Mnohí ľudia uvažujú nad investovaním do akcií, no nevedia sa rozhodnúť, čo presne kúpiť a ako často investovať. Či do akcií „vraziť“ všetky peniaze hneď naraz, alebo akcie kupovať na pravidelnej báze, napríklad každý mesiac, či každý rok.
Postupný pokrok vo využití počítačov bol podmienený predovšetkým klesajúcimi nákladmi a zlepšovaniu funkcií. Historicky každá nová „vlnu kompjuterizácie“ zasiahla približne desaťkrát viacej užívateľov, než vlna predchádzajúca.
Od roku 2010 hlavní americký akciový index S&P500 připsal přes 72 %. Během června a července letošního roku mohou obchodníci vidět první pokusy útoků o prolomení magické dvoutisícovky.
Tulipány sa v Holandsku v priebehu niekoľkých rokov stali tak vzácne, že námorníka na lodi, ktorá ich prepravovala za neúmyselné zjedenie jednej priesady na niekoľko mesiacov zatkli.
Ako začať s investovaním? Jednoduchá otázka so zložitou a dlhou odpoveďou. Na začiatok však postačí, ak si urobíte prehľad investičných možností, ich výhod a nevýhod.
V predchádzajúcom článku som písal o volatilite a o tom, že investor nemusí pri diverzifikovanom portfóliu niesť celé riziko spojené s držaním jednej akcie- odstránením špecifického rizika diverzifikáciou sme schopní volatilitu znížiť bez toho, aby sme znížili náš očakávaný výnos
Každý z nás túži po tom, aby dokázal identifikovať podhodnotené akcie a zarobiť na ich korekcii. Čo však máme robiť, keď sa nechceme spoliehať na svoju schopnosť predpovedať cenu?
Ak sa pozrieme na akciový trh, čo sa týka volatility a očakávaného výnosu sa firmy veľmi líšia.
V reakcii na rozhovor s Petrom Bálintom sme sa rozhodli vám priniesť seriál o tvorbe peňazí, menových agregátoch ale aj o reálnych pohľadoch na jednotlivé trhy, príčiny a dôsledky ktoré viedli k rôznym zmenám vo vývoji agregátov v čase.
Trader Mišo urobí ročne 100 % z investovaného kapitálu a zisk každý rok vyberá. Naproti tomu investor Ivan zhodnocuje kapitál len o 9,73 % p.a., ale zisk každý rok reinvestuje.
Motivačné knihy a knihy o úspechu sú brak a nenaučia nás byť úspešnými. Dôkazom je každý neúspešný čitateľ takejto knihy. Alebo každý úspešný podnikateľ, ktorý nič podobné nečítal.
Kiyosakiho čítajú milióny ľudí, ale nikto z nich nezbohatol na tých knihách tak ako on.
Sme klikaní. Veľké množstvo užívateľov (najvyššia návštevnosť doteraz - 36 000 UIP/mesiac).
Sme top. Najväčšie a aj najstaršie diskusné fórum svojho druhu na Slovensku.
Je nás kopa. Obrovská komunita ľudí s rovnakým záujmom už od roku 2006.
Sme v dianí. Články, analýzy a porovnania venované aktuálnym témam investovania a financií.