Akvizícia Activision Blizzard ako stávka na metaverzum

20.01.2022  /  Saxo Bank

Akvizícia firmy Activision Blizzard, známej najmä vďaka hre Call of duty, v hodnote 69 miliárd USD urobí z Microsoftu nielen tretieho najväčšieho hráča v hernom priemysle, ale je zároveň vnímaná ako dlhodobá stávka na metaverzum. Tento obchod je vo všeobecnosti v súlade so stratégiou Microsoftu a nebude mať negatívny dosah na cash-flow firmy.

Akvizícia, ktorá výrazne prevyšuje hodnotu doteraz najdrahšej akvizície zo strany Microsoftu za 26 miliárd USD, ktorú zaplatil za LinkedIn v roku 2016, potvrdzuje jeho záväzok posilniť svoju pozíciu na trhu s počítačovými hrami. Začalo to Xboxom, pokračovalo akvizíciou Minecraftu a následne obchodom s výrobcom hier ZeniMax. Microsoft je najväčším hráčom v oblasti firemného softvéru, v odvetví, ktoré starne a jeho rast sa môže blížiť ku koncu pod vplyvom cloudových riešení a tiež presunu softvérov, ako sú Windows a Office, na model predplatného.

Spoločnosť Microsoft sa dlhodobo usiluje o popularitu a priazeň užívateľov. Tam pramenia jeho predchádzajúce snahy o internetový prehliadač, spravodajské stránky (MSN), Xbox, e-mail, no v týchto segmentoch dominovali obvykle iní veľkí technologickí hráči. „Vyzerá to tak, že hry sú najlepšou cestou smerom k srdciam užívateľov. Rovnakým smerom sa vydali aj  Apple, Netflix a Google,“ hovorí Peter Garnry zo Saxo Bank.

Activision Blizzard trpel väčšinu roku 2021 škandálom, ktorý otriasol aj jeho firemnou kultúrou. Vďaka tomu vyjde Microsoft táto akvizícia na menej, nakoľko ponúka aj príležitosť očistiť mediálny obraz hernej firmy. Activision Blizzard má tržby vo výške 9,1 miliardy USD s EBITDA maržou vo výške 42 %, takže akvizícia významnejšie neovplyvní vytváranie voľného cash flow v Microsofte, čo je výhodou pre jej akcionárov.

„Hry sú dnes najdynamickejšou a najzaujímavejšou kategóriou zábavy na všetkých platformách a budú hrať kľúčovú úlohu pri vývoji metaverzu, “  povedal generálny riaditeľ Microsoftu Satya Nadella.  „To síce naznačuje oveľa väčší potenciál nad rámec hier, my v Saxo Bank však zostávame skeptickí voči metaverzu, hoci sa zdá, že Microsoft aj Meta (bývalý Facebook) myslia túto výzvu na vytvorenie ďalšej počítačovej platformy vážne,“ dodáva Peter Garnry.

Peter Garnry, akciový stratég Saxo Bank


Chcete k tejto téme diskutovať? Diskutujte tu na našom diskusnom fóre.