Je Nordstrom ďalším predmetom záujmu Amazonu a Wal-Martu?

25.09.2017  /  Juraj Kišák

S rastúcou rivalitou medzi spoločnosťami Amazon a Wal-Mart Stores vznikajú špekulácie o tom, ktoré firmy budú predmetom ich ďalších akvizičných plánov. Len prednedávnom prebehla akvizícia spoločnosti Whole Foods Market, ktorú získal Amazon za niekoľko miliárd dolárov. Na druhej strane spoločnosť Wal-Mart tento týždeň podala dohodu o nakupovaní pomocou hlasových príkazov so spoločnosťou Alphabet.

Na základe týchto aktivít vykonala spoločnosť Foursquare analýzu pomocou inteligentných technológii lokalizácie s cieľom určiť potenciálne spoločnosti o ktoré môžu mať títo súperiaci giganti záujem.

Zatiaľ čo potenciálne transakcie týkajúce sa fúzií a akvizícií zvyčajne vznikajú na Wall Street, spoločnosť Foursquare tvrdí, že disponuje dostatočným systémami a informáciami, aby vedela poskytnúť takéto predpovede. „Na základe zozbieraných údajov a ich analýzy vieme poskytnúť informované odporúčania o tom, na ktoré značky by sa mali Amazon a Wal-Mart zamerať. Naša analýza je poháňaná jedinečnou perspektívou, ktorú sme postavili na tzv. inteligencii umiestnenia a našom pochopení toho, ako sa ľudia pohybujú naprieč viac ako 105 miliónov miest po celom svete.“ uviedol šéf spoločnosti Foursquare Jeff Glueck.

Podľa týchto analýz, Amazon inklinuje k investíciám do značiek, ktoré sú menšie a zamerané na vyššiu triedu než konkurencia, zatiaľ čo Wal-Mart má snahu rozšíriť svoju pôsobnosť v e-commerce oblasti. Navyše, obaja predajcovia chcú experimentovať s takzvaným showroomom, ktoré zavádzajú limitované množstvo tovaru v maloobchodných prevádzkach, avšak s možnosťou ich on-line nákupu.

Takže ktorá spoločnosť je na vrchole zoznamu možných cieľov o ktoré sa obe strany budú snažiť zabojovať? Podľa Foursquare je to spoločnosť Nordstrom.

Argument pre investíciu Amazonu do tejto spoločnosti je predovšetkým nárast podielu v tomto segmente. Získaním maloobchodného predajcu by prehĺbil svoj vzťah s rastúcou základňou zákazníkov. Navyše spoločnosť Nordstrom Rack v poslednom období stratila viac ako 2% podielu na trhu a stratila tak vedúcu pozíciu. Vďaka možnostiam zníženia cien by spolupráca so spoločnosťou Amazon mohla znamenať opätovný nárast na výslnie a taktiež rast hodnoty spoločnosti.

Pokiaľ ide o firmu Wal-Mart, tá bude schopná osloviť nových zákazníkov tým, že získa Nordstrom a sním aj spoločnosť Nordstrom Rack. Analýza spoločnosti Foursquare ukazuje, že zákazníci spoločnosti Nordstrom majú o 55% nižšiu pravdepodobnosť, že budú nakupovať v obchodoch Wal-Mart ako priemerný Američan. Wal-Mart takto môže výrazne zvýšiť objem predaja.

Medzi ďalšie spoločnosti o ktoré by mohli mať Amazon a Wal-Mart záujem patrí napríklad, Warby Parker – online predajca okuliarov, ktorý implementoval showroomovú koncepciu do 45 predajní a plánuje otvoriť ďalších 25. Budúcim cieľom pre Amazon môže byť aj spoločnosť Lowe Company Inc., zatiaľ čo spoločnosť Ulta Beauty Inc. patrí medzi potenciálne objekty záujmu spoločnosti Wal-Mart. Samozrejme, všetko sú to len špekulácie, podporované údajmi, ktoré analyzuje spoločnosť Foursquare. Každopádne však tieto analýzy môžu byť nápomocné rôznym typom investorom, ktorí môžu spraviť vďaka týmto informáciám výhodný obchod.