckeho servisu či napr. podporovaním charitatívnych akcií a miestnych organizácií.

Rozšírte svoje marketingové úsilie

Efektívny marketing je kľúčom k zvýšeniu vášho predaja, ale nemusíte rozbiť bank, aby ste zafinancovali promo vášho produktu alebo služby. Hľadajte riešenia, ktoré vám budú vyhovovať z hľadiska pomeru ceny a výkonu:

• vytvorte propagačnú sadu

• spolu s faktúrami posielajte aj propagačné materiály

• do vašich eventov (otváracie akcie, charitatívne akcie,…) zapojte médiá

• spravte bezplatné workshopy týkajúce sa vašich produktov a služieb

Vlastný web

Internetové prostredie je aj pre malých podnikateľov nutnosť, veď podľa prieskumov už nakupuje vyhľadávané externé batérie pre mobily a iné tovary viac ako 70% spotrebiteľov online. Ak nemáte na tvorbu webu čas ani schopnosti, nechajte si ho vytvoriť profíkmi. Nemusí ísť o nič bombastické, na začiatok bude stačiť, ak na webe bude opísané to čo robíte a spôsob ako vás kontaktovať. Web by mal obsahovať:

• logo vašej firmy

• obchodný názov

• sumár toho čo robíte

• kontaktné informácie

• adresa vašej firmy (vrátane GPS súradníc a odkazu na Google Map)

• recenzie od zákazníkov

Uistite sa, že váš web je responzívny aj na mobilných zariadeniach a že jeho obsah aj výzor je užívateľsky atraktívny. Porozmýšľajte o mobilných platobných systémoch a ich využití.

Znížte svoje obchodné náklady

Výdavky stále stúpajú, preto je udržanie nákladovej položky jednou z kľúčových otázok podnikania. Sledujte pravidelne (polročne, každoročne) svoje hlavné náklady na priestory, poistenia, dopravu a pod. a premýšľajte ako ich znížiť pri zachovaní či zlepšení ich aktuálnej úrovne. Pouvažujte, či by sa vám založenie s.r.o. v Českej republike.

Nájdite a udržte si správnych zamestnancov

Toto je absolútne kľúčový moment pre úspech každej firmy, malej aj veľkej. Ak máte vo firme správnych ľudí, ktorí sú pracovití, ochotní a čestní, berte to ako svoj benefit. Nepreťažujte ich povinnosťami, nadčasmi a nešetrite na nich len preto, že sú tak dobrí, že si o zvýšenie platu sami nepovedia. Povinná PZS by mala byť samozrejmosťou.

Tieto články Vám prináša kolektív nášho neúnavného redakčného tímu. Máš záľubu v investíciach? Pridaj sa k nám aj ty.